Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skoda Superb II 2012
#1
Pea kolm aastat olen omanud diisel W124 ja kuna sõite hakkas rohkem tekkima ja talv on tulekul, siis pidi midagi muud kõrvale vaatama. Tahtsin võimalikult uut ja väikse läbisõiduga, aga samas ka suurt autot. Valikus olid mul ainult 2011 aasta ringis superbid, octaviad ja v70ned. Lõpuks jäigi valikusse kas täis varustuses 2011 V70 või 2012 superb. Kuna V70nes on minu jaoks vähe ruumi, sai võetud universaal Superb.
Algselt tahtsin 2liitrist diislit. Silma jäi tauf autos 1.6 diisel üsna hea varustusega. Seda autot nähes sain aru, et ta tuleb minuga koju.

Ostes oli auto läbisõit 281497km. Mootoriks on 1.6 greenline diisel, 77kw. 5ne manuaal. Varustus on autol üsna hea-vihmasensor, alcantara nahk ismted, elektriliselt reguleeritavad istmed ees, juhi oma mäluga,xenonid, coming home tuled, kurvi tuled, tulede pakett salongis, elektri tagaluuk, parkimisandurid, start stop süsteem, konks ja pudipadi veel.
Hetkel auto käes olnud 10 päeva, ja sõidetud juba natuke üle 1000km ja esmamulje on super. Autol hetkel puudu porilapakad, kummimatid, varurehv ja mootoriga tagaluugi amordid. Mehaanilise poole pealt pole jõudnud veel otseselt autot vaadata, aga väga harva kõigutab pöördeid.
Roostega pole asi üldse hull õnneks- tiiva ääred nagu uued,samuti ka karbid. Aga see-eest on 1 sendi suurune rooste laik tagaluugil.
Aga värv on saanud väga palju vatti-kriipse kraapse väga palju, kapotil kivitäkked.

Vähemalt saab W124 rahulikult garaazis talvel puhata- pole otsest ohtu, et sõita oleks vaja.

[Pilt: 62424-IMG_20201010_123807.jpg]
[Pilt: 74829-IMG_20201017_093020.jpg]
[Pilt: 64849-IMG_20201025_101558.jpg]
[Pilt: 72486-IMG_20201025_101443.jpg]
[Pilt: 22464-IMG_20201025_101456.jpg]
[Pilt: 47396-IMG_20201025_101433.jpg]
[Pilt: 32955-IMG_20201025_101415.jpg]


Vasta
#2
Ruumikas valik, hea hinnaga.

Poel Mercedes-Benz pealt ümber istudes palju juurde õppida vaja, sakslane on ikka sakslane.

Muretuid kilomeetreid.
Vasta
#3
Hooldus tehtud-kütte, õhu ja õlifilter koos õliga vahetatud. Esindusest tellitud porisirmid ja kummimatid said ka autosse installeeritud. Salongis lae ja jala valgus ledide vastu vahetatud. Katkine tagumine paneel,displey sai ka "uue" vastu ära vahetatud.
Saaks veel salongi puitimitatsiooniga liistud- ei oskaks rohkem autole midagi tahtagi.

W124 sõites ei osanud tahtagi vihmasensorit ega muid tänapäeva vidinaid, aga ikka väga mõnus on sõita, kui need olemas. Isegi vaikselt hakkan puudust tundma automaatsetest kaugtuledest....
Vasta
#4
Mis nende liistude hinnad võiks olla? Tehakse vesiprinti ja pidavat jääma väga tugev kate. Lasevad isegi velgi sellega üle. Tartus oli mõned aastad hinnaks 100 eurot salongliistudele, kui ise oled eemaldanud.
Vasta
#5
Lammutuses tahavad 100€. Vesiprindi peale pole veel mõelnud.
Vasta
#6
Vesiprindi puhul saad ise mustrit valida. Liistudel täkkeid on, need eelnevalt ära parandada ja tulemus jääb ühtlaselt sile.
Vasta
#7
Mingi hetk ajas pihustite juurest diislit läbi. Esimene mõte oli kohe tagasivoolu voolikud. Mõeldud-tehtud-vahetatud. Ikka oli sama seis. Järgmisena sai täpsemini vaadata ja mõlemad äärmised pihustid "ajasid" kütet läbi. Kuna ainult kaks olid defektsed, sai kõik neli pihustit diesellandi saata ja lasta korda teha koos stendimisega.

Samuti sai lastud ka arvuti järgi panna. Mingeid vigu ei näidanud, välja arvatud tagaluugi oma(elektrilised amordid tavaliste gaasi omade vastu vahetatud)

Hetkel pole veel salongi liistudega tegelenud.
Vasta
#8
Superb nüüdseks 6 kuud käes olnud. Minu käes masin sõitnud 10447km. No paremat autot ei oska tahta.
Väga palju autol teinud pole.
Päevasõidutulesse led pirnid pannud.
Suveks ostsin täpselt samad, ülevärvitud veljed, millele said Dunlop rehvid peale. Vahetades oli üks amort õline- mis seal ikka, sai ära vahetatud tagumised amordid koos padjakeste ja tolmukatsmega. Kuna talverehve oli natuke seest söödud, siis ootan sillastendi aega.
Esimeste soojemate ilmadega tuli välja, et konditsioneer ei tööta. Lähipäeval läheb remonti.
Kuna tehas näeb ette iga 30000km või kord aastas õlivahetust, siis ma ei näe põhjust, miks ei peaks seda tegema juba 10000km pealt, seega nii kohe, kui saab Mercedes-Benz talveunest üles äratatud, tuleb õli kohe ära vahetada.

[Pilt: 39425-IMG_20210417_191749_1.jpg]
[Pilt: 47432-IMG_20210228_151150.jpg]
Vasta
#9
Sillastendis käidud- sild oli täitsa õigesti paigal. Eks seda näitas ka sillastendi arve eelmisest aastast, mis autoga kaasa sain. Talveks vaja uusi lamelle.
Täna sai õlivahetus ka tehtud. Vana õliga sai sõidetud 8676km.
[Pilt: 24384-1633889486123.jpg]
Vasta
#10
Seenädal sai vahetatud nii hammasrihm kui ka generaatori rihm koos rullikute, pingutite ja veepumba ja muu sinna kuuluvaga.. Samuti sai lastud ka kliimat kontrollida ja täita. 
Muretud kilomeetrid jätkuvad.

[Pilt: 49926-IMG_20210602_145154.jpg]
Vasta
#11
See hea ruumikas ja varustatusega liikur jah, mul tööautoks samasugune, ainult vähe teise mootoriga - see 191kw v6 koos dsg ja neliveoga variant. Tööandja tahab autot vahetada mingi uuema vastu, aga ma sõdin vastu, sest ega ausalt öeldes peale 2012 aastat enam häid autosid ei tehta...
Vasta
#12
Too 3.6l V6 huvitav mootor jah. Ise mõtlesin alguses sama mootoriga osta, aga kuna läbisõitu on aastas suht palju- ei olnud majanduslikult mõistlik osta. Aga mingihetk tuleb traktoritele mingi pintsli pesija juurde küll võtta.
Vasta
#13
Vahepeal otsutasid, et üks led päevasõidutule pirn kustub ära. Sai pirnid üksteisega ära vahetatud ja ikka sama jama-selge, uued pirnipesad mõlemale poole- A-osad muidugi. Ja peale vahetust "hõõgub" üks led mõlemal pool-teine töötab laitmatult. Hetkel juba hing täis nende lediga ja läksid hõõgniidid tagasi.
Ostsin veateate vabad udutule pirnid ka, et kurvitulena oleks valge valgus, aga nood oli nii eredad nagu täistuled... tagasi poodi nad läksid....

Praktiliselt suve otsa pole start/stopp süsteem töötanud, mis on muidugi hea, aga üldiselt sai pikki sõite teha ja kõik tingimised olid justkui töötamiseks täidetud. Kuna talv tulekul-lasin akut kontrollida. Kõik oli korras välja arvatud, et aku oli alla poole tühi. Sai täis laetud, pikema sõidu teha ja ikka sama seis. Kuna paistis olema originaal akuga aastast 2012, võtsin uue aku peale- kõige kangema, mis peale mahtus.
Muidugi üks põhjus oli veel aku vahetusel see, et mingihetk oli tavapäraselt pikem käivitus. Üldiselt kord nädalas. Kolm erinevat arvutit käis järgi ja vaadati kõiki andmeid, aga midagi ei leitud.

Hiljuti sai veel natuke värvi kallal vaeva nähtud- nüüd auto nii ilus, et ei taha sõitagi. Ja nii ta hetkel garaazis seisabki. Tuleb veel niikaua mersut nautida, kuniks ilma on.[Pilt: 43368-IMG_20210908_155122.jpg]
Vasta
#14
Tänaseks on Superb olnud minu käes täpselt aasta. Läbi olen sõitnud temaga 18836km aastaga. Selle aasta jooksul olen ainult kuluosasid vahetanud. Teiseks autoks on olnud Superb ikka suurepärane valik. Muidugi sõidumugavus nii hea pole kui 2l mootori autol, kuna minu 1.6 mootoriga Superb on juba tehasest madalam parema aerodünaamika pärast, aga see-eest küttekulu on väga väga hea. Parim, mis saanud olen, on 4.1l/100km arvutuslikul teel(kompuuter näitas 4.3). Aga kui hetkest kütte hinda vaadata, siis ei nurise üldse selle arvelt.

Vahepeal sai autole pandud uus Boschi aku. Võtsin kõige võimsama, mis peale panna sai.
Samuti sai ostetud pärast pikki õhtuid mõtlemist ja uurimist talverehvid. Algselt oli plaanis naelad võtta, aga kuna Leedust edasi naelaga ei pääse, sai valitud Michelin X-ice snow lamellrehvid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne