Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
G sildadest, lukkudest jne. (Ka hoiatuseks)
#1
Kirjutama ajendas mind hiljutine G tagasilla luku teema.
Alustan kõigepealt sellest et G460-l olen näinud kolme varianti esisildadest:
Kõige esimesel asuvad simmerlingid mis takistavad diffri õli ja silla otsa "kolbas" asuva määrde segunemist otse diffri laagrite kõrval. Lukupoolne simmer on ümber lülitusmuhvi ja see tähendab seda et muhvi liigutav toru liigub silla suka sees kas kuivalt või on sinna jõudnud määre silla otsast. Tulemuseks on see et lukku liigutav hüdrosilinder ei jõua selle paksu määrdega koos olevat toru liigutada (eriti talvel). See siis üks esisilla luku mittetöötamise põhjuseid. Samuti puudub kõige esimestel sildadel ka pooltelje tugipuks silla otstes.
Teine variant on samas kohas asuvate simmeritega, aga puksid juba on.
Nende variantide puhul on suur oht et kui jätta tähelepanuta simmerite seisukord siis mingi hetk ei immitse õli mitte ainult silla otstest välja, vaid seguneb määrdega ja liigub tagasi diffrisse. Selle tulemusel jääb teo välimine laager kuivaks kuna see plöga lihtsalt enam ei liigu mööda õlikanalit sinnani. Seda kogemust ei soovita kellelegi. Enda autol jooksis esisillas samal põhjusel laager kokku. Kiirusel u. 70 km/h tekkinud järsk blokeering esidiffris keeras pooleks ühe püsikiirusliigendi ja kuna vahekast oli lukus siis purustas ka tagumise peaülekande teo ja taldriku. Lisaks oli kokku jooksnud laagri sisemine saale ennast sisuliselt teo võlli külge "keevitanud" ja teo võlli välja pressides ei liikunud laager võlli peal 1/100-gi. Selle asemel vajutas teo võlli keerme osa kokku nagu lõõtsa ja edasi pressides surus laagri välimisest saalest läbi nii, et lükkas laiali ka silla tala peaülekande korpuse. Nii et kahe pisikese simmeri vahetusega viivitamine tähendas ka sillatala vahetust.
Kolmas ja kõige uuem variant on siis nii et simmerid ja pooltelje tugipuksid on koos silla otstes. Sellega on tagatud ka luku muhvi kerge liikumine õli sees.
Lisaks on luku andureid kahte tüüpi: Pika ja lühikese korpusega. Pikk andur paneb luku märgutule põlema siis kui lukk on lõpuni hambumuses ja kustutab siis kui lukk on TÄIELIKULT vabastatud. Lühike seevastu kustutab kohe kui muhv on ainult veidi hambumist tagasi tõmmanud. Seega võib saada eksliku signaali et lukk maas ja kõva pinnase peal pöörates rikkuda osaliselt veel vabastamata luku hambad. Kui lukku on püütud lülitada suurte pööretega ja peale seda kostab sellist hambumisest ülehüppamise kolksatusi siis võib põhjus olla mitte selles et hambad on täiesti katki või nii ümarate servadega et surub hambad lahku tagasi.
Kiire pöörde pealt tehtud lülitus võib tekitada muhvi hammaste välimisele servale sellise löögiga tekkinud deformatsiooni. Diffripoolsete hammaste sügavusest 3/4 asub aga diffri laagri sisemise saale sees. Ja see saale on seal nii täpselt ümber et kui muhvi hambad on natukenegi välisservast haiget saanud siis nad enam ei mahu vabalt sinna laagri saale sisse. Lukk saab sel juhul minna hambumisse ainult 1/4 ulatuses ja ja hakkab "välja viskama".
Sai nüüd pikk jutt aga ehk on kellelegi abiks.
Vasta
#2
Tänud hea informatiivse postituse eest, mul ongi esimene lukk kinni, mõtlesin et see seenekangi all olev kolb kinni aga lähen nüüd uurin hoopis silda.

Raimo
W463 ja W212
Vasta
#3
Lisaks veel niipalju et luku töösilinder liigutab luku muhvi toru läbi vedru, mitte otse. Vastasel juhul poleks võimalik luku kangi üles tõmmata kui luku hambad on kohakuti. See et süsteemi õli osa on korras ja töösilindri kolb liigub, ei tähenda veel et vedru jõuab silla suka sees kinni jäänud või väga raskelt liikuvat lülitustoru liigutada. Ja ka vabastamine toimub vedru pinge abil. Raskelt liikuva toru puhul ei tule lukk kohe maha ja võimaldabki poolikult hambunud lukule haiget teha.
Vasta
#4
Sellise esmapostitusega huvilisele ütlen hää meelega:
Tere tulemast meie foorumisse!Nod

Hea, et jutuks tuli. Mina ei teadnudki, et seda on suisa kolmes erinevas modifikatsioonis. Kuna 460/461 keskdifrit pole, siis on emma-kumma silla kõngemisel tõepoolest mõlemat hukutav mõjuCrybaby

Lisaks veel, et kuna ajam on vedelikuga, siis tasub hoida selle olekul silm peal ja väga tatise väljanägemisega ollus õigel ajal välja vahetada.

Selle vedruleevenduse vajalikkus on vaieldav - kui seen lõpuni üles ei tuleks, annaks see juhile selge signaali,e t lukk pole veel lülitunud ja vedu taha lasta ei tohi. Nüüd peab juht olema ettevaatlik ja veo rakendamisel kõigepealt vaikselt kontrollima, kas lukk ikka haakis korralikult. Mis omakorda ei pruugi anda täit tõde - kergel veol võib kolmandihambaga pidav lukk küll vedada, kuid tõsisel tööl (põhjani mudas, mootori ulgudes äkitselt haaret saades) ikkagi üle lüüa. Ja siis on kahjustused juba rängad.
Vasta
#5
(19-11-2010, 12:02 PM)v6sa Kirjutas: Kuna 460/461 keskdifrit pole, siis on emma-kumma silla kõngemisel tõepoolest mõlemat hukutav mõjuCrybaby

Vastupidi. 460/461 on vahekasti variandid kas lukus või ainult tagavedu. Minu õnnetuseks oli mul kast see hetk lukus. Oleks olnud ainult tagaveo asendis, poleks esidifri kokkujooksmine tagasillale mõju avaldanud.
Küll aga 463 puhul kus on asendid kas lukus või läbi diffri. Esisilla blokeerumisel oleks ju vahekasti differ sundinud tagasilla peaülekannet 2x kiiremini pöörlema.

(19-11-2010, 12:02 PM)v6sa Kirjutas: Selle vedruleevenduse vajalikkus on vaieldav - kui seen lõpuni üles ei tuleks, annaks see juhile selge signaali,e t lukk pole veel lülitunud ja vedu taha lasta ei tohi. Nüüd peab juht olema ettevaatlik ja veo rakendamisel kõigepealt vaikselt kontrollima, kas lukk ikka haakis korralikult. Mis omakorda ei pruugi anda täit tõde - kergel veol võib kolmandihambaga pidav lukk küll vedada, kuid tõsisel tööl (põhjani mudas, mootori ulgudes äkitselt haaret saades) ikkagi üle lüüa. Ja siis on kahjustused juba rängad.

Selleks ongi vajalik korralikult reguleeritud ja toimivat luku signaaltule andurit, mis paneb tule põlema kui lukk on täielikult lukustunud ja vabastamisel kustutab alles siis kui hambad on täielikult vabastatud.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  G55 uued suverehvid 275 / 50 / R20 (Dunlop SP Sport MAXX / Pirelli P Zero MO jne) nostromo 7 1,599 05-01-2021, 07:15 PM
Viimane postitus: Anis



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne