Postitused: 15
Teemad: 4
Liitus: Feb 2013
Maine:
0
Tervist siia
Pole vanemate Mersudega väga ise kokku puutunud, kuid nüüd tahaks ühte osta endale.
Huvitab just võimalikult lihtsa ja robustse ehitusega diiselmootoriga masinad. Ehk siis ideaalis täismehaanilise ridapumbaga mootoriga. Minu sõjaplaan siis on proovida ehitada seda mootorit ümber kasutatud hüdroõliga sõiduks. Kuna kütusehinna tõus ja autohinnalangus on loonud olukorra, kus 10konna paagitäie läbimisega on juba mootori hind tagasi võidetud. Olen edukalt sõitnud sellesama õliga lucase rootorpumbaga fordiga, mis täiesti edukalt tegutses märtsist-oktoobrini 90:10 hüdroõli kasuks, kokteiliga. Läbitud on niimoodi 50000km. Mootor töötab kenasti. Samas ikkagi räägivad välismaa foorumitest rootorpumbale mõjuvast mehaanilisest koormusest jms.
Et siis...
Millistel Mersudel on täismehaaniline ridapump?
124 kere huvitaks ennast enamasti. Samas mootori poolepealt OM 606 oleks vist maiuspala, samas temal on juba pumba sees miskit elektroonikat? Samuti olen kahevahel, kas minna turbomootori teed või mitte. Kõvad autotehnikud räägivad et selle õli põletamisel tekkivad mittepõlevad ühendid sadestuvad turbo labadele jms.
Millistel on mehaaniline ridapump ja turbo?
Oma tagumiku heaolu arvestades huvitaks ka W140. Kuidas selle mootor liigitub sinna Mercedes-Benz "miljoni kilomeetri" mootorite sekka? Neil 3.5stel pidavat kehvad turbod üleüldse olema? Kas selle mootoriga on keegi proovinud miskit toiduõli või biodiislit vms läbi ajada? või kuidas selle mootori vastupidavus ja remonditavus üldse on? palju on mootoril elektroonikat?
Tänud
Postitused: 207
Teemad: 16
Liitus: Apr 2010
Maine:
0
w124 kerel ilma turbota om603 83kw, 80kw R6 diislid
105 ja 108kw on turboga diislid. mõlemal täis mehaanilised pumbad.
Need peaksid olema miljoni km mootorid.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(25-02-2013, 02:13 PM)kaits42 Kirjutas: Millistel Mersudel on täismehaaniline ridapump?
Esimene tõsiselt elektrit saanud asi oli vist Kaubikutelt pärineb kakskomaüheksa, mida punnsilmadelegi pandi. Või tuli Lucase pumbaga kakskomakaks enne?
Üldiselt tuli elekter koos ümarate vormidega.
(25-02-2013, 02:13 PM)kaits42 Kirjutas: ...
Millistel on mehaaniline ridapump ja turbo?
Vana kolmene ehk R5 OM617.952 vaevalt enam kõneks tuleb...
Uuemad kahepoolesed ja kolmesed said ka turbo. 83 kW 2,5 ja 108 kW 3 on need. 130 kW OM606 võib olla ka mehh. pumbaga, kuid enamasti on juhtme taga. Sama mootor võib eluneda nii võrri, ee kui gee katlamajas.
(25-02-2013, 02:13 PM)kaits42 Kirjutas: Oma tagumiku heaolu arvestades huvitaks ka W140. Kuidas selle mootor liigitub sinna Mercedes-Benz "miljoni kilomeetri" mootorite sekka? Neil 3.5stel pidavat kehvad turbod üleüldse olema? Kas selle mootoriga on keegi proovinud miskit toiduõli või biodiislit vms läbi ajada? või kuidas selle mootori vastupidavus ja remonditavus üldse on? palju on mootoril elektroonikat?
3,5 kuulukse õrnake olevat. Kolmene on lollikindel.
Elektrit mootoris suurt ei ole, kuid eks luksusautole kohaselt tahab mootor ju iga teiste komponentidega suhelda... Mootor ise oluliselt särtsu ei vaja. Eriti siis, kui valida mehh. pumbaga isend - tühikäigupöörete tõstmine ja hõõgküünalde juhtimine on ainsad starteri lisaks.
Mis puudutab ökonoomitamisse, siis MB mootor kestab solki hästi. Aga päris vaiguga sõites sureb seegi.
Mina sõitsin oma kahepoolesega paar paagitäit õli maha. Halba ei teinud, olulist rahalist säästu ei tekkinud. Paagist ja torustikust pesi pasa lahti ja seetõttu tuli filtreid vahetada tihemini. Pärast käis vähe paremini ka maksulise kütusega.
Kui MBga ei ole enne kokkupuudet olnud, siis tasuks sellest ka hoiduda - on oht, et sellest ei saa enam üle... Fordiga on ikka palju odavam elada.
Postitused: 15
Teemad: 4
Liitus: Feb 2013
Maine:
0
Aga neid 140-neid oli 3.0 diisliga ka? Mingi aeg kuskilt kuuevarbaliste kuulutusportaalidest silma jäänud...
Ega päris solki sinna paaki ei plaani kallata. Aga kuna uhketest lääne metsamasinatest seda hüdroõli näppu jääb aegajalt ikka, ja tänu piisavalt tihedale vahetusvälbale ja hüdrosüsteemides olevatele filtritele-asjadele see päris kena välja ka näeb, siis mõtlesin proovida. Veelenam ford sõitis sellega väga mahedasti, ja kas oli asi selles et tagumendidüno õigustas peaaju poolt välja mõeldud lollusi, aga tundus et edasi astus ka natukene krapsakamalt selle hüdroõliga. Rahaline sääst oli ka päris suur, kuna mul ta ei pesnud midagi lahti. MB-l siis ikka plaan ka väike soojusvaheti ja 2 paagi süsteem peale nuputada, mistõttu tööle läheks ikka tanklakraami pealt
Aga mis loom see 100kw 3.0 on?
Või mis mootorit siin teadjamad mehed ise antud otstarbeks kõige enam soovitaksid?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(25-02-2013, 03:41 PM)kaits42 Kirjutas: ...
Aga mis loom see 100kw 3.0 on?
4klapitehnoloogias vabalthingeldav. Hea mootor, kuid õrn - ei talu lolli kasutajat. Kaas on suure termilise koormuse all (ja seest väga õõnes).
(25-02-2013, 03:41 PM)kaits42 Kirjutas: Või mis mootorit siin teadjamad mehed ise antud otstarbeks kõige enam soovitaksid?
Loodetavasti mõni teadja ütleb kah sõna sekka, kuid mina võtaks kahtlase kauba põletamiseks tavalise kolmese 124 peal. Neid veel liigub, oma hinnapõhjast on need küll läbi (ehk head isendid on kallid, odavad on raiped), kuid valikut veel on. Turboga isendit võib ju jahtida, kuid reeglina on need üsna surnud. Pigem on lootust leida korralik 83kW isend, mis liigub ka täiesti talutavalt.
Tehnika on odav, kere ei roosteta nii hullusti, kui uuemad ja mis peamine - mootori küljes on kütuse soojusvaheti. Ehk kütus voolab enne etteandepumpa jõudmist mootorploki kõrvalt läbi ja soojeneb. Ma julgeks arvata, et tavapäraste hüdroõlide ja piisavalt pikkade sõitude korral ei ole mitme paagiga järnamine vajalik.
Läbitöötanud hüdroõli pesuomadused on ilmselt olematud kuni null. Selles mõttes on ohutu kaup. Ning vahet ei ole, mida MTA oma purki paagist imeb - mementlus on niikuinii vaseliinita.
Postitused: 15
Teemad: 4
Liitus: Feb 2013
Maine:
0
25-02-2013, 05:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-02-2013, 05:28 PM ja muutjaks oli kaits42.)
Kusjuures mis MTA-sse puutub... Mingi aeg kui mul hirmus huvi selle asjaga tegeleda oli, sai nende tegelastega sealt ka ühendust võetud, et kuidas saaks nendega ka sõbraks jääda. Seal tädike siis rääkis mulle pika jutu ära, et selleks et ma võiksin mingit vanaõli, toiduõli jms asju kasutada pean mina maksma neile aktsiisi selle koguse pealt mis ma ära kasutan, mispeale nad annavad mulle miskise paberi, ja kui mind kinni peetakse siis viskan selle neile nina alla, ja peaksin eluga sealt pääsema. Kuna aga tädiga vestluses kogemata mainisin et ma ei plaani vana õliga ahju kütta kodus, vaid seda autopaaki kallata, tema hääletoon muutus ja arvas vist et ma teen temaga nalja, mainis ka et selline asi polevat võimalik. Igatahes niipalju veel meelitasin välja talt et kui maksan aktsiisi ära (selleks et seda maksta saan, peab mul olema mingi äriühing), siis ma põhimõtteliselt võin sellega siis sõita. Kahjuks niipalju jäi mulle selgusetuks et mismoodi nad seda kogust kontrollivad, kui palju ma läbi sõidan (kas peab see kajastuma äriühingu paberimajanduses vms?) ja kas kui ma sõidan vahepeal toiduõliga ja vahepeal hüdroõliga, siis kas ma pean neile mingid eraldi aktsiisipaketid tegema, või saan nad kokku panna ja siis ühtset raha maksta. Aga eks jäägem ikkagi realistideks, see kant kus mina tõenäoliselt liiklema hakkan MTA autod väga sagedasti ei satu, kuna koht tsivilisatsioonist kaugel ja teadagi kütus on ju kallis
Postitused: 15
Teemad: 4
Liitus: Feb 2013
Maine:
0
26-02-2013, 03:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2013, 03:31 AM ja muutjaks oli kaits42.)
krt koolivend siin sunnib ikka 140 poole vaatama, et pole olemas mugavamat masinat ja kõik muu...
Et neil 3.5stel oli siis kõikidel täismehaaniline pump?
Olen ka kuulnud et nii kena see pole kui 3.0 kitsakaaneline vana diisel kuid mis selle vahe sisse teeb? Mõned mootorijupid pidavat samad olema. Ja see õrna turbo teema ka kummitab mind...kas see õrn turbo tähendab seda et kasutajad on selle üldjuhul kuumalt seisma jättes jms peeti keeranud, või ongi kehv asi? Kui erinev see mootor näiteks sellest 3.0 108kwlisest on? ses suhtes et vahetatav või nii...
Siin teise mehe mahitsustel hüdroõli täis W140 kipub meeldivam olema kui hüdroõli täis w124...
Ses suhtes saan aru et vana luksmasin aga et endal seisavad käed enamvähem küljes et eks nokitsemist nad ikka vajavad, kuna olen aru saanud et see on veel masin, kus ei ole iga toimingu jaoks oma "aju" ja igasugu jõu ja ilunumbreid ma tollelt mootorilt niiehk naa ei ootaks. Selle jaoks on teised masinad, aga mootor võiks ju ikkagi veel kesta mingiaeg
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
26-02-2013, 10:00 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2013, 10:01 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(25-02-2013, 05:27 PM)kaits42 Kirjutas: Kusjuures mis MTA-sse puutub... Mingi aeg kui mul hirmus huvi selle asjaga tegeleda oli, sai nende tegelastega sealt ka ühendust võetud, et kuidas saaks nendega ka sõbraks jääda. Seal tädike siis rääkis mulle pika jutu ära, et selleks et ma võiksin mingit vanaõli, toiduõli jms asju kasutada pean mina maksma neile aktsiisi selle koguse pealt mis ma ära kasutan, mispeale nad annavad mulle miskise paberi, ja kui mind kinni peetakse siis viskan selle neile nina alla, ja peaksin eluga sealt pääsema. Kuna aga tädiga vestluses kogemata mainisin et ma ei plaani vana õliga ahju kütta kodus, vaid seda autopaaki kallata, tema hääletoon muutus ja arvas vist et ma teen temaga nalja, mainis ka et selline asi polevat võimalik. Igatahes niipalju veel meelitasin välja talt et kui maksan aktsiisi ära (selleks et seda maksta saan, peab mul olema mingi äriühing), siis ma põhimõtteliselt võin sellega siis sõita. Kahjuks niipalju jäi mulle selgusetuks et mismoodi nad seda kogust kontrollivad, kui palju ma läbi sõidan (kas peab see kajastuma äriühingu paberimajanduses vms?) ja kas kui ma sõidan vahepeal toiduõliga ja vahepeal hüdroõliga, siis kas ma pean neile mingid eraldi aktsiisipaketid tegema, või saan nad kokku panna ja siis ühtset raha maksta. Aga eks jäägem ikkagi realistideks, see kant kus mina tõenäoliselt liiklema hakkan MTA autod väga sagedasti ei satu, kuna koht tsivilisatsioonist kaugel ja teadagi kütus on ju kallis
Täna pole Eestis võimalik üksikkorras mootorikütuselt aktsiisi tasuda. Pead looma aktsiisislao, mille kohta käivad nõuded on tehtud hulgimüüjate ohjeldamiseks.
Loe siit:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=5&t=34055
Vaja on vaid ühte hulkuvat bussikest igavlevate ametnikega ja edasine elu läheb huvitavaks.
W140 on muidugi hää auto. Kuid fordinässist ümber istudes mõjub ka laibastunud küürakas Tõelise Autona. Karm tegelikkus selgub alles hiljem, kui tuleb hakata vahetama luksusautolisa sisaldavate hindadega tükke...
Aga kuna teadupärast keegi teiste vigadest ei õpi, siis ootan huviga teema arengut
Postitused: 138
Teemad: 12
Liitus: Feb 2008
Maine:
0
Võsa räägi mis need meeletute hindadega tükid on w140 küljes?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(26-02-2013, 10:17 AM)igiliikur Kirjutas: Võsa räägi mis need meeletute hindadega tükid on w140 küljes?
Kliimaseadme juhtimine, nivoosüsteem, igasugused pisividinad, mitmikhoobvedrustus, kojameeste ajam...
Kui käed just persest välja ei kasva ja multimeetri ketta tähistest sisuliselt aru saad, siis ei ole küürakas keeruline auto. Aga surnud auto elustamisse kulub meeletus koguses raha (või aega, kui ise teha).
Olen nõus, et klotsid-liigendid on mõistliku hinnaga. Aga odavalt turul olevad autod reeglina ongi seepärast odavad, et neil on surnud mõni konkreetne hinnaline tükk. Või kogu auto tervikuna...
Soome foorumis üks küürakat elustanud vend ütles südametäiega, et laiba elustamisele kulunud rahaga oleks saanud priima auto ja oleks maksudekski jäänud.
Postitused: 15
Teemad: 4
Liitus: Feb 2013
Maine:
0
Ses suhtes ford on ikka selline "mustariide ja koeraga" sõitmise auto. Igapäevaseks sõiduks ikka muud masinad ka. Selles suhtes peab v6saga nõustuma, et eks iga masin, mis nii vana on tahab juba elustamist. Samas ühed on seisukohal et ostan kohe ja kallilt, saab kohe korraliku. Reaalsus on see et väljast näeb kena välja aga lagunema kipub ikka. Olen kusjuures viimasel ajal seisukohal et ehk tasuks hoopis mitte päris käest ära lastud odavama otsa autot vaadata, ja siis see vaikselt ise korda nokkida. kulu läheb jah, sama mis kohe korraliku masina peale, samas tead mis ja kuidas oled teinud. Kas see kliimaseadme juhtimise probleem on tavaline neil? Nivoosüsteem on ka kõigil küürakatel? Minu sellel sõbral minumeelest ei olnud, või ta unustas mainida, või oli keegi sinna tavavedrud pannud?
Olen nokkinud siin viimasel ajal VAG gruppi ja BMW-d. BMW suur pluss on muidugi see et foorumist saab tohutul hulgal kasutatud varuosi väga hea hinnaga. W140-ga see lugu vist nii roosiline ei ole?
Ei ole otsustanud kas W140 või W124 uurin ja kaevan ikka siit-sealt
Postitused: 597
Teemad: 19
Liitus: Jun 2009
Maine:
0
Oleneb mis hindasid keegi meeletuks peab, aga näiteks uus soojendusmootor maksis mingi 400€ ja uste vaakumpump B-osa 600€ ja esindusest 800€. Need on kõige kallimad jupid mis mul on läinud. Sellist raha ma siiski välja ei pidanud käima, sest romulast sain soojendusmootori 80ga ja pumba sai membraani lappimisega korda. Tagaklaas on mul varsti vaja vahetada, see maksis vanasti vist mingi 6000EEKi.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(26-02-2013, 01:22 PM)kaits42 Kirjutas: ...
samas tead mis ja kuidas oled teinud. Kas see kliimaseadme juhtimise probleem on tavaline neil? Nivoosüsteem on ka kõigil küürakatel? Minu sellel sõbral minumeelest ei olnud, või ta unustas mainida, või oli keegi sinna tavavedrud pannud?
Olen nokkinud siin viimasel ajal VAG gruppi ja BMW-d. BMW suur pluss on muidugi see et foorumist saab tohutul hulgal kasutatud varuosi väga hea hinnaga. W140-ga see lugu vist nii roosiline ei ole?
Ei ole otsustanud kas W140 või W124 uurin ja kaevan ikka siit-sealt
Alustame tagantpoolt: 124 ja 140 on nii erinevad autod, et tee endale teene ja leia võimalus kummagi proovimiseks. Siis tead, kas 140 pakutav eraldatus on mokkamööda.
Ning äkki ikkagi ei ole MB teatud viisil ilmnevale mugavusele orienteeritud ideoloogia see õige? Mõnele just meeldib, kui auto iga hinna eest rattaid otseks kisub ja autol on neli kangi rooli ümber ning sisetemperatuuri peab käsitsi täpseks timmima.
Kallid tükid ei pruugi puruneda. Aga võivad.
Nivood ei olnud kõigil.
MB kohta käiv oskusteave kipub olema paraku saksakeelne... Eestikeelset on vähe, venekeelset materjali on rohkem.
Postitused: 138
Teemad: 12
Liitus: Feb 2008
Maine:
0
Kas siin käib jutt sellest soojendusmootorist? http://www.ebay.de/itm/NEU-GEBLASEMOTOR-...998wt_1135
Niivoo ei ole jah kõigil, mul oli 3,5TD ´93 w140, sellel polnud.
Postitused: 1,083
Teemad: 150
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
(26-02-2013, 01:54 PM)v6sa Kirjutas: (26-02-2013, 01:22 PM)kaits42 Kirjutas: ...
Ei ole otsustanud kas W140 või W124 uurin ja kaevan ikka siit-sealt
Nivood ei olnud kõigil.
kas keegi reaalselt on nivoosi näiteks tava amortide vastu vahetanud,on see üldse õige tegu ? tegemist pole küll 140 vaid pikap 124 ga?
www.arcar.eu
odavad rendiautod al.10 euri päev
56291000 Allar
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(26-02-2013, 02:30 PM)arcar Kirjutas: ...
kas keegi reaalselt on nivoosi näiteks tava amortide vastu vahetanud,on see üldse õige tegu ? tegemist pole küll 140 vaid pikap 124 ga?
Vale teema!
Otsing peaks lugemist andma, vähemalt 2 universaali on sandistatud.
Postitused: 15
Teemad: 4
Liitus: Feb 2013
Maine:
0
Aga keegi 140 3.5 omanik ise ka mõne halva sõna oma auto kohta ütleb? või kuidas üleval peab?
Siin kogemus ühe W210 2.7 masuudiga. Kui sellega sõidad, siis on kena. Edasi läheb mehesti, ja suht hästi seisab tee peal. Samas kõik muu on suhteliselt paha sellel autol. Ise loodan et W140 hullem kindlasti ei saa olla...
Selles suhtes mina ootangi auto juures seda, et ta sõidaks. Ja kui ta ei sõida, siis ma ei pea teda rihmaotsas diagnosti viima, vaid koduste vahenditega saan jagu probleemist. W124 ja W140 on küll täiesti erineva iseloomuga autod, kuid tundub, et mõlemad vastavad minu tingimustele. Eelpoolmainitet 2.7 ei vasta.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(26-02-2013, 03:01 PM)kaits42 Kirjutas: ...
Samas kõik muu on suhteliselt paha sellel autol. Ise loodan et W140 hullem kindlasti ei saa olla...
Selles suhtes mina ootangi auto juures seda, et ta sõidaks. Ja kui ta ei sõida, siis ma ei pea teda rihmaotsas diagnosti viima, vaid koduste vahenditega saan jagu probleemist.
...
Mis on pahasti? Rooste? Seda on nii 124 kui 140 samamoodi täis - paarkend aasta vanad ju tänaseks.
210-taoliste elektriautode puhul tuleb võtmekomplektile ja multimeetrile lisada multiplekser ja läpakas. Ja ajud...
Postitused: 1,083
Teemad: 150
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
(26-02-2013, 02:38 PM)v6sa Kirjutas: (26-02-2013, 02:30 PM)arcar Kirjutas: ...
kas keegi reaalselt on nivoosi näiteks tava amortide vastu vahetanud,on see üldse õige tegu ? tegemist pole küll 140 vaid pikap 124 ga?
Vale teema!
Otsing peaks lugemist andma, vähemalt 2 universaali on sandistatud. ok,sry aga otsing kahjuks ei andunud midagi,äkki minu viga ja ei oska otsida,kustutage ära !
www.arcar.eu
odavad rendiautod al.10 euri päev
56291000 Allar
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
26-02-2013, 03:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2013, 04:40 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(26-02-2013, 03:15 PM)arcar Kirjutas: ok,sry aga otsing kahjuks ei andunud midagi,äkki minu viga ja ei oska otsida,kustutage ära !
Hm, isegi nivoo annab muu hulgas selle teema:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=20314
|