Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB Vito hea või halb?
#1
Olen lugenud need foorumid ristipõiki läbi ja saanud Vitode kohta palju infot. Aga miks siiski neid nii laidetakse? Kas tõesti ei tasu osta? Lagunevad kohe ära või? Oskaks keegi veel midagi lisada nende isendite kohta. Huvitavad just 5 kohalised kaubikud ja aastast 2006 ja edasi.
Vasta
#2
Laidetakse, sest need on tehtud Türgis ja vastava kvaliteediga. Ehk üks kestab, teine mitte.

Tõenäosus sattuda surnud või kohe sureva isendi otsa on suur.

Samas sõidab neid ikka palju ringi, seega väga hull asi tegelikult pole. Aga omades Vitot (tegelikult suvalist uuemat autot) peaks olema finantsvõimekus remondifondi kiiresti nii kümnekonna tuhande kohaliku lepalehega rikastada, kui mõni huvitav vidin peaks ära surema...
Vasta
#3
v6sa Kirjutas:Laidetakse, sest need on tehtud Türgis ja vastava kvaliteediga. Ehk üks kestab, teine mitte.

Tõenäosus sattuda surnud või kohe sureva isendi otsa on suur.

Samas sõidab neid ikka palju ringi, seega väga hull asi tegelikult pole. Aga omades Vitot (tegelikult suvalist uuemat autot) peaks olema finantsvõimekus remondifondi kiiresti nii kümnekonna tuhande kohaliku lepalehega rikastada, kui mõni huvitav vidin peaks ära surema...

Mis vidinad siis kõige ennem surevad? Olen pidanud kolme Toyota Hiacet ja sinns sai ka ikka raha pandud-sarniirid, esivedru, reduktor, tagasilla puksid jne. Üks transporter oli ka ja esisild ikka lagunes julmalt. Nüüd olengi dilemma ees, et mida siis üldse osta. Väga rasket kaupa pole vaja vedada, et oleks 5 kohaline ja suurema mootoriga. Renault ja Citroen tuleks vist välja jätta.
Vasta
#4
Mingit inffi saab siit ka:

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=15326
Vasta
#5
Mina pean juba teist Vitot järjest ja tegelikult ei saa kurta väga millegi üle!!! Mõlemad on olnud akende ja kõikide võimalike, ehk 9 istmega 112CDI (2.2 90kW) mudelid. Esimene oli 1999 aasta (juba faceliftiga) ja praegune 2003, ehk vana mudeli viimane. Mõlemad autod terve oma elu Eestis elanud, kuid mitte algusest alates minu käes olnud. Järgnev jutt ongi W638 kerest, ehk nö vanast Vitost.

Kasutusmugavus on väga hea - autosse on lihtne siseneda ja sealt väljuda, iste on kõrgel - tagab hea vaatevälja ning istumisasend on mugav. Saadaval ka rooli kõrguse-kauguse reguleerimisega mudelid - saab asendi väga täpselt enda järgi paika. 112CDI tõmbab väga hästi ja kulutab vähe kütust - keskmiselt 8,5 liitrit sajale. Pagasiruum on istmetegagi piisav, hea näide omast käest võtta, kui istmete taha mahtus 9 inimese 4 päeva pagas ja ratastool! Väga lihtne on istmeid ka jao kaupa eemaldada (kuigi nad on rasked, seega jõudu peab olema). Istmete seljatoed saab keerata lauaks/käetoeks - ka mugav omadus pikematel sõitudel.

Esimesel, jah, pidin tegema plokikaaneremondi, kuna eelmine omanik ei olnud vaevunud pihustiseibe vahetama. Teadupärast peab seda iga 60 000 km tagant tegema - töö on lihtne ja odav ( ca 2000.- kõik kokku), kui õigel ajal teha. Kui viimase vindini lasta minna, siis... no, mul läks 25K. Oleks saanud odavamalt, kui oleks eBayst uue plokikaane tellinud.

Teisel olen vahetanud veepumba (ca 5K koos tööga), seibid, ühe eelsoojendusküünla. Samuti ka kõik pidurikettad ning klotsid (läbisõitu arvestades ok), esivedrud (need küll läksid oma vea tõttu pooleks - liig kiirelt sõitsin üle teepealsest suurest ebatasasusest. Korra olen täitnud konditsioneeri, sellega seoses eemaldati ka lekkekoht ning enda mugavuse huvides lisasin püsikiirushoidja - autol on valmidus olemas, vaja lisada ainult kang ning programmeerida. Praegu ei tööta lisasoojendi, kuid see, et auto selleta soojaks ei lähe, ei ole küll õige jutt.

Veermikuosad kuluvad nagu igal teisel autol! See, et neid Vitode algusaastatel kõigil Eestis palju kulus, oli tingitud selgesti autode ülekoormamisest - 1,5 tonni kaupa kuulub ikkagi Sprinteri kaalukategooriasse... Ja veel - veermiku jaoks palun kasutada ikkagi originaal- või kvaliteetseid b-varuosi. Ilmselgelt on tegemist veidi suurema ja raskema autoga ja odavad asjad selle all lihtsalt ei kesta (ja ei kesta kuskil mujal ka).

Elektriga EI OLE ka mingeid üleliigseid kalasid.

Põhiprobleemiks on rooste! Seda jagub parajalt, kuid õigeaegne roostetõrje aitab - soovitus leida võimalikult roostevaba auto.

Kokkuvõtvalt - see auto vajab õigeaegset ja täpset hooldust, et kesta. Kui kõik on tehtud, siis ei ole ka probleeme. Minu hõbedase õige läbisõit on nüüdseks u 425 000 km ja ei oska kurta millegi üle, seda juttu kinnitab ka tehnikamaailma artikkel - auto on oma mainest tegelikult parem. Lõpetuseks - enne facelifti toodetud autodest (08/1996 - 02/1999) soovitaks siiski eemale hoida, eriti manuaalkastiga isenditest, sest käiguhoovastik ei kannata mingisugust kriitikat neil.

Ja veel, v6sa, Vitosid tehakse Hispaanias!!!
Vasta
#6
No ma väga tänan teid vastuste eest. Pole midagi nii hull, kui kirjutatakse.
Mul on veel MB 814 Ecopower-veoauto 100kw. Kui kunagi ostsin siis üeldi ka et pole mõtet ja sellega sa kaua ei sõida jne jne. Nüüd masin juba kolm aastat mul tööl olnud, keskmiselt 100 km päev, ja ei ütleks et laguneb. Olen vahetanud veepumba, radiaatori, kardaanipuki ja siis teinud mootorile ülemise osa remondi-just nende seibide pärast! Kaan läks kõveraks ja ühe klapi põletas ka ära. Ja nüüd jälle kestab. 500000 kohe ees. Ja öko on ta ka võrreldes teiste kolmetonnistega.
Ja ostsin siis ka selle Vito ära. 2006 aasta, ls 50000km. Kriime ja mõlke on, kuid tehnika on viimasepeal. Bussipargist käisin läbi ja lasin üle vaadata-loksutada. Maardus kah Nii et praegu olen häppy, eks näis.
Veoauto kogu see aeg Maardu Silberis käinud ja midagi halba ei saa küll öelda. Hakkab ka See Vito seda asutust külastama. Õlivahetus juba tehtud.
Eks näis siis mis edasi saab.
Kus kohas esistange remonti saab teha, seal tüüblid katki servast?
Vasta
#7
Kirjutaks ka enda kogemustest MB Vitoga 2005 aasta ja 109 mudel (6 kohta, 65kw jne), läbisõit u 160kkm, ostetud uuena Silberist. Igatahes jubedamini lagunevat autot pole meie peres varem olnud. Kõiki vahetatud juppe ei jõua üles lugedagi. Üritan meelde tuletada mingis järjekorras, väiksemad asjad kindlasti pole meeles. Vahetatud on:tagavedrud 2 korda, kardaan 2 korda, salongi soojendus mootor, käigukangi kulissi vist ka 2 korda ja käigukangi trosside süsteemi ka samuti 2 korda. Sidurit ka vahetatud korra. Igast erinevaid elektroonika vidinaid päris kõvasti, meelde on jäänud soojendusega peeglid (need läksid garantii alla), liugukse rullikuid on vahetatud. Elektroonika on ka paar korda üles ütlenud, näiteks auto ei tunnista enam võtit, või kui võtme süütelukust välja võtad, siis auto arvab, et võti on ikka veel lukuaugus (roolilukk ei lähe peale, raadio ei jää vait jne, ja uksed ka puldist lukku ei lähe). Siis elektriaknad lähevad vahepeal segaseks, ilusa -20 kraadise ilmaga enam aken lihtsalt ei jää üles seisma, vaid jookseb üles jõudes uuesti alla. Sillaremontidest ei hakka rääkimagi, iga 15-25 tuhande järel tuleb esisillas jälle detaile vahetada. jne jne. Hinnad ka esinduses "mõistlikud": kuna numbritulede pirnipesad roostetasid läbi ja esindus teatas, et neid eraldi ei toodeta enam ja vana mudel jnejne siis tuli terve see tagumine liist uus osta, hind oli vist mingi 3-4 tuhande vahele.
Mis veel häirib on see, et mootor on oma väikeste kilovattide arvu kohta väga janune ja miinus kraadidega seda autot linnas sõites soojaks ei saa. Silberist öeldi, et oleks pidanud lisasoojenduse ostma (nad oleks võinud seda siis müües juba mainda).
Kere roostetab juba päris korralikult (avariid pole teinud) taga luuk on ka parajalt oranz, juhi lävepakult tuli värv vist juba peale esimest 40tuhandet km maha. Juhi iste ka räbal juba (vaadates sm Tihhonivi S klassi juhiistet peale 500kkm läbimist, siis Vito juhi iste oleks nagu 3 miljonit sõitnud).
Mugavuse kohapealt ei oska midagi ette heita MB-le, võrreldes Transiti või Ducato vms samaklassi autoga siis on ta teistest kõvasti mugavam. Kõrval istuja iste võiks olla reguleeritav (no meil see 2ne variant, et kokku 6 kohta, selle tellimine oli suur viga, sest keegi seal ei istu ja kõrvalistujal on ebamugav).
Aga asja kõige ebameeldivam pool on minujaoks Tartu esinduse suhtumine klienti. Kõik on seal nii härrad koos ja klenti keegi ei teeninda. Näide: Sai kokkulepitud aeg auto teenindusse viimiseks ja õigel ajal kohal oldud, aga salongis pole ühtegi inimest, kes auto vastu võtaks, seisad nagu lollakas leti ääres. Mõni "tähtis" mees kõnnib mööda ja vaatab ülbe pilguga otsa ja kõnnib edasi. Kokku sai seistud mingi 20 min enne kui auto üle sai antud. Peale selle esinduse mehaanikud ka vist veidi "otud". Pm osused piirduvad autole juhtme külge panemises ja uue jupi külge kruvimises. Ülejäänud asju ei kontrollita (vist). Tehakse ära ainult need tööd, mis sa neile ette loed. Meenub juhus, kui peale teeninduses käiku oli ikka kuulda, et tagasillas midagi kolksub, sai korra pilt auto alla visatud ja Retard tagumine amort ripub lihtsalt auto all (ei tea, kuidas selline asi saab teeninduses märkamatta jääda, kui asjatundja auto all tegutseb?) . Neid näiteid on veel ja seda ainult 1 auto hooldamise käigus tekkinud kogemuste põhjal. Tuttavatel on veel neid näiteid olnud, üks mees isegi andis oma GL Mercedes-Benz esindusse tagasi ja läks ostis LandCruiser V8 samal päeval. Ja jutt põhiliselt Tartu esinduse kohapealt. Teistes esindustes pole küll autot hooldamas käinud, aga ameti tõttu suhtlesin vahepeal nendegagi tihedalt ja seal sellist suhtumist pole olnud (ei Viljandis, Ülemistes, Järvel ega ka Maardus, igalpool ollakse viisakad ja lugupidavad).
Selline pikk jutt tuli kokku. Eks palju asju olen ära ka unustanud, mis katki on läinud. Varuosade pikk tarneaeg on ka probleemiks, kuna autot on vaja ikka kasutada, mitte teeninduses hoida.

Ainuke asi on juhi ergonoomika, mis on super. Kõik asjad seal kus peavad ja väga mugav on sõita. Ülejäänud asjadega on kahjuks kehv mulje jäänud.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Vito w639 kriss87 0 838 28-07-2021, 01:25 PM
Viimane postitus: kriss87
  Otsin korraliku Mercedes-Benz(Vito või Viano). MTA 0 1,284 15-06-2021, 07:54 PM
Viimane postitus: MTA
  W204 (või W205) ja W212 head ja vead KalevE 19 20,802 30-01-2020, 05:29 PM
Viimane postitus: 5iim
  vito 111cdi-115cdi anto123 0 2,303 13-01-2017, 02:08 PM
Viimane postitus: anto123
  W211 sedaan või universaal KalevE 2 4,239 21-01-2016, 03:02 PM
Viimane postitus: KalevE
  CLK 280 või 350 2006 bensiin piho33 0 2,479 11-08-2015, 11:55 PM
Viimane postitus: piho33
  E55, e63 või cls55, cls63 makaron555 4 4,082 10-05-2014, 10:19 PM
Viimane postitus: makaron555
  e-klass või cls (w211 ja w219 ja w212) mihkelg 1 4,006 04-04-2014, 01:07 PM
Viimane postitus: väikemees
Brick CLK 240 või CLK 200 või hoopis CLk 220? Liiska 3 4,268 18-12-2013, 01:15 PM
Viimane postitus: soo
  W140 s350 td . Kas osta või mitte ? lincoln84 5 5,879 10-12-2013, 09:27 PM
Viimane postitus: Laur



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne