Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W210 LED-id ja valgustuse veateade?
#1
Asendasin esimesed 5W gabariidi pirnid LED-idega ja nagu arvata oli hakkas auto karjuma, et pirn läbi. Näevad nad välja sellised: [Pilt: T10-LED-1W-Motorcycle-InstrumentTurnFog-...1378286616]

Kas keegi on juba analoogse asjaga tegelenud? Arusaadav, et tuleb panna vahele takistid. Foorumis ühte igivana teemat lugedes väideti, et sellest ei piisa. Oomi seadust vaadates, peaks panema mingi 30 oomi. Aga netist natuke veel infot lugedes, tuleks arvesse võtta pingelang ja voolutarve.
Mõõtmisi ma pole viitsinud teha, aga lambist tunde järgi ka neid parameetreid kasutades, sain mina hoopis vajaliku taksiti suuruuseks 560 oomi.

Siit ka küsimus, et kas keegi on asja juba läbi teinud või tuleb mul siiski korralikult vajalikud väärtused mõõta? Ei tahaks nagu jalgratast leiutada Eusa_angel
Vasta
#2
Viska need ledid minema ja osta sisseehitatud takistiga ledid. Lihtne. Fixusest näiteks.
Vasta
#3
(16-04-2014, 10:20 PM)mj6u Kirjutas: Viska need ledid minema ja osta sisseehitatud takistiga ledid. Lihtne. Fixusest näiteks.

Nii oleks lihtne jah.
Aga proovime siiski keeruliselt.

Kogu mu teema on algatatud seda teemat lugedes http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...t=veateade

Ja nagu ma lugesin, siis lahendust sealt välja ei tulnud.

Ühesõnaga sain hakkama. Kui aega leian, panen hiljem ühe pisikese pildi ka, aga seletus siin ehk "puust ja punaseks"
Tegelikult on asi lihtne.

Võtame siis mingi "pirni" mida vahetada soovime.
Näiteks pirn X ja tema võimsus on X watti.
Auto poolt tarbivat pinget me teame ju, ehk 12 volti. Testriga mõõtes seisval autol süüde sees näitas minul 12,5 V. Ok. Näitena mainin ära, et minu pirn oli 5 W. Näide ka selle põhjal.
Kui võtame oomi seaduse ja natuke arvutame, siis saame selle pirni takistuseks ca 31 oomi. Seega on meil vaja umbes sellist takistit. LED üksi sellist takistust ei anna ehk siis koduste vahenditega ei saagi mõõta pisikese ledi takistust. Vahepala. Unibrow Aga autole peaks ikkagi selgeks tegema, et meil põleb seal tuluke. Auto on meil piisavalt loll ja ei saa sellest aru, ainult karjub, et pirn on läbi Eusa_angel Seega paneme sinna vahele pisikese jublaka, selgituseks http://en.wikipedia.org/wiki/Resistor

AGA. Suvaline takisti ei toimi, sest auto on meil tark. Tuleb võtta vastavalt originaal pirni takistusele võimalikult lähedane. Minu näite põhjal 30 oomi, "mega suured" takistid ei toimi. Proovisin 160, 2000 ja 18000 oomi takisteid(mis parasjagu käepärast olid Unibrow ). Ei tööta. Suvalise trükiplaadi pealt leidsin 58 oomi takistid, nendest sai auto aru. Enam ei karju, et lampe defekt. Minu järeldus seega, et takisti võib olla max 2x suurem kui originaal pirni takistus. Siis saab auto sellest aru.
Ja oluline, et takisti tuleb ühendada paraleelselt, mitte jadamisi. Ehk siis plussi ja miinuse vahele. Ja taki võimsus võiks olla vähemalt 0,5 ehk 1/2 watti.
See jutt toimib kõikide autode puhul. Ja kui ei toimi, siis keerab Hr Ohm vist hauas teist külge Eusa_naughty
Täna ei viitsi joonistada, aga lisan hiljem pildi ka, et see pikk jutt arusaadavam oleks. Kui keegi viitsib, siis võiks selle DIY teema alla tõsta UZI
Edit: kuna moodne ajastu ja paberi peal keegi enam arvutada ei viitsi, siis takistuse leidmiseks on Androidil vastavad "äpid" olemas, mina kasutan näiteks seda https://play.google.com/store/apps/detai...slaw&hl=et

Kui keegi tahab teemat täiendada, siis palun väga. Ma ei ole elektroonika koha pealt väga tugev. Kui aga tahad teada, mitu amprit kannatab 10 000 volti ja 630 kVA trafo, siis seda oskan ma öelda une pealt Smile

Vasta
#4
Korrektne oleks vast pingeks arvestada 13.5-14v. Takistite paigaldamisel tuleb arvestada ka sellega, et nad lähevad kuumaks.
Aga tänapäeval saab ka soodsa raha eest led lambid ja xenonid, millel vastav takisti juba sees.
Vasta
#5
vabandust, aga ma ei mõista, nimelt seda jändamist takististega.

mõistlik, et autole pannakse LED selleks, et vähem voolu tarbiks, vähemalt see peaks nende mõte olema.
kui auto pirne ei kontrolli, isegi vahetaks.

aga, kui me lisame koormuse selleks, et autot petta, siis ei tarbi ju vähem voolu, vool jääb umbes samaks või väheneb veidi, seega suht pointless, olgu siis juba pigem õige pirn ja auto oskab meile öelda, kui pirn läbi, lisatakisti puhul ei suuda auto enam öelda, et LED katki on, sest kasutame ju odavaid hiinakaid, mis ikka vahel läbi põlevad, kasvõi vale suurusega eeltakisti puhul.

Vasta
#6
Olgem ausad, ega keegi ei pane endale LED-e selleks, et generaatorile vähem koormust anda. Eks ta ikka uhkuse asi rohkem ole ning eri valgustoonide kättesaadavus on lihtsalt kui tavapirnide puhul.
Pluss poolelt, õige koormustakistuse puhul ületab LED pirni eluiga kordades tavapirni eluea.

P.S - Takisti vahele käimisest on jäänud vale arusaam, LED puhul käib alati takisti vahele. Kes ei usu, siis võtku suvaline LED ja lükaku 1,5V patarei otse taha.
Hea vastus eeldab põhjalikult ja arusaadavalt püstitatud küsimust!
Vasta
#7
Eks ikka edevus on see, mis ajab leede täis MBIcon_razz
Aga mu viimase aja lemmik termin on "can-bus led"!Eusa_clap
Vasta
#8
LED lamp koos sisse ehitatud takisti ja RADIAATORIGA oleks ikka mõistlik - nii, et sobib 1:1 originaal pesasse. Ise võid ju tark nobenäpp olla ja saad aru mis teed, kui kunagi ikka müüd selle auto maha. Kui nüüd uus omanik vaatab, et mingid imelikud lambid, siis veel juhtmete otsas/vahel tolknevad takistid jne. Siis mingi hetk ei saa enam keegi aru, et mis tehtud või tegemata. Ei maksa ka unustada, et kogu süsteem peaks olema väga lihtsalt originaaliks taastatav olema. Näiteks ülevaatuse jaoks. Huuli keegi viitsib 10+ aastat vanal autol iga aasta kolviga kapotiall joota, et ülevaatuseks auto korda saada ja siis järgmine päev uuesti sama kanitell, et LED-disckopall jälle säraks. Kui asjaga nii palju vaeva, siis ei kaalu seda jama ka LED-i pikem eluiga üle.

Aga eks naised ütleks selle kohta, et ilu nõuab ohvreid...
LCD displayde ja armatuuride remont
www.harteron.ee
Vasta
#9
Väike ääremärkus, et kui keegi tahab uuematele (umbes 2007+) midagi aretada, siis kas jätku pooleli või arvestagu 13-15V laadimispingega, valgustuses 12,00V DC-DC konverteritega jne.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W210 raadio juhtmete teadmatus r2lfian 0 161 24-09-2024, 12:30 AM
Viimane postitus: r2lfian
  Veateade Triin123 4 452 04-01-2024, 10:18 PM
Viimane postitus: v6sa
  W212 .2009 universaal küsimus lisapiduritule led osaliselt pime krist112 1 461 16-04-2023, 01:03 PM
Viimane postitus: krist112
  W210 E270CDI 2000a. turbo ja sellega seonduv Uuki 0 378 21-10-2022, 10:36 PM
Viimane postitus: Uuki
  W210 722.6 5G-TRONIC käigukasti variandid dinowalk 2 851 01-05-2022, 05:52 PM
Viimane postitus: dinowalk
  W210 Naviga Becker Comandi vastu roodla 0 541 13-03-2022, 11:59 PM
Viimane postitus: roodla
  elektriga juhtus , w210 veixmbs 4 1,042 17-02-2022, 09:48 PM
Viimane postitus: veixmbs
  W210 220d EPC vigane käivitus valdis6 1 762 16-12-2021, 10:31 AM
Viimane postitus: v6sa
  K: W210 kütuse pump + pilt siimsl1 14 15,043 10-12-2021, 10:05 PM
Viimane postitus: v6sa
  W210 320CDI TOSSAB veixmbs 7 1,215 19-11-2021, 09:58 PM
Viimane postitus: veixmbs



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne