Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
Vahetasin u aasta tagasi 1992 CE300 4.2 V8 katalüsaatori uue universaali vastu 200€ ja läbis ülevaatuse.
See aasta CO 0.9 ehk 3x üle normi 0.3. Sai vahetatud täiesti uus väljalase otsast lõpuni v.a. 1a vana katalüsaator. CO langes vaid 0.7 peale.
Lambda on 1.03 ehk veel normi piires (ideaal 1, normaalne 0.97-1.03)
Diagnostikas mootoril midagi ei tuvastatud seega 99% taas kat. läbi.
Autoga viimase aastaga sõidetud ca 500km kuna seisis 7 kuud.
Kas univ. kat. eluiga ongi ca 1 aasta ja 500km? Ehk iga aasta tuleb uus katalüsaator panna?
Orig. maksab vist 800-1000€ kanti?
Kasutatud originaali ei julge osta isegi kui leiaks kuna selle olukorras ei saa ka ju kindel olla ega samuti otsakorral pole.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
06-12-2017, 07:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2017, 07:58 PM ja muutjaks oli erx000.)
Suur orig katalüsaator maksab kokkuostus üle 100 euro, samas saab uue universaali ca 150 euro eest, juba sellest võib järeldada et b osa ei saa olla samaväärne originaaliga. Alles hiljuti oli teema kus ei saadud heitgaasidega ülevaatuselt läbi ja vahetati pool kapotialust ära, enne kui orig katalüsaator pandi ja heitgaasid paika läksid . http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=45955
Orig kattidega ei juhtu peale mehaaniliste vigastuse midagi, kui kärg paistab läbi ja on terve ega loksu korpuses, siis üldjuhul teevad nad oma töö ära.
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
06-12-2017, 07:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2017, 08:08 PM ja muutjaks oli nostromo.)
Jah Laki 7 pandud 26.9.2016 uus univ. katt 150€ + 50€ tööraha.
Kas keegi teab kaua univ. kattidel garantii on?
Kust korralikke orig. katte võiks leida ja kas 4.2-le sobib 3.2 katt?
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Kasutatud katalüsaatoreid naljalt ei leia, kokkustjad ostavad kõik kohe ära.
Olen aeg-ajalt oma diislile proovinud saada....pole õnnestunud.
Tegelikult mingi vello mersuosadest pakkus ka, kuid hind oli midagi 400 lähedale ja tellimisel--kasutatud!
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
Orig. uus midagi 800-1000€ kanti? Njah, jama värk kui iga aasta peab 200€ universaalkatile kasutama.
Postitused: 1,080
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Kõige kindlamalt saaksid vastuse, kui sumps kati tagant lahti ja vaadata kati sisse. Kui kärg terve, siis muu viga.
Kirjutad, et vahetati sumps ära aga kas siis katti keegi ei piilunud? Summuti küll CO-d ei korrigeeri.
Katt üldiselt hakkab tööle alles mingi aja pärast, ehk tuleb ülevaatusel gaasi anda ja kuumutada. Kas seis muutus CO osas mingi aeg..läks väiksemaks? Võimalik, ka mingi muu viga toites. Õhukulumõõtja võib segast peksta aga seda peaks diagnost näitama.
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
Diagnostis öeldi et mootoriga nagu korras.
Jah vajutasin paar korda gaasi põhja aga ülevaatuse ukse taga seisis ca 5-10min tühikäigul-ehk siis jõudis maha jahtuda-ilm ka 0C kandis.
Kuskil soovitati ka et vahetult enne ülevaatust (1-2min) hoida piirajas 1-5 minutit et katt korralikult tööle hakkaks? Et univ. katil pole piisavalt väärismetalle mis oma tööd teeks.
Summutivahetusel ei olnud ise kohapeal kuna kestis pool päeva. Ei osanud küsida kärje seisukorra kohta.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
(06-12-2017, 08:29 PM)nostromo Kirjutas: Diagnostis öeldi et mootoriga nagu korras.
Jah vajutasin paar korda gaasi põhja aga ülevaatuse ukse taga seisis ca 5-10min tühikäigul-ehk siis jõudis maha jahtuda-ilm ka 0C kandis.
Kuskil soovitati ka et vahetult enne ülevaatust (1-2min) hoida piirajas 1-5 minutit et katt korralikult tööle hakkaks? Et univ. katil pole piisavalt väärismetalle mis oma tööd teeks.
Summutivahetusel ei olnud ise kohapeal kuna kestis pool päeva. Ei osanud küsida kärje seisukorra kohta.
Proovi 5-10 min. piirajas hoida, siis pole üldse vaja enam ülevaatusele minna niipea.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
06-12-2017, 08:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2017, 08:39 PM ja muutjaks oli nostromo.)
Mõtlesin ka et kas 5min liiga palju pole? Vast nii 10 sek kaupa 2-3x?
Tsiteerin ühte kogenud kasutajat teises teemas-ju siis pingutas veidi üle:
"Kuidas seda CO-d kontrolliti, kas pärast rahulikku sõitu, siis väike ooteaeg ja siis pöörded peale?
Või nii, et minut-paar-viis hoiad enne testimist mootorit pöördes (enne piirajat) ja lased kati nö punaseks.
Universaalkattidega saab ainult nii ülevaatuselt läbi.
Neil lihtsalt pole neid väärismetalle nii palju sees, kui originaalkattidel.
Ega see hinnavahe puhtalt MB märgi pärast ei ole, sisu on ikka samuti lahjem.
Siin muud head ja odavat lahendut polegi, kui kasutatud originaal osta. 300tkm sõitnud MB oma on veel tuttuus. Aga ega sedagi keegi niisama ära ei anna, kui juba kokkuostukontorid maksavad selle eest mingi 60€"
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Valid linnapiiril või üldse linnast väljas oleva TÜV punkti ja sõidad maanteel kõrgematel pööretel saad kat-i tööle.
Kurjajuur
Postitused: 191
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
1
Tere
Vabandan juba ette ära.
Aga Sinul, kui väga auto kaugel inimesel, käib see sõiduk üle jõu.(vaadates millised teemad tehtud)
Ning tundub, et sa said pügada oma kati vahetusega. Nimelt b-osa katti saab juba 60 euro kandis ja see "töötabki" ühe ülevaatuse. Järgmisel korral vaja juba korralikult soojaks ajada. See ei tähenda paar korda piirajasse, vaid 5-10min 3000+ pööret.
Randari soovitus on ka hea, ise kasutan seda meetodit.
Jah, ka minu autol on b-osa kat.
Rääkides garantiist siis seda põhimõtteliselt pole.
Kuigi viimati pakkusid Summutiabi tüübid sellise jubinat, millele nad julgesid 2a. garantiid pakkuda.
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
06-12-2017, 09:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2017, 09:17 PM ja muutjaks oli nostromo.)
Jah aga mul pole muud võimalust kui auto korda teha sest hetkel 7500€ maksma läinud autot varuosadeks ka ei tahaks müüa.
Senini käinud alati Miidurannas Carstopi kõrval olevas ülevaatuses kuna sinna hea kesklinnast mööda mereäärt sõita.
Kas kordusülevaatuse võib läbida ükskõik millises TÜV punktis või ainult seal kus esmane tehti?
Postitused: 35
Teemad: 1
Liitus: Dec 2008
Maine:
0
Ikka samasse punkti pead minema. Ja enne ÜV ära tühikäigul loksuda lase, olen ise kunagi sama vea teinud.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
06-12-2017, 10:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2017, 10:26 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Vale. Tasuta kordusülevaatuse saamiseks tuleb minna tagasi samasse punkti. Uue täisülevaatuse võid teha suvalises kioskis.
Sinu auto hädad tulevad vähesest kasutusest. Ka praegune katihäda - mine tee üks Tallinn-Kose-Tallinn III käiguga nii 90+ km/h ja siis kohe ülevaatusele lennuvälja kandis. Usutavasti on gaasid puhtad.
Katalüsaatorit ei köeta mitte piirajas, vaid 3 krpm kandis paar-kolm minutit.
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
Selge. No veidi keeruline oli kasutada autot 7 kuud kui keegi ei suutnud geneka viga tuvastada. Eks siis nüüd aasta "ilusaimal" ajal saab kupeed nautida.
Postitused: 1,080
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Mul anti küll ülevaatusel gaasi kuni kat tööle hakkas, see ju näha näitajatest. Ise küll uksetaga paugutama ei pea. Oli ka korra väga piiri peal aga siis õhukulumõõtja juhtmestik jamas ja kat ei suutnud ära põletada.
Selle b-katiga ei jää vist muud üle kui ainult ülevaatusel kasutada ja muu aeg toru asemele. Siis ehk kestab.
Postitused: 346
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
Aja kat maanteel soojaks, ennem tangi 98 ja lähed proovid uuesti. Maanteel võid paar korda vähe tummisemalt minna anda kui 85ga töristada.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
See on ülevaatajas kinni, kas ta tahab, et sa ülevaatuse läbiksid või mitte.
Vajadusel nad oskavad kohapeal kati soojaks ajada küll ja siis kohe printida, kui näidud õigeks lähevad.
Aga kui on paha päev või ebameeldiv klient, siis milleks vaeva näha= KORDUV
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 349
Teemad: 34
Liitus: Aug 2008
Maine:
1
Tere,
Võta vaba pärastlõuna, aja auto välja ja põruta Kiiule http://tektoon-a.ee/kontaktid (täiesti suvaline ülevaatuskoht, mis piisaval kaugusel esimese otsinguga tuli). Peterburi mnt. annad veidi katile kuuma lõpuosa madalama käiguga sõites ja järsku saad läbi.
Linnavajel törtsutades ei pruugi sa neid poolpiduseid piisavalt soojaks saada, et tööle hakkaksid.
Kurb muidugi, et müüakse kaupa, mis ei tööta. Iseasi, kas viga on ka ainult kattides...
Herki
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
Ma sõidan oma SEC-iga 10 aastat universaalkatiga, kõik ülevaatused saan läbi sellega.
Aga nagu eelpool kirjeldatud, tuleb enne punkti minekut trassil kat kuumaks sõita ja ka ülevaatusemees peab veidi vastu tulema ja seda veel mõõtmise ajal pööretega kaasa aitama. Aga enne võib muidugi ülevaatusmehelt küsida, kas ta on inimene või ametnik. Ametnik ei pruugi vastu tulla ja siis vaja uus koht otsida kus inimene tööl.
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
|