Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
om602 projekt
Panen paar pilti volkari 1,9TDI 96kW mootori rõhu ja pöörde suhtest
[Pilt: 62257-hannes.jpg]

[Pilt: 65572-hannes_2.jpg]

viimase pildi viimane ots on maanteel ühtlaselt 100 sõites ja korraks ca 150 kiirendades 5 käiguga
Ees olev sigri-migri on lihtsalt käiguvahetused.
Tundub, et ca 2,2 bar on max ülelaade rõhk.
Turbo on geomeetriline tõenäoliselt.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
Volkariga võrdlus näitab kuidas asi võiks olla, kahjuks oma N/A plokiga sellest ei unistagi. Samas kui 525tds-i mehed räägivad et 0,9-1,2bar. on normal. ülerõhk, siis minu 0,7bar ikka kuidagi väike. Eriti veel selle pärast et tds-il ju cooler võtab ülerõhku nõks niigi alla. WG-klapp on ka minu arvates normaalselt pinges, varras ~1-1,5mm lühendatud siis.
Aga eks süües kasvab isu, ega ennem rahu saa kui kolvid suland on Unibrow
Vasta
Ma nüüd jälle 100% kindel pole, kuid kusagilt jäi kõrvu, et antud tabel võib olla näidatud koos atmosfääri rõhuga.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
(09-04-2012, 07:16 PM)Laur Kirjutas: Ma nüüd jälle 100% kindel pole, kuid kusagilt jäi kõrvu, et antud tabel võib olla näidatud koos atmosfääri rõhuga.
Sel juhul asi hulka loogilisem, kuidagi suured numbrid on küll.
Vasta
(09-04-2012, 07:20 PM)hannes_s Kirjutas:
(09-04-2012, 07:16 PM)Laur Kirjutas: Ma nüüd jälle 100% kindel pole, kuid kusagilt jäi kõrvu, et antud tabel võib olla näidatud koos atmosfääri rõhuga.
Sel juhul asi hulka loogilisem, kuidagi suured numbrid on küll.

jah, nii ongi. 900 mbar ju algab näit.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
Kõlab pisut naljakaalt: tegelikult sai ülerõhku mõõdetud traktori õlisurve kellaga Eusa_doh Eusa_doh , see aga arvestab atmosfääri ülerõhku võibolla liialt suurena, et sooritada täppismõõtmisi, seega tegelikult võib ka minu masina ülerõhk olla tera suurem kui kasutaksin mõõtmiseks õiget kella...
Vasta
Minul on maanteel sõites rõhk stabiilselt 0,3 või 0,4Bar-i ja kui kolmanda-neljandaga gaas põhja tallata siis 0.8 tuleb ära, neljandaga isegi 0.9 jeeli jeeli... Ise arvan et seda on natukene liialt vähe, eks näis, kui teise mootori käima saan ja tollega hakkan töid tegema, siis keeran praeguse mootori pumpa peale ja vaatan mis saama hakkab, kas lööb musta londi tagant välja kui kiirendada.
Vasta
Siin teema algul sai siis ühele mootoril tehtud vaid kaaneremont, sellel oli ka turbo süsa küljes ja siis minu igapäevaliikur C124-ja peal. Nädal tagasi joosis ta igatahes kokku, 3-silindri keps pilbasteks.

Konkreetsed põhjused teada, et pildimaterjal veel puudub, siis täpsem info mõne aja pärast.

Teemas sai ka teine mootor remonditud: uued rõngad, saaled jne, sai kohe see mootor peale, loomulikult koos turbosüsaga ja see mootor käib ikka päris viisakalt edasi võrreldes eelmisega. Ühesõnaga ülerõhku kuidagi tõstma enam ei hakka, jääb nagu on, ka coolerit pole ilmselt mõtet panna.
Vasta
Sõitsin siis püsikaga 100km/h ja järsku käis kole pauk ja suur vibra autos, lendas siis kolmanda silindri keps pilbasteks, põhjuseks kulunud kepsusaaled. Ühtegi muud põhjust ma ei oska pakkuda, turbot otseselt süüdistada ilmselt ei saa. Eks oma lollus et konkreetse mootori kepsusaaledele piisavalt tähelepanu ei pööranud, sai piirdutud vaid plokikaane kap. remondiga.

Aga masin sõitis veel pärast 157km ka koju tagasi.

                   
Vasta
Saalede pildi järgi pole õli oma ülesannetega päris hakkama saanud - õlikile on õliava servas rebenenud ja liuast killud välja löönud. Kolmandas ilmselt oli asi kõige hullem ja võttis liuad korraks kaela külge...

Palju õlirõhk oli sellel mootoril soojalt?

Kas enne turbostamist saalesid kaesid ka? Siis olid korras?

Egas midagi, ootame järgmist versiooniNod

Kas kepsu pikimurde pinnast pilti saaks? Üldiselt ei peaks keps niimoodi poolduma...
Vasta
Saalesid ei uurind jah, kokku teenis see mootor mind 80kkm, kogu selle aja kasutasin Manoil õli... üks odavamaid siis.

Õlirõhk kui maanteesõidu ajal korraks vabakäik sisse panna 1,4
Õlirõhk peale linnasõitu jäi 1,8-2,2 juurde.
Peale kepsu purunemist jäi ka õlirõhk samaks.

[Pilt: 29042012457.jpg]
Vasta
Ammust aega juba teine mootor peal, millel uued saaled, et mõõds juba ~10kkm siis ei saa küll väita et vabalthingava jupid vastu ei pea - kui ikka saaled läbi siis laiali lendab nii või teisiti - see selleks.

Väike probleem siiski, kiirendus on hea kuid kusagil 4500p/min juures käib sumpsis mingi "pops", korraks pöörded langevad sel hetkel nii 200 võrra alla poole ja nüüd edasi enam arvestatavat kiirendust pole (vahepeal gaasipedaali ei vabasta). Kui vabastan korra gaasi, vahetan käigu suurema vastu siis jälle kiirendab väga hästi kuni ~4500p/min ning kordub sama "pops". Kui see "pops" käib, siis on ka näha peeglist et väikse pahmaka musta suitsu lööb välja.

Tühikäigul probleem ei esine, kõige rohkem häirib kui tahan näiteks asfaltil külgees kaapida, nii kui hakkab huvitavaks minema käib pops ja pöördad langevad nii maha et asi rikutud kõik.

Kas olen turbo WG klapi varrast liiga lühikeseks keeranud? Või milles asi võib olla?
Vasta
(05-11-2011, 11:01 PM)hents99 Kirjutas: Sai ka mõni nädal tagasi vanale OM617 dislale turbo installitud.

Mõni pilt kollektorist:
[Pilt: 32466-Foto0325.jpg]
[Pilt: 92284-Foto0321.jpg]
[Pilt: 68649-Foto0330.jpg]


Uuematele mootoritele oluliselt lihtsam teha, seal kus sisse- ja väljalase erinevatel pooltel on.

Aga jõudu tegemistes.
Tere. On küll vana postitus,aga küsimus selline,et kas oleks võimalik ka tellida sinu käest 0m617 turbokollet??? Mul kaks heas korras mootorit, kuid tahaks ühte ära turbotada.
Lp.
Vasta
(04-12-2011, 10:16 PM)hannes_s Kirjutas: Paar päeva tagasi sain flantsid kätte, mõõdud said päris kenasti võetud, kuna flantsid istusid ilusti nii plokikaane kui turbo külge (kui keegi joonist vajab, siis võib küsida). Flantsid maksid 13, 90kraadised torupoognad 5 x 1,5€ (tegelikult sai igaks juhuks ostetud topelt rohkem, arvestasin kohe sellega et midagi võib ebaõnnestuda), turboõlitus toru valmistamine 10€, ümartoru 1m-2,8€. Üritan siin teemas ka hindasid kirja panna, et ka teised kes plaanivad hakata midagi ehitama, saaksid ettekujutuse asja kulukusest/äratasuvusest. Kollektori punktisin lihtsalt kokku kuna endal vaid elektrood keevitus, lähipäevil tahan MIG-iga korralikult kinni lasta. Punktitud kollektoriga sai siiski ka korra proovitud, turbo käis ringi küll ja õlitus paistis ka toimivat-õli võtsin siis sealt plokikaane tagaküljest. Turbo õli äravoolu jaoks treisin ühe vidina, mille poldiga sai karteri külge kinnitada. Sellise turbo paigutusega tuleb veepumbast tulevat veetoru, mis tsirkullatsiooni pumpa läheb, pisut väänata ning üks kinnitus eemaldada. Eks katsun asja edasi teha ja annan jälle ka siin teada asjade arengust.
Pildid räägivad vast paremini.

Veel mõned pildid.

Oleksin huvitatud joonistest Smile
Lp.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  OM602/603 turbode sarnasus 124STD 0 1,699 14-01-2018, 11:48 AM
Viimane postitus: 124STD
  mure sprinteriga millel on OM602.962 mootor taavikre 0 2,107 04-08-2017, 02:12 PM
Viimane postitus: taavikre
  Om602 tühikäigu probleem Rene999 10 9,181 06-07-2015, 05:44 PM
Viimane postitus: Rene999
  300td 130kw projekt. Raigo R 9 5,916 04-01-2015, 08:34 PM
Viimane postitus: Raigo R
  OM602-l rihmapinguti poldi keere maas kadjakas 3 3,379 05-08-2014, 07:30 PM
Viimane postitus: hannes_s
  OM606.910 projekt hannes_s 26 28,052 02-03-2014, 01:37 PM
Viimane postitus: hannes_s



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne