Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89
#1
Tere uued foorumikaaslased. 
Olen uus MB foorumis, niiet teretulemast siis.
Varasemalt olen olnud huvilisena BMW foorumis ja kunagi kooliajal ka Ladaklubis erinevaid asju postitanud.
Kuna pereelu on oma nõudnud, siis pikalt ei ole saanud hobiautot pidada, kuigi ammu olen seda tahtnud.
Niisiis hakkasin ma eelmisel talvel otsima endale hobiautot. Viimasena omasin BMW e34 mudelit, millele sai uus elu sisse puhutud. Siis sai isu remontimisest täis ja parasjagu oli vaja endale ka elukoht soetatud ja nii see auto maha müüdud sai- Raske südamega. Nii otsisingi omale BMW-d. Ideaalis oleks tahtnud 4,4 liitrist V8-t. Paaril korral kui sõbraga sellest rääkisin, siis mainis muuseas, et "Osta mu Mercedes-Benz ära". Algul ei teinud sellest välja ja ega ma mersudest ei osanud ka lugu pidada. Käisin veel vahepeal erinevaid bemme vaatamas ja ei leidnud. Otsustasin siis ühel päeval seda mersut vaatama minna, et mis imeloom see on. Teadsin, et olla korralik auto ja mingi esiosa kahjustusega, kuid lihtne teema. Läksin siis meie ühise sõbra hoovi, kus autosid omajagu ja sealt vahelt paistis tagaosaga seesama S-klass, millepärast siin nüüd istun ja Mercedes-Benz asju ajan. See oli auto mida olin näinud filmides nagu Prints Zamundast, Surmarelv, James Bond jne. See oli ainuke Mercedes-Benz mis mulle kunagi oli silma jäänud kui ilus auto. Distantsilt autot nähes hakkas süda juba põksuma ja kibelesin emotsiooni pealt juba autot ära ostma. Siiski sammusin enne ligi ja vaatasin siis ligemalt, millega tegu. Leidsin enda eest siis isendi, mis aastast 1988. Helebeeži nahksisuga ja varustatud 4,2 liitrise V8 mootoriga. Auto on Eestisse toodud Ameerika ühendriikidest, Florida osariigist, kus oli tal siis miski arusaamatu õnnetus olnud esiosaga, mille käigus sai kahjustada parempoolne lanseron. Muus osas vaid pisikesed värvitööd. Läbisõit oli tal siis sel hetkel 94231 miili. Õnnetus juhtus 2017 aasta septembris. Vähemalt niipalju infot olen leidnud autos säilinud kindlustusdokumentidest. Auto viimane omanik ühendriikides oli suuremat sorti pereisa, kes ühendriikides tegeleb jüngerlusega, ehk siis kutsub inimesi üles leidma teed kõige kõrgemani. Endalegi uskumatud jutud kirikupappide autodest on tõeks saanud. Nii saigi minu tee siis selle autoni ja veel samal päeval otsustasin sõbrale tagasi helistada ja teatada, et teeme diili ära ja seda autot ma soovin. Siin siis mõned pildid autost sel päeval, kui temaga esmakordselt kohtusin. Kahjuks ei ole säilinud pilte esiosast. See oli tal ka tol päeval laiali võetud (tuled eest ära ja stange ka). Pildid tehtud 17.01.2020. Peagi saab siis aasta tema omamisest. Kuna teen foorumit tagantärgi, siis hakkab siit uuendusi tulema järjest kuni tänapäevani.[Pilt: IMG_1589.jpg][Pilt: IMG_1592.jpg]
[Pilt: IMG_1594.jpg][Pilt: IMG_1600.jpg]
Niisiis esmapilgul võib pilt tunduda võrdlemisi trööstitu, kuid kohapeal tundus suurest entusiasmist asi olevat väga taastatav ja korralik. 
Vead, mis koheselt oli vaja likvideerida olid siis järgnevad: (muud ei meenu, kuid kindlasti oli veel midagi)
1. Esiosa sirutus, stange värvimine, komplekteerimine ja kokkupanek
2.Vaakumpump ei toiminud (rott oli juhtme katki närinud)
3. Antennil puudus tihend (Tellisin kohe uue)
4. Vaja oli euro tulesid
5. Stangel puudus pukseerimiskonksu kate
6. Kapoti vooder oli täitsa läbi
7. Rooliotsad olid transpordil kõveraks tõmmatud.
8. Uut akut oli vaja
9. Auto vajas loomulikult hooldust (kõik filtrid, vedelikud, õlid)
Nii saigi siis hakatud internetiavarustes otsima vajaminevaid juppe ja auto ka keretööde järjekorda pandud.
Kusagil veebruari keskel saime siis kerepinki, kus lansekas sirgeks sai, ja seal ka kenasti pärast tehtud tööde armid värvitud ja töödeldud.
Tegin ka paar pilti kui masin venituses oli ja sealt läks asi ainult paremuse poole.

[Pilt: IMG_1707.jpg]
[Pilt: IMG_1706.jpg]
Selline oli siis suurim keretöö, mis antud autol minu omandis olles tehtud.
Töö käigus õnnestus säilitada enamasti auto originaalvärv. Värvida tuli vaid esistange ja tulede alused liistud. Need olid lihtsalt kivirahet saanud. Hiljem olen mõelnud ka, et ehk oleks pidanud värvima ka kapoti, kuid tolleaegse parima äranägemise järgi soovisin säilitada võimalikult palju originaali ja sellest ka selline otsus.
Siin pildil siis juba nägu sirge ja sai proovitud, kuidas detailid kokku istuvad ja vahed paika saaks.
[Pilt: IMG_1761.jpg]
[Pilt: IMG_1847.jpg]
Peale seda sai auto koju toodud mõned pisemad jubinad veel vahetatud ja peale esimesi pesemisi ja kerget poleerimist sai auto nii kaugele, et oli valmis tolleaegses maanteeametis ette näitamiseks. Sellega oli ka paras jama, sest eriolukord oli juba välja kuulutatud ja ei saanud ju kohale minna. Õnneks sai siis sedasi, et pidin tegema autost nelja nurga alt pilti. Lisaks veel läbisõidust ja kerenumbrist. Samuti pidin neile saatma koopiad tollipaberitest ja muudest soetusdokumentidest. Need pildid ei jõudnud küll maanteeametisse, sest siin on veel esimesed küljeklaasid toonitud ja tuuleklaasil ka korralik sirm ees.
[Pilt: IMG_1916.jpg][Pilt: IMG_1917.jpg]
Velgedega tuli muidugi midagi ette võtta. Mulle need muidu meeldivad, aga kroom hakkas maha tulema ja midagi tuli selles osas teha. Lisaks oli probleem ka nende custom made kilpidega, sest need kippusid katki minema. Niisiis sai autole vahepeal ostetud 18" veljed, lastud pulbervärvida ja poleerida. Samuti sai ka auto vehepeal endale registrinumbri .Millegipärast otsustasin algul pika numbri kasuks ja sai siis sellised, kuid foorumi kirjutamise hetkel on mul juba uued US formaadis numbrid tellitud. Siit ka esimesed pildid numbriga ja teiste velgedega. [Pilt: IMG_2824.jpg][Pilt: IMG_2095.jpg] Vahepeal sai siis auto sõitma ja tuvastatud ka järgmised puudused:
1. Summuti lekkis, tagumise otsa tripid olid ka katki.
2. Käivitus sooja ilmaga oli kehva.
3. Auto vasak pool oli madalam kui parem.
4. Esiklaas vajas vahetust täkete tõttu
5. Kütuseleke pumba ja filtrite juures
6. Elektriistmed ei töötanud, kui juhiuks oli suletud asendis.
7. Aku põhi vajas vahetust
See kuidas kõik lahenduse sai, kirjutan juba järgmine kord. Võibolla ununes miski ja tuleb veel meelde.
Vasta
#2
Üsna sile SEL näikse olevat. Parem mäludega elektriiste pole just väga levinud. Väljavenimata esiistmete tagused võrktaskud ja trimmis polster räägivad vähesest tagaistmekasutusest.

Kas kliimaseade on automaatne (nupureaga)? Kuidas sooja tuppa jagub?

Rotid-hiired kaitsmekarbis pole maiustamas käinud?

Kojamehed vehivad usinasti või on laisad? Seisnud autodel kipuvad võllid kinni jääma ja tulemuseks on mahapõlenud kaitsmekarp või mootor.

Kas kütusepumbarajoonis olev leke on voolikutest või on torude metall läbi mädanenud?

Ma siitpoolt soovitan mitte tõllaratastega autot rikkuda, aga originaale on päris palju veel järel, seega ma väga ei wingu ka Eusa_angel Kuniks omanik ise rahul on, ongi hästi.
Vasta
#3
(05-01-2021, 11:54 AM)v6sa Kirjutas: Üsna sile SEL näikse olevat. Parem mäludega elektriiste pole just väga levinud. Väljavenimata esiistmete tagused võrktaskud ja trimmis polster räägivad vähesest tagaistmekasutusest.

Kas kliimaseade on automaatne (nupureaga)? Kuidas sooja tuppa jagub?

Rotid-hiired kaitsmekarbis pole maiustamas käinud?

Kojamehed vehivad usinasti või on laisad? Seisnud autodel kipuvad võllid kinni jääma ja tulemuseks on mahapõlenud kaitsmekarp või mootor.

Kas kütusepumbarajoonis olev leke on voolikutest või on torude metall läbi mädanenud?

Ma siitpoolt soovitan mitte tõllaratastega autot rikkuda, aga originaale on päris palju veel järel, seega ma väga ei wingu ka Eusa_angel Kuniks omanik ise rahul on, ongi hästi.

Kliima on automaatne jah. Sooja ilmaga jagub tuppa sooja niiet paha hakkab. Jaheda ilmaga läheb mootor ilusti soojaks, kuid õhk kipub leige olema.
Hiirte ja rottidega läks selles mõttes õnneks, et kahju olid nad vaid pagasiruumiis teinud ja midagi visuaalselt näha pole. Vaid vaakumpumba juhtmed olid kannatanud. 
Muud asjad töötavad 100%. Luuk, mälud, kojamehed jne. Antenn vajas natuke harjutamist ja määret ja nüüd toimib normaalselt.
Kütusega oli nii, et leke oli ühe pumba vasktihendi vahelt. Kuna mul oli sooja ilmaga käivitamisega probleeme (kütuse rõhk langes) siis vahetasin taga ära pumbad, filtri ja rõhuaku. Viimati kui proovida sai, siis käivitus kuuma ilmaga väga kenasti ka peale mõneaegset seismist ja kõlas mõnus "Wroom" kui auto käima läks.

Niipalju oli veel vaja teha:
1. Raadio tuli leida originaal. Selle sain, kuid töötas jaapani sagedusel 76-90 Mhz. Suveläbi kuulasin Rock FM-i. Nüüd talveks viisin raadio Mustamäele Leo kätte. Loodan, et saan selle sealt töötavana tagasi ka.
2. Temperatuuri display oli katki. Selle tellisin uue ja vahetasin. Nüüd näeb ilusti mitu F-i väljas on.
3. Vahepeal suvel lendas ka radiaator laiali. Juu oli ta avariis viga saanud ja ühel hommikul käis korralik aurupilv üle pea :/ Ülemine lõdviku kinnitus murdus. Selle olen nüüd ka ära vahetanud.
4. Hetkel kriibib mul hinge veel see, et kuskilt oleks vaja saada klaasipesu vedeliku soojendi. Ebays on üks müüa, kuid mees ei suuda kuidagi kirjadele vastata ja seda Eestisse saata. See lekkis ja klaasipesu paak hakkas üle ajama. Klaasid said ka kuidagi rasvaseks  Eusa_angel . Tegin siis nii, et vahetasin igaks juhuks kogu jahutusvedeliku ja hetkel on see niiöelda otseks ühendatud siis.
5. Soov oli saada ka originaaltuled ette. Tellisin uued klaasid ja wolaa.

Mulle meeldivad need kollased udutuled mis seal sees on Smile
[Pilt: IMG_3321.jpg]
Vasta
#4
Niipalju siis veel, et olen siin viimastel kuudel palju vaeva ka auto loodi saamisega kurja vaeva näinud. 
Esimesena vahetasin ära kõik amordid, mis olid veel originaalid, aga esimesed olid ikka väga väsinud juba.
Panin siis alla uued Bilsteinid ja tee mis tahad. Auto vasak külg 2,5cm madalam kui parem (mõõdetuna tiivakaarest tasasel betoonil)
Tellisin siis ära ka uued vedrud, et no mis seal muud ikka olla saab, ehk oli mahukam meesterahvas vedrud ära väsitanud. 
Sai siis ka need alla pandud ja ikkagi vasak külg maas. Seekord juba vahe 1,5cm. Võibolla suvaline inimene ei märkakski, kuid minu silma kriipis väga. See tunne ei ole ikka õige kui sõidad. 
Teades, et Mercedes-Benz vedrud on tapnud rohkem mehaanikuid kui mõni kutsehaigus tuli siis soetada erinevas mõõdus vedrupuhvreid ja spets tööriist, millega mugavam vedrusi kokku tõmmata. Siinkohal ei tee reklaami, aga kiidan seda tööriista väga. Esimest vasakut vedru võtsin vist kokku neli korda alt ja panin tagasi, ning sellega sai asja väga mõnusalt tehtud. Ja nii mööduski mul üks paras päev autot tõstes ja alla lastes ja mõõtmisi tehes. Lõpuks sain ma soovitud tulemuse.
Samas sai vahetatud ka mõned puksid ja nüüd võib auto sillastendi saata. Seda teen kevadel, sest praegu sõita ei taha.
[Pilt: unnamed.jpg]

[Pilt: IMG_3322.jpg]
Vasta
#5
Photo 
Samal ajal kui need tööd käisid, siis olen uurinud ka auto ajaloo kohta. Olen kirjutanud ja pilte saatnud ka ühendriikides elavale usumehele, kes selle masinaga enne sõitis, kuid juu mu kirjad talle Spam boxi lähevad.Tegin siis VIN Checki ja leidsin üles pildid millel oli auto Floridas asuval oksjoni platsil. Päris trööstitu seis.
[Pilt: IMG_2904.JPG][Pilt: IMG_2905.JPG][Pilt: IMG_2906.JPG][Pilt: IMG_2910.JPG][Pilt: IMG_2911.JPG][Pilt: IMG_2912.JPG][Pilt: IMG_2913.JPG]
Vasta
#6
(05-01-2021, 01:20 PM)Marek89 Kirjutas: [Pilt: IMG_2905.JPG][Pilt: IMG_2911.JPG]
See USA esistange on ikke eriliselt eriline Eusa_doh
Nagu väljaveninud alahuulega tegelane kuskil külapoe taga.
Aga muidu ilus auto ja jõudu korrashoidmisel  Thumbsup
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#7
Ilus 126, tubli omanik!
Vasta
#8
Tere ja palju õnne õige ostu puhul!
Nii põhjaliku kajastusega 126 teemat ei näe just iga päev (loe: aastaSmile). Põnev isend, US version on küll alati olnud "maitse" mille üle vaieldakse, ent tänapäeval minu meelest täiesti teisejärguline teema. Korralik, komplektne 126 on cool igas võtmes (va.mingi isearetatud diisel).
Ega auto juhuslikult Võrust ostetud pole?

Tervisi
setud sõitsid seciga
Vasta
#9
(08-01-2021, 11:50 PM)ralak Kirjutas: Tere ja palju õnne õige ostu puhul!
Nii põhjaliku kajastusega 126 teemat ei näe just iga päev (loe: aastaSmile). Põnev isend, US version on küll alati olnud "maitse" mille üle vaieldakse, ent tänapäeval minu meelest täiesti teisejärguline teema. Korralik, komplektne 126 on cool igas võtmes (va.mingi isearetatud diisel).
Ega auto juhuslikult Võrust ostetud pole?

Tervisi

Tere. 
Ausaltöeldes ma ju ise algul mersudest midagi ei teadnud ja ei osanud algul silmaga märgata stangede erinevusi. Teadsin, et tuled on erinevad jsa seetõttu ei osanud algul paremat tahtagi. Kuna auto oli nii korralik, siis ei olnud see minujaoks oluline ja olen otsustanud ka selle, et ei hakka teda euroks ümber tegema. Kui ta sellisena sündis, siis las ta nii jäädagi. Auto on pärit Florida osariigist ja sealt sattus ta otse harjumaale. Võru kanti pole see masin veel ausaltöeldes näinudki, aga ehk õnnestub järgmisel suvel temaga selle kandi kurvilistel teedel kruiisida.
Vasta
#10
Vahepeal natuke nalja ka. Tuttav ehitab vana C114.
Mis on pildil valesti?
[Pilt: IMG_3362.GIF]
Vasta
#11
Mitte midagi, põhjatu 40+ Mercedes-Benz on täiesti normaalne.
Vasta
#12
Täna võtsin end taas käsile ja jagan Teiega siis viimaseid saavutusi. Autol olev värv on originaal. Värvitud vaid siis esistange ja tule alused liistud. Ise arvan, et see on suht suur väärtus auto juures. Samas on kapott saanud suht palju kivitäkkeid ja 32 aastast kasutust on autole jätnud oma jälje. Oli suht palju kriime. Paljud neist poleeritavad. Nii siis sai see asi ette võetud. Algul proovisin ise. Siis sain aru, et see ei ole minu jaoks. Tahan oma tegemisel tulemust näha ja selle tulemuse saamiseks tuleks ikka väga palju nühkida. Lisaks ei olnud need pastade ja ketaste asjad ka päris selgeks. Rääkisin suvel juba tuttavaga, et ehk saab asja korda. Suvel jäi asi katki kuid nüüd sai auto uuesti käsile võetud ja üle poleeritud/ detailitud. Lisaks  peale poleerimist siis peale veel keraamika. Usun, et selle väikse läbisõidu juures kestab see üsna pikalt ja soovitati ka, et mida kauem kivistub seda parem. Nüüd ta mul siis seisab katte all. Veel tahaks korda saada nende anodeeritud liistudega. Ma olen neid nühkinud ja nühkinud, kasutanud erinevaid pastasid, kuid ikka kipuvad tuhmuma ja veejäljed peal. Kas keegi oskab soovitada mingit head rohtu?Siin on viimane jäädvustus tehtud tööst. Vahepeal tellisin saksast ka uued põrandamatid, kuid nendest pole head pilti kahjuks. Ja nagu numbrialus aimu annab, siis varsti saab auto ka vähendatud mõõtmetega numbrid.[Pilt: IMG_3411.jpg][Pilt: IMG_3416.jpg]
Vasta
#13
Ilus auto! Toonklaasi eemaldus andis ka palju juurde.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Photo MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T Arkadi.T 10 659 1 tund tagasi
Viimane postitus: Arkadi.T
  560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik Sm. Västrik 57 54,066 , 05:21 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic, 2016, X253- T.P. T.P. 1 126 23-01-2021, 02:08 AM
Viimane postitus: väikemees
  Mercedes-Benz S-klass W126 1981 - Kristooo Kristooo 3 395 14-01-2021, 10:19 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 65 63,176 24-12-2020, 04:08 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz E430T (300Edition), 1998, W210 - indumen indumen 86 42,951 20-11-2020, 11:10 AM
Viimane postitus: indumen
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 97 73,075 17-11-2020, 05:36 PM
Viimane postitus: JanisL
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 21,993 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  MB 280SE W126 1983 mydimees mydimees 17 6,088 02-05-2020, 11:03 PM
Viimane postitus: mydimees
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 16 3,592 30-01-2020, 12:38 PM
Viimane postitus: hents99



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne