Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W210 E55 AMG 1998 keskhüdraulikaõli/roolivõimuõli
#1
Tere

Küsimus seoses hüdraulika/roolivõimuõliga. Mis vedelikku tuleb paaki valada, kui masinal on varustuses 214: ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK? Käigukangi kõrval paremal pool asetseb nupp, mis muudab vedrustust jäigemaks. Samuti on pagasnikus varuratta lähedal mõlemal pool õhupaagid (joonisel nr 47). Endale teadaolevalt tagasild kõrgust ei reguleeri. Olen üritanud otsida välismaa foorumitest ning pole veel selget vastust saanud. Kas vedelik peab vastama MB 344.0 või MB 343.0 standardile? Tegemist on sedaankerega.

[Pilt: mb_reservoir.JPG]
Vasta
#2
(09-03-2021, 11:39 AM)JK-E55 Kirjutas: Tere

Küsimus seoses hüdraulika/roolivõimuõliga. Mis vedelikku tuleb paaki valada, kui masinal on varustuses 214: ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK? Käigukangi kõrval paremal pool asetseb nupp, mis muudab vedrustust jäigemaks. Samuti on pagasnikus varuratta lähedal mõlemal pool õhupaagid (joonisel nr 47). Endale teadaolevalt tagasild kõrgust ei reguleeri. Olen üritanud otsida välismaa foorumitest ning pole veel selget vastust saanud. Kas vedelik peab vastama MB 344.0 või MB 343.0 standardile? Tegemist on sedaankerega.

[Pilt: mb_reservoir.JPG]

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/343.0_en.html
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/344.0_en.html
Ads süsteemile viitab selle lingi järgi  pigem 343. Teisel lingil on mainitud, et 344 on w210  roolivõimu ja vedrustuse ühise reservuaariga  tandempumbale, kui on tegemist automaatse kõrguse hoidjaga. Ads kohta pole miskit kommenteeritud. 
Kas sinu autol on ads reservuaar eraldi või on roolivõimuga ühine?
Vasta
#3
Hei Teet01,

Ma uurisin eile ise ka seda teemat pikalt ja jõudsin järeldusele, et osadel on roolivõimuvedeliku reservuaar roolivõimu peal, selline väike must kopsik, minul selline puudub ning on hoopis vasakul klaasipesuvedelikupaagi kõrval selline suurem anum, mis viitaks sellele roolivõimu ja vedrustuse ühisele reservuaari tandempumbale. Korgi pealt leidsin siis enda üllatuseks varuosakoodi mis viitas hoopis vedelikule mitte korgile endale ja kui selle sisse lõin, sain vastuseks 344.0 vedeliku.

[Pilt: hydraulika-paak.jpg]

Eraldi ADS reservuaari pole leidnud. Kas keegi oskaks W210 kohapealt veel kinnitada, et kas üldiselt on see suurem keskhüdraulikapaak universaalidel ja sedaanidel on neid harvemini ja kas üldiselt on roolivõimu enda küljes roolivõimuvedeliku anum? Teadaolevalt USA-sse ADS-iga E55-tesid ei müüdud ja kui netiavarustest nende kapotialuseid pilte vaadata, siis neil seda keskhüdraulikapaaki seal ei ole.

[Pilt: e55-amg-25.jpg]
Vasta
#4
Monopump pealoleva paagiga kadus aegade hämarusse eelmisel sajandil. Ehk säärane õlipaak koos tandempumbaga uuematel asjadel ongi kusagil tuletaguses rajoonis. Maht sõltub vajaminevast õlikogusest.

Sobiva õli suhtes sõna ei võta, targemad soovitavad. Nivoosüsteemi käib igasugune hüdrovedelik, soovitavalt ZH-M, mis peaks oelma MB 343.00:
https://www.ladu24.ee/kemikaalid/mitmesu...id-zh-m-1l
Vasta
#5
Kui õlipaagi korgile on märgitud 344 siis tulebki seda kasutada ja toimiva asja puhul pole vaja muuga pead vaevata. Muidugi tean hulgim juhuseid kus kirjaoskamatu nn. spetsialist on iseenese tarkusest lisanud midagi muud ja tulemuseks on olnud igasuguste tihendite ja salnikute vahetus või eriti hea õnne puhul ka agregaadi remont.
Vasta
#6
(10-03-2021, 12:57 PM)vreps Kirjutas: Kui õlipaagi korgile on märgitud 344 siis tulebki seda kasutada ja toimiva asja puhul pole vaja muuga pead vaevata. Muidugi tean hulgim juhuseid kus kirjaoskamatu nn. spetsialist on iseenese tarkusest lisanud midagi muud ja tulemuseks on olnud igasuguste tihendite ja salnikute vahetus või eriti hea õnne puhul ka agregaadi remont.

Olen nõus, ma alles eile avastasin, et korgi peal oli kirjas vedeliku varuosakood, seega lähtun sellest.
Vasta
#7
Hea, et korgi peal kleeps alles, siis on sellele küsimusele vettpidav vastus olemas.
Sportlikust huvist uuriks, et kas on sõiduomadustelt suur erinevus, kui jäigem seadistus valida?
Vasta
#8
(10-03-2021, 08:36 PM)Teet01 Kirjutas: Hea, et korgi peal kleeps alles, siis on sellele küsimusele vettpidav vastus olemas.
Sportlikust huvist uuriks, et kas on sõiduomadustelt suur erinevus, kui jäigem seadistus valida?

Vahe on tõesti tuntav - kiiremates kurvides ja heal siledal teel on kindlasti mõnusam sõita - auklikul teel ei taha sisse lülitada, kuna hakkab põrutama. Nt sõbral on 6-seeria BMW-l Bilstein B8 Nürburgring Edition vms, mis on väga jäigad, et nii jäigaks selle ADS-i sisse lülitamisel siiski ei lähe (kuigi äge oleks). Mis puutub tavaseadesse (nupust välja lülitatud), siis teadaolevalt Avantgardel on niikuinii jäigem vedrustus, kuid see maanteel sõitmise "paadi" tunne on ikka. Kahjuks ma pole Elegance ega Classic mudelitega sõitnud, seega nende vedrustus võib maanteel ja ka linnas veel kõvasti mugavam olla, aga tõenäoliselt kurvides kere kaldub küljele rohkem. 

Tellisin siis Aeromotorsist FEBI Bilstein 21648 MB 344.0 vedeliku ära, samuti ka filtri (14) ja tihendid (17 ja 11) Avaruosadest - hetkel on vedelik väga mustunud.
[Pilt: 159245375_889327595244387_21661083671523...e=6070AD40]
Vasta
#9
omades 2te e50amg siis vanemal on tandempump(96a)ads ja skyhoogiga, uuemal(97a) tavavedrustus ja musta roolivõimu paagiga, hiljuti tegelesin 1 e55amg (98a) millel oli ka tavaline roolivõimi paak. Võta nüüd kinni.

.
Vasta
#10
344.0 läks sisse. Sai anuma filter ka ära vahetatud, mis oli aastast 99. Leidsin ka ühe eelmise omaniku arve ja seal oli ka 344.0 märgitud, niiet sai vast õige küll :-). Võib teema lukku panna.

Mainin veel juurde, et auto alla vaadates märkasin ka vedrustuse kõrguse regulaatorit nagu universaalidel (esimeses postituses mainisin, et kõrgust reguleerida ei saa), et see oli ka huvitav leid, sest tagaots on olnud natuke kõrgemal kui eest ja see on mind häirinud. Millalgi saab siis ära proovitud, et kas saab kõrgust reguleerida.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  E270cdi, w210 spidoka nõel Stensa 5 318 19-03-2021, 01:56 PM
Viimane postitus: Stensa
  w210 tagauste kardinad. OberHenn 3 773 12-12-2020, 04:30 PM
Viimane postitus: OberHenn
  Mercedes w210 e270 cdi esisilla vedrud ZEBRA111 1 807 18-10-2020, 10:02 PM
Viimane postitus: v6sa
  W210 soendus mootor umberto2ss 6 3,076 19-04-2020, 09:27 AM
Viimane postitus: madis71
  w210 2001 aasta kõlarid Alan87 0 1,134 18-04-2020, 07:04 PM
Viimane postitus: Alan87
  W210 2.7cdi plokikaane mõrad andrikink 5 2,165 31-12-2019, 01:36 PM
Viimane postitus: andrikink
  W210 tagaots hüppab umberto2ss 3 1,644 04-11-2019, 01:54 AM
Viimane postitus: Mike22
Thumbs Up W210 E320 salongi soendus Rait 11 3,807 25-10-2019, 10:51 AM
Viimane postitus: Tauno320cdi
  w210 süüte probleem siimsl1 7 3,886 01-08-2019, 10:14 PM
Viimane postitus: siimsl1
  O: w210 02a fase lift esi stange/põrkeraua kriipspois 0 1,094 28-07-2019, 12:12 AM
Viimane postitus: kriipspois



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne