Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes Benz 250, 1976
#1
Tere üle pika aja Smile
Vahepeal on igasugu muude asjadega tegeletud, aga nüüd on jälle põhjust mersudest rääkida.
Eellugu on tegelikult see, et aasta tagasi tekkis mõte- jälle üle pika aja- talverallile minna. Mõeldud- mosse ostetud. Mis sai minna valesti. Loomulikult sai ja rallile ei jõudnudki, a no tühja sest. Põllult oli see mosse võetud ja põllule pidi ta jälle saama.
Aga siis läks mööda kevad ja suvi ja lehed hakkasid kolletuma ja üha sagedamini leidsin end automüügilehti sirvimas.
Ja siis ühel kaunil oktoobrialguse laupäeval olime Kaunases. Pilt oli selline:
   
See oli tegelikult teine, mida vaadatud sai, kuna esimene poleks maanteelegi välja vedanud.
Auto oli külgedelt sile, alt nagu arvata võis ja seest hindele kolm. Mootor käis kuigi põletas õli, kast vahetas enamvähem ja pidurid olid päris head.
Sai leedu poisiga vähe maailmaasju arutatud ja minu ta oligi. 8 tunni pärast olime Tallinnas.
Selline ta siis oli:
esimese aastakäigu 123, kere nr. 4403
M123 6-sil mootor, 4-käiguline automaat
Valge ja sinise sisuga.
Kaks lisa- mehaaniline katuseluuk ja el. antenn. Parempoolne peegel oli tegelikult ka vist lisavarustus, see on ka.
Leedu poiss oli Hollandist sebinud LPG-gaasiseadme ja selle külge lasknud aretada. See näeb välja sama arhailine kui muu tehnikagi. Sobib nagu ansamblisse. Mootori pildil all-vasakul.
   
   
   
   

Siis läks kohe tuunimiseks.
Mercedes-Benz-rallikate kapott on loomulikult matt must. Kilega sai tehtud. No et äkki kunagi on tahtmine tegu tagasi pöörata, siis lihtsam.
   
Siis kruvisin alla pentad. Härrasmehel on alati jooks pentasid riiulis, ütleb rahvatarkus. Mul pole küll orikad, vaid briti-pentad, aga selle kere jaoks kõik õiged mõõdud- 15x7 ja et11.
   

Hädavajalik optiline tuuning tehtud, sai asuda tehnika kallale.
Esisillas ei saanud suurt midagi alles jätta. Sarniirid, rooliotsad, keskmine varras, pendelhoob, järeljooksu padjad, rooliamort. Samas näpistasime ka vedrudel keeru maha. Sai kohe parem.
   

Õnnestus hankida ka üks ralli-lisa- W123 originaal-karterikaitse. Ja külge polditud. Sellest pole kahjuks pilti.
Viimane tegu, millest ka pilti pole, on uus sumps. Püksid olid tal hiljuti vahetatud, sealt edasi sai nüüd uus.
Kuna 250 ja ka 280 sumpsid olid nii bosali kui walkeri puhul tehasetellimused, siis läks käiku plaanB, õigemini plaanD ehk 300D sumps. Vahe on selles, et kui 280-l on kaks toru otsast lõpuni, 250-l kaks toru keskmise pütini, sealt edasi üks toru, siis 300D-l üks toru algusest lõpuni. Mul siis pükstest alates. Vahe on ka hinnas Smile

Siiani kõik.
Tagarattalaagrid ootavad vahetamist.
Luuk lasi läbi, teipisin esailgu kinni. Küllap äravoolud umbes, vaatab soojal ja valgel ajal seda.
On valmis varutud ja ootavad külgekruvimist kaks olulist ralli-lisa- cibie bi-oscarid ja tahhokas. Viimane on pärit poolast, ebay kaudu. ja on väga hämmastav:
   
Mina pole varem näinud
-elektronkella
-ampermeetrit
-rohelist lambikest ploki vasakus servas
-punast kirja, mis hoiatab musta jää eest- see on all keskel kahe nupu vahel, kus roolisamba-automaatidel PRNDSL-seier oli. Plokk on pärit 79. aasta 250 küljest.
Vasta
#2
(12-12-2015, 09:27 PM)jansa Kirjutas: ...
Valge ja sinise sisuga.
...
Eusa_drool

Kestvad ovatsioonid! Mees on oma tiitlit väärt!

Kuidas südame seisukord on?

Kui luugile peaks mingeid pudinaid vaja olema, siis mul on ühel kerel veel luuk peal. Seisukorrast pole muidugi kuigi värsket infot...
Vasta
#3
Täitsa viisakas isend ja sellest saab vast hea talverallika. Kellaplokk on ka päris äge ja moderne oma aja kohta. Kas kavatsed selle kõik funktsioonid ka tööle saada?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#4
Äge kellaplokk, pole varem säärast kohanud. Tegu pole siiski ampermeetriga, vaid voltmeetriga
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#5
Nojaa, hea, et kilomeeter ei kirjutand. Ikka volte peaks näitama jah.
Kuidas see asi tööle hakkab, ei tea. Esialgu on plaanis vaid tahhoka osa sealt võtta ja äkki annab kella ka käima panna. Muu mulle selle 76nda aasta ploki juures meeldib. Seal on selised lahedad kolmnurga kujulised suunatulelambid. Mitte nooled nagu uuematel.
Tagant näeb too imeplokk välja selline:
   
Ehk seal küljes ripub veel mingi lahe karp.
Taha käib suur pistik:
   
Mingine kulunud pinnide seletus on ka:
   

Luugijuppide pakkumise jätan meelde, sissevoolanud vesi on tegelikult pekki keeranud selle päikesesirmide paneeli laes. Peaks vist parema vaatama.
Vasta
#6
see on nii vinge kellaplokk, meelita ikka kogukomplekt tööle
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
Nõndaks, esimene eesmärk on täidetud ehk Talveralli sai läbi sõidetud.
Tehnika poole pealt enne suurt ei näppinud, Bi-oscarid ja tahhokas said külge.
Bi-oscarid on sellised vahvad vanakooli lisatuled, milles pesitseb kaks H2 pirni (polnud varem kuulnudki sellistest).
Üks on kaugtule jaoks ja teine udutule jaoks.
Kuna tuled on suured ja katavad auto enda udutuled nagunii ära, siis sai viimased pimedaks tehtud ja nende pealt vool veetud. Lülitamine käib algupärasest lülitist.
   
Kauged toimivad samuti koos algupärastega, selle vahega, et neid saab soovi korral välja lülitada eraldi lülitist. Kasutasin laelambi lülitit selleks.
   
Samal pildil on näha ka ralli tarbeks tehtud paneel tuhatoosi asemele. Seal paar 12V auku ja kaardilambi kinnitus. Vool tuleb sütkari pistikust.
Üldiselt on seni õnnestunud niimoodi asju ajada, et soovi korral saab tagasi pöörata kõiki tegevusi. Midagi pöördumatult saaginud-puurinud ei ole (no esivedrud välja arvata).

Tahhokas sai külge, see käib tegelikult lihtsalt- kaks otsa ja süütepooli külge. Aga noh, palju õnne sellega ei olnud, näitab aiateibaid. Olin tegelikult leppinud juba, et ju ta ikka 4-silindrise oma, aga nüüd juhtusin lugema Kindi 280SLC teemat, kus tal lausa video hüplevast ja kõvasti rohkem näitavast seierist. Mu oma käitub täpselt samamoodi. Oletades, et SLC-l on orikas tahho, siis võib asjaga edasi tegeleda.

Tehnika poolelt tegelikult ikka sai näpitud- klapisääre tihendid said vahetatud. Oli tolku, õli enam ei põleta.
Ja küünlad-juhtmed.
Aga karpaga on kehvasti, väga rikkalt käib, kruttimisele ei reageeri (ma ise ei mõista kruttida, Hannes proovis). Ralli ajal ja ka teisel päeval rahulikult tagasi tulles tekkis olukord, kus jõud rauges, paar zylindrit kadus nagu tagant ja jäime tee äärde seisma. Siis mõne mindi pärast sai meelitades ja pedaali põhjas hoides käima ja köhis nagu puhtaks ja sõitis edasi nagu poleks midagi olnud.
Pean mõne aja aru, mis autoga edasi teha üldse. Niipalju kuugeldasin, et remonditud karpa saaks 700-ga ja uue 1500-ga. Ja et enne ei tasu toda solexit üldse timmima hakata kui süütemäng, vaakumimäng ja kütuseliin veatu pole.
Kui kellelgi on kogemust, mis mõne muretu pritse peale ehitamine maksta võiks, siis võib jagada.

Aga selline ta hetkel on.
       
Vasta
#8
Vahepeal oli nii, et naine käskis Mercedes-Benz ära müüa. Õnneks oli lisatingimus, et vähemaga ei tohi müüa kui raha on kulunud, seega olin üsna rahulik.
Nii ma teda siis müütasin ja tasapisi samal ajal 'harrastasin'.
Harrastasin talle uued pidurid. Klotsid-kettad-sadulad-torud, päris hea sai. Takkajärgi mõtlesin, et oleks võinud 116/126 eesmised vent kettad-sadulad siis juba panna, aga noh, läks praegu nii.
Siis harrastasin külge ägeda retro-spoileri, mis on küll zenderi klaasplastist piraatkoopia ja pärit Venemaalt, aga päris ok näeb välja. Passisin seda kohe teibi abil külge.
   
Siis harrastasin ette us-tuled. Tulid vist ungarist või kuskilt sealt. Üldiselt olen enamus kraami saksa ebay kaudu leidnud, nii ka need. Reflektorid neile on tšehhi päritolu, e-kirjade ja vihuga ning näitavad enamvähem.
   
Tühja-tähja on veel ostetud- tahhoka signaali õigekskeeraja usast (kuskil siin foorumis lingiti ja mõtlesin proovida. Eriti lihtsalt kätte ei tulnud, see firma nimelt ei shipi Eestisse, tuli soome sõbra kaudu), üks uksetasku oli katki, see nats häiris, leidsin Belgiast ilusa ja siis Riia linnast Momo M40 rooli. Mul oli vahepeal üks tilluke 'rallirool' ka, aga see oli nii tilluke ja jäme, et varjas kõik kellad ära. M40 on nati väiksem kui originaal ja kellad jäävad näha.
Mingi aeg kui lumi maha tuli, harrastas keegi teine ka mu mersut, tegi kuidagi juhiukse lömmi. Kurjategija jäi tabamata, lömmi lükkasin seest jalaga välja. Liistu sirgestasin näpitsate abil.
   
Tegelikult läheb see auto üldise immitsaga kokku isegi.
Siis käisime talverallil jälle.
   
Auto käitus hästi, ära midagi ei kukkunud, benssu läks rajult (hea auto pidigi palju võtma). Aga karpa-asi jäi ikka kripeldama, rääkisin Hannesega ja kammisin ebaid ja kirjutasin sakslastega kirju ja täna saabus siis selline asi:
   
See on siis põhim. uus solex 4a1 32/44. Järgmine nädal peaksin ka kolle vahele käiva tihendi kätte saama ja siis proovime külge. Vaatame, mis saab :)
Vasta
#9
(24-02-2016, 01:10 AM)jansa Kirjutas: ...
Ralli ajal ja ka teisel päeval rahulikult tagasi tulles tekkis olukord, kus jõud rauges, paar zylindrit kadus nagu tagant ja jäime tee äärde seisma. Siis mõne mindi pärast sai meelitades ja pedaali põhjas hoides käima ja köhis nagu puhtaks ja sõitis edasi nagu poleks midagi olnud.
...

Kõlab, nagu karburaatori külmumine. Sooja lufti ikka anna talvisel aal sisselaskesse?

Uus karbu on ikka uus karbuEusa_angel Ootan huviga tulemust.
Vasta
#10
Võsal paistab õigus olevat. Sooja õhu puhkumise toru on kaduma läinud, ilmselt tolle gaasinikastuse paigaldamise käigus. Õigupoolest ta ei mahugi sinna gaasivoolikute vahele enam. See viga saab parandatud.
Aga tänane uudis on see, et niisugune toredus on nüüd kapoti alt vastu vaatamas:
   
Mis muidugi peamine- see toimetab ka ikka väga mõnusalt!
Taust on tal veidi omapärane- nimelt esimesed tilgad bensiini nägi see karpa täna. Kogu senise elu veetis ta puuplaadile kruvitult mingis saksa kutsekoolis, kus noored mehaanikud tema peal ametit õppisid. Viimastel aastatel arusaadavalt üha vähem.
Minu kätte jõudis sellise värkstoa kaudu: http://vergaserwerkstatt.de/

No ja üks asi sai veel külge, kunagi talvel ostsin, olin vahepeal juba peaaegu ära unustanud:
   
Pärit niisugusest kohast: http://www.123ignition.de/distributor.aspx

Kuna karpa ja jagaja said külge korraga, siis ei oska kohe öelda, kas jagajavahetus miskit veel paremaks tegi. Üks muutus siiski on- tahhokas, mille seier enne närviliselt hüples, jäi nüüd rahulikuks.
Eks paistab, mis edasi saab. Praegu sõidab küll nagu unelm Smile
Vasta
#11
Nokitsesin täna natuke auto kallal, muuhulgas said peale uued 'sponsori kleepsud'
   
Smile
Vasta
#12
Täna võiks mersust jälle natuke pajatada, kuna peale kuuenädalast eemalolekut jõudis ta taas kodutalli.
   
Väljast näeb välja samasugune roostekäkk, aga muutused on toimunud põhja all:
   
Siinkohal pole mõtet pikalt jahvatada, las pildid räägivad.
                           
Nüüd pole muud kui värviga üle plätserdada, polstrid sisse ja tere suvi.
Teha on seal muidugi veel, eest lansekaid peaks veidi lappima ja pagasnikupõhi pole ka suurem asi ja piilarid kobrutavad ja katus on auklik ja.. ah las jääda. Sõita tahaks ka vahepeal, muidu läheb nõmedaks.

Vana põhi ja karbid olid tegelikult paras huumori kool, samasuguseid remontplekke oli seal juba varem pruugitud, aga selle vahega, et need olid pandud otse vanade auklike peale Big Grin Nii põhi kui karbid. Ja vahe makrofleksi täis lastud, nii et autol oli justkui sändvits-põrand Big Grin
Vanemad olijad teadsid, et samasugust taktikat kasutati vene ajal. Ei tea küll, milleks, vaeva tundus olevat nähtud vähemalt samapalju kui praegu kulus.

No ja talverallil käisime ka ikka, merc sõitis viperusteta ja oli tore.
   
Vasta
#13
Sul ikka viitsimist sellega tegeleda, kui üks põnevam projekt tahab ju näppimist ja lõpetamist saada, või on see 116 juba ammu uue omaniku leidnud?
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#14
116 laagerdub kenasti, küll ta ka ükskord sõitma hakkab. Sellel on see räpane osa tehtud nii umbes 13-14 aastat tagasi, nii et hetkeseisuga on tema kere paremas seisus kui 123 oma :)
Vasta
#15
Kahe kuuga ongi niipalju toimunud, et põhja plätserdasin valge värviga üle ja mingis arusaamatus tuhinas kleepisin sinna ka pigimatikihi.
       
Personaalset lähenemist vajasid veel põhjamatid, kuna nende alla kleebitud isolatsioonikiht oli kolmel enamvähem pulbriks muutunud ja neljas, mis esmapilgul kobe tundus, oli reaalsuses vett täis. Tehtud on nad nimelt nii, et vakstu vahele on svamm pandud. Päris nutikas, kuni vakstu terve on ja vesi ligi ei pääse.
       
Käisin siis Kumexis ja ostsin kummi. Nime enam ei mäleta, aga on 10mm paks, liimikihiga ning kannatab (st. ei ima) vett ja vist õli ka.
Lõikasin ja kleepisin:
   
Kuna istmed olid väljas, oli paras aeg külge panna mõni aeg tagasi ebaist soetatud Schroth asm-autocontrol 3-punktitraksid. Kinnitused läksid kõik turvavööde poltide alla. C-piilarisse kinnitub siis rull, üritasin ka polstrit mitte lõikuda, aga seda peab siiski tegema, kuna algupärane tagaistme rihm ei mahu hästi liikuma praegu.
Kollane karbike on elektromagnetandur, mis auto kõikumise peale rulli lukustab.
       

Krt mingi jeble on nende piltidega siin.
Igatahes- Järgneb.
Voolu soovitas manuaal võtta saksa auto puhul kaitsmelt nr 15, aga kuna minu omal lõppesid need 14-ga, siis ei vaevanud pikalt pead, vedasin akult otse ja panin kaitsme juhtme vahele. Tundus lihtne ja hea plaan.
Kaks päeva hiljem selgus paraku, et aku oli tühi.
Harutasin siis ikka kaitsmekarbi lahti ja pistsin oma rihmade juhtme nr 6 alla, sinna tuleb vool kui võti on I astmes.
Loodetavasti toimib nii.
       


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#16
Teeks väikese vahekokkuvõtte jälle.
Mineva suvi sai masinat natuke putitatud ja natuke sõidetud ka.
Putitamine seisnes selles, et üks tüüp, kelle bemmil on samasugune solex küljes, oli selgeks õppinud, kuidas regullida üht vaakumregulaatorit sel karpal ja ta oli varmalt nõus ka minu oma peal antud toimingut kordama. See on sedasorti teave, mida tänapäeva töökodadest niisama ei leia. Ise internetis tuhnides üht-teist leiab.
Ühesõnaga- külmalt tühikäik sai rahulikumaks, aga mitte lõpuni heaks, nimelt ei taha ta mul külmalt pööret kõrgemal hoida, mis oleks loomulik ja praegusel aastaajal ka eluliselt vajalik. Suvel on suht savi, päris ära ei sure ja soojeneb ruttu.
Siis tuli jangtaimer kämp ja käisime kihutamas:
   
Pärast üritasin veel toda külmalt käimist uurida, aga väga kaugele ei jõudnud, muud suveasjad tulid peale ja Mercedes-Benz jäi garaaži.
Ah jaa- kuna luugi ümbert kobrutas, siis lasin selle traatharjaga haljaks, nätsutasin keemilise metalliga augu kinni ja lasin aerosooliga üle. Ilus ei ole, aga mulle sobib.
   
Sügisepoole läks jälle rahutuks, helistasin keevitajale ja leppisime vastuvõtu kokku.
               
Ahter sai niisiis uut metalli külge. Keevitaja ütles, et ta oskab natuke värvida ka ning tuiskas pera ja katuse üle. Toonivahe muidugi on ja pahtlit ei lubanud ma meelega panna. Ega ise poleks paremini teinud Smile
Aasta alul käisime Hiiumaal orienteerumas, sattusime sohu:
           
Veidi sai lõua alt kraapida ja pool vuntsi läks kaduma, aga karterikaitse töötas hästi.
No ja talverallil käisime ka.
   

Eks siis näi, mis edasi. Ninas tuleks plekke vahetada, tiivad ja lõuaalune ja lansekad. Roolikarbiga peaks tegelema. Vedrud on lödid, asfaldi peal on kreen ikka karm, midagi võiks sel teemal mõelda. Ning siis on mul ühed lahedad recaro toolid ootel, aga neid ei tahaks niisama sisse pista, vaid muu polstriga ühte riietada. On täitsa võimalik, saab nii õiget riiet kui kunstnahka. Kuid jäävad vist viimaseks järjekorras.

Vasta
#17
(03-03-2019, 01:07 AM)jansa Kirjutas: ...
Vedrud on lödid, asfaldi peal on kreen ikka karm, midagi võiks sel teemal mõelda.
...

300 TDT alt esivedud ei huvita? Lõikad lühemaks, võiks päris head saada.
Vasta
#18
Sinnapoole mõtted liikusid jah. Äkki oli neil erinevaid stabikaid ka, peaks uurima.
Vasta
#19
Täna toimus kergemat sorti tuunimine- külge sai trippmeeter. Äpid on muidugi ka olemas, aga nii tundub nagu autentsem.
Brantz 2S, Ebayst ostsin. Alul ei pannud tähelegi, et kiiruse andur on ratta oma. Külge sai ja töötab ka, aga eks paistab, kuidas Baltikumi talves kestab.
               

Vajadusel saab spidotrossi külge käiva vastu vahetada.

Tehnika vallas juhtus suvel veel see (läikiv asi all keskel):
   
Uus roolikarp, või no renoveeritud. Katsetasin sellist kohta: https://german-spob.de/
Karp on okei, aga päris selline see asi ei tundunud nagu lehe järgi arvata võiks, et riiulist saad oma vajaliku asja. Ajakulu järgi arvan ma pigem, et nad tegid minu vana uueks (vana tuli enne vastu saata jah). Samas koodi ma enne ei kontrollinud, nii et arvamiseks see jääb.

Sõita eriti pole jõudnud. Youngtimer campil käisime, selle raames oli väike ralli ka, kus õnnestus kolmas koht võtta. Osalejaid oli küll alla 20. Aga saavutus ikka.
       

Ja üks tehtud asi tuli veel kevadel rattaid vahetades meelde, see on küll juba mullune lugu- esipidurid said apgreiditud. 116/126/suure mootoriga 123 vent. kettad ja sadulad on tõepoolest poldi-külge teema.
   
Vasta
#20
Lahe, võiks WRC 1980 värvides olla kui juba rallikaks tehtud, sul ta ju valge ka. Muide esitange alune plekjunni, mis esitiivad omavahel seob maksab poes hetkel 15 eur (Teeme) . Tasub võtta nii kaua kui veel odavalt saada on. Ma ise kasutan enda automaatkasti põhimõtteliselt nagu poolautomaati. Paigalt ära L, siis S ja D. Kui vunki puudu jääb, siis manuaalne kickdown, lükates D pealt S peale. Kas sa kasutad kasti samamoodi? Mul siiani veel probleeme pole olnud, kuigi sõidan ainult põhjagaasiga Big Grin
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes Benz S 500L 225 kw 2003a Brabus Bodykit " MUST KOER" siimruz 37 2,572 12-03-2024, 08:23 PM
Viimane postitus: Helari
  Mercedes-Benz E 350 d 4MATIC ,S213, -17 - Alkohoolik Alkohoolik 36 4,781 10-03-2024, 02:56 PM
Viimane postitus: Alkohoolik
  Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus Marksus 3 344 18-02-2024, 11:24 AM
Viimane postitus: Marksus
  Mercedes-Benz E 250 CDI 4Matic Avantgarde AMG S212 ´13 - Alkohoolik Alkohoolik 10 2,302 06-02-2024, 11:42 AM
Viimane postitus: Alkohoolik
  Mercedes Benz ML 270 CDI AMG Body kit BRABUS D4, 2002a siimruz 66 32,955 09-12-2023, 01:29 PM
Viimane postitus: Rolz
  Mercedes-Benz S500, 2015, W222 - hellrix hellrix 32 11,039 26-11-2023, 12:09 AM
Viimane postitus: laisad
  Mercedes-Benz W253 GLC 2017, Randar Randar 3 1,689 19-11-2023, 06:41 PM
Viimane postitus: Randar
  Mercedes Benz CL 55 KOMPRESSOR AMG 368 kw 2004a " VALGE KOER" siimruz 53 6,201 20-10-2023, 12:31 AM
Viimane postitus: siimruz
  Mercedes-Benz W463 G55 AMG KOMPRESSOR 5.4 V8 368kW [2007] - nostromo nostromo 38 11,163 01-10-2023, 02:47 PM
Viimane postitus: vreps
  Mercedes-Benz E220d 4Matic, S213, -17, Alkohoolik Alkohoolik 3 631 05-09-2023, 07:37 PM
Viimane postitus: Alkohoolik



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne