05-03-2011, 12:04 AM (Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2011, 12:05 AM ja muutjaks oli ferdinand.)
E290 95KW diisel (võimalusel ärge tõstke E-rubriiki, kuna tegemist üldisema probleemiga) on tasapisi hakanud meeletutes kogustes õli sööma. Tühikäigul käies tossab ka omajagu, sõidul ei ole aru saada. Esimese asjana hakkasin kahtlustama turbot, kuid kuna häda juba pikema aja vältel, ning kiirendades erilist lonti näha pole, siis see ei ole ilmselt eriti tõenäoline? Mootor iseenesest töötab ilusti, käivitub hästi, kiirendab korralikult, kütusekulu on mõistlik. Kas võib vaid klapisääretihenditest tekkida hirmsuur (vist umbes liiter/200-300km) õlikulu või peaks hakkama suuremaid mootorihädasid kahtlustama?
Kas on kellelgi sarnaseid kogemusi just sääretihendite vahetusega?
Kuidas nendel diislitel säärekate vahetamine tehniliselt välja näeb?
Kas nukaratta eemaldamiseks on mingeid eriabinõusid tarvis, ilmselt on ketiratas ilma kiiluta? Mismoodi nendel diiselmootoritel klappe kõige lihtsamini üles saab fikseerida?
Tänud!
mis aja jooksul see õli söömine on tekkinud? kas see on tulnud 10000km jooksul või vaikselt 100000km jooksul.
Kõhutunde järgi pakkudes ei usu et klapisääretihendutes on viga.
Siit arvuti tagant pakkudes ütleks et väga palju sõitnud mootor.
05-03-2011, 02:12 AM (Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2011, 02:21 AM ja muutjaks oli ferdinand.)
Õlikadu tekkis suhteliselt järsku, st alles hiljuti sai õlivahetusvälba ilma juurdevalamata sõita. Mootor on ilmselt palju sõitnud, kuid kulunud mootori õlikulu ei teki üldjuhul mitte kunagi nii äkki (väljaarvatud juhtumid kus masina seistes rõngad kinni jäävad), see masin on, aga pidevalt kasutuses. Mootor on küll igast kandist rögane, kuid põhja alla midagi ei jõua, st leketest sellist kadu kindlasti olla ei saa. Kehvast kolvigrupist või rõngaste kinnijäämisest tingituna peaks ka käivitus kehv olema, kuid ka kõige käredama pakasega käivitub pmst poolest pöördest.
Edit: esimeses postis oli juttu "tasapisi" tekkinud õlikulust, pmst tekkis märgatav õlikulu u ühe õlivahetusvahe jooksul, st 8000-10000km läbimisel. st tegelikult on tegemist siiski suhteliselt äkki tekkinud õlikaost.
Seistes tossamine (eriti tühikäigul pikemalt) võiks teoreetiliselt viidata sääretihenditele, ning ilmselt ongi vist mõistlik need ära vahetada, et ülejäänu välistada. Seega eriti oodatud näpunäited just nende 2 küsimuse lahenduseks:
1. Kuidas fikseeritakse (tagatakse samasse asendisse tagasipanek) seda tüüpi mootorite nukkvõlli ketirattal?
2. Mismoodi fikseeritakse klapid tihendite vahetuseks?
Sellist õlikulu ei tekita ainult klapisääretihendid. Siis on juba ka klapi juhtpuksid tugevalt kulunud(klapid loksuvad puksides). Ja nähtavasti ka kolvigrupp, kuna sa väidad et turbo korras ja lekked nii suured pole.
Aga millest see õlikulu nii järsult tekkis, seda näed siis kui mootori juppideks teed. Võimalik et ühel kolvil tekkis mingi viga aga siis peaks ka külma ilmaga kerge lonkamine peale käivitamist olema.
Jh see üldise kulumise teema on vägagi tõenäoline, kuna tegemist siiski üsna vana masinaga. Masin igapäevaselt hädavajalik ning seetõttu ma mootorit osandama diagnoosi panekuks esimese hooga loomulikult ei hakka. Säärekate vahetamine piisava eelinfo põhjal sihuke paras lõunatunni töö, et selle teeks ära ka kulunud juhtpukside korral- lahtivõtmisel on klapisääre loksumine selgelt näha, ning ka väga kulunud juhtpukside puhul uued sääretihendid ju algul töötavad hästi, st sellisel juhul saaks kolvigrupi välistada/kolvigrupi kallale asuda.
Ikka õhus 2 küsimust: 1.Nukkvõlli ja ketiratta asendi tähistus/fikseerimine? 2. klappide üleval hoidmine?
Oma tarkusest püüaks kiiluta ketiratta esialgse asendi kuidagi ise tähistada, kuid selline meetod pole ilmselt piisavalt täpne?
Vanade bensiinimootorite puhul oli lihtne küünlaaugust tinapulk klapi alla pista, diiselmootori puhul selline metoodika vist ei tööta? Mil moel diislil sellise töö plokikaant eemaldamata tehtud saab? Suruõhk ainult (selleks spets stutsi tarvis) või on veel mingeid metoodikaid?
puusalt tulistades pakun, et õli rõngad sodi täis.klapiehitus on selline, et kui tihendid kulund siis ikka nii meeletult ja nii ruttu seda õli minema ei hakka. pakun, et uus ja hea õli võttis vana pasa moorori seintelt lahti ja nüüd on see õlirõngaste vahel
05-03-2011, 10:46 AM (Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2011, 10:50 AM ja muutjaks oli siimruz.)
Lase mõnel remondimehel cooleri kõige madalam punkt lahti võtta vaata kas on õli seal kui on kuivata ära sõida üks 50 km võta uuesti lahti ja kui sama moodi õli välja jookseb jaluta uut turbot ostma. Mul Passatil 1,9 diisel just oli sama asi. Järsku hakkas tossama jubedalt õli sööma kuigi sõitis ja käis ilusti arvasin iga sugu tihendeid aga ikkagi turbo. Kuna väljas oli toona -32 ka siis sai vanale turbole see vist satuslikuks.
Samuti lase kontrollida ka õli ära voolu kanalid turbol ja iga sugu lõdvikud. Kuigi see vast heal juhul 10-15% võib probleemi tekitada ja kindlasti ka karteri tuulutus vaata üle. Kui need umbes või katki pressib ja imbeb ka õli turbosse. Need minu hiljutise saaga tulemused seoses passatiga. Aga eeldan et MB midagi kardinaalselt teist ei ole põhi ehitus ikka sama.
Karteritäis õli 2kkm peale ei kao läbi klapisääretihendite. Tegemist on turbomootoriga, mille sisselaskes valitseb vaakumi asemel ülerõhk
Kas auto sõidab pikemaid otsi või lühikesi jupikesi? Kas karterituulutus ikka läbi käib?
Kas turbo kompressoriratas on õline? On üsna tõenäoline, et sellele mootoril on mitu viga korraga ja üheks võimalikuks põhjuseks on karterituulutusest sisselaskesse sattuv õli.
Ega enne poegadeks võtmist ei saagi teada, mis konkreetselt süüdi on. Samas tasuks teha enne lammutamist üks korralik diagnostika kolvigrupile selgitamaks, kui hõre see siiski on. Kui kolvirõngad on tihedad ja leke on läbi klappide, siis pole mõtet lammutada rohkem, kui vaid plokikaane jagu.
Aga vastused Su küsimustele.
1. ketiratas seotakse lihtviisiliselt keti külge kinni. Traadiga, nööriga või nipukatega (mina kasutasin viimaseid), pole vahet. Ketiratta asendi fikseerib tihvt. Seega valesti tagasi panna ei anna.
2. Diiselmootoril on kolb klappidele nii lähedal, et ÜSS keeratud mootoril hoiab kolb klappe üleval. KST vahetamiseks sellest piisab. Lihtsalt sellisel viisil tehes tuleb mootorit neli korda keerata ja see on tüütu (ning teoorias võib hooletusest ketiratta lahti lasta ning siis muutub elu huvitavaks).
Samuti saab klappe hoida üleval suruõhuga (mis samal ajal näitab kätte ka lekkiva koha susisedes). Kuid ainuke kindel viis on pea maha võtta ja teha mehhaanilise rakisega.
(05-03-2011, 01:13 PM)taaviw126 Kirjutas: Turbo läbi. Lihtne kontrollida- lõdvik maha ja vaata kas turbiin logiseb sees.
Ei pruugi tõde rääkida - õlikulu võib tulla ka tihedast laagrisõlmest, mille tihend on vigastatud.
Aga kindlasti tuleb kontrollimiseks lõdvik maha võtta. Kompressoriketas ei tohi olla õline ega tuntavalt ristisuunas lõtkuda. Väike (kuni 1 mm) pikilõtk on üsna normaalne.
Turbo, jahuti ja sisselase on koguaeg stabiilselt rögane olnud, liitrite kaudu sealt läbi ei käi kuna see oleks tagasivaatepeeglist diagnoositav. Täpselt sama teema mu arust rõngastega, kui need katki või kinni siis tavaliselt ka surve halb ning toss taga. Just seepärast säärekaid kahtlustama hakkasin (muidugi on ka nende vahetus kõige lihtsam).
Välistada ei saa kahjuk jh midagi.
Karterituulutusest ilmselt seda tüüpi õlikulu tekkida ei saa siis niriseks igast august välja ja oleks auto alt ka näha?
Tänud vihjete ja info eest!
05-03-2011, 08:48 PM (Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2011, 08:49 PM ja muutjaks oli taaviw126.)
Ühesõnaga kui kõik on korras siis õli ka ei võta. turbot on lihtne kontrollida ca paar minutit ja sealt edasi. Edasi vaata tuulutus üle jne jne. Lihtsamini kontrollitavad asjad ikka ennem.
Mul auto võttis rämedalt õli kui turbo läbi oli. Turbo töötas aga karm lõtk oli. Klapisääretihendite vahetusest selline lugu, et kui enda autol vahetasin siis õnnestus üks poolkuu õlikanalisse pillata õnneks kukkus karterisse ja sain kuidagi ikka kätte.
Lugesin et kogu sisselaske trakt on õliplägane ja on kogu aeg olnud, aga kuidas on mootori välise puhtusega. Kui lekib klapisääre tihend, õlirõngas või turbo siis jõuab see ikkagi suitsuna sumpsist välja. Kui pole täheldanud suitsupilve suurenemist siis mina peseks oma mootori kapitaalselt puhtaks ja vaataks üle võimalikud välised lekked näiteks rõhuandurite, õlifiltri ja õlijahutuse ümbrusest jne. Külmad ilmad ja külmaga paks õli võisid teha nende tihenditele niipalju haiget et lekib ainult sõites kui pöörded ja õlirõhk on suured, kohapeal töötades on kulunud mootoril rõhk piisavalt väike ja ei pruugi immitsemist näha olla.
05-03-2011, 09:33 PM (Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2011, 09:34 PM ja muutjaks oli stihl.)
Teemaalgatajale: kõik 4 postitust, mis sa siia teemasse teinud oled, ei peegelda mitte tõsist muret oma auto mootori õlikulu põhjuste väljaselgitamiseks, vaid otsivad vastust kinnisideele, et klapisääretihendid on vaja vahetada ja seal ongi kogu hädade põhjus.
Minupärast vaheta nad ära, niikuinii on vanad ja kuivanud. Aga selge on see, et ükski kummiosa mootoris ei kulu ära äkki, vaid ikka pikkamööda ja tasapisi...
Klapi säärte asemel on ikkagi klapisääred, mitte järsku kusagilt tekkinud viilisääred...
Mina tegeleks pigem ikkagi tuulutusega, sest jää saab tekkida üleöö ja kui tuulutus on kinni, siis kusagile see rõhk ju ennast (koos õliga) pressib...
Mercedes-Benz diisliga väga kursis ei ole aga T5 2.5 tdi-l oli umbes sama jama. Põhjuseks oli siiski turbo,puks kulunud ja õli läks sisselaskesse.Ja cooler oli õli täis.Ka roolivõimupump oli mootoriõli kadumise põhjuseks. Mootoriõli segunes roolivõimendi õliga ja sõiduajal pressis rooliõli paagi korgist välja. Avastasin kui tagauksed olid õlitäppe täis. Kui sul õlikadu ainult sõiduajal peaks olema siis peaks seda ka väliselt näha olema. Õline põhjaalune,tagaots. Klapisääre tihendeid mugavam siiski vahetada kui kolb alla ja suruõhk silindrisse.Hoiab edukalt klapi paigal ja suht hea vahetada. Sest kui kolb üleval ja olenevalt mootorist klapp 2-3mm alla vajub siis raskem poolkuusid paika suruda.
Nagu juba üteldud siis midagi välistada ei saa. Ja järeldusi kipun tõepoolest tegema kogemustele tuginevalt. Minu kogemuste põhjal kulunud kolvigrupiga masinad tossavad sõites kui segased, eriti kiirendades ja suure koormusega sõites. Turbo välistasin seepärast, et sellises koguses õli läbilaskev turbo jookseb üsna kiiresti kinni, tavaliselt mõnesaja kilomeetri jooksul. Ka olen loomulikult ka turbot katsunud ja pikilõtku ei tunnetanud. Nii suur leke on igal juhul ja alati näha, ses mõttes saab tuulutuse vabalt välistada. Ka õlikanali lekke silindrisse saab vist välistada, kuna ilma märkimisväärse tossuta ei oleks selline asi võimalik.
Seega üle jääb:
läbinisti lõpuni kulunud mootor
säärekad (vähetõenäoline)
Mingisugune mehhaaniline vigastus (rõngas v kolb katki)
Säärekaid tahtsin diagnoosida just selle pikemalt tühikäigul seismisel tossamise pärast. Tühikäigul on ülerõhk suht olematu ja siis saab sealtkaudu õli silindrisse jõuda. Selle vastu räägib muidugi see, et tühikäigul käib masin suhteliselt vähe, enamus ajast on sisselaskes surve ja sealtkaudu vist tõepoolest nii suurt kulu tulla ei saa.
Ideid ja näpunäiteid tuli kui muda ja tänan kõiki selle eest. Kui probleem lahenduse leiab, annan kindlasti ka siin teada.