Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toyota Land Cruiser 95
#1
Olen juba oktoobri kuust omale maasturit vaadanud ja novembris jäi silma too Land cruiser. Sai omanikuga novembris räägitud, aga kuna oli suht kiire koguaeg, siis vaatama ei jõudnudki autot minna eelmine aasta. Veebruaris alguses oli auto jätkuvalt müügis ja käisin vaatamas- auto oli täpselt selline, mida tahan. Lolli peaga autot ära ei broneerinud, aga ütlesin, et tulen võtan 2 nädala pärast ära. Ja siis juhtus see, et paar päeva peale vaatamas käimist, osteti auto ära. Kuna autot ümber ei kirjutatud, siis jälgisin iga päev nii auto24 kui ka maanteeameti eteenindust, et näha, kas on ümber kirjutatud või ei. Kuna ümberkirjutamist ei oldud tehtud juba 3 nädalat, panin uuesti ostu kuulutused facebooki gruppidesse ja järgmisel päeval juba pakuti seda mulle. Egas siis midagi, sai kohe järgmisel päeval järgi mindud ja ära ta ostsin.

Käisin vaatamas ka Nissan Patroleid (Y61) aga kuna neil just püsikiiruse hoidjat polnud ja üldiselt olid kõik halvemas seisus, siis jätsin need valikust välja. 
Mingi hetk hakkas mõte liikuma ka uuema, land cruiser 120 poole, aga ennem sai 95 ära toodud.

Autoks on siis Toyota Land Cruiser 95, 2001 aasta. Mootoriks 3liitrine diisel 120kw ja automaat kast. Ise muidugi eelistasin manuaali, aga kuna 95´tesi liikus väga vähe manuaalina, siis ei jäänud muud üle. Muidugi kohe peale ostu sai hooldus ära teha. Läbisõit on 419 000km
Üks põhjus, miks just too auto sai valitud, oli lisavarustus. Kindlasti tahtsin püsikiirusehoidjaga maasturit, ja see on konkreetsel masinal olemas. Samuti on ka veel töötav katuseluuk, konditsioneer, tagurduskaamera, 8 kohta, ees vints, taga voodi lahendus tehtud, akendele sääsevõrgud ja termokatted, mootori eelsoojendus ja muud pudipadi veel.
Esmamuljed on päris head. Peale ostu esimene sõit koju oli natuke harjumatu, kuna all olevad rehvid ei ole just kõige vaiksemad maantee kiirusel, aga selle harjus lõpuks ära.
Auto põhi eesmärgiks on matkamine. Otseselt teda kusagil "uputama" kindlasti ei hakka, aga kerget offroad tahaks proovida küll.
Aga kõik selle autoga korras pole- kõrvalistuja istmesoojendus ei tööta, käigukast pidi väga harva järsemal kiirendamisel libistama ja tagadiffri lukk ei tööta.

Hetkel on jäänud W124 tahaplaanile justkui, aga loodetavasti saab suvel temaga rohkem tegeleda.
[Pilt: 28638-20220312_183812.jpg][Pilt: 44487-20220313_114605.jpg][Pilt: 55733-20220307_155758.jpg]
Vasta
#2
8 kohta?
Kurjajuur
Vasta
#3
Neil peaks olema taga diivan kolmele. Sel isendil on selle asemel sahtlite süsteem.

Päraukses on miskine laud/kapp ka?
Vasta
#4
Kõige taga jah, 3 kohta. Eks ülevaatuse ajaks peab nad sisse panema, õnneks käib sahtli süsteem väga lihtsalt välja. Tagaluugil saab töötasapinna alla lasta.
Vasta
#5
Auto varsti juba pool aastat minu käes olnud- selle aja jooksul olen teinud hoolduse, katuseraami külge läksid veel "tagurdus tuled", raadiosaatja antenn sai veel pandud, õiges suuruses varuratas ja nipet näpet. Plaan on veel taas instaleerida kolmas aku ja diiselsoojendi salongi. Natuke teeb muret küll käigukast-enne uut aastat üritan diagnoosi kätte saada.

Suvel on saadud käia autoga nii Saaremaal, Lõuna-Eestis, Lätis ja ehk näeb veel ka Soomet. Muidugi mõte oli veel Slovakkiani minna, aga eks jääb järgmiseks aastaks. Trippimiseks paremat autot ei oska tahtagi- katuseboksiga on natuke kõrge(~2.4m) ja peab natuke rohkem jälgima, aga muus osas kõik super.
Autos on saadud ka mitmeid kordi ööbida, ja tõesti pole aru saada kas kodus või autos-sama mugav(sisse mahub 200x133 madrats ilusti). Ainult, et tagaluuki võiks saada ka seestpoolt lahti teha- külje uksest natuke ebamugav välja ronida.
Rääkides küttekulust siis näiteks Saaremaal käisin 11.73l/100km ja Lätis sain 11.50l/100km hakkama, Läti omast paremat pole veel saanud. Ennemalt oli 12-13 kanti, aga võtsin tagant välja tõmmatava varikatuse ära- ehk sellega sai natuke alla poole.

Autot pole veel uputamas käinud ja ilmselt ei lähe kaa- a igaksjuhuks panen mingiaeg snorkli külge(snorkel olemas).

Järgmine kuu on ka ülevaatuse aeg- ainuke asi, mis hetkel vajab sättimist on käsipidur-sai praamil katsetatud ja null pidamist hetkel.


[Pilt: 62423-44zeppelin.png]
[Pilt: 94937-20220729_1716440.jpg]
[Pilt: 79563-20220802_143212.jpg]
[Pilt: 42385-20220717_081213.jpg]
Vasta
#6
Kui tahad kütusekulu väiksemaks, siis: kitsamad ja siledamad rehvid (miskine  215/80 lai AT piisab täiesti kruusal/rannas), katuseraam maha, esi"raud" maha. Õpi sõitma veoauto rütmis: iga küngast ei pea maksimumkiirusega võtma ja kiirusepiirangu lõpus põhjagaasiga kiirendama.

Peaks saama ühekohaliseksSmile

Iseküsimus, kas säästmisega kaotatud välimus ja tigedaksaetud kaasliiklejad seda väärt on Eusa_think

Seisupiduri surm on vähene kasutamine.
Vasta
#7
Rohkemaid asju enam ära ei võta- muidu sõidaks sõidukaga juba Big Grin
Aga seda veoauto rütmi on saadud teha küll- eelkõige just sellepärast, et kui püsikiirusehoidjaga sõita, siis mõne künka puhul vahetab käigu alla üles minnes. Aga seda ikka siis jah, kui kedagi järgi pole.

Aga seda seisupidurit peab hakkama vist rohkem kasutama jah-eks see automaatkasti värk ole. Niikaua kuniks kallakule seisma ei jäänud-polnud vaja.
Vasta
#8
Talv oli autoga huvitav- need kolmemäetipuga rehvid mis all olid, oli ikka väääga libe sõita, aga sai hakkama. Muidugi sai venivköis ja vints tööd, kuna kontakt andmed 4x4help.eus üleval.

Jõulude paiku sai teistega natuke eestis sõita ja suutsin kütusepaagi natuke kõveraks sõita, aga kuna paak ei lekkind, siis ei hakanud vahetama. Kõik oli hästi, kuniks mõneks hommikuks oli küte alla vajunud. Pikalt sai viga otsitud, sai pandud tagasivoolu klapp vahele ja ikka sama mure. Kuna mõtted olid otsas, sai saata pihustid Diesellandi kontrolli, kus tuli välja, et 2 pihustit oli täiesti läbi, ja teised kaks sobisid ainult müügiautole, aga kuna auto müüki ei läinud, sai ostetud 4 tutikat pihustit. Aga ikka oli jama käivitamisega. Kuniks lõpuks hakkas paagi pealt kütus lekkima- kütuse torud olid täiesti ära mädanenud. Kuna paak oli natuke haiget saanud, siis sai ostetud tutikas paak imedepõllust ja tellida esindusest koik muu vajalik-kütusetaseme andur, tuulutus ja kütusevõttur). Peale nende sai veel veermikus osasi kaikaid vahetatud. Kokku läks kuuga ikka väga kopsakas summa....

Kuna pole autoga väga üldse kuskil mudas ega metsas ronimas käidud, siis tekkis väikene isu proovida vähe kergemal maastikul eelmise nädalavahetusel- aga see lõppes sellega, et tutikas paak on juba kõver ja amort tahtis oma teed minna. Paagile sai värvi parandust tehtud ja kuna amordid on nagunii läbi, siis ootan hetkel uusi. Ja kindlasti teen paagile korraliku kaitse.

Mai alguses sai ka hooldus tehtud, aastaga sain lõbusõiduks 6752km. Kuna natuke sai vees proovitud sõita, siis kindlasti lähiajal vahetan reduktorite õlid ka ära.

Auto on ka saanud väliselt natuke uusi asju- lõpuks sai snorkel külge, katuseraami külge labidas, eest suured tuled sai vahetatud parema led bari vastu, uus android makk, kasutatud mudarehvid ja nipet näpet veel.

[Pilt: 88693-20230513_214114.jpg]
[Pilt: 67775-20230422_143937.jpg]
[Pilt: 28252-20230513_205020.jpg]
[Pilt: 39928-20230318_104205.jpg]
Vasta
#9
Egas jälle, vahepeal pole saanud autoga sõita- kõige pealt läks tagumine vasak amordi kinnitus alt katki ja kodu longates läks parem poolsel pealemine kinnitus katki. Amorte ootasin täpselt 3nädalat, ja järgmine nädal läks veel, et teha uus kinnitus amordile.

Ja et mured ikka ei lõppeks, otsustas et starter annab otsab. Starter lahti, aga kuskilt kätte teda ei saa... Soovitati juba kere raami küljest lahti tõsta ja siis välja meelitada. Eks ole näha, mis saab.... hetkel veel lisandus üks neljas auto, millega vaja tegeleda
Vasta
#10
Starteri vahetus tõttu seisis jälle maastur kuu aega. Kõige pealt ei saanud seda kuidagi kätte, ja siis tuli vahepeal Berliinis ära käia. Nüüdseks uus starter all.

Kuna on plaan lähiajal euroopasse vaadata, siis mõtlesin, et lasen lõpuks konditsioneeri ära täita- ja oi üllatust, täideti, aga kompressor ei tööta. Hetkel veel ei teagi, kas peab 30 kraadisse kuumusesse ilma konditsioneerita minema...
Ja et mured ei lõppeks, tuli välja et mõlemad rattalaagrid eest läbi ja alumised sarniirid. Need saab homme korda.

Kuna minek on riikidesse, kus avalikult telkimine on keelatud, sai pandud veel töötulesid ka auto külje peale. Hetkel aint ühele poole, kuhu laager jääb.
[Pilt: 27295-20230716_150811.jpg]
Vasta
#11
Tulime just tripilt mis piirdus Tšehhiga ja no 37 kraadi ikka natuke palju. Autost välja tulime siis nagu kergesse sauna oleks astunud. Õnneks lasin enne just ML kompressori vahetada. Seega sõites polnud hull. Orgudes mägede vahel oli ka 36 kraadi.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#12
Vahepeal sai reisil käidud. Auto pidas ilusti vastu ja mitte ühtegi muret ei olnud peale palavuse. Kiirteel valisin maksimum kiiruseks 105km/h. Mudarehvid teevad ikka piisavalt lärmi, et maanteel väga raadiot ei kuule. Muidugi oli terve aeg üks tagumine aken lahti, et päris saun ei tekiks.
 Hetkel sai tagadiffri õli ära vahetud. Lähipäeval saab ka esidiffri oma vahetatud. 
[Pilt: 32896-Maastur-4.jpg]
[Pilt: 28292-Maastur-2.jpg]
Vasta
#13
Suhteliselt kohe peale reisi, läks auto keevitamisesse. Mõlemale poole tehti uued küljekarbid ja natuke lapiti raami taga otsast.
Hetkel olen autol plaani võtnud kütusepaagile põhjakaitse tegemise, kõrvalistuja poole lisatuled katusele, kere ja raami vahel olevad kummipuksid tuleks paksemad panna, et rehv ei läheks vastu tiiba/tiivalaiendit maastikul.

Et autos ikka jõulu meeleolu oleks, otsustas täna auto natuke tulesid põlema panna. Nii palju tean, et genekas ei lae korralikult. Rohkem pole veel süvenenud.
[Pilt: 74782-20231222_205503.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne