Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turboga seoses küsimus.
#1
Sain sellise huvitava asja teada seoses 2,5tdi audiga et kui peale sõitu jääd seisma tuleb autol lasta tühikäigul töödata ca.1 minut. Kas samasugune lugu on ka mersul ? Oman W202 Mercedest, 1999 aasta lõpp.
Vasta
#2
ega sa ei pea, aga turbole on see kasulik, turbolt kaob ju õlitus mootori välja suretamisega, tähtis on see peale seda, kui oled enne korralikumalt gaasi andnud, peale rahulikku sõitu pole nii oluline, aga on




EDIT: ise lasen töötada kuskil miinimun 30 sekundit
Vasta
#3
Õige jutt. Kuid kui kehtib siiski nagu laf1247 mainis vaid siis kui näiteks maanteel on vaja seisma jääda. Samas kui sõita linnas siis paraku seisma jäädes ja enne seda parkimiskohale manööverdades jõuab turbo juba ennast jahutada ja maha laadida. Seega tühikäigul tuksumist ei ole vaja.
Kurjajuur
Vasta
#4
Jutulisaks veel niipalju, et kui soov turbot hoida siis vaheta õli õigeaegselt ja kasuta selleks normaalset õli.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#5
Ja kui mootoris on VÄGA KORRALIK õli, siis ei pea sellist jahutustööd tegema. See on ikka viletsate (temperatuuri mitte taluvate) õlide puhul teema kus hakkab praadimine. Aga noh vaevalt enamus meist täissünteeilise õliga sõidab.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#6
(09-04-2010, 12:15 PM)R129 Kirjutas: Ja kui mootoris on VÄGA KORRALIK õli, siis ei pea sellist jahutustööd tegema. See on ikka viletsate (temperatuuri mitte taluvate) õlide puhul teema kus hakkab praadimine. Aga noh vaevalt enamus meist täissünteeilise õliga sõidab.

Kusjuures, ma pole enam poolsünt või veel enam mineraalõlisid müügil väga näindki. Kõik ikkagi täissünt, iseasi kui kvaliteetset täissünti saab 20-30kr liiter.

Aga turbo puhul pole asi üldse õlis. Koormust saanud turbo on päris kuum, turbiinivõll, mida ajavad ringi väljalaske kuumad gaasid on otseühenduses laagripuksidega, kui sealt õlikile vahelt ära kaob, võib nii mõndagi juhtuda. Rahuliku sõidu puhul pole kohal tiksumine tingimata vajalik.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#7
Kas keegi mineraal õli on turbomootorisse pannudSmile Kunagi tahtsin passatit osta millel oli turbodiislel peal ja omanik kurtis, et turbo läks läbi kuigi äsja sai uus turbo pandud. Ja muidugi sõitis mees mineraalõliga.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#8
(09-04-2010, 01:41 PM)hents99 Kirjutas:
(09-04-2010, 12:15 PM)R129 Kirjutas: Ja kui mootoris on VÄGA KORRALIK õli, siis ei pea sellist jahutustööd tegema. See on ikka viletsate (temperatuuri mitte taluvate) õlide puhul teema kus hakkab praadimine. Aga noh vaevalt enamus meist täissünteeilise õliga sõidab.

Kusjuures, ma pole enam poolsünt või veel enam mineraalõlisid müügil väga näindki. Kõik ikkagi täissünt, iseasi kui kvaliteetset täissünti saab 20-30kr liiter.

Aga turbo puhul pole asi üldse õlis. Koormust saanud turbo on päris kuum, turbiinivõll, mida ajavad ringi väljalaske kuumad gaasid on otseühenduses laagripuksidega, kui sealt õlikile vahelt ära kaob, võib nii mõndagi juhtuda. Rahuliku sõidu puhul pole kohal tiksumine tingimata vajalik.

UUUUUUU TÄISSÜNTEETILINE PAO õli on ikka SUTH vähesed kanistrid mis lettidel ka "täissündi" nime omavad. Isegi teatud 229.5 õlid on poolsündid, mis ei tähenda et nad viletsad on, vaid ekstreemsetes tingimustes ei ole nende tempi taluvus niivõrd hea kui pao õlidel.

Täissünd on marketingiväljend mida võib ka tavotile peale panna.

Täissünt - PAO õli
Poolsünd - HC õli.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#9
Mäletan, et toyota osadel D4D mootoritel oli ka mingi 1 minuti järelkäimise jutt. Tegelikult kui nüüd vaadata turbo külam osast sisse ja masina pedaal korra põhja lüüa ning seejärel süüde välja keerata...... seiskub turbiin praktiliselt kohe. Tal lihtsalt pole inertsi et hooga ringi käima jääda. Turbin ise peatub õhutakistusele suht kärmelt . See jutt ,et jätad mootori seisma ja turbo käib veel minut seisva mootoriga ilma õlituseta ringi on küll folkloor. Seal ikka see teema, et õli jahtuks ja kui masin seisma jätta ,siis õli ei kärsaks võlli ja puksi vahele kinni.Seda muidugi siis, kui on korralikult tuld antud.

Vasta
#10
Sõber tegi mulle kunagi demoSmileBemari 2,4 td turbiin käis peale samasugust katset mitu sekundit. Aga jah seal ei tea kuidas 1/10 sekundit ilma korraliku õlituseta turbole mõjub.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#11
Jürgen, ma räägingi, et enamus (ca 90% letist) on kirjaga "100% Synthetic".

Varem oli ikka semi-synthetic`ut ka näha, nüüd väga vähe, annab otsida, ütleme nii.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#12
Jah Hents kirjaga 100% Synthetic kuid see ei tähenda, et tegemist poleks näiteks hydrocrac või hydro-isomeratsioon õliga ja et purgis pesitseb kindlasti polüalfaolefiini baasõliga ollus. PAO õlisid on vähe. Kõik 0Wga algavad on täissündid, ehk PAO õlid, kuid paljud 5W-30 on ikkagi rahvakeeli poolsündid ja ei loe ka peale kleebitud termin 100% syntetic. Muidugi on ka erandeid. Marketingitermin täissünteetiline on seega tihtipeale näiteks HC meetodil "sünteesitud" õli millesse on hulga häid manuseid sisse pandud. PAO baasõli tegemiseks seeevastu naftat vaja ei lähe vaid asi "keedetakse" katseklaasis.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Paar küsimust seoses 190E S4BiT 4 3,832 04-12-2016, 09:21 PM
Viimane postitus: Werewolf
  W201 velje ET küsimus. t2rn 9 7,919 18-11-2016, 06:44 PM
Viimane postitus: t2rn
  W203 270cdi vaakumi/turbo kohta küsimus fedja 14 10,341 21-10-2016, 08:11 PM
Viimane postitus: fedja
  W202 C220D küsimus djmart 0 1,584 18-04-2016, 01:01 PM
Viimane postitus: djmart
  W202, C280, 1995. küsimus veojõukontrolli kohta mati9315 1 2,139 28-01-2016, 01:15 AM
Viimane postitus: urraa
  Mercedes-Benz C 200 Kompressor 1.8 (mõni küsimus) joh 0 1,816 21-11-2013, 11:56 PM
Viimane postitus: joh
  Küsimus W201 kohta John Smith 6 4,355 28-10-2013, 12:15 AM
Viimane postitus: John Smith
Question W202 kohta mõni küsimus (võimalik ostuplaan) joh 6 3,924 03-05-2013, 08:36 PM
Viimane postitus: in4r3k
  W201 2.0 87Kw EHA klapiga seoses l3gion 4 3,703 03-02-2012, 06:59 PM
Viimane postitus: l3gion
  Küsimus 190d eelsüüte kohta EdvinS 6 4,515 09-01-2012, 06:19 PM
Viimane postitus: stihl



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne