Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Millal on uunikum replika ja millal võltsitud originaal?
#5
(22-07-2011, 01:36 PM)dad Kirjutas: Esimesel kahel pildil on V8 Horch ...seega mitte kohe 853

Dad.

Ma ju ütlesin et 9-seeria sportkabriod moodustasid väikese osa tootmisprogrammist, aga kes on see loll, kes 830 Horchi taastab?

Taastad ju nii kui nii nullist alguses peale, et siis loomulikult vorbitakse kallimat mudelit.
(22-07-2011, 03:45 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Sinu mainitud Horchide kered valmistati omal ajal mitte Horchi poolt, vaid need tehti erinevate iseseisvate keretootjate juures. Horch valmistas "liikuva raami", kered tehti mujal. Seepärast on väga levinud, et Horchi taastamisel võetakse aluseks originaalraam, mootor ja agregaadid ning kliendi soovil ehitatakse uus kere. Niikuinii tuleb kere täielikult taastada ja väga suures osas asendada. Kui nii suureks tööks paratamatult läheb, tasub Horchi raami peale panna kõige suurema turuväärtusega kere - kabriolettkere. Sellist Horchi, mille raam, mootor ja agregaadid on (taastatud) originaalid, kuid kere on tehtud uus, lähtudes omaaegse iseseisva keretootja stiilist (ehk kere on replika), peetakse originaaliks. Sellist autot ei peeta võltsinguks. (Mitme 1930-ndate Bentley ja Rolls-Royce'i mudeli puhul on selline kere asendamine lausa reegel, mitte erand ja neid autosid peetakse peale uue kere kasutuselevõttu endiselt originaalideks.)

Ennesõjaaegsete kõige kallimate Mercedes-Benzi mudelitega (380, 500K, 540K) on lood vähe teised kui Horchidega. Suur osa nimetatud Mercedestest sai kered Daimler-Benzi enda tehases Sindelfingenis. Teine osa neist sai kered väga erinevate iseseisvaste keretootjate juures - need on spetsiaalrodsterid. Üldjuhul taastatakse ennesõjaaegsed Mercedesed, originaalkeret aluseks võttes. Pole kuulda olnud, et keegi paneks Sindelfingeni kere asemele näiteks Erdmann&Rossi kere. Samas, kui seda tehtaks, oleks auto ikkagi originaal, sest raam, agregaadid ja mootor jääks originaalid.

Kas selline taastamine, kus raam, mootor ja agregaadid jäävad originaalid, kuid kere on täiesti uus ja erineb stiililt selle poolest, mis autol uuest peast oli, meeldib või mitte, on maitseasi. Loomulikult on (üliharuldased) hästi säilinud originaalkerega autod paljude huviliste ja kollektsionääride poolt oluliselt kõrgemini hinnatud, võrreldes asendatud kerega originaalautodega. Ka pealesõjaaegsete uunikumide juures hinnatakse originaalsuse taset kõrgelt. Mitmed inimesed lasevad oma auto praktiliselt uuesti üles ehitada, kuid jätavad näiteks salongis võimalikult palju puutumata, et autol säiliks esialgne "hing".
Riho-Peeter Sina oled huvitav inimene - peale seda, kui Sulle tõestatakse et Sa räigelt eksid, leiad Sa et tegemist on siiski erandiga, aga üldiselt asjad on ikkagi nii nagu ütled.

Sa ütlesid umbes a la "klassikaliste autode võltsimine pole võimalik, kuna tegemist on kuriteoga, jne"
ma tõestasin - et ikkagi need asjad toimuvad. Tõin oma (mitte internetis leitud" pildid kuidas Saksamaa suurimas klassikalises autode salongis seisab Ferrari millel on embleemid küljest maas. Ja rääkisin Horchide juttu.


Nüüd on jälle leitud "selgitus" - Horch oli algusest peale konstruktor, nii et "numbri ja ämbri" ümber taastamine on Horchi puhul ok, Mercedese puhul ei ole ok. Lugupeetud Riho-Peeter S, tule palun ikka mõistusele. Mis "originaalraam, mootor ja agregaadid"???? Need Horchid tehakse nullist peale. Vaja on ainult vettpidava identiteedi. Ja isegi kui raam ja mootor on olemas, siis reeglina see on "odavast" 830BL V8 mudelist, taastatakse aga kallist erikerega R8 mootoriga kabrioleti, millel nii raam, kui ka mootor teistsugune. Nii et birkast ei ole ka mingit abi, tuleb seda ka uuesti neetida.

Ja jälle on juttu "ei, ei Mercedes on eriline, see ei ole Horch, sellel on tehasekered" - mis sa siis arvad, on mingi vahe, kas järgi teha Erdman ja Rossi kere või Sindelfingeni kere? Mis seal vahet on?

Ja kas see "Ferrari", mida mina olen siin postis pildistanud - http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...#pid159760

kas sellel ka "eritootjate kere" et seda võltsitakse?

Pigem ma veel kuidagi usun, et WAG on kuidagi rohkem tolerantne Horchi järeletegemise suhtes, kui Mercedes või Ferrari - ning selleks ka olemas omad põhjused. Aga jälle - ma võin lahja mürki võtta et 540K tehakse sama moodi järgi, vaadates seda, kuidas nende arv turul järjekindlalt kasvab. Jälle - mis sa arvad, mis probleem Ukrainast saada Mercedese tehniline pass ja ostu-müügi leping, kus on number "540K" kirjas??? Peale seda ükski advokaat ei saa mitte midagi väita...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta


Sõnumeid selles teemas
RE: Millal on uunikum replika ja millal võltsitud originaal? - Autor: denis23 - 22-07-2011, 05:37 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Uunikum auto autokauplusess eksponaadiks Rauts 0 4,026 12-02-2011, 02:15 PM
Viimane postitus: Rauts
  Millal saab uunikum? auto 13 24,341 12-02-2009, 01:07 AM
Viimane postitus: kalacompany
  Üks kena uunikum vaatamind 1 4,898 29-03-2007, 09:04 AM
Viimane postitus: Truck
  auto24 uunikum meqa 8 12,626 06-06-2006, 08:03 PM
Viimane postitus: Kalev



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne