Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 87a automaatkäigukasti uimasuse probleem
#21
Kasti filter koos õlivanni tihendiga 250-300.- varuosapoes. Febi bilstein. Soovitaks vahetada ka õlipunni alla käivad alumiiniumist tihend-seibid.
Vasta
#22
722.3.. kastile lubatakse panna MB vanade tehasenõuete järgi pea igat solki. Loe et vanasti olidki ainult solgid olemas.
Igatahes lubatud panna 236.1 ; 236.6 ; 236.7 ; 236.81 ; 236.9 ; 236.10 ; 236.12
236.1 (Dextron II D) on ATF mis vastab mitte kehtivale Dextron II normile ning kehtivale Dextron III normile
236.6 (dextron III H) ning 236.7 ATF mis on mõeldud sõidukatele, bussidele, veokatele, ZF ecomatic kastidele, Voith-Diwa kastidele ning osadele roolivõimudele jne.
236.81 ATF nagu eelminegi, ainult teatud kastidele ei tohi seda panna samuti ka mitte roolivõimudele
236.9 peaaegu nagu eelminegi - teatud kastidele ei ole lubatud. Voith normid on samuti erinevad.
236.10 - algupäraselt 5 käigulistele lukustatava hüdrotrahvoga (722.6) kastidele mõeldud ATF õli. Samas lubatud ka tavalistel aut kastide puhul kasutada millel on TAVALINE (nagu sinu autolgi) trahvo. Seda õli aga enam ei kasutata, kuna uutele viiestele pannakse juba karmimat õli. Vt allpool
236.12 (Dextron III) - uutele seitsmekäigulistele kastidele mõeldud õli. Vahetati aga kohe välja, sest 7 käigulisele oli seda vähe (temperatuuri taluvus ei olnud nii hea kui vaja). Lubatud kasutada ka sinu auto puhul, ehks siis vanemate kastide korral.
236.14 - kõige tigedam õli üldse "tava"sõidukite ATF maailmas. Kasutatakse 7 käiguliste puhul ning ka 5 käigulistel. Jutuajamised MB koolitajaga (käigukastide koolitaja Stuttgartist) - ütles et seda tohib ka vanematele kastidele sisse toppida (kuigi otsene lubamine tehaseandmete järgi puudub). Seetõttu olen seda ka ise kasutanud oma 722.3 kasti puhul mille teises otsas 500 hj. Siiamaani olen rahul - kast ise aga lihtsalt ei pea seda vastu.
Nii, et minu soovitus - vali ikka paremast otsast seda õli. Kuigi Dextron II on lubatud panna ei ole see ikka eriti hea õli. 236.14 on mul suuremas koguses sees ning Silberi 260 letist lahuta koidula maha.

Edit: kasti "loputuse" kohta ei jaksa kirjutada. Kui soov siis helista - hobikorras olen ca 10 masinat ära ravinud.
Vasta
#23
Asi hakkab selgemaks minema. Kirjutasin su numbri üles, kuid et ma asun Tallinnas ja kodus ei ole võimalik auto alla ronida..

Aga antud hetkel testiks võib nn. solki sisse valada, et vaadata kas midagi muutub? Ma oletan, et kuiva kastiga sõita ei tohiks, kuid mul on teda aegajalt vaja liigutada + treilerile sõit.
Vasta
#24
Kuna Mercedes-Benz ise lubab panna õli alates 236.1 siis minu arust on vanasse kasti näiteks 236.14 panek mõttetu kulutus, kui normis õli korral kast ei funksi siis ei aita see õlivahetus ka kottigi
Ise alustasin ka libistava kasti "parandamist" õlivahetusest, pärast aga oli viga muus ( vaakumregulaatoris ) ja see õlivahetusele kulunud ~1600eeki oli mahavisatud raha...
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta
#25
Mõnes mõttes õige et igasugu hinda pole mõtet maksta. Ma ei teagi mis see Dextron II üldse maksabki? Lihtsalt mida võimsam auto seda paremat õi mina paneks - 236.1 õli sureb ikka suhteliselt äkki võrreldes 14 klassi omaga. Samuti võib vahe sees olla kui kasti ei JAKS käike kinni hoida - libisemine mis on põhjustatud võimsast mkootorist ning kulunud ning ligastest ketastest, mitte nagu secmani puhul.

Tühja kastiga ära mingil juhul sõida - suhteliselt kähku võib peeti keerata (eriti kui kettad libisema hakkavad). Muidugi võid praegu midagi sisse valada, et näha mis toimuma hakkab. Tulevikus aga minu soovitus - ikkagi korralik hooldus ning korralikud õlid.
Vasta
#26
Lisaks siia otsa niipalju, et need vanema generatsiooni õlid on maru paksud (viskoossed) . Teades kasti keerukust hüdraulika-ajus (ERITI 722,3) ,siis on päris oluline, et õli suudaks seal sees korralikult, kiiresti voolata ka külmalt. Aga kindlasti pole ennem mõtet valada masinale paaki kallimat 98 kütust ,et saada paremat kiirendust , kui AI 76 poolt ärapõlenud kolb on vahetamata !!!

Reeglina on läinud kõik kastid ja nende komponendid laiali, viletsa õli kvaliteedi pärast. Õli kvaliteedi pärast ,sest õli on vahetamata jäätud õigel ajal. Ega sa õli kulumist ju ei tunneta. Tunnetad ju ikka detailide kulumist, mille on põhjustanud niinimetatud ÕLIKULUMINE.

Nii et kui juba kasti remondi pead ette võtma, siis pole see just küünalde vahetus oma hinna poolest. Äärmiselt rumal oleks jätta panemata kasti õli mida sulle tänapäev pakub, millest kastiinsenärid tollelajal unistasid.
Vasta
#27
Õige jutt.
Suhtun enda autosse väga tõsiselt hetkel lasen vahetada mõlemad küljekarbid, kuigi ainult üks pool on läbi..
Antud hetkel muidugi pean valama midagi odavat sisse, et näha kas üldse midagi muutub..kui muutub, siis on selge, et tuleb siiski teha korralik kasti hooldus -- ja siis ma kindlasti panen kallima õli sisse.

Ehitan enda autot lootusega, et saan taga järgmised 30 aastat sõita. Jah, tegu on unistusega, kuid jälgides w124 ehitust ja üldist kulumis statistikat -- usun, et asi on võimalik.
Vasta
#28
30 aastat sõitaIcon_lol
Vasta
#29
erki232 Kirjutas:30 aastat sõitaIcon_lol

Täpselt nii! Teen enda autot sellise mõtlemisega ehk hoolikalt. Realsus võib olla üks asi, kuid statistiliselt on see võimalik. Kuid kisub OT.

Homme üritan leida mingit ajutist õli..ehk läheb asi paremaks.
Vasta
#30
Nii.. Viimaks sain siis aega, et auto juurde minna. Valasin õli juurde, Dextron II D ja tulemus on selline, et auto hakkab vedama palju varem, kui ennem. Pidurilt jala eemaldamisel tahab auto juba minna tasakesi. Kõik toimib sujuvamalt.

Paraku tagurdamine on siiski väga äkkiline veel.

Kui veidi rohkem bensiini saan, siis panen istme sisse ja proovin kohalikul teel, et kuidas toimib suurematel kiirustel. Üks asi on selge, muutus on olemas ja seda on selgelt tunda.
Vasta
#31
Oluline on ikka õige nivoo. Vala niipalju ,kui vardal lubatud on.
Vasta
#32
Et nagu peaks olema, kuid see külmalt ja kuumalt süsteem ajab segadusse. Ja ega ta täpselt seal ei näita, sest nagu õline on, kuid äärtest..raske seletada..jääb hoopis tunne, et panin liiga palju.
Ei saanud õigesti testida ja mootor polnud korralikult soegi, et vaatan homme uuesti.

Kas keegi oskab ära öelda, et kui palju L läheb kokku w124 autom.kasti õli?
Vasta
#33
Selle perutava R käigu kohta on mul 1 teooria. Kastis mingi õli kanal umbes. Auto maast lahti, näitex telliste otsa. Ja siis gaasitad ja pidurdad nõnda õhus natuke R peal ja võib see ummistund kanal lahti minna. Ja tagurpidi käik normaliseeruda. Libedaga ja lumes läheb selline perutaja päris hulluks.

Õli kogused SIIN
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#34
reingsm Kirjutas:Selle perutava R käigu kohta on mul 1 teooria. Kastis mingi õli kanal umbes. Auto maast lahti, näitex telliste otsa. Ja siis gaasitad ja pidurdad nõnda õhus natuke R peal ja võib see ummistund kanal lahti minna. Ja tagurpidi käik normaliseeruda. Libedaga ja lumes läheb selline perutaja päris hulluks.

Teooria on vähemalt mulle loogiline. Muidugi saab raske olema, kuna maa on pehme ja ma pean kõik 4 ratast üles saama Sad
Vasta
#35
Ehk siis 6,2l läheb sisse.
Vasta
#36
Need teooriad ei kehti kahjuks.

Õli mõõtmisest -mitte mootor vaid käigukasti õli peab 80 kraadi olema. Siis peab ülmise märgini mõõtevarras näitama.
Vasta
#37
R129 Kirjutas:Need teooriad ei kehti kahjuks.

Õli mõõtmisest -mitte mootor vaid käigukasti õli peab 80 kraadi olema. Siis peab ülmise märgini mõõtevarras näitama.

Sellest sain ma aru, kuid siiski auto käitub teisiti, kui ta soe on. Hetkel on märgata muutusi, kuid ei jõudnud väga testida.

Kuidas ma käigukasti temperatuuri saan mõõta?
Vasta
#38
Uutematel sõidukitel on andur. Vanemtatel on tunde järgi. Sõidust tulles on kast oma töötemperatuuril. Võid ka külmalt (20 kraadi) mõõta - siis peab alumise märgi järgi asi olema.
Vasta
#39
Aga kuidas see õli peaks olema seal pulgal? Mul on alati olnud nii:
[Pilt: kaigukastiolinaidik.jpg]
(Mõõtevarras alt-ülesse)

Et ta on ebaühtlaselt seal ja alati mõlemalt mõõdiku poolelt erinevalt. Et kas tuleb lugeda seda ebaühtlast osa või ainult, kus on nii kenasti ja ühtlaselt? Mõtlesin ise, et see ebaühtlane osa on see jääk, mis jäi torusse, kui juurde kallasin. Või äkki töötav mootor pritsib ta nii?
Vasta
#40
Mul vanal mersul oli sama lugu. Küll ma mõõtsin, tõmbasin varda puhtaks, jälle mõõtsin. Aru eriti ei saanud. Terve varda alumine ots tundus õline.
Arvan, et õige osa on see mis on ühtlaselt.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 193 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 156 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 384 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 221 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 287 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  W212 airmaticu probleem Henrit 3 396 06-01-2024, 01:45 AM
Viimane postitus: hannest
  W211 Turbo probleem difred 12 1,549 07-06-2023, 08:57 AM
Viimane postitus: v6sa
  Probleem w212, neljanda silindriga Kevin O 6 487 05-06-2023, 10:27 AM
Viimane postitus: meego
  Mure W124 pööretega spy4 21 7,834 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  W212 E200 2010 tagumise telje probleem Sander1990 0 337 08-03-2023, 04:21 PM
Viimane postitus: Sander1990



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne