Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 - Õlirõhk, käivitamine, ABS tuli, SRS tuli, käigukast
#1
Tervist MB klubi,

Teen ka esimese tõsise postituse. Sai selle aasta märtsikuus ostetud esimene auto ja ühtlasi ka esimene MB. Autode teemal olen rangelt algaja ja õppimisruumi on rohkem kui küll.

Autoks:
1993a, E250 D, 83kw, 4-käiguline automaat

Esitan nüüd murekohtade jada, lootes vanematelt ja targematelt abi saada,

1) Õlirõhk - Lugesin siit samast foorumist, et õlirõhk on külma mootori korral 3 ja sooja mootori korral <2. Minu autol on õlirõhk kiirusel >70 km/h kogu aeg 3 ja alla selle hakkab tasapisi langema. Gaasi vajutades viskab olenevalt kiirusest õlirõhu 3 peale(ilmselt OK?). Koha peal tundub ka olevat korras. Kuid küsimus selline, et kui sõidan 90nese tunnikiirusega ja lasen gaasi lahti, kas õlirõhk peaks ka kohe langema?

2) Käivitamine - Auto külmalt käima pannes, hakkab mootoris kolisema (nagu kolvimüra), natuke koliseb ja lõppeb mõne aja pärast. Ilmselt on jama pihustiotsades, aga foorumis keegi tark ütles, et kui need läbi, siis peaks käivitusel viskama korraks valget/halli suitsu, mul viskab törtsu musta. Kas võib veel mõni muu probleemi koht olla? Eelsüüte küünlad on samuti plaanis ära vahetada.

3) ABS'i tuli - Pole kindel kas oluline eelinformatsioon, aga lisan ikkagi - Peale auto pesu jätsin auto hoovi peale, rattad välja keeratuna, seisma ja kui järgmine päev sõitma asusin viskas armatuuris ABS'i tuli põlema ja kustus mõningad minutid hiljem. Nüüd peale käivitamist põlebki mõningad minutid ja kustub. Ideid, kogemusi?

4) SRS tuli - Peale armatuur-tulede välja vahetamist viskas tulukese põlema. Kas on võimalik, et kahjustasin ise midagi hooletuse tõttu või SRS airbag lakkab ise aja tõttu funktsioneerimast?

5)Käigukast - mida külmem mootor, seda suurema "pauguga" vahetab käiku. Rohkema gaasi korral on samuti paugu-tõenäosus väiksem. Olen saanud sõidu sõidetud ka nõnda, et käiguvahetus on smooth as fu*k. Alla vahetab korralikult välja arvatud, kui seda teha manuaalselt. Vaakumijuhe tahab vahetust? Kas selline käiguvahetus mõjub kastile halvasti ehk vajab kiiret parandust või ei ole midagi väga hullu ja võib rahuliku südamega sõita (üks hetk ma parandan nii-kui-nii)?

Lõpetuseks üks küsimus veel, mis ei ole murekoht, vaid lihtsalt teatud akadeemiline huvi. Kui kellelgi veel sarnane auto, siis mis te olete saanud tema keskmiseks kütusekuluks? Ma sõidan enamasti maanteed, kuid tuleb ka linna ette ja olen praegu saanud keskmiseks vahemikuks 7,3-7,9 l/100km.
Vasta
#2
1) kuniks tühikäigul mingit rõhku on, pole veel häda. Südame rahustuseks võiks muidugi üle mõõta usalduväärse manomeetriga, et andur ikka õigesti mõõdab. Ka paksem õli toob soojal mootoril rõhku juurde. Mis õli sees on?

2) Kolin pole hea. Kuula vardaga, kust koliseb ja siis saame edasi heietada.

3) Kui ABS ise toimib, siis ma esialgu töötavat asja ei torgiks. Kui, siis võiks pumba pistiku üle vaadata ja universaalõliga sisse marineerida.

4) Kas SRS põleb pidevalt? Ega lahtise padjajuhtmega süüdet sisse ei pannud? Ma ei mäleta, aga kas SRS pirn mitte eraldi juhtme otsas olnud? Ehk pirnid vales pesas ja põleb hoopis hõõgküünalde pirn (mis ka mäletamistmööda eraldi juhtme otsas on).

5)Mis nägu on käigukasti õli? ON tase normis? Millal vahetatud? Kas põhjagaasiga paugutab samamoodi, nagu keskmiselt vajutades?
Vasta
#3
Mul ka see ABS tuli aeg ajalt põles. Sinu vihje- rattad välja keeratuna paneb mind arvama, et esimese ratta andur vigane. Ma ostsin omal ajal kaks kasutatud andurit, kuna mõlemal rattal on erinev andur. Diagnostika selgitas välja, et parempoolne esimene andur trikitab. Lasin selle siis Lesvenis ära vahetada ja siiani pole ABS tuli enam süttinud. See juhtus mõne aasta eest.
Vasta
#4
(27-06-2016, 07:11 PM)v6sa Kirjutas: 1) kuniks tühikäigul mingit rõhku on, pole veel häda. Südame rahustuseks võiks muidugi üle mõõta usalduväärse manomeetriga, et andur ikka õigesti mõõdab. Ka paksem õli toob soojal mootoril rõhku juurde. Mis õli sees on?

2) Kolin pole hea. Kuula vardaga, kust koliseb ja siis saame edasi heietada.

3) Kui ABS ise toimib, siis ma esialgu töötavat asja ei torgiks. Kui, siis võiks pumba pistiku üle vaadata ja universaalõliga sisse marineerida.

4) Kas SRS põleb pidevalt? Ega lahtise padjajuhtmega süüdet sisse ei pannud? Ma ei mäleta, aga kas SRS pirn mitte eraldi juhtme otsas olnud? Ehk pirnid vales pesas ja põleb hoopis hõõgküünalde pirn (mis ka mäletamistmööda eraldi juhtme otsas on).

5)Mis nägu on käigukasti õli? ON tase normis? Millal vahetatud? Kas põhjagaasiga paugutab samamoodi, nagu keskmiselt vajutades?

1) ja 5) Mõlemad õlid on hiljuti vahetatud.
Mootoriõliks on Mannol'i Diesel extra (SAE 10W-40, API CH-4/SL, ACEA B4/A3, Semi - sytnhetic) ja automaatkasti õliks on Valovilne'i ATF Type D. Õlitasemed on normis ja põhjagaasiga vahetab käiku oivaliselt, keskmiselt vajutades paugutab. Kõige suurema paugu teeb ta siis kui enne käiguvahetust võtta gaas maha, siis kohe masin nagu hüppaks.

2)Praegu jään vastuse võlgu, kust täpsemalt koliseb, kuna sellise sooja ilmaga ei saa kolinat kätte. Kuid tekkis teooria, et kuna klapikambrikaane tihend tahab vahetust (lekib õli-vähe), siis õlitase madalaks jäänud pika aja peale ja valasin hetkel juurde. Vaatan, mis jahedama ilmaga teeb. Samuti ei välistaks veel pihustiotsi.

4)SRS põleb pidevalt ja pirnid õiges kohas. Muidu on eraldi juhtme otsas: SRS, ABS, eelsüüde, hõõglamp ja kojamehe värk. Arvan, et tuleb katsetada SRS juhtmed uuesti ühendada ja akult 10 minutiks klemmid maha. Kuid roolialused juhtmed kõik nii segamini, et ei teagi, kas õiged ka üles leian.

3)ABS toimib ja ilmselt viga selles nagu kasutaja kaupo51 kirjutas - mõni andur läbi.

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 185 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 154 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W211 srs marekktt83 0 96 27-03-2024, 10:11 PM
Viimane postitus: marekktt83
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 377 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 217 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 286 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  W213 E220D 2017a käigukast viskab neutraalile qwhite 14 750 30-09-2023, 07:06 AM
Viimane postitus: qwhite
  Mure W124 pööretega spy4 21 7,805 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 389 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 640 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne