17-08-2014, 05:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-08-2014, 11:26 PM ja muutjaks oli alfawing.)
Alustaksin sellest, et soovin tänada selle foorumi kasutajaid. Siin on head arutelud ja nõuanded ning saab enda jaoks oma auto natukene selgemaks. Sellega seoses teen postituse oma seiklustest vea otsingul.
Nimelt järsku ei läinud auto üle 3000 pöörde. Oli väga uimane ka. Keerasin korra süüte välja ja uuesti käivitasin, siis võttis pöörded üles. Kuskil 30 sekundit ja taas enam pöörded üle 3000de ei lähe. Hakkasin siis infot otsima siit foorumist ja järjest tegutsesin. Hakkasin lihtsamast pihta. Kuna mina autol kütusefiltrit vahetanud ei olnud, siis esimesena sai kütusefilter vahetatud. Kasu ei midagi. Teisena vahetasin õhufiltri. Jälle odav asi aga kasu ei olnud. Uurisin süvakutti veel. Väga suur abi on youtube-st. Tuleb lihtsalt inglise keeles otsingut sisestada ja järjest tuleb. Sain teada EGR klapist ja kuidas seda puhastada. Et on vastavad ained jne. Kiskusin siis turbost tuleva torustiku lahti ja avastasin, et turbo kisub endasse õli sisse läbi mootori peal oleva tuulutusklapi. Tuli välja, et asi on tuksis. Otsisin oma jupipoodidest seda aga asi päris kallis ja ooteaeg üle nädala. Hädas põrutasin Silberisse ja oh üllatust. Homme kohe saab ja hind oli kõige odavam eelnevatest pakkumistest. Sain klapi kätte, korralikult hermeetikuga panin asja paika. Aga torustik kuni EGR klapini oli õlimärg ja kui lõpuks avanes vaade EGR klapile, siis pidin üllatusest pikali kukkuma. See oli sellist pigi täis ja õlimärg, et mõtlesin nüüd on kõik. Seda küll puhtaks enam ei saa. Youtube aitas. Selleks on müügil spetsiaalne vedelik ja maksab 8€ pudel. Ostsin kohe kaks pudelit ja õieti tegin, sest terve pudel läks ära selleks, et saaksin EGR puhtaks. Kontrollisin üle ka vaakumi ning kõik toimis. Puhastasin kaltsuga ka torustikku niipalju kui sain ja jälle koos hermeetikuga ladusin asjad kokku tagasi ja lootsin, et hakkab tööle. Aga paraku ei hakkanud. Ikka sama jama. Natukene erksam oli. Siis võtsin lahti andurid. Puhastasin õhumassi anduri (jälle vastav aine müügil olemas), turborõhu anduri ja kaks mingit andurit veel. Ikka ei midagi. Lugesin taas pingsalt foorumit ja räägiti ikka õhumassi anduri tähtsusest ja see tekitab sellist asja. Uurisin hinda ja asi päris kallis. Ligi 100€. Niisama ei julgenud uut ostma hakata ja paljude siinsete soovituste järgi hakkasin otsima head ja ausat diagnostikut Tartus. Õemehe soovitusel pöördusin Tamme pst. asuvasse töökotta, sest sealne mees on paljusid ulmelisi vigasid üles leidnud ja ei ole autoomanikku paljaks röövinud. Läksin rääkisin siis mure ära ja panime järjekorda. Heal töömehel on tööd palju. Viisin siis selle nädala neljapäeva hommikul auto sinna ja ise ei saanud kohale jääda, sest üks tsikklireis ammu juba planeeritud ja pidin ära sõitma. Sama päeva õhtupoolikul (õnneks olin tsikkli pealt maas just) helistas remondimees mulle. Kartsin juba, et ei tea mis nüüd tuleb. Aga oh üllatust ja rõõmu, kui teade oli kujul: Auto korras. Võid järgi tulla. Loomulikult küsisin siis, et mis viga oli. Vastuseks, et viga ei olnud suur aga otsimine võttis natuke aega. Viga seisnes selles, et turborõhu anduri juhe ei andud ühendust ja oli seest katki . Kui hinda hakkasin küsima, siis tuli tagasihoidlik 35€. Ja nüüd auto sõidab ja on selline püss, et anna minna.
Igaljuhul iga halb asi võib millegiks hea olla. Tänu sellele, et ma viga kohe kätte ei saanud, sain autol palju muid asju ka korda. Palju targemaks sain. Nüüd tunnen oma autot paremini jne. Aga mis peamine, et kui juba omada elektroonikat täis autot, siis tuleb ka leida hea diagnostik.
Nimelt järsku ei läinud auto üle 3000 pöörde. Oli väga uimane ka. Keerasin korra süüte välja ja uuesti käivitasin, siis võttis pöörded üles. Kuskil 30 sekundit ja taas enam pöörded üle 3000de ei lähe. Hakkasin siis infot otsima siit foorumist ja järjest tegutsesin. Hakkasin lihtsamast pihta. Kuna mina autol kütusefiltrit vahetanud ei olnud, siis esimesena sai kütusefilter vahetatud. Kasu ei midagi. Teisena vahetasin õhufiltri. Jälle odav asi aga kasu ei olnud. Uurisin süvakutti veel. Väga suur abi on youtube-st. Tuleb lihtsalt inglise keeles otsingut sisestada ja järjest tuleb. Sain teada EGR klapist ja kuidas seda puhastada. Et on vastavad ained jne. Kiskusin siis turbost tuleva torustiku lahti ja avastasin, et turbo kisub endasse õli sisse läbi mootori peal oleva tuulutusklapi. Tuli välja, et asi on tuksis. Otsisin oma jupipoodidest seda aga asi päris kallis ja ooteaeg üle nädala. Hädas põrutasin Silberisse ja oh üllatust. Homme kohe saab ja hind oli kõige odavam eelnevatest pakkumistest. Sain klapi kätte, korralikult hermeetikuga panin asja paika. Aga torustik kuni EGR klapini oli õlimärg ja kui lõpuks avanes vaade EGR klapile, siis pidin üllatusest pikali kukkuma. See oli sellist pigi täis ja õlimärg, et mõtlesin nüüd on kõik. Seda küll puhtaks enam ei saa. Youtube aitas. Selleks on müügil spetsiaalne vedelik ja maksab 8€ pudel. Ostsin kohe kaks pudelit ja õieti tegin, sest terve pudel läks ära selleks, et saaksin EGR puhtaks. Kontrollisin üle ka vaakumi ning kõik toimis. Puhastasin kaltsuga ka torustikku niipalju kui sain ja jälle koos hermeetikuga ladusin asjad kokku tagasi ja lootsin, et hakkab tööle. Aga paraku ei hakkanud. Ikka sama jama. Natukene erksam oli. Siis võtsin lahti andurid. Puhastasin õhumassi anduri (jälle vastav aine müügil olemas), turborõhu anduri ja kaks mingit andurit veel. Ikka ei midagi. Lugesin taas pingsalt foorumit ja räägiti ikka õhumassi anduri tähtsusest ja see tekitab sellist asja. Uurisin hinda ja asi päris kallis. Ligi 100€. Niisama ei julgenud uut ostma hakata ja paljude siinsete soovituste järgi hakkasin otsima head ja ausat diagnostikut Tartus. Õemehe soovitusel pöördusin Tamme pst. asuvasse töökotta, sest sealne mees on paljusid ulmelisi vigasid üles leidnud ja ei ole autoomanikku paljaks röövinud. Läksin rääkisin siis mure ära ja panime järjekorda. Heal töömehel on tööd palju. Viisin siis selle nädala neljapäeva hommikul auto sinna ja ise ei saanud kohale jääda, sest üks tsikklireis ammu juba planeeritud ja pidin ära sõitma. Sama päeva õhtupoolikul (õnneks olin tsikkli pealt maas just) helistas remondimees mulle. Kartsin juba, et ei tea mis nüüd tuleb. Aga oh üllatust ja rõõmu, kui teade oli kujul: Auto korras. Võid järgi tulla. Loomulikult küsisin siis, et mis viga oli. Vastuseks, et viga ei olnud suur aga otsimine võttis natuke aega. Viga seisnes selles, et turborõhu anduri juhe ei andud ühendust ja oli seest katki . Kui hinda hakkasin küsima, siis tuli tagasihoidlik 35€. Ja nüüd auto sõidab ja on selline püss, et anna minna.
Igaljuhul iga halb asi võib millegiks hea olla. Tänu sellele, et ma viga kohe kätte ei saanud, sain autol palju muid asju ka korda. Palju targemaks sain. Nüüd tunnen oma autot paremini jne. Aga mis peamine, et kui juba omada elektroonikat täis autot, siis tuleb ka leida hea diagnostik.