Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pöörded vanal V8 l
#1
Ikka vana probleem, nüüd aga mõtleks teoreetiliselt.

Tollel mootoril on ette nähtud, et külma mootoriga oleks tühikäigul pöörded 900 peal ja soojalt 750 peal.

Nii, olen aru saanud, et üks asi, mis sellel mootoril pöörded regulleerib, on see tühikäigu relee. Lisaks on veel olemas see nn. õhuklapp, mis siis info vist saabki sellest releest. Samuti olemas ka juhtrõhu regullaator, millele juhe otsa läheb.

Aga mil viisil see kupatus tegelikult üldse pöördeid regulleerib, sest elektroonikaga peab ta igatahes ju mängima ja elektroonikast ainult need kolm vidinat ongi ju. Ahjaa tegelikult pritsungi pea küljes seal all on ka mingi jubin, mis pea küljes on ja kaks juhet otsa läheb - ise arvan, et mingi andur, mis selle õhuklapi asendit loeb.


Niisiis veelkord - mis jubin siis ja kuidas ta võtab pöördeid allapoole. See õhuklapp ei saa ju olla, sest sell lahtiühendamisel lähevad pöörded 2000 peale ja ta on lihtsalt klapp, kas kinni, või lahti.

Ise mõtlen, et juhtrõhu regullaatoril on asjaga mingi seos, sest sinna läheb juhe peale, millele pidevalt mingi 12+V elektrit sisse lastakse. See ots, millele see elekter peale tuleb, on ise mingi bimetall takisti vist, mille takistus peab olema 26 oomi.

Kas siis äkki mingi väiksema eletri peale laskmisel hakkab asi kuidagi niiviisi töötama, et vähendatakse kas kütuse või õhu peale saamist.

Igasugused teooriad teretulnud, usun, et saan hakata probleemi lahendama alles siis, kui on olemas teadmine selle töökäigu kohta.

No ei saa sellest pöörete jamast lahti - olen juba kõike teinud - uued otsad jootnud sellele juhtmele, mis läheb tolle tühikäigu relee külge, erinevaid releesid proovinud ja tean, et need on terved.

Juhtrõhu regulaattorit olen ka vahetanud, mis siis veel?
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#2
Sul see üleminekuvariant...K-Jetronik koos elektriliselt timmiva tühikäiguga (Idle Speed Control)...
Juhtrõhuregulaatori juhe - sinna antakse vool peale, soojendab seda metallli, et see tundlikum oleks ja seeläbi kütuse hulka õigel momendil vähendaks....
Tühikäik - just seesama klapp kontrollib seda kogu elu (Idle Valve). Klapp on selline, et kui vool tagant ära, siis on see täiesti lahti, seetõttu lähevadki pöörded lakke kui voolu eemaldad. Tavaline elektromagnetklapp see, voolu peale saades hakkab ennast sulgema. Mida suletum, seda väiksem on tühipööre ja pingega määratakse vastav pööre, mis vastav mootori töötemperatuurile ja olekule.
See asi saab info just sellest samast ajust (Idle speed control unit). Ja see aju omakorda saab info pärispaljudest asjadest. Soovitan sul elektriskeemi otsida, sealt otsi aju ülesse ja näed kust info saab...ja saad ükshaaval kõik läi kontrollida..
Andur - kui see on sul pritsungipea kõrvalistuja poolel, siis on see jah õhuklapi asendi andur... Seda oled kontorllinud üldse? Seal kolm otsa - mass, vool sisse ja vool välja, töötava mootrori ajal tõmba seda pistikut eemale, lükka testri otsad vahele ja mööda väljatulev pinge - see peab olema 0,6-0,7V vahel (parandage, kui valesti mäletasin). Kui ei ole, siis keera see junn lahti, maybe ferriitrajad kulunud sellel.. Ja sellel junnil on 4 kruvi, ja igast nurgast on see reguleeritav....tagasi pannes peadki testriga vaatama, et väljatulev pinge jääks sinna kindlasse vahemikku... Just selle regullimisega saab tühikäiku muuta (muda teeb seda auto ise, kuid kui kulund hakkab segast panema).....
Sinu puhul - tühikäik täis erladisüüsteem puht elektrooniliselt.
Kütus - mehhaaniline puhtalt. Omavaheline seos - kui ikka tühikäiku kõrgel hoiab, siis kulutab rohkem kütet ka...muud ei midagi...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#3
Niisiis, sai natuke põgusamalt lahataud kogu selle mootori tööpõhimõtet.

Põhimõtteliselt on sellel ainult 2 elementi, mida see nn control unit juhtida saab, mis mootori pöördeid regiulleerivad. Esimene neist on see juhtrõhu regullaator, mis aga saab ainult 12 volti mingi aja jooksul peale ja siis enam ta sellest jubinast sõltuv pole.

Aga hetkel tundub, et auinuke asi, mis seda kogu kremplit juhib ongi see el. õhuklapp ja usun, et see ongi mul peetis. Homme proovin seda testida, eks siis saab täpsemalt teada
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#4
Põhimõtteliselt võib kaks olla, aga reaalselt on üks - Idle speed valve - ehk siis tühikäigu pöörete reguleermise klapp. Mitte õhulugeja, nagu paljud teda eksklikult nimetavad. Juhtrõhuregulaatorisse minev juhe - antakse 12V peale, et bimetall ülesse soojeneks, et oleks tundlikum mootori temperatuuri suhtes.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#5
Eks homme selgub tõde, aga kui kellegil seda jubunat pakkuda oleks, siis hea meelega katsetaks asja terve jupiga.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#6
mul on üks selline klapp Smile
aga endal oleks vaja katsetamiseks juhtrõhu regulaatorit- 101 lõpuga
Vasta
#7
elektrik Kirjutas:mul on üks selline klapp Smile
aga endal oleks vaja katsetamiseks juhtrõhu regulaatorit- 101 lõpuga

Mis probleemid sul on, et seda jubinat vajad?

Ja seda klappi tahaks su käest laenata, saaks vastu laenata seda regullaatorit
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#8
Hmm...Indrek, lugesin seda su teemat siin ja mõtlesin enda autole, mul ka mingi pöörete jama.
Autoks siiski 124 200E, 91.a meh. pritse. Kas sel on samamoodi, et kütust regullitakse vaakumiga ja tühikäik elektriline?

Mul nimelt peale käivitumist käivad pöörded üles-alla kuskil kuni 10 korda ja siis jääb see kõikumine tühikäigul pidevalt 750-800 vahele. Tõsi, seda on siis soojenedes rohkem tunda.

Peab ilmselt olema mingi elektrikala või mingi regulaatori või klapi probleem.

Lihtsalt tundsin huvi...
Vasta
#9
jan, sinu omal on arvatavasti õhukulumõõtja poteka viga, see muidugi selline esimese hoo diagnoos, mis meelde tuleb.
Vasta
#10
TO: elektrik

Ei oskagi öelda. Käidud ühes diagnostis, kes Tartus meh. pritse ette võttis ja öeldi küll, et elektrikala ei olevat.
Pigem, et kütusesüsteem must. A la mingi tühikäiguregulaator ja segusiiber. Endal on muidugi kahtluseid. Paraku pole ka mingit teist neutraalselt arvamust, kuna Tartus lihtsalt keegi teine pole nõus asja ette võtma.
Vasta
#11
Tartus on selline koht, nagu Dio või midagi sellist - number on 5092200.

Igatahes nemad pidid küll väga pädevad vanade mersumootoritega olema.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#12
kui mõtled DIA't siis sellest foorumis juba juttu olnud ja mina ei soovitaks sinna minna. Igaljuhul mul ja sõpradel negatiivsed kogemused
Vasta
#13
Mu sõber sai ainult tänu neile oma V8 korralikult tööle
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#14
Ei tea, eks ta oleneb mis tegelane masinaga tegeleb ja mis tujus ta on. Aga alternatiivset töökoda DIA'le on Toominga tänaval, vähemalt seal viitsisid inimesed asjaga tegeleda ja mõistliku hinna eest.
Vasta
#15
Baktis aga öeldi, et sinna pole suurt midagi teha, kui mehaaniline pritse KULUNUD on. Ja nii nad tüüpiliselt ka on. Ennustatigi, et meh. pritsungiga autod peaks võrdlemisi nobedalt ära kaduma kodumaa pinnalt - keegi ei remondi neid 20000eek+ eest. Ja neid ei saa ka muudmoodi korda, kui pritse vahetamisega. Ja et keegi ei ole ju nõus alla vanduma, et kulund ja jokk. Ikka et see ja teine vaja vahetada aga tulemust ei tulegi kunagi.

...
Vasta
#16
Andres Kirjutas:Baktis aga öeldi, et sinna pole suurt midagi teha, kui mehaaniline pritse KULUNUD on. Ja nii nad tüüpiliselt ka on. Ennustatigi, et meh. pritsungiga autod peaks võrdlemisi nobedalt ära kaduma kodumaa pinnalt - keegi ei remondi neid 20000eek+ eest. Ja neid ei saa ka muudmoodi korda, kui pritse vahetamisega. Ja et keegi ei ole ju nõus alla vanduma, et kulund ja jokk. Ikka et see ja teine vaja vahetada aga tulemust ei tulegi kunagi.

Mehhaniline pritse kulunud - mida see tähendab, selles pritsungisüsteemis pole millelgi suurt kuluda ju - ainult see blunser saaks kuluda, mis kütusekogust pritsungipeas muudab, kuid ka seda ei taha hästi uskuda, sest see liigub nii väiksel määral, et läheks enne 100 aastat, kui see asi läbi kuluks
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#17
mul ka selline jama,kuna autoga talvel ei sõida,käin korra kuus ja teen ühe ringi kui ilus ilm on,nüüd täna oligi selline päev ja oh jama:
mootor mis muidu on käinud nagu kell,ei lähe enam tühikäigul alla 2000p/min. ,midagi näppind ei ole,auto seisab külmas kivigaraazis kus väike niiskus sees,kus otsast peaks uurima hakkama?
autoks 560sec 90.a.
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta
#18
1)Tühikäigu klapp - tõmba pistik lahti, mulju seda natuke ja pane tagasi.
2)Anna talle! Pane mingi väikse mutrivõtmega kõlakas pihta.
3)Kui vähe asjalikum oled, võta see maja, pese mingi cleaneriga läbi ja seejärel õliga uha läbi - wd40 ntx.. Ja hea kui küljepealt vaadates pesu ja õlitamise ajal klapi peene kruvikeerajaga suletud asendisse lükkad....
PS: Kui sellele ise voolu peale annad, siis mitte kauemaks kui mõneks sekundiks!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#19
Rolz Kirjutas:1)Tühikäigu klapp - tõmba pistik lahti, mulju seda natuke ja pane tagasi.
2)Anna talle! Pane mingi väikse mutrivõtmega kõlakas pihta.
3)Kui vähe asjalikum oled, võta see maja, pese mingi cleaneriga läbi ja seejärel õliga uha läbi - wd40 ntx.. Ja hea kui küljepealt vaadates pesu ja õlitamise ajal klapi peene kruvikeerajaga suletud asendisse lükkad....
PS: Kui sellele ise voolu peale annad, siis mitte kauemaks kui mõneks sekundiks!

klapp kontrollitud ja töötab, aga klapile ei tule vool peale
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W140 3.0 130 kw Pöörded. ALQ 5 4,411 05-10-2015, 02:23 PM
Viimane postitus: ylo357
  MB W140 mootori pöörded mydimees 2 2,324 05-06-2013, 02:59 PM
Viimane postitus: mydimees
  w140 s350td Pöörded laskarpoiss 1 1,989 13-09-2011, 05:55 PM
Viimane postitus: V@hh
  W140 350Td pöörded ja käigud laskarpoiss 12 8,290 07-01-2011, 10:19 PM
Viimane postitus: laskarpoiss
  V8 nukkide erinevus vanal S il indrek 6 2,803 06-05-2007, 10:31 PM
Viimane postitus: Rolz



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne