Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Milline näeb välja webasto?
#1
Selline rumal küsimus siis minu poolt. Kuna pole enne diisliga sõitnud ja ei tea, milline webasto välja võiks näha ja kus ta kapoti all asub.
Tuhatoosi juures on üks lüliti, muust ei jaga midagi. Uurisin natuke vanu teemasid, aga selline küsimus ei hakanud silma. Autoks siis E 220 cdi 105 kw.
Vasta
#2
(20-05-2014, 11:10 AM)Soebralik Kirjutas: Selline rumal küsimus siis minu poolt. Kuna pole enne diisliga sõitnud ja ei tea, milline webasto välja võiks näha ja kus ta kapoti all asub.
Tuhatoosi juures on üks lüliti, muust ei jaga midagi. Uurisin natuke vanu teemasid, aga selline küsimus ei hakanud silma. Autoks siis E 220 cdi 105 kw.

Proovi nii: Mine www.google.com, kirjuta otsingureale "webasto" ja vajuta otsingu nuppu, seejärel vajuta nuppu "pildid".

Veel on võimalus toksid sisse aadress: www.webasto.com

Aga mis see pilt sulle annab? Paljudel juhtudel on webasto peidus rattakoopas ja kapotialt seda näha polegi. Nupp tuhatoosis küll webastole ei viita, see pigem mingi mõtetu elektriline lisasoojendus.

LCD displayde ja armatuuride remont
www.harteron.ee
Vasta
#3
(20-05-2014, 12:13 PM)virgo Kirjutas: Aga mis see pilt sulle annab? Paljudel juhtudel on webasto peidus rattakoopas ja kapotialt seda näha polegi. Nupp tuhatoosis küll webastole ei viita, see pigem mingi mõtetu elektriline lisasoojendus.

Asi natuke selgem jah. Aga mis nupp seal tuhatoosi kõrval siis on? Oleks nagu mingi lisasoojendus jah ja pidevalt n.ö. sisse lülitatud. Kui välja lülitada, siis hakkab seal punane tuluke põlema.
Manuaalis on kirjas, mis, aga keeles, mida ma ei oska.

Vasta
#4
(20-05-2014, 01:57 PM)Soebralik Kirjutas:
(20-05-2014, 12:13 PM)virgo Kirjutas: Aga mis see pilt sulle annab? Paljudel juhtudel on webasto peidus rattakoopas ja kapotialt seda näha polegi. Nupp tuhatoosis küll webastole ei viita, see pigem mingi mõtetu elektriline lisasoojendus.

Asi natuke selgem jah. Aga mis nupp seal tuhatoosi kõrval siis on? Oleks nagu mingi lisasoojendus jah ja pidevalt n.ö. sisse lülitatud. Kui välja lülitada, siis hakkab seal punane tuluke põlema.
Manuaalis on kirjas, mis, aga keeles, mida ma ei oska.

See nupp on seotud nii elektrilise lisasoojendusega kui ka webastoga, kui mõlemad tehase poolt paigaldatud, tavaliselt on ainult elektriline (mis ei tööta) paisupaagi kõrval.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#5
Kuidas teada saada, kas see töötab või mitte? Leidsin ka inglise keelse manuali selle osa, mis puudutab just seda nuppu.[Pilt: 10171196_556399084477350_791094854464333176_n.jpg]
Kusjuures paisupaagi juurers on tõepoolest midagi, mille kohta ei oskagi öelda, mis see on. Muidugi, olen mootorite ja üdlse autode suhtes võhik. Jagan vaid mõnda üksikut suunda. Enamus mulle must maa.
Vasta
#6
Talve pead ootama(alla 8 kraadi sooja)- sellel on automaatne lülitus ja teine lihtsalt väljalülitamine.
Vasta
#7
Jah, aga küsimus on selles, et kuidas ma aru saan, et see seade töötab? Milles tema töö väljendub? Auto läheb ju niikuinii soojaks ja seetõttu võhik ei pruugi mõista.
Vasta
#8
OK seletame siis veidi pikemalt:

Webasto on täiendav mootor ijahutusvedeliku kütteseade mis töötab Sinu autol diiselküttega. Lülitiga saa teda juhtida viisil - rakendub külmal ajal tööle - ei rakendu tööle. Välistemperatuuri tõustes üle +7C ei ole vajadust täiendava kütteseadme järele ja olenemata lüliti asendist webasto tööle ei hakka.
Kütteseade tööpõhimõte on selline, et esmalt puhub ventilaator (ca 30 sek - min) küttekolde eelmise töötsükli gaasidest tühjaks ja seejärel toimub süütamine. Kütteseadme töö on kuulda parempoolse ratta ees kerge kohinaga. Otsides võid tuvastada ca. 2-3 cm läbimõõduga alumiiniumist grofeeritud toru kust väljuvad põlemisgaasid.
Vajalik on täiendav kütteseade külmal ajal mootori töötemperatuuri saavutamiseks kuna CDI on ülisäästlik s.t mootor ei tooda ise piisavalt kuuma külmal ajal. Minul nt sama 220 CDI vajab ka pikal teekonnal ühtlaselt sõites, alla -15C juures, lisakütte tööd muidu jahtub mootor lihtsalt maha. Muidugi on olemas ka taimleriga juhitavad versioonid aga tööpõhimõte on nendel sama v.a. lisavõimalus seda tööle lülitada ilma mootorit käivitamata.

PUUST JA PUNASELT nagu öeldakse :-)
Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
Vasta
#9
(21-05-2014, 08:32 PM)Soebralik Kirjutas: Jah, aga küsimus on selles, et kuidas ma aru saan, et see seade töötab? Milles tema töö väljendub? Auto läheb ju niikuinii soojaks ja seetõttu võhik ei pruugi mõista.

Nu, -20 juures enam ei läheWink
Vasta
#10
(21-05-2014, 09:44 PM)taadu Kirjutas: OK seletame siis veidi pikemalt:

Webasto on täiendav mootor ijahutusvedeliku kütteseade mis töötab Sinu autol diiselküttega. Lülitiga saa teda juhtida viisil - rakendub külmal ajal tööle - ei rakendu tööle. Välistemperatuuri tõustes üle +7C ei ole vajadust täiendava kütteseadme järele ja olenemata lüliti asendist webasto tööle ei hakka.
Kütteseade tööpõhimõte on selline, et esmalt puhub ventilaator (ca 30 sek - min) küttekolde eelmise töötsükli gaasidest tühjaks ja seejärel toimub süütamine. Kütteseadme töö on kuulda parempoolse ratta ees kerge kohinaga. Otsides võid tuvastada ca. 2-3 cm läbimõõduga alumiiniumist grofeeritud toru kust väljuvad põlemisgaasid.
Vajalik on täiendav kütteseade külmal ajal mootori töötemperatuuri saavutamiseks kuna CDI on ülisäästlik s.t mootor ei tooda ise piisavalt kuuma külmal ajal. Minul nt sama 220 CDI vajab ka pikal teekonnal ühtlaselt sõites, alla -15C juures, lisakütte tööd muidu jahtub mootor lihtsalt maha. Muidugi on olemas ka taimleriga juhitavad versioonid aga tööpõhimõte on nendel sama v.a. lisavõimalus seda tööle lülitada ilma mootorit käivitamata.

PUUST JA PUNASELT nagu öeldakse :-)

Miks sa arvad, et tal on Webasto? Selle nupu olemasolu veel ei tähenda seda. Enamus juhtudel on sellel mingi elektriline funktsioon ja kasu tõesti arusaamatu. Olen ise kaks talve sõitnud punniga, millel oli see nupp. Auto oli pärit Monacost ja webastost polnud haisugi. Seega väga õigustatud küsimus, et mida see soojendus teeb ja kuidas sellest aru saada?

LCD displayde ja armatuuride remont
www.harteron.ee
Vasta
#11
Googeldage "heater booster" ja te leiate.

Näiteks see siin

Ühest teisest foorumist:

"In addition, the heater booster control module (N33/2) is supplied
with the generator load signal from the generator regulator.
Consequently, the heater booster control module (N33/2) detects
excess generator capacity which is not required at that moment in
the vehicle electrical system.
The heater booster control module (N33/2) directs this excess
capacity to the heating element."

Ehk siis elektrisoojendus.
Vasta
#12
Seda võis aimata, et elektriline soojendaja. Aga ikkagi ei saa pihta, kuidas aru saada, kas see töötab või mitte. Seda nagu ei leiagi mitte kusagilt. Kui teaks, milline see seade täpselt on, siis saaks muidugi juhtmed üles otsida ja jahedal ajal juhtmele ampertangid peale panna. Loodan, et keegi veel leiab midagi kasulikku selles valdkonnas.
Pildid oleks ka abiks. Googlest aga annab erinevaid pilte ühe märksõna peale ning võhik jääbki neid vaadates võhikuks edasi.
Vasta
#13

Miks sa arvad, et tal on Webasto? Selle nupu olemasolu veel ei tähenda seda. Enamus juhtudel on sellel mingi elektriline funktsioon ja kasu tõesti arusaamatu. Olen ise kaks talve sõitnud punniga, millel oli see nupp. Auto oli pärit Monacost ja webastost polnud haisugi. Seega väga õigustatud küsimus, et mida see soojendus teeb ja kuidas sellest aru saada?



SRY
Püüdsin vastata küsimusele: "milline näeb välja Webasto?" oleks küsimus esitatud nt. milleks see nupp - oleks vastus teine

EDU!

Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
Vasta
#14
(23-05-2014, 04:50 PM)onu_siim Kirjutas: http://www.upload.ee/files/4068345/123.xps
See on kogu salongi soojendus. Elektriga köetav jahutusvedeliku soojendaja näeb välja selline:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-E-Cla...0953127172
Asukoht kapoti all kunde pool, jahutusvedeliku paagi kõrval.

Kuna töötab teatud temperatuuride vahemikus siis kõige kergem kontrollida jaheda ilmaga külma mootoriga. Mootor tööle, tester volte mõõtma. Soojenduse sisse lülitades (tuli nupul kustub) peaks pinge langus tekkima korras aparaadi puhul.
Vasta
#15
(27-05-2014, 11:31 AM)hellrix Kirjutas:
(23-05-2014, 04:50 PM)onu_siim Kirjutas: http://www.upload.ee/files/4068345/123.xps
See on kogu salongi soojendus. Elektriga köetav jahutusvedeliku soojendaja näeb välja selline:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-E-Cla...0953127172
Asukoht kapoti all kunde pool, jahutusvedeliku paagi kõrval.

Kuna töötab teatud temperatuuride vahemikus siis kõige kergem kontrollida jaheda ilmaga külma mootoriga. Mootor tööle, tester volte mõõtma. Soojenduse sisse lülitades (tuli nupul kustub) peaks pinge langus tekkima korras aparaadi puhul.


210-el on see mis on ebay lingil. Teine link on 211, sellel on juba lihtsalt elektriradikas mis soojendab õhku.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#16
Kuna aastaarvu pole auto kohta siis eeldasin, et 105 kilujavatti on w210. Kumb siis ikkagi on?
Vasta
#17
(27-05-2014, 06:56 PM)hellrix Kirjutas: Kuna aastaarvu pole auto kohta siis eeldasin, et 105 kilujavatti on w210. Kumb siis ikkagi on?

Ikka 210, mu eelmisest postitusest võib tõesti valesti aru saada
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#18
Minu autol tundub olevat just selline seade nagu sel aadressil antud pildil näha:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-E-Cla...0953127172
(27-05-2014, 03:16 PM)onu_siim Kirjutas: http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-E-Cla...0953127172
Asukoht kapoti all kunde pool, jahutusvedeliku paagi kõrval.


Postituse ülaosa läks millegipärast valesti, seega kopeeriwsin teise antud aadressi.
Hea meelega loeks selle seadme tehnilisi näitajaid, aga esialgu ei oska sellest segapudrust, mida google pakub, seda leida.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W211 Lisasoojendi/webasto/aux. heater difred 4 239 22-11-2023, 10:49 PM
Viimane postitus: jsv
  2017 MB, kas välja vahetada. Bert 2 685 08-02-2022, 01:05 PM
Viimane postitus: vreps
  W211 webasto pult byh 4 1,792 16-12-2020, 02:54 PM
Viimane postitus: vreps
  W211 webasto ei toimi Tairo 1 2,313 01-12-2019, 09:27 PM
Viimane postitus: Laur
  W212,2009 kõrvalistuja airbagi välja lülitamine krist112 3 2,808 20-08-2018, 02:43 PM
Viimane postitus: Teet01
  W211 E200 2007 võti ei tule välja+ immo timmi75 0 1,774 19-03-2018, 08:54 PM
Viimane postitus: timmi75
  W211 sureb manõõverdades välja AndreBerens 7 4,669 18-12-2017, 01:39 PM
Viimane postitus: Laur
  W210 2.9 1996a Webasto "ulub" 190 4 3,876 05-10-2017, 10:55 PM
Viimane postitus: meego
  Webasto Tauno320cdi 8 4,798 05-10-2017, 10:34 AM
Viimane postitus: Oliver.L
  plaanis poritiib välja vahetada w124 nils_ 0 1,478 07-04-2017, 11:06 PM
Viimane postitus: nils_



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne