Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OM314 õlikulu ja must toss
#1
Mure järgmine. Vana buss OM314 3,8l mootoriga sööb meeletult õli. Viimasel ajal juba mingi 7-8l/1000km. Samas käivitub hästi, kiirendamisel ajab pigem musta tossu, kui sinist. Kui pikalt kohapeal käib, siis tuleb küll gaasi andes algul sinist tossu.
Klapisääre tihendid on uued. Küsimused tekivadki sealt, et kuhu see õli kõik kaob? Sellise kulu juures peaks nagu pidev sinine toss taga olema? Kui kolvirõngad täiesti läbi, siis peaksid ju olema ka käivitusprobleemid ?

Kas on võimalik, et läbi on ainult õlirõngad aga surverõngad korras? Kas võib see olla mingi OM314 mootori tüüpviga?
Seda veel, et õlisurvega on kõik OK. Sõidu ajal max (5) ning ka sooja mootoriga tühikäigul nii 2-3.

Vasta
#2
Õli läheb vanal mootoril põhiliselt kolmel põhjusel kaduma: õlirõngad kulunud, klapisääretihendid kulunud ja klapipuksid kulunud.
Viimased aitavad kaasa ka eelviimaste kiirele kulumisele.

Rõngaste kohta annab pisut aimu nö. blow-by test: võtad töötamise ajal õlikorgi maha ja vaatad, kas hakkab sealt mingi tuul puhuma...

Kui see on enam-vähem ok, siis viga ikkagi klapisääretihendites/klapipuksides.
Mis firma omad paigaldati - kas korralikud asjad, millel ikka pisike spiraal ümber klapivarre otsa kokku tõmbab ja metallkest sees või need tavalised hiina mütsid, mida vanadele mootoritele odavalt müüakse ja mis õli sees ujudes koheselt välja venivad...?
Vasta
#3
Õlikorki olen käimise ajal maha võtnud. Mingi õhk seal muidugi liigub, aga sinist tossu sealt küll ei tule.

Klapisääretihendid said ikka need korralikud, metallkesta sees. Juhtpuksid on muidugi mõnevõrra kulunud.
Täna võtsin ka pihustid maha ja mõõtsin surved. Manomeeter oli mingi bensuka oma, kuni 20bar skaalaga, aga kõikidel silindritel läks osuti teisele ringile, vastu nullpunkti tifti.
Lasin mootorist õli välja ja valasin pihustiaukudest sisse petrooli ja atsetooni segu. Kõik silindrid servani täis ja jätsin ta niimoodi seisma.
Minetea, ehk leotab õlirõngad lahti, muidugi kui nad kinni on.

On ehk kellelgi veel häid ideid ,mida võiks veel proovida?

Vasta
#4
Nonii, kahe nädalaga oli siis see segu oma töö teinud. Päris must vedelik oli välja tilkunud. Valasin uue atsetooni-petrooli segu sisse, aga see ei tahtnud enam nii hästi alla tulla, järelikult oli eelmine segu oma töö teinud. Teise segu tõmbasin pihustiavade kaudu uuesti välja, sest tundus, et muidu võib jäädagi ootama, millal ta alla jõuab.
Lähemal vaatlusel selgus, et kaks aastat vanad klapisääre tihendid on sisuliselt kõik kutud. Ilmselt polnud, siis väga "korralikud".
Asi jäigi praegu klapisääre tihendite taha seisma. Kui saab uued, siis saab ehk ka hääled sisse ja eks siis näis, kui palju sellest kõigest abi oli.
Vasta
#5
(15-10-2012, 07:49 PM)MB508 Kirjutas: Asi jäigi praegu klapisääre tihendite taha seisma. Kui saab uued, siis saab ehk ka hääled sisse ja eks siis näis, kui palju sellest kõigest abi oli.

Tundub, et uute klapisääretihendite leidmine ei olegi nii lihtne, kui esmapilgul tundus. Originaalis pakub OM314 mootorile klappide mõõtudeks 9mm ja 10mm. Mul aga mõlemad klapid 9mm, juhtpuksid 15mm. Varuosamüüjad aga müüvad asju koodide järgi, mõõdu järgi ei leia kuskilt.
Mercedes-Benz originaale oleks ilmselt võimalik isegi tellida, kuid nende eest küsitakse sellist hinda, et ... no ma ei usu et nad kümme korda paremad on Smile

Seega hea nõu kuluks ära, kuskohast leida 8 klapisääre tihendit, mis sobiksid klapile 9mm/juhtpuks 15mm ?

Andke teada siia või saatke PS



Vasta
#6
Küsi silberist originaali kood ja siis selle järgi saab juba kataloogidest ka teised koodid kätte.
Kurjajuur
Vasta
#7
Sai nüüd ühed ära tellitud. Kuu ajaga pidid kohale tulema.
Vasta
#8
Kui kohal, pane pilt ka...
Proovime pildi järgi ennustada, kas kestavad ka või on lihtsalt müügi jaoks tehtud asjad.
Vasta
#9
(18-10-2012, 08:00 PM)stihl Kirjutas: Kui kohal, pane pilt ka...
Proovime pildi järgi ennustada, kas kestavad ka või on lihtsalt müügi jaoks tehtud asjad.

Pilt ei teeks paha jah. Pidid Elring-i omad olema. Võibolla mõni teadjam mees oskab öelda, kas on normaalne tootja?




Vasta
#10
Mis vahet seal on, kas on normaalne tootja või mitte? Smile))
Asi ise on oluline. Tänapäeval on neil kõigil allhankijad nii sassis, et ise ka läbi ei näri.

Iseenesest Elringi oma peaks hea olema. Pehmed kummid, õlis oma omadusi ei muuda...
Mis nad täna teevad/müüvad, ei tea keegi.
Vasta
#11
(18-10-2012, 08:52 PM)stihl Kirjutas: Mis nad täna teevad/müüvad, ei tea keegi.

OK, kui kohale jõuavad, eks siis näe mis nad on ...

Vasta
#12
(18-10-2012, 08:00 PM)stihl Kirjutas: Kui kohal, pane pilt ka...
Proovime pildi järgi ennustada, kas kestavad ka või on lihtsalt müügi jaoks tehtud asjad.

Nonii, ühe komplekti sain kätte, proovige siis ennustada Smile
Paika ei hakka neid enne panema, kui teise komplekti ka kätte saan. Kui tulevad samasugused, siis on küll hea nali, kuna teise komplekti hind on pea kaks korda kallim.
[Pilt: 79932-Klapisaare_tihendid.jpg]
[Pilt: 36335-Klapisaare_tihend_kuljelt.jpg]
[Pilt: 27984-Klapisaare_tihend_pealt.jpg]


Vasta
#13
Head ja õiged näevad välja küll, mõnus paigaldada ka...Eusa_drool
Võiks nagu kesta ka...

Kas paigaldad nii, et pead maha ei võta....?
Siis ei saa klappide loksumist puksis kontrollida.
Vasta
#14
(04-11-2012, 10:49 PM)stihl Kirjutas: Kas paigaldad nii, et pead maha ei võta....?
Siis ei saa klappide loksumist puksis kontrollida.

Ei, kaant maha ei võta. Kui kolb üles keerata, siis pole isegi suruõhku vaja kasutada.
Paigaldamisest veel ...
Kas võib olla, et eelmised tihendid said liiga kõvasti paika koputatud ning sellepärast saidki kiirelt otsa?
Kuidas on üldse õige neid tihendeid paigaldada? Kas "tunde järgi" või peaks kasutama mingit abinõu, et liiga sügavale neid ei pressiks?
Hea nõu oleks teretulnud Smile


Vasta
#15
Ahnii, õige jah, traktoril tuleb ju kolb täitsa vastu klappi...
Siis mingi aimduse klapipukside seisukorrast saad. (ristipidi ei tohi mingit liikumist olla)

Miskipärast ma arvan, et need eelmised on kõik "õhus". Ehk pehmeks läinud ja lihtsalt puksiotsast maha tulnud.
Kui esimene maas, mõõda huvi pärast tihendiosa pikkus puksil ära, samamoodi tihendi sees olev puksiosa. Mingi aimduse saad.

Tavaliselt on need mõõdud, aga omavahel ikkagi sobivad ning väga sügavale peksta ei anna, enne tuleb kas kaan või puksi jämedam osa vastu ja siis ongi õiges kohas...

Ma ei usu, et eelmine kord paigaldusviga oli; pigem mingi muu põhjus...
Vasta
#16
(05-11-2012, 06:32 PM)stihl Kirjutas: Tavaliselt on need mõõdud, aga omavahel ikkagi sobivad ning väga sügavale peksta ei anna, enne tuleb kas kaan või puksi jämedam osa vastu ja siis ongi õiges kohas...

Vot siin see konks ongi, miks ma üldse küsima hakkasin. Nimelt on juhtpuksid väljast ühtlase läbimõõduga ja mingit astet tihendi jaoks pole. Kui mõõta tihendit seestpoolt, siis võiks paigaldussügavus olla 9mm. Juhtpuksid on aga kõrgusega 23mm, seega poleks eriti keeruline tihend sinna otsa puruks lüüa.
Siit siis tekkiski selline mõte, et kas peaks paigalduseks tegema mingi abinõu (piiraja), mis ei laseks tihendit liiga sügavale pressida. (et ei tekiks varianti puruks ja pool pööret tagasi) Eusa_angel

Tundub, et juhtpuksid on sellepärast sellised, et neid on kunagi kap.remondi käigus vahetatud. Erilist külgepidi loksu ka ei täheldanud (kui siis mingi poole juuksekarva jagu)

Vasta
#17
Ei jõudnud teise komplekti tihendite saabumist ära oodata. Kui nad ükskord peaksid kohale jõudma, eks siis jäävad tagavaraks.
Seega läks vahetuseks Eusa_angel
Hakatuseks pilt vanast tihendist
[Pilt: 78672-10_Katkine.jpg]
Juhtpuksid
[Pilt: 98454-06.jpg]
Juhtpuksidele tegin aluplekist piirajad,et paigaldusel mitte tihendeid lõhkuda
[Pilt: 52565-04.JPG]
Uued tihendid paigas
[Pilt: 42892-08.jpg]
Pihustid paigas, klapid regullitud
[Pilt: 93259-11.jpg]

Eks nüüd aeg näitab, kui palju sellest kõigest kasu oli Eusa_angel
Vasta
#18
heh, tõukurivardaid ei kohta tänapäeval enam kuigi tihti.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#19
Keegi on klapipuksidega märatsema kukkunud...

[Pilt: 98454-06.jpg]

Mis seal veel tehtud on, et õlikulu suurendada...tekib küsimus...Eusa_doh
Või ongi originaalis niimoodi, et sl ja vl on erinevad...?


.
Vasta
#20
(13-11-2012, 10:43 AM)stihl Kirjutas: Keegi on klapipuksidega märatsema kukkunud...
Mis seal veel tehtud on, et õlikulu suurendada...tekib küsimus...
Või ongi originaalis niimoodi, et sl ja vl on erinevad...?

Kirjade järgi on originaalis üldse üks klapp 9mm ja teine 10mm. Mul aga mõlemad 9mm. Sellele mootorile on väidetavalt tehtud soomes kunagi kapremont. Ilmselt siis vahetati ka juhtpuksid. Kõigil silindritel on nad ühtmoodi sellised.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne