Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nipid uunikumi talveuneks
#1
Soovitage nippe kuidas peaks autot säilitama/konserveerima, et kevadine käivitus oleks võimalikult probleemivaba ja talveuni liialt liiga ei teeks. (pigem soe või jahedam garaaz, varjualune või hoopis õues. Mis põrandaks sobib, et autoalune kahjustada ei saaks. Kas aknad lahti/kinni, interjööri lõhnad ning hallitus. Kas masin katta riide, kile või üldse mitte. Vahepealsed käivitused, aku laadimised jne jne....)
Rauno
Vasta
#2
Neid nö. "nippe" on ju terve internet täis.

Pöidlareeglid: rehvidesse 5bari rõhk (5X) sisse, põhi lase korrosioonikaitsega üle (kasvõi krown), auto konditsioneeritud ruumi +18 kraadiga puhtana ja värvivahaga seisma. (sisekarbid jne on ju juba nagunii kerevahatatud ja pidurivedelik/jahutus/õlid jne vahetatud)
Muud polegi. 
Aku muidugi maha. 
Paak täis või tühi, vahet pole, seest roostetab ta kütuses sisalduva veetilga tõttu nagunii. 
Kate võiks ka toas peal olla, sest ka 60 tolli teleka ülemine kitsas serv läheb meie ideaalkodudes 6 kuuga ikka väga tolmuseks. 
Pukkidele võivad panna oma auto  need, kellel pole mitte õõtsadel ja amortidel kummipuksid, vaid šharniirid. 
Aga neid marke on väga vähe. 
Üldiselt suht simple.
Vasta
#3
Kõik on õige. Stihl märkus cabrio männi all hoidmise kohta käis vist ka minu kohta. Talveks ikka tuulduvasse garaazi Smile
Krown isikllikust praktikast ei soovita mitte kellegil kasutada, rikute ainult auto ära. See nälkja kile, mis see Krown tekitab, kogub rohkem niiskust, kui ilma selleta.
Kütus peab sees olema mõistlikus koguses, et tihendid ei sureks. Kevadel võid tänapäevase kütuse lõkkesse lükata või pane talveks 10% sisse, et täispaagiga lahtunud ollus kevadel ühtlustada.
Pukid on igal juhul mõistlik, muidu kevadel rattad kandilised. Mitte liiga kõrgele, nii et õrnalt toetavad vastu maad.
Põhiline on enne garaazi panemist auto kuivatada. Niiskelt peitu panes on kevadel salong seeni täis.
Kõige tähtsam, et tuuldub! Nagu Stihl mainis, siis lageda taeva all tuuldumine on parem, kui kuskil umbses garaazis ja seda näitab ka minu koemus.
Autokatted on hea lahendus garaazis. Õues võib juhtuda, et kevadeks on värv maha lihvitud ja kogu auto niiskust täis. Kui panna kate, siis peab see olema õiges suuruses ja ikka korralikult pingul.
Lisaks väga oluline: rotimürgi kuubikud salongi ja pagassi!
Kui vähegi võimalik, siis võiks paar korda talve jooksul ka käima panna, natuke liigutada, nii et pidurid kah tööd saavad ja salong kuumaks kütta. Aku tuleb hoida laetuna ja toasoojas.
Kõik see on minu arvamus, oma kogemuste baasil, mis ei oma mitte mingisugust tähtsust!
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#4
(21-10-2021, 09:59 PM)MAV Kirjutas: Pukid on igal juhul mõistlik, muidu kevadel rattad kandilised. 

Sa ei saanud aru. 
Pukid on VÄGA HALB idee, sest õõtsapukside poldid keeratakse ALATI kinni auto tavakõrguses asendis. Kui sa selle puksi nüüd 6 kuuks väändesse ja pingesse paned, mis temast saab?

Õige - saab pragudega  või sootuks vulgist lahti kummipuks. Mis aga on muidugi maitseasi, rohkem mina sel teemal ei vaidle. 
Kui kellelegi meeldib - palun anke minna.

Mis kandilistesse rehvidesse puutub, siis seda teemat ma puudutasin ka, aga taas ... 1 + 1 ei saanud 2 kokku. 

Rehvidesse ülerõhk sisse - see aitabki kandilisuse vastu. 
Ja see pole mitte mingi minu "keniaalne" väljamõeldis, vaid kõik autotehased kasutavad seda nippi. Nagu auto liinil valmis saab, läheb talle räme barr rehvidesse ja see lastakse alles välja siis, kui auto kliendile kätte läheb. (senikaua ta ju vedeleb kuskil, küll tolliplatsil, küll laoplatsil, küll ka mõni salongis ja kuude viisi)

P.S. Minu mitteuskumise puhul mine jaluta homme mõnda kohalikku autosalongi sisse ja kui keegi ei näe, mõõda seal seisva näidisauto rehvirõhke. Soovitavalt eriti VW, Audi jne VAGi salonge. (igat tagaratast nüüd kah kaamera ei vahi ja turvameest neil reeglina kohapeal samuti pole nagu selveris)
MB ilmselt ka. 
Ja teata tulemustest ka siia.  Eusa_dance
Vasta
#5
Ma küsiks nüüd Stihli käest, et kui paljudel hobiauto pidajatel on käepärast võtta ruum, kus kogu aeg on temperatuur pluss 18 kraadi? Krowni kohta arvas üks tuttav, et see ei ole vajalik, kui hobiautot kasutada ainult suvel ja väge hea päikeselise ilmaga.

Ma oman ühte hobiautot juba 16 aastat ja minu kogemus on selline. Pesen auto ilusa ilmaga puhtaks, lasen väljas ära kuivada ja siis kütteta garaazi. Mingid aastaid oli mul hoiukoht ka suurema maja all, kus oli talvel sees vast pluss 5 kuni 10. See oli muidugi ideaalne koht hobiauto jaoks. Aga peale kütteta garaazi ajamist, keeran küljeaknad natuke lahti, akuklemmi võtan maha ja kõik. Vahel olen aku maha võtnud, vahel mitte. Laadin akut üks kuni kaks korda talve jooksul. Kütust on sees mingi veerand paaki tavaliselt. Rehvirõhku spetsiaalselt ei tõsta. Pukkidele a ei pane, katet peale ei pane, rotimürki ei pane. Garaaz on Tallinna linnas ja ei ole närilistega probleeme olnud. Autot talve jooksul ei käivita. Salongi olen pannud niiskuse eemaldamise "kotikesed", neid vahetan talve jooksul.
Sel aastal soetasin veel ühe hobiauto. Seda hoiustan ühe kortermaja all garaazis, seal käib välisõhk lae all olevate akende kaudu ruumist läbi ja ehk see isegi on tuulutuse mõttes hea. Akuklemmi võtsin maha. Kuna seal pargib ka teisi autosid ja mõned liiguvad ilmselt igapäevaselt, siis ostsin autokatte ja katsin auto sellega kinni.

Õues hobiauto hoiustamisest ei arva ma midagi. Või siis seda, et kui ei ole võimalusi hobiautole normaalset talvekorterit pakkuda, siis võiks kaaluda üldse hobiautost loobumist. Tänapäeval peaks võimalusi olema. Sügisel pakuti kv.ee kaudu 30 eurot kuu Märjamaa kandis suurt hobiautode hoiupaika näiteks.
Vasta
#6
(21-10-2021, 07:52 PM)stihl Kirjutas: Neid nö. "nippe" on ju terve internet täis.

Pöidlareeglid: rehvidesse 5bari rõhk (5X) sisse, põhi lase korrosioonikaitsega üle (kasvõi krown), auto konditsioneeritud ruumi +18 kraadiga puhtana ja värvivahaga seisma. (sisekarbid jne on ju juba nagunii kerevahatatud ja pidurivedelik/jahutus/õlid jne vahetatud)
Muud polegi. 
Aku muidugi maha. 
Paak täis või tühi, vahet pole, seest roostetab ta kütuses sisalduva veetilga tõttu nagunii. 
Kate võiks ka toas peal olla, sest ka 60 tolli teleka ülemine kitsas serv läheb meie ideaalkodudes 6 kuuga ikka väga tolmuseks. 
Pukkidele võivad panna oma auto  need, kellel pole mitte õõtsadel ja amortidel kummipuksid, vaid šharniirid. 
Aga neid marke on väga vähe. 
Üldiselt suht simple.

Mina rehvidesse päris 5bari küll sisse ei löö- hoiustamis ajaks lähevad plekkveljed alla, millel eelmine aasta uuena ostetud lamellid peal.

Lisaks eelnevale jutule panen ma niiskusimuri veel autosse.
Vasta
#7
Igaüks on ikka oma joruga Wink

Stihli tood variandid on natuke ülepingutatud, seni on piisanud auto pesemisest, kuivatamises, parajad klotsid silla alla (et rehvid ümarguseks jääks), paak poole peale ja akul miinus klemm maha ning siis külma kuiva, põhiline et vesi kaela ei tuleks ja õhk läbi käiks. Talvel madala õhuniiskusega korra kuus mootor käima pandud ja ilusti soojaks lastud.
Siiani on nii elanud üle ka värskemad sõidukid sarnast hoiustamist.

Ah veel ... suvel võtsin "laost" välja auto, mis oli seal 2002. aastast, ilusti kruusahunniku otsas, kasisime puhtaks ja pold tal häda midagi, ilus lehvik peale ja tuld.
Põhiline et vesi kaela ei tuleks ja õhk läbi käiks.
Vasta
#8
Mis see õige rõhk hoiustamisel peaks olema, seda teadlased vist veel kindlaks teinud ei ole, kuid selge see, et rohkem võiks olla.
Mõnes artiklis soovitatakse 0.5bar juurde lisada. Samas autole pannakse kaasa teised rehvid velgedel ja neid hoiustatakse 3.5-bariga. Sõltub ka jälle töömeestest. Liinitööl see 5bar-i lisamine igasse rehvi võtab rohkem aega.
Sõltuvalt autost või selle kasutamisest võiks hoopis pidurid enne ära puhastada ja määrida. Kevadel vähem probleeme.
Lisaks sellele kõigele, hobiautodel on erinevus. Üks on uunikum või maksab lihtsalt palju. Teine on lihtsalt auto, millega te otsustate talvel mitte sõita.
Sellel blogijal on üks video, kus ta räägib kuidas SLR jäi pikemalt seisma ja lõpetas esinduses suurema hooldusega, kus vahetati või puhastati kütusesüsteem. Ei ole see probleem kehvas kütuses vaid lihtsalt selles, et asjad peavad liikuma.
https://www.youtube.com/channel/UCJmo2vO...KGcoCmBJvg
Vasta
#9
Ma pukkide otsa tõstmisel mõtlesingi just täpselt niipalju, et midagi ei jääks liigse surve alla ja samas ka liigse pinge alla. Ikka mõistlikult, nagu viina tuleb võtta.

Ehk kõik peab jääma nii, et vedrud, amordid, puksid ja rehvid oleks mõnusas puhkeasendis.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#10
Aga auto katmisest siin liialt palju pole soovitusi. Kas siis tavaline kate kaubanduses müüdavatest, või tavaline voodilina?
See kaubanduses müüdav kate on selline kileline ja vist on mõeldud rohkem autodele, mis jäävad õue seisma? Aga betoonpõrandaga külm garaaz?
Betoonpõrand ilmselt tolmutab korralikult, millegiga ikka katma peaks...
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#11
Mida paksem lina, seda vähem liigub, ka kinnises ruumis. Paksust riidest kate olla parim, sest hingab.

Meite SEL on aastaid talvitunud tavalise halli autokatte all, akuklemm maas, rotimürki mitmes kohas, aknad veid praokil. Ei oska kurta - kevadel on täitsa viisakas sisse istuda. Meil on külm katusealune.
Vasta
#12
(24-10-2021, 10:21 AM)Lepz Kirjutas: Aga auto katmisest siin liialt palju pole soovitusi. Kas siis tavaline kate kaubanduses müüdavatest, või tavaline voodilina?
See kaubanduses müüdav kate on selline kileline ja vist on mõeldud rohkem autodele, mis jäävad õue seisma? Aga betoonpõrandaga külm garaaz?
Betoonpõrand ilmselt tolmutab korralikult, millegiga ikka katma peaks...

Näiteks sellised lahendused on olemas: https://www.autopyjama.com/permabag-engl/cars/
Vasta
#13
Mina katsin hobiauto selleks talveks sellise kattega
https://pood.fixus.ee/shop/prod/135/5?c=911-2003
Eks kevadel näis kuidas auto katte all talve üle elasSmile
Vasta
#14
Kuidas kõhualune rihm kinnitub? Sellest võib kõvasti abi olla õues.

Tavalise kummiga katte puhub üsna kiiresti pealt ära...
Vasta
#15
No mina plaanin sellega katta:

[Pilt: 66689-IMG_20211025_204021.jpg]

Olgu õeldud, et Mercedese pildi järgi ma seda ei ostnud Big Grin
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#16
Mina kasutasin katteloori, hoiab tolmu eemal ja laseb niisku läbi. Ma ei jõua kõigile peale osta neid katteid, "Õige" kate maksab mitusada raha ja nii edevat massinat veel pole, mis sellist kulutust eeldab.
Vasta
#17
Kuidas kõhualune rihm kinnitub? Sellest võib kõvasti abi olla õues.

Kui see oli küsimus mulle, siis auto kõhu alt saab rihma läbi tõmmata, rihma otsad omavahel käivad kinni klõpsuga plastklambri abi. Mul seisab see kattega auto suurema maja all parklas ja seal tuult otseselt ei ole. Kuidas ta õues vastu peab, seda ei oska arvata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne