Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Palun hinnangu autole.
#1
Nohh...teletupsukesed, eriti Riho-Peeter S ja Dad.

Mis te arvate, palju see vana Mercedes-Benz väärt on?

[Pilt: 88ce113e1b646433-large.jpg]
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#2
Esmapilk 300sel 6,3 AMG, ettevaatlikuks teeb muuseumiregistri märgi puudumine. KUnagi oli Soomes 1 originaalmuuseumis aga see pole see, järelikult ei saa enne näpuga katsumist asja kinnitada. AMG hind on määramatu, nii nagu kaubale saad Wink

Dad.
Vasta
#3
See ei ole AMG.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#4
See on vana foto. Tänapäeval on see auto hõbehall, mitte punane, ja tema registreerimisnumber on AYR664. Teadaolevalt on see Soome ainus seda tüüpi auto. Tegu on Soomes hästi teada ja tuntud autoga, millest on nii sealses kui rahvusvahelises ajakirjanduses aastakümneid rohkelt artikleid ilmunud. Kuigi paljud autoajakirjanikudki on õnnestunud ära petta, ei ole see auto tegelikult üks kolmest originaal-"Waxenbergerist". "Waxenbergeriks" kutsuti Daimler-Benzi insener Erich Waxenbergi loodud ralliautot, mille baasiks oli MB300SEL 6,3. Näiteks ajakiri "Spinner" avaldas sellest autost järgmise artikli: http://personal.inet.fi/urheilu/keimola/30.htm. Originaal-"Waxenbergereid" tehti kolm ja Soome eksemplar on koopia. Soome rallisõitja Urpo Lahtinen ostis selle auto "tooriku" 1969.a. ja lasi endale teha "Waxenbergeriga" sarnase koopia. Erinevalt originaal-MB300SEL 6,8 AMG-st ei ole Soome eksemplari peal olev mootor 6,8-liitrine, vaid standardmõõdus 6,3-liitrine. Samuti jättis Urpo Lahtinen autosse sisse salongi sisu, kuid originaal-"Waxenberger" oli seest ralliautole kohaselt tühjaks tehtud. Hiljem sai auto omanikuks Urpo Lahtinen Trust ja see seisis aastaid Soomes Vehonimenen Automuseos (http://www.automuseo.com). Selle auto ID-tunnus on üles võetud siin: http://i194.photobucket.com/albums/z171/...070010.jpg. Aastal 2002 ostis selle auto Soome ettevõtja, kes tegeleb mööbli ja autode polstritöödega. Fotod auto seisukorrast tänapäeval on väljas siin: http://www.verhoilijamestari.fi/autot/book/sample.html ja siin: http://www.verhoilijamestari.fi/autot/lehti/index.html. Nagu näete neid linke lugedes, kiidab ka uus omanik, et see auto on "Waxenberger", kuid tegu on eksliku infoga, sest seda see auto tegelikult ei ole. Daimler-Benzi insener Erich Waxenberg on tänaseni elus ja hea tervise juures. 2011.a. alguses avaldas Daimler-Benzi ametlik ajakiri "Classic" artikli E.Waxenbergiga, kus oli juttu MB300SEL 6,3 saamisloost.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#5
Soomes Tampere lähedal on kaks automuuseumit:
1.Vehoniemen Automuseo
2.Mobilia Automobile and Road Museum (Kangasala).
Selle teise muuseumi kodulehelt loen:

Mobilia Classics -osasto on avoinna yleisölle Mobilian normaaleina aukioloaikoina. Mobilia Classics -osastolla on esillä 26 klassikkoautoa. Joukossa on merkkimiesten autoja mm. J. K. Paasikiven Lincoln ja maailman harvinaisuuksia kuten Mercedes-Benz Waxenberger. Kas sama auto?

Selline küsimus neile, kes on külastanud mõlemat- kumb muuseum on suurem? Kui peaks kahest valima ühe külastuse (aja puudusel), siis kumb neist valida?
Vasta
#6
(16-07-2011, 03:57 PM)kaupo51 Kirjutas: Soomes Tampere lähedal on kaks automuuseumit:
1.Vehoniemen Automuseo
2.(Kangasala).
Selle teise muuseumi kodulehelt loen:

Mobilia Classics -osasto on avoinna yleisölle Mobilian normaaleina aukioloaikoina. Mobilia Classics -osastolla on esillä 26 klassikkoautoa. Joukossa on merkkimiesten autoja mm. J. K. Paasikiven Lincoln ja maailman harvinaisuuksia kuten Mercedes-Benz Waxenberger. Kas sama auto?

Selline küsimus neile, kes on külastanud mõlemat- kumb muuseum on suurem? Kui peaks kahest valima ühe külastuse (aja puudusel), siis kumb neist valida?

Mõlemad museumid on paras väikesed. Kangasalas mitu saali, selles, kus on sõiduatod - need on klaasseina taga, nii et saad ainult eespoolt vaadata. Kangasalas on enam-vähem tavalised sõidukid klaasi taga, ainult et nendel on Soomega seotud ajalugu. Vehoniemen üleüldse pigem mingi küla tehnikatuba. Nii et eriti midagi vaadata ei ole. Loodus on aga ilus seal...


Riho-Peeter S, see foto on minu tehtud Lahti autoshowl, käesoleva aasta mai kuus. Ülejäänud on suhteliselt õige, jah.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#7
Külastasin mõlemat muuseumit ja see punane auto seisis hetkel Mobilia automuuseumis. Miks Riho-Peeter arvas, et ta hõbehall on, seda ei oska arvata. Tegelikult olid mõlemad muuseumid huvitavad ning miskitpidi ka omavahel seotud (sugulaste värk).
Lisan ka pildid.
[Pilt: 32856-DSC02596.JPG]

[Pilt: 77354-DSC02595.JPG]
Vasta
#8
http://www.m-100.cc/6point3/magazines/cl...cedes.html
Vasta
#9
Rahvakeeli kutsuti seda autot Waxenbergeriks, aga tegelikult on see minu teada vale-Waxenberger. Päris-Waxenbergereid tehti kolm ja ükski neist ei asu Soomes. Päris-Waxenbergeri jõuallikaks on teatavasti 6,8 liitrini puuritud mootor, mitte standardmõõdus 6,3-liitrine. Palun minust mitte valesti aru saada. Arvan, et see on väga tore auto, kuid leian, et asju peaks nende õigete nimedega nimetama.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne