| 
		
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
		
		
		05-11-2012, 06:57 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 18-04-2013, 08:21 PM  ja muutjaks oli Thompson.)
	
	 
		Mark:  Mercedes-Benz Sprinter 314KA 
Väljalaskeaasta: 1998 - esmane registreerimine 1999 
Läbisõit:  165000.  tegemist oli rootsi reanimobiiliga ja kahtlen et keegi oleks arvanud et bensiinikaubikut saaks kellegile väikese läbisõidu abil pähe määrida. 
Võimsus: 105kW 
Mootori valem:  r4 M111.979 
Pikkus: 5,7m 
Täismass:  3,5t 
Lisavarustus: konditsioneer (ees ja taga aurusti), el. peeglid, suur katuseluuk, tagumised õhkvedrud, mittetöötav istmesoojendus, 2x turvapadjad, külgmised ja tagumised töötuled, esiklaasi pesurid, automaatsed lähituled. 
Värvus: Erkkollane 
Muud:  Automaatkast 722.501, ABD, Kiirabi mööbel, ees 2 istet. alumiiniumist astmelauad.
 
Vead ja remondid: Leegitoru õhtal - mees silberist tõmbas oma Absurdsete Hindade Loosiratast ja küsis uue eest 850€, Keila pakiautost sain sama asja 400€ eest. 
 ![[Pilt: 88669-P7050001.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/88669-P7050001.JPG)  
Tagumistest piduriketastest ja klotsidest polnud midagi järel - tehtud. Vahetatud esimesed piduriklotsid. Vahetatud kõik amordid, üks esimene amort osutus defektseks ja pidin ette uued panema - ei osta enam monroe amorte. Küünlad, šarniirid ja mingisugune ketipinguti seib vahetatud. vsikahetatud mootori lonkamist põhjustav küünlapiip.
 
Juurde pandud: gaasiseade, voodi, kapid, köök, 2x80w päikesepaneelid, 230A aku, gaasiradikas, gaasiveesoojendi, lisaveepaagid, külmkapp (saate vist juba aru mis selle auto otstarve hakkab olema  ), 12 mm polükarbonaadist turvaklaasid, led valgustus, tapeedid, väike võimendi ja bassikas (olen jazz'i armastaja).
 
Plaanid: Voodikatted ja kardinad, püsikiirusehoidja.
 
realistlikud unelmad: leida võimalus kuidas saada ilma VEMS (vms.) -ita oma autole kaks süütetabelit - üks originaal bentsule, teine LPG-le.
 
Soovunelmad: Vahetada mootor ümber m111 230K vastu,  
Pilt pärineb eelmise aasta suvest elektritööde ajal.
 ![[Pilt: 96323-P7050004.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/96323-P7050004.JPG)  
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		Kas keegi oskab M11.979 süüdet varasemaks progeda? tegemist on siemensi ajuga. soovin et vastaks 98 oktaanarvuga bensiinile. Nimelt kui gaasi oktaanarv on 102, siis on see hea kompromiss, parem kui 95.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		Autol on ikka mõnus misfire nii gaasi kui ka bentsu pealt. Homme peaks selgust saama. Ostsin uued täitsa tavalised veits külmemad süüteküünlad, ühe konksuga, sellised millel saab ise vahet sättida. Homme diagnostikas lasen need peale panna.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		Niih, käisin truumus ära, selgus et üks süüteküüna pesa oli kulunud ja ei andnud ühendust. Küünal oli silmnähtavalt värskem kui teised küünlad, pesa kontakt oli ära oksüdeerunud. Läks uus otsik ja eelnimetatud küünlad (millele ise andsin lehtkaliibriga eile viimase lihvi) ja nüüd on täitsa timmis. Soovitati bentsulisandit panna et pihusteid puhastada ja veits kuuma anda et kat puhtaks saada (3 silindriga töötamine ei ole hea). Nägin möödaminnes üht kuressaare med. transporti mis oli juhuslikult 214 sprinter. paar aastat vanem aga plangum ja palju trööbatum. Rootsis oleks selline ammu välja vahetatud aga neil on raha ja meil...   Igal juhul sai juttu puhutud ja autosid võrreldud. Tollel masinal oli käsitsi lukustatav differ, minu omal on ABD. Käsitsilukustav on vast mudas parem aga ABD on igapäevaselt mugavam.
 
Auto igatahes on palju erksam, teeb ilusamat häält ja usun et kütusekulu läheb kah normaalseks.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 3,908 
	Teemad: 80 
	Liitus: Nov 2005
	
 Maine: 
9 
	
	
		Huvitav leid.No Rootslasi rohkem, suurem sissetulek, järelikult laekub riigile raha rohkem, nii lihtne see ongi.
 
 Aga autost tahaks mõnda pilti näha.
 
M.O.T.TIf you want to make God laugh, tell him your future plans
 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		Sellel kuressaare med. transpordil oli läbisõit üle 650000 km ja mootor oli vahetatud.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		lisan siia datacardi
 whc	WDB
 chassbm	903062
 chass_ident	1P844402
 type	903
 subbm1	062
 subbm2
 auxiliary_drive
 body
 body_code	3
 delivery_date	980828
 engine	111979 02 001067
 front_axle1	730409 0Y 227656
 front_axle2
 heater
 interior	1332
 lights	HELLA/HELLA
 model_idx	4
 odometer
 order_num1	7856950578
 paint1	9147
 paint2
 paint3
 paint4
 paint5
 platform
 production_num1
 production_order_ref
 rear_axle1	741408 0X 141567
 rear_axle2
 release_date	980827
 retarder
 rims	KRONPRINZ
 service_num
 steering	982321337
 trailer
 transfer_case
 transmission	722376 04 381422
 vin_dc
 vinwhc
 winch
 wiper
 
 Code	Текст
 AC3       	AXLE RATIO I = 4,375
 BB0       	BRAKING SYSTEM WITH ABS/ASR OR ABS/ETS
 C40       	FRONT AXLE STABILIZER
 C42       	Unknown
 C47       	H.D. SHOCK ABSORBERS
 D03       	ROOF AND REAR WALL DOOR, HIGH VERSION
 D93       	ELIMINATION OF PARTITION PANEL
 ER0       	RADIO PREINSTALLATION
 E21       	H.D. BATTERY 88 AH
 E88       	CIGAR LIGHTER
 FG7       	STORAGE BOX AT CO-DRIVER SEAT
 FZ0       	CENTRAL LOCKING WITH MASTER KEY OPERATION
 FZ7       	Unknown
 F46       	HEADLAMP WIPER/WASHER
 F61       	Unknown
 F68       	REARVIEW MIRROR, HEATED AND ELEC. ADJUSTABLE
 F76       	GRAB HANDLE CO-DRIVER SIDE
 G40       	Unknown
 H06       	Unknown
 H16       	Unknown
 IL2       	EXPORT (OUTSIDE GERMANY)
 J38       	TACHOMETER
 L04       	AUTOMATIC DAY DRIVING LIGHT
 L62       	CO-DRIVER READING LIGHT
 M35       	ALTERNATOR 14/ V 115 A
 P47       	MUDFLAP FRONT
 P48       	MUD APRON
 RS0       	STEEL RIMS 6J X 15
 R65       	SPARE WHEEL CARRIER UNDER FRAME END
 SA5       	AIRBAG DRIVER SIDE
 SA6       	CO-DRIVER'S AIR BAG
 SB3       	DRIVER SEAT SUSPENSION SEAT
 T16       	SLIDING DOOR RIGHT
 T19       	SLIDING DOOR, LEFT
 V43       	Unknown
 W51       	REAR WALL DOOR,DOUBLE 180 DEG. W. GLAZING
 W54       	REAR WALL DOOR,DOUBLE WING 270 DEGREES
 XM1       	NOISE MEASURE
 X50       	NOTICE PLATES AND PRINTED MATTER IN SWEDISH
 Y10       	FIRST AID BOX
 Y13       	CUP HOLDER SUPPORT
 Y43       	HYDRAULIC JACK
 Y44       	WARNING TRIANGLE ECE VERSION
 Z41       	APPROVAL AS TRUCK
 Z81       	FASTENING EYES
 580       	Unknown
 910       	Unknown
 9147      	PAINT COLOR, ARCTIC WHITE MB 9147
 1332      	Unknown
 
 Название	Value
 AF1SV	X006100121
 AF2SV
 ENGSV	X009913293
 CASESV
 AR1SV	X004100310
 AR2SV
 TRANSSV	X002200278
 MTRSAC
 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
		
		
		11-11-2012, 01:09 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2012, 01:14 AM  ja muutjaks oli Thompson.)
	
	 
		Loodan et saan nüüd õigustatud bäshimist aga tuli selline mõte et võiks paigaldada autole overdrive. sellise nupust lülitatava. 
Google-fu leidis ühe diislimersu mehe usast kes sama probleemiga oli - 722.3 on tunduvalt vastupidavam kast kui 722.5 ja 722.6 installimine oleks juba omaette ooper. Keegi soovitas et otsi lammarist vanemat 4 käigulist volvot millel on eraldi nupust overdrive plokk ja proovi aretada.
 
Sooviks nüüd pädevamate meeste ideid, mõtteid, soovitusi, kriirikat, lolliks sõimamist  
ehk oskab keegi paremat ideed pakkuda (peale difri või rehvivahetuse mis toovad omad hädad) 
Kes hakkab originaalsusest ja Ära-riku-mercedest rääkima, pole kogenud 90nga sõitmist 3400rpmga. 
 
Minu peas oleks see ideaalne kombinatsioon - 722.3 tugevus + 722.5 laadne overdrive ilma 722.5 hädadeta.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 8,336 
	Teemad: 100 
	Liitus: Nov 2005
	
 Maine: 
37 
	
	
		 (11-11-2012, 01:09 AM)Thompson Kirjutas:  ....ilma 722.5 hädadeta.
 
Milliseid hädasid silmas pead?
	 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
		
		
		11-11-2012, 11:43 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2012, 05:55 PM  ja muutjaks oli Thompson.)
	
	 
		 (11-11-2012, 09:30 AM)v6sa Kirjutas:   (11-11-2012, 01:09 AM)Thompson Kirjutas:  ....ilma 722.5 hädadeta.
 Milliseid hädasid silmas pead?
 
Mulle on inglisekeelseid foorumeid lugedes ja hort auto mehe "ära seda kasti küll taha, hakkad meil tihedamini käima" lausest mulje jäänud et tegemist on kehva ja laguneva kastiga.
 
Tegelikult mulle see kast meeldib - 0,75 overdrive lükkaks mu pöörded ~2500 peale ja see oleks äärmiselt meeldiv. Samas kui ma oma 722.3 alles jätan siis oleks mul varudoonor ikkagi olemas. hmm   
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		Kuna pole kellelegi kiruda siis kirun siin:    
Mille kuradi pärast oli vaja toppida raskele autole, millel on suure reduktsiooniga (4,357) tagadiffer, 4 käiguline automaatkast? Õelusest? Ma saan aru et automaatkastiga varianti oli mudelirivisse vaja aga miks just SEE käigukast? Miks mitte oodata nats ja pakkuda 722.6 kastiga juhul kui nad pidasid 722.5-te ebasobivaks.
 
Sellel kastil pole ju isegi turbiinilukku.Aastal 1998 tundub turbiinilukuta automaatkasti autole paigaldamine veidi... kiviaegne? Miks siis mitte panna trummelpidurid kui juba low-techi sihitakse?  Ma olen muidu väga rahul oma sprinduga aga mille kuradi pärast on tal automaatkast 80ndatest ja ei oma mingitsugustki overdrive.
 
Huhhh, parem hakkas.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 1,552 
	Teemad: 38 
	Liitus: Sep 2006
	
 Maine: 
5 
	
	
		 (11-11-2012, 03:10 PM)Thompson Kirjutas:  Kuna pole kellelegi kiruda siis kirun siin:  
 Mille kuradi pärast oli vaja toppida raskele autole, millel on suure reduktsiooniga (4,357) tagadiffer, 4 käiguline automaatkast? Õelusest? Ma saan aru et automaatkastiga varianti oli mudelirivisse vaja aga miks just SEE käigukast? Miks mitte oodata nats ja pakkuda 722.6 kastiga juhul kui nad pidasid 722.5-te ebasobivaks.
 
 Sellel kastil pole ju isegi turbiinilukku.Aastal 1998 tundub turbiinilukuta automaatkasti autole paigaldamine veidi... kiviaegne? Miks siis mitte panna trummelpidurid kui juba low-techi sihitakse?  Ma olen muidu väga rahul oma sprinduga aga mille kuradi pärast on tal automaatkast 80ndatest ja ei oma mingitsugustki overdrive.
 
 Huhhh, parem hakkas.
 
See on ju eht mercedeselik. Olla ühest küljest uute tehnoloogiate juurutamisega pioneerix, aga samas hoida ka kümne küünega kinni vananenud, ent end vastupidavana tõestanud tehnoloogiast. 
 
Parim näide on ju 190E 2.3-16, mis sai isegi tänapäeva mõistes väga asise ringrajale sobiva kõrgepöördelise mootori, aga samas selle mootori potensiaali selgelt piirava, juba tol ajal vanamoodsa, KE-Jetronic pritse. Ei tea, kas ei usaldatud tolle aja elektroonilist pritset või üritati arenduskuludelt kokku hoida (mis on tolle aja MB arenduskulusid arvestades veidi kahtlane).
 
Lisax pea meeles, et su Sprinteri puhul on tegu tarbesõidukiga, milledel töökindlus ja vastupidavus on tähtsamad kui muud kriteeriumid. Vaata või näitex Sprinterite sisusid, mis ei hiilga just mugavuse või disainiga ega ka mercedesele omase kalliilmelisusega (kõva plast).
 
On sul su Sprinteri sisust ka pilte, et näex kui hubasex sa selle oled suutnud teha?
	 
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
		
		
		11-11-2012, 10:50 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2012, 11:17 PM  ja muutjaks oli Thompson.)
	
	 
		Peab millalgi pilte klõpsima kui rehvid ämma juurde on viidud. 
Ühesõnaga sain saatuselt N88888A selle käigukastiga. Oh well. 
 
 
Mis karul kõhus
 ![[Pilt: 99792-mootorth.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/99792-mootorth.JPG) 
Üks kasutaja tundid huvi et kuna ma ehitan matkakat, siis ehk tean kust kasutatud truma ahju saada. Vastan et ei tea kuna kasutatud truma ahjud ostetakse kohe ära kui nad kuskil välja ilmuvad. Uuena on nad üsna kallid. Mina ostsin tavalise gaasiradika ja panin ta sobima. Vajab veel vbl natuke kenamaks tegemist aga toimib. Suitsutorul on korralik villakiht ümber ja läheb ainult natuke soojaks. Probleemiks on tõmme, ma lootsin radika vabalthingavaks teha aga ta võtab õhku põhja alt niipea kui natuke tuult on, tõmbab voolu tagurpidi ja kustutab tule ära. Tegin nagu moodsad truma tooted - panin tillukese arvutiventika koos reguleeritava potekagaga niiet saan üsna täpselt kiirust määrata. Algul panin natuke suure ventika, hiljem panin palju väiksma kuna suur ventikas puhus enamuse soojust otse õue.
 ![[Pilt: 58255-radikasth.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/58255-radikasth.JPG)  ![[Pilt: 73945-korstenth.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/73945-korstenth.JPG)  
	
	
	
		
	Postitused: 8,336 
	Teemad: 100 
	Liitus: Nov 2005
	
 Maine: 
37 
	
	
		 (11-11-2012, 03:10 PM)Thompson Kirjutas:  ...Mille kuradi pärast oli vaja toppida raskele autole, millel on suure reduktsiooniga (4,357) tagadiffer, 4 käiguline automaatkast?
 ...
 
 Huhhh, parem hakkas.
 
Sest selle liikuri ülesanne on olla töökindel.   Ning seda ta ka on. 
Töömehe mugavus ja liikuse rütmis püsimise vaevalisus ei ole autot soetavale omanikule üldse olulised.
 
722.5xx on olemuslikult 722.3xx, millele on lisatud viies käik. Puhas hüdraulilis-mehaaniline kast, kus on mõningane elekter toda vägisi juurdepoogitud käiku lülitamas. Hents99 võib rääkida, kuidas see kast käituma hakkab, kui elektriga eksperimenteerida...
 
Kõik automaatkastid on õrnad kasutaja lollusele: hooldamatus, suur koormus madalatel pööretel (õnneks turbiiniluku puudumine seda ohtu natuke vähendab), ebasobivas kiirusvahemikus sõitmine, ajudeta edasi-tagasi rapsimine kinni jäädes...
 
722.6xx on arvutiga juhitav kast ja selle puhul ei saa rääkida töökindlusest , kuna elekter oma olemuslikult ei ole kindel nähtus. Aga mugav on targem kast küll...   Ning päris ausalt tunnistades, kestavad elektriga käivad süsteemid üllatavalt hästi   
Kui nii väga pelgad rikkeid, siis võta suvaline manuaalkast ja areta alla. Ruumi seal on... Vaevalt sellise moto puhul neid kilomeetreid nüüd nii palju koguneb, et käsi ära kulub.
 
Mis loom on truma? Ma saan aru, et mingi autonoone gaasiküte?
	 
	
	
	
		
	Postitused: 535 
	Teemad: 46 
	Liitus: Jan 2006
	
 Maine: 
0 
	
	
		TRUMA gaasiahi http://www.auto-karavan.ee/parts_accesso..._id=35siis  enamuses autoelamutes ja haagissuvilates,muidugi ka muud nagu vedelikkeskkütte süsteemid.Võtab õhu väljast ja põlemisgaasid samuti sinna tagasi.Ahjud küll erinevad vahe ainult süütamises,kas tavaline käsitsi piezo või elektroonika.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
		
		
		12-11-2012, 12:38 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2012, 12:40 PM  ja muutjaks oli Thompson.)
	
	 
		Mu paremal poolel on automaatkasti load, seega manuaalkast on NO-NO. pealegi, once you go ATM, you never want MTM.Truma küsimusele vastasid sa ise.
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		Täna võttis mu küljeluu ette 1,5 aasta jooksul, mil vaikselt seda autot putitasin, kõrvalepandud tšekikasti ja.... 
7343€ - kõis sisustus, seadmed, remondid, uued rehvid jne...ppida 
Auto ise maksis 3500. Hobid...    
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		Täna paigaldasin autole LED päevasõidu tuled. Tegin kõi korralikult:1. Paigaldasin ledid nii et eemalt ei paistaks kole.
 2. Tõmbasin ledide juurest juhtmed salongi, samamoodi vedasin juhtme numbrivalgustuse juurest.
 3. Otsisin kaitsmeplokis selle koha kust automaattuledele vool tuleb. Pange tähele et kui kaitsmed välja tõmmata siis automaattuled ei tööta, AGA kui keerata "tuled peale", süttivad mõlemad esilaternad, samas on automaatulede asendis ikkagi vool see. Kuna ma pole mingi tuuningpede vaid üritan päevasel ajal ampreid säästa, siis polnud ma huvitatud et koos täistuledega põleks ledid, seega:
 4. Paigaldasin ledide toitejuhtme isase pigistatava otsiku abil kaitsmepessa, sinna läheb vahele eraldi kaitse - siis saab vajadusel tehaseseadesse tagasi panna.
 5. Kaitsmepesa ja ledide vahele paigaldasin relee nii et kui relee ei tööta, siis saavad ledid voolu, ja kui töötab, siis ei saa. Signaal releele tuleb numbritule valgustilt - nimelt ei põle automaattulede asendis armatuurivalgustus ja numbritule valgusti. Park ja täistulede asendis süttivad nii armatuur kui ja numbrimärgituled.
 
 Tulemus on:
 Auto käivitamisel süttivad esitulede asemel LED tuled.
 Parktulede ja täistulede sisselülitamisel ledid kustuvad.
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 3,908 
	Teemad: 80 
	Liitus: Nov 2005
	
 Maine: 
9 
	
	
		Ma tegin natuke lihtsamalt, + toide suvalise kaitsme alt kus syyde sees vool peale tuleb, - gabariitide + kaitsme alt, kui tuled peale keerad saab rele mõlemilt otsalt + peale ja päevasõidu tuled kustuvad.
	 
M.O.T.TIf you want to make God laugh, tell him your future plans
 
	
	
	
		
	Postitused: 167 
	Teemad: 7 
	Liitus: Oct 2012
	
 Maine: 
0 
	
	
		No... ma tahtsin et see oleks justnagu factory ja tegin nats keerulisemalt...
	 |