Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 tagaamortide lugu
#1
Läksid need originaal nivoo-amordid kunagi omadega õhtule ja oli vaja midagi uut alla panna. Kuna nivooamordid olid rämedalt kallid, pakuti mulle sellist varianti, et pannakse sedaani gaasiamordid ja sedaani lääbad alla.
Mõtlesin, et tühja võib kah, kuna mul vaja ainult lapsi vedada ja mingeid koormaid ei plaani.
Asi tehti ära ja esialgu tundus, et sai parem. Pikapeale aga hakkas tunduma et ikka on jama - iga suurem auk põrutab. Pandi siis teises töökojas teised amordid alla. Esialgu tundus parem aga pikapeale muutus olukord samaks.
Kuna sel aastal said soetatud talvekummid koos velgedega, siis asusin ise rattaid vahetama. Tõstsin kere üles ja võtsin ratta alt. Amordi plastik-kate oli puruks ja seega oli varras nähtaval. Varda nähtava osa pikkuseks sain 12 cm. Mõtlesin, et ohoo - mis siis saab, kui auto on rattale tagasi lastud. Lasin auto alla ja ajasin käe amordi vahele - sain ainult 2 sõrme sinna väljapaistva varda vahele pista.
Tänu ühelt foorumlaselt saadud pildile selgus, et sedaankere amordi kinnituskoht kere küljes asub u 10 cm kõrgemal ja ma sõitsin kogu aeg praktiliselt tokkide, mitte amortide otsas.

Mida siis nüüd teha? On kellegil soovitada mõnd remondimeest Tartust, kes teaks, mida ta teeb?
Vasta
#2
Kui on tahtmine olla targem, kui omaaegsed insenerid, siis tuleb leida pleku, kes tõstab amordi ülemise kinnituse vajalikul määral ülespoole. Tõsi, siis tuleb see kinnitus ka tuppa.

Ilmselt on odavam leida kasutatud amordid (liigub ca tonniga) ja panna need kui hakata ümber ehitama. Soomes on paar autot ümber tehtud ja korraliku ümbertegemise peale on kulunud tööpäev...

Kus sellised targad olid, et ei märganud amortide pikkuse erinevust? Siin lõhnab asi teadliku petmise järele...Rolleyes

Aga valik on omaniku teha.

Mis nende eelmistega juhtus? Kolisesid või lekkisid?
Vasta
#3
Amordi müüjad ja sellise lahenduse pakkujad asusid Aardla 27. Enam neid seal pole ja ma ei tea kah misnimelised seal olid.

Nivookad ise lekkisid ja see värk oli ka, et liigne surve jäi sisse - aga see vist juba amordiväline probleem. Ei tunne neid nivookaid üldse.
Vasta
#4
Lekkivaid nivookaid saab väidetavalt tihendivahetusega jälle korda, kui vars ise korras.
Tahad auto korralikult toimima saada , tee vana süsteem korda.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#5
Kui pekasab ja raputab, kuid ei kolise, ega ka leki siis on läbi...rõhuaku vist on selle asja nimi.
Kummagi amordi jaoks eraldi. Ringiehitamine tavalisele amordile on minu arvates lollus, aga eks igaüks ise teab.
Kuid hiljem teadlikule ostjale seda autot ei müü.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#6
Mul universaalil ka juba enne ostmist tagaamordid vahetatud tavaliste vastu.All siis istuvad vene GAZ-21 "Volga" omad,millel on selline hea eelis,et neid saab lahti võtta ja taastada remondi komplektiga.Korra tehtud
Vasta
#7
(20-01-2011, 07:49 PM)nordrainbow Kirjutas: Mul universaalil ka juba enne ostmist tagaamordid vahetatud tavaliste vastu.All siis istuvad vene GAZ-21 "Volga" omad,millel on selline hea eelis,et neid saab lahti võtta ja taastada remondi komplektiga.Korra tehtud

Ole hea ja tee pilt alumise otsa kinnitusest. Kas seda murdma ei kipu?

Kas auto on tühjana loodis? Kuida koormat kannab?
Vasta
#8
Endal on plaan kasutada Volvo tagaamorte, kuna praegused - njah, kolksuvad(sarniirid läbi) ja samuti ei tööta peale akude vahetust (ja korralikku õhutamist) koormusregulaator(kokkusattumus ilmselt). Niiet kevadel ilmselt aasta kasutusel olnud akud müügiks...

Aga tagaosa on tühjana mul originaalvedrudega veidi kõrgemal kui esiosa ja koormat väga palju ka niikuinii ei vea...

Võiksin ka pilte teha kunagi kevadepoole, kuna masinat talvel ei kasuta ja praegu on auto lihtsalt peidus

Siiamaani nean ennast, et ei ostnud ära uusi tagaamorte siis kui keegi klubist pakkus neid 3500 krooniga 2tk...

Aga kui pea ei jaga siis jagavad jalad ja vastupidi...
Vasta
#9
Eeeeeee......mina pakkusin sellise hinnaga uusi amorte, kuid need olid küll W126 omad.....
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#10
Kuna kahjuks ei ole kanali kasutamise võimalust,siis teen pildid nendest Volga amortide süsteemist kevadel rehvide vahetamisel ja riputan pildid foorumisse üles.Aga midagi ei murra ja läbi ei vaju aga ma ei te ka seda mis vedrud tal all istuvad.
Vasta
#11
Minu masin sai nüüd lõpuks täiesti sõidetavaks. Kirjutan siia siis loo lõpu.
Võtsin need sedaani tagaamordid kaasa ja käisin mööda poode küsimas et "Andke samasugused aga u. 10 cm lühemad". Igal pool laiutati käsi. Siis hakkasin mööda lammareid käima ja sealolevatega võrdlema. Pika-pika-pika otsimise peale leidsin ühest Elva lammarist Opel Frontera tagaamordid, mis pikkuse poolest sobisid aga alumise otsa kinnitusauk oli 8mm asemel 10mm. Ostsin siis tuttuue 10mm teraspuuri ja puurisin lääba augu suuremaks. Lääba amordi kinnitusaugu suuremaks puurimine oli üllatavalt väga kerge tegevus.
Sõitsin siis mõnda aega nendega ringi aga aeg-ajalt lõi suuremates aukudes amordi põhja. Üks tegija pakkus, et võiks alla panna uued tugevdatud tagavedrud. Lasin tal siis selle töö ette võtta ja lõpptulemus on väga hea.
Põhi on kõrge, aukude läbimine on väga pehme aga samas ei ole ka mingit õõtsumist.
Vasta
#12
(12-02-2011, 06:42 PM)nilsausta Kirjutas: ...
Opel Frontera tagaamordid, mis pikkuse poolest sobisid aga alumise otsa kinnitusauk oli 8mm asemel 10mm.
...

Kas sellest võib teha järelduse, et on leitud asendusamort universaalile?

Kas on teada, millise frontera oma? Või on neil kõigil sama?

Väga hea, et jagasid oma kogemust teistega.

Kindlasti tuleb sellisel juhul vahetada ka vedru - originaal on arvestatud hüdraulika abile ja ilma selleta koormat suurt ei kanna.
Mis vedrud alla läksid?
Vasta
#13
Vedru on siis uus 14,5mm paksune tugevdatud SACHS. Originaal on 14 mm(oletatavasti siis 22 aastat vana kah).

Välja näeb tulemus selline:
http://www.arvutigraafika.ee/pildid/mersu1.jpg
http://www.arvutigraafika.ee/pildid/mersu2.jpg

Tegin 2 pilti kuna praegu on teed väga aukus ja tegelik kõrgus on midagi kahe pildi vahepealset.

Amordi kohta täpsemalt ei tea, et mis aasta ja mis variant. Oli lihtsalt lammaris valge markeriga kiri peal et Frontera. Kui keegi satub sellisesse poodi, kus on uued Frontera amordid laos olemas, siis võiks pilgu peale visata ja asja täpsustada. Hoian ise kah ses suhtes silmad lahti, et kulumaterjal ikkagi ja millalgi vaja uued panna.
Vasta
#14
Tere omal sama jama ees,küsimus kas alla jäid originaalid või sedaani lääbad Fronteera amortidega
Vasta
#15
All jäid sedaani lääbad.

(15-02-2011, 10:46 PM)maks300 Kirjutas: Tere omal sama jama ees,küsimus kas alla jäid originaalid või sedaani lääbad Fronteera amortidega
Vasta
#16
Upitaks teemat taas. Kas sedaan kerega w 124 aastast -89 on võimalik nivooanduriga amorte tavaliste vastu lihtsamalt vahetada, või peab ka midagi uut leiutama hakkama?
Vasta
#17
Ma just otsin oma universaalile. Puksid läbi, taob. Kadaka lammaris pole, Imrelt uued 200 eur tk.Eusa_doh
Vasta
#18
(06-04-2011, 07:09 PM)Schmidtm Kirjutas: Upitaks teemat taas. Kas sedaan kerega w 124 aastast -89 on võimalik nivooanduriga amorte tavaliste vastu lihtsamalt vahetada, või peab ka midagi uut leiutama hakkama?

Sedaanile on ju olemas tavalised... Need panedki.
(07-04-2011, 01:29 PM)kriipc Kirjutas: Ma just otsin oma universaalile. Puksid läbi, taob. Kadaka lammaris pole, Imrelt uued 200 eur tk.Eusa_doh

Paar või? Siis pole ju hinnal vigagi...

Kas kolisesid või lekkisid?
Vasta
#19
Kirjas ju, et tk............. nii nad maksavad jah, 3 kuni 3,5 kilo vana raha.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#20
Igavene vana teema aga lihtsalt teadmiseks.
Järjekordse ettevõtmise käigus siis konkreetselt kindlaks tehtud et 124 universaalile lähevad taha
Mavericu või Terrano ESIMESED amordid;
Monroe D5474
Kyb 344200

OEM 8-94124-547-0
Ladu24 täitsa olemas Smile

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 113 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 126 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 352 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 181 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 277 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  Mure W124 pööretega spy4 21 7,705 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 365 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 608 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X
  W124 -> W213 (ekraan jne) nostromo 4 710 08-01-2022, 04:44 PM
Viimane postitus: kaupo51
  w124 Robin03 0 527 10-11-2021, 02:02 AM
Viimane postitus: Robin03



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne