Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz SL 190 Eesti teedel
#21
(04-07-2011, 11:52 AM)denis23 Kirjutas:
(04-07-2011, 10:50 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: kultusautode hinnad lähevad ainult üles, s.h. MB190SL hind. Seega ei saa küll öelda, nagu oleks MB190SL praegu ülehinnatud. Ka Jaguar E-Type ei ole ülehinnatud, võrreldes selle auto taastamise maksumust turuväärtusega. Pigem on turusituatsioon tervikuna vastupidine.

Hmm...USA muskelautode hinnad langesid alates 2007 aastast kohati 40%...Ja mitte ainult. Austin Healey 3000 hind langes just tipus 30% või midagi sellist.

Jaguar E-type ser.I roadster maksab restaureerituna kaugelt üle 100 000 EURi ning selle restaureerimine isegi ligilähedaselt ei maksa nii palju, kuna lihtne auto on ning kõik on saadaval mõistliku hinnaga.
E-type on väga eriline klassik, sest neid on iga aastaga tekib juurde ning replikate ja originaalsete autode piir hägustub jätkuvalt.

MB-190SL on samuti üle hinnatud minu arvamuse järgi, on väga selgelt näha kerget hullust selle auto ümber.

Tõesti haruldaste Mersude hinnad (näiteks W100 "600", W188, W112 kupee/kabrio ning ennesõjaaegsed mudelid, v.a. 170V) - arvan et tõesti pigem tõusevad püstloodis ülespoole, lihtsalt sellepärast et neid on niivõrd vähe tehtud ning veel vähem jäänud, ja ikkagi raha maailmas trükitakse kogu aeg juurde.

Aga MB-300SL ja 190SL hinnad on saavutamas juba hinnatasemet kus hiinlased ja poolakad ehitavad "numbri ja ämbri" ümber autentsed replikad, ning selle skeemi järgi on võimalik nende autode pakkumise venitada kuhu iganes. Seda on maailmas ka varem juhtunud, ning mina küll ei arva, et kui keegi praegu ostab Poolas "taastatud", aga tegelikult, olgem ausalt, tehasesildi ja tehnilise passi ümber ehitatud 190SL saja tuhande euro eest, teeb väga hea diili...aga võib olla teeb, kes seda ikka teab.

Denis, kui rääkida Jaguar E-Type'i restaureerimisest, siis on see väga mitmeti mõistetav termin. William Lyonsi disianitud E-Type'i fenomenaalsus piirdus disainiga. Tehniliselt tasemelt oli E-Type üsna keskpärane. Et E-Type'i tänapäeva liikluses mugavalt kasutada, on vaja seda auto kaasajastada. E-Type'i restaureerimisega tegelevad kuulsaimad firmad CMC, Eagle E-Type ja J.D.Classics kaasajastavad E-Type'i restaureerimise käigus. Kaasajastatud restaureeritud E-Type 2. seeria rodster võib vabalt maksta ka paarsada tuhat naela. Samas on võimalik hästi säilinud taastamata 3. seeria rodster 2+2 saada kätte väga soodsalt.

See, kui mõne klassikalise auto hind langeb 20-30% ei tähenda veel mulli või seda, et auto oli ülehinnatud. Iga majanduskriisi ajal levinud klassikalised autod (näiteks USA muskelautod) kaotavad mingi osa oma hinnast. Peale kriisi hind taastub kiiresti. Sellist hinnakrahhi, nagu toimus 1990.-nda aasta teisel poolel, ei ole oodata. MB190SL-i turuhind ei tundu küll praegu ülepakutud.
Vasta
#22
Ma olen üldiselt nõus et mingit mulli ei ole ja krahhi ei tule, k.a. MB-190SL ja E-Type osas, lihtsalt võib juhtuda, et hinnad astuvad sammukese tagasi sellest, mis praegu on, ning jäävad seal järgmisteks 10-ks aastaks või isegi rohkem.

Samal ajal, kui kogu turg selle aja jooksul tõuseb näiteks 60%.

Selles mõttes, on ikkagi ebaloogiline, et Mercedes 600, mida tehti 10 korda vähem kui Mercedes 190SL, ning mille restaureerimine on kordades kallim, maksab enam vähem sama palju kui 190SL ja Stihli Jaguar mida on säilinud napilt üle 100 autot kogu maailmas maksab vähem kui kümme aastat hiljem tehtud ning hiljem hiina detailidest taastatud E-type, mida ainuüksi UK turul on sadu autosid iga kuu lisanduvad uued "restaureeritud" replicarid, mis kõik otsivad omaniku.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#23
Olen nõus, Denis. See näitab, et MB600 on täna alahinnatud. Arvatavasti üks põhjustest, miks MB600 on täna alahinnatud, on tema ülimalt keerukas konstruktsioon, mis ei võimalda seda autot kasutada igapäevasõitudeks - erinevalt MB190SL-ist. Arvan, et MB600 hind tõuseb keskmises ja kaugemas tulevikus märkimisväärselt rohkem, võrreldes turu üldise hinnatõusuga.
Vasta
#24
(04-07-2011, 01:45 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Olen nõus, Denis. See näitab, et MB600 on täna alahinnatud. Arvatavasti üks põhjustest, miks MB600 on täna alahinnatud, on tema ülimalt keerukas konstruktsioon, mis ei võimalda seda autot kasutada igapäevasõitudeks - erinevalt MB190SL-ist. Arvan, et MB600 hind tõuseb keskmises ja kaugemas tulevikus märkimisväärselt rohkem, võrreldes turu üldise hinnatõusuga.

Kuna kristallpalli pole, siis emba kumba, kas MB190SL ülehinnatud, või MB600 ja teised mainitud autod alla hinnatud.

Kuna "allahinnatud" autosid on kordades ja kordades rohkem kui "ülehinnatuid", siis pigem ma arvan et MB190SL-ga, Porsche 911, E-Type, Pagoda-ga jne on midagi valesti mitte et nüüd kogu turg peaks mingi hüppe teha.

Kui sama raha eest, mis maksab MB 190SL, Jaguar E-type või Porsche 911 võib osta näiteks, Facel Vega, Cadillac V16 või Cord 912, siis midagi peaks olema ikka väga-väga vale olla kollektsioneerimisväärtuse poolest...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#25
(04-07-2011, 05:49 PM)denis23 Kirjutas:
(04-07-2011, 01:45 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Olen nõus, Denis. See näitab, et MB600 on täna alahinnatud. Arvatavasti üks põhjustest, miks MB600 on täna alahinnatud, on tema ülimalt keerukas konstruktsioon, mis ei võimalda seda autot kasutada igapäevasõitudeks - erinevalt MB190SL-ist. Arvan, et MB600 hind tõuseb keskmises ja kaugemas tulevikus märkimisväärselt rohkem, võrreldes turu üldise hinnatõusuga.

Kuna kristallpalli pole, siis emba kumba, kas MB190SL ülehinnatud, või MB600 ja teised mainitud autod alla hinnatud.

Kuna "allahinnatud" autosid on kordades ja kordades rohkem kui "ülehinnatuid", siis pigem ma arvan et MB190SL-ga, Porsche 911, E-Type, Pagoda-ga jne on midagi valesti mitte et nüüd kogu turg peaks mingi hüppe teha.

Kui sama raha eest, mis maksab MB 190SL, Jaguar E-type või Porsche 911 võib osta näiteks, Facel Vega, Cadillac V16 või Cord 912, siis midagi peaks olema ikka väga-väga vale olla kollektsioneerimisväärtuse poolest...

Kas ei või vastus Sinu küsimusele peituda selles, et klassikalisi autosid ostetakse kolmel põhjusel:
a) kollektsionääride poolt muuseumis näitamiseks või investeerimise eesmärgil;
b) autohuviliste poolt hobiautona kasutamiseks ehk nö. pühapäevaautoks;
c) kasutamiseks samal eesmärgil mis autol oli uuest peast.

Väga vähe on vanasõidukeid, mis vastavad kõigile kolmele kriteeriumile. Need vähesed, mis vastavad, maksavad palju. Autod, mis ühele või kahele kriteeriumile ei vasta, maksavad vähe. Enamikul vanasõidukitest jääb puudu kollektsiooni- või investeerimisväärtusest - seepärast on nende turuväärtus üldjuhul palju väiksem taastamismaksumusest. Lisaks on enamus autosid kaotanud oma väärtuse täitmaks eesmärki, milleks nad kunagi loodi. (Kunagine esindusauto on kaotanud oma esinduslikkuse; kunagine pereauto ei suuda tänapäeva liikluses enam toime tulla jne.)

Väärtuslikest vanasõidukitest omaette kategooria moodustavad paljud kabrioletid, mis ei olnud üldjuhul juba algusest peale loodud täitma mingit tarbe-eesmärki, vaid peamiselt elustiili aksessuaariks. MB190SL, MB Pagoda, W107SL, Porsche kabriolett, E-Type rodster jt. on autod, mis sobivad ostmiseks igal ülal loetletud kolmel eesmärgil - seepärast on nende hinnad, võrreldes teiste "eakaaslastega" kõrgemad. Teisisõinu - tänapäeval on kõrges hinnas need vanasõidukid, mis loodi algselt mitte transpordivahendina, vaid elustiili aksessuaarina ja mis on tänapäeval täidavad seda eesmärki sama hästi kui uuena.
Vasta
#26
Tsitaat:Kas ei või vastus Sinu küsimusele peituda selles, et klassikalisi autosid ostetakse kolmel põhjusel:
a) kollektsionääride poolt muuseumis näitamiseks või investeerimise eesmärgil;
b) autohuviliste poolt hobiautona kasutamiseks ehk nö. pühapäevaautoks;
c) kasutamiseks samal eesmärgil mis autol oli uuest peast.

Väga vähe on vanasõidukeid, mis vastavad kõigile kolmele kriteeriumile. Need vähesed, mis vastavad, maksavad palju. Autod, mis ühele või kahele kriteeriumile ei vasta, maksavad vähe. Enamikul vanasõidukitest jääb puudu kollektsiooni- või investeerimisväärtusest - seepärast on nende turuväärtus üldjuhul palju väiksem taastamismaksumusest. Lisaks on enamus autosid kaotanud oma väärtuse täitmaks eesmärki, milleks nad kunagi loodi. (Kunagine esindusauto on kaotanud oma esinduslikkuse; kunagine pereauto ei suuda tänapäeva liikluses enam toime tulla jne.)

Väärtuslikest vanasõidukitest omaette kategooria moodustavad paljud kabrioletid, mis ei olnud üldjuhul juba algusest peale loodud täitma mingit tarbe-eesmärki, vaid peamiselt elustiili aksessuaariks. MB190SL, MB Pagoda, W107SL, Porsche kabriolett, E-Type rodster jt. on autod, mis sobivad ostmiseks igal ülal loetletud kolmel eesmärgil - seepärast on nende hinnad, võrreldes teiste "eakaaslastega" kõrgemad. Teisisõinu - tänapäeval on kõrges hinnas need vanasõidukid, mis loodi algselt mitte transpordivahendina, vaid elustiili aksessuaarina ja mis on tänapäeval täidavad seda eesmärki sama hästi kui uuena.

Üldiselt, nõus, kuid mitmele kriteeriumile neist kolmest vastab näiteks Mercedes SSK? Ning miks see siiski maksab nii palju, kuigi seda ei ole võimalik kasutada pühapäevasõidukina?
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#27
Mercedes-Benz SSK vastab kriteeriumidele (a) - sellel on kollektsiooniväärtus ja © - see sobib kasutamiseks samal eesmärgil mis uuest peast. Kriteerium (b) - sobivus kasutamiseks tavainimesele pühapäevaautona ei tõsta kunagi auto hinda stratosfäärilistesse kõrgustesse. MB SSK on üks minu lemmikuid olnud palju aastaid. See on mitte ainult suurepärane auto, vaid absoluutne legendide legend.

SSK kollektsiooniväärtust mõjutab maksimaalne võimalik arv erinevaid tegureid. SSK loodi algselt kohe superautoks. SSK oli kõigi aegade autodest, mis tema sünni hetkeks oli müüdud, kalliduselt teine auto. Juba ainuüksi hinna tõttu oli SSK, juba sündides, legend. SSK loodi osalemiseks erinevatel rallidel. Suure hulga neist rallidest SSK võitis. Osa neist rallidest on tänaseks taaselustatud ajalooliste rallidena ja neil saavad osaleda ainult autod, mis neist algselt osa võtsid. SSK-l on mitte lihtsalt õigus neil rallidel osalemiseks, vaid ta on neil juba enne ralli algust täielik staar, kuna ta on algselt need rallid omal ajal võitnud. SSK on ka täna võimeline selliseid rallisid hõlpsasti võitma. Seega täidab SSK tänapäevalgi suurepäraselt seda rolli, milleks ta loodi: osalemiseks eriti glamuursetel rallidel. Osavõtt ajaloolistest rallidest SSK roolis garanteerib suure tõenäosusega võidu või vähemalt auhinnalise koha. Igal juhul garanteerib see suure hulga tähelepanu. Võimalus võita ja saada ainuüksi osavõtu tõttu palju tähelepanu paneb piiramatu eelarvega rallihuvilisi SSK-sid ostma. SSK legendaarust suurendab asjaolu, et ta mitte lihtsalt võttis osa eriti kuulsatest rallidest, vaid seda juhtisid maailma kõige kuulsamad rallisõitjad, kes on inimestena tänaseks legendi staatuses. Väga mitmed SSK-d nagu näiteks Itaalia krahv Carlo Trossi "streamliner" on autooksjonitel löönud rekordeid. Carlo Trossi SSK on tänapäeval Ralph Laureni valduses, kes on lasknud selle teha ideaalsesse seisukorda. Selle mootori detailid säravad nagu Šveitsi kella mehhanism. SSK on auto, millega on võimalik osa võtta sisuliselt igast vähegi prestiižikast autokonkursis (Concourse d'Elegance). SSK on võitnud sellised ülimalt kuulsad konkursid nagu Pebble Beach ja Villa d'Este. SSK hinda kruvib üles asjaolu, et neid on tehtud vähem kui 40 tükki. Haruldus on eraldi kriteerium, mis suurendab selle auto hinda. Samas on teada kaugelt üle 50 SSK, mida peetakse originaaliks. Järelikult on arvestatav hulk SSK-sid võltsitud. SSK on auto, millest on kirjutatud palju raamatuid, artikleid, tehtud telesaateid. See on vaieldamatult MB ajaloo üks kuulsamaid autosid. On täiesti kindel, et investeering SSK-sse ei ole mahavisatud raha. Seda investeeringut on omanikul võimalik nautida, võttes osa mistahes ülieksklusiivsestest autokonkurssidest, ajaloolistest rallidest, saada piiramatut tähelepanu ja kuulsust. Jõukad inimesed, kelle eelarve ei ole piiratud, on nõus selle eest maksma nii palju kui küsitakse.
Vasta
#28
Ok, ilmselt jälle, nõustun.

Üldiselt Mercedes on suutnud terve rea autosid luua mis on olnud sellel hetkel maailma ilmselt kõige eksklusiivsemad sõidukid -

muu hulgas Mercedes 540K, Mercedes 600 jne...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#29
Huvitav on asjaolu, et Daimler-Benz on loonud oma tegutsemise ajaloo jooksul suure hulga ülieksklusiivseid sõidukeid, mis on, alates valmistamisest, jäänud, kuni tänapäevani väga eksklusiivseks. Juba nimetatud W06 (SS, SS, SSK), W24 (540K), 380K Kombinationswagen, W125, W198, W188, W100, W07 jt. - need autod on täna vähemalt sama eksklusiivsed kui uuest peast. Sõltuvalt olukorrast on nad üldjuhul tänapäeval vähemal või rohkemal määral isegi eksklusiivsemad kui siis, kui nad toodeti. Sellise autoga ilmumine sobivale eksklusiivsele autokonkursile (Concourse d'Elegance), ajaloolisele autorallile vms. üritusele on justkui VIP-pilet vana maailma kõige elitaarsemasse seltskonda. On jõukaid inimesi, kes elavad rantjee-elu ja vajavad seda endale meelepärase elustiili viljelemiseks. Teine osa inimesi teeb hästi kalkuleeritud valiku, ostes sellise auto, et pääseda ligi seltskonnale, kus tehakse neile vajalikke ärilisi otsuseid. Mida eksklusiivsem ja kuulsam on omatav legendaarne Mercedese vanasõiduk, seda tõenälisem on hommikul postkastist leida kutseid erinevatele autonäitustele, konkurssidele, ajaloolistele rallidele jne. Mõnel on seda vaja oma edevuse rahuldamiseks, teistel äri jaoks, kolmandate jaoks on see lihtsalt elustiil.
Vasta
#30
Heart 
http://www.youtube.com/watch?v=Px30ErdCB...re=related
(07-07-2011, 11:08 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Huvitav on asjaolu, et Daimler-Benz on loonud oma tegutsemise ajaloo jooksul suure hulga ülieksklusiivseid sõidukeid, mis on, alates valmistamisest, jäänud, kuni tänapäevani väga eksklusiivseks. Juba nimetatud W06 (SS, SS, SSK), W24 (540K), 380K Kombinationswagen, W125, W198, W188, W100, W07 jt. - need autod on täna vähemalt sama eksklusiivsed kui uuest peast. Sõltuvalt olukorrast on nad üldjuhul tänapäeval vähemal või rohkemal määral isegi eksklusiivsemad kui siis, kui nad toodeti. Sellise autoga ilmumine sobivale eksklusiivsele autokonkursile (Concourse d'Elegance), ajaloolisele autorallile vms. üritusele on justkui VIP-pilet vana maailma kõige elitaarsemasse seltskonda. On jõukaid inimesi, kes elavad rantjee-elu ja vajavad seda endale meelepärase elustiili viljelemiseks. Teine osa inimesi teeb hästi kalkuleeritud valiku, ostes sellise auto, et pääseda ligi seltskonnale, kus tehakse neile vajalikke ärilisi otsuseid. Mida eksklusiivsem ja kuulsam on omatav legendaarne Mercedese vanasõiduk, seda tõenälisem on hommikul postkastist leida kutseid erinevatele autonäitustele, konkurssidele, ajaloolistele rallidele jne. Mõnel on seda vaja oma edevuse rahuldamiseks, teistel äri jaoks, kolmandate jaoks on see lihtsalt elustiil.

Vastuse oled ise andnud - need sõidukid olid eksklusiivsed kohe algusest peale.
Kuigi, näiteks, Mercedes W100 reputatsioon oli küll vahepeal ikkagi maas - ega asjatult selle järeltulija ilmus alles uuel aastatuhandel.
Minu esimene tutvus W100-ga oli Prantsuse komöödia Mänguasi, kus W100-ga sõitis vastik mõtetu oligarh.
Siin saate ühe lõigu filmist vaadata, lõpus, alates 10.00 min.

http://www.youtube.com/watch?v=Px30ErdCB...re=related
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#31
MB190SL on oma tehnilise lahenduse poolest sisuliselt ikkagi Ponton, kuigi Daimler-Benz tootis ka Pontoni kupee- ja kabriolettversiooni. MB190SL tehti Ameerika turu jaoks, kuid see sai ka Euroopas ootamatult kiiresti populaarseks. MB190SL on Pontoni perekonnast kõige väärtuslikum auto, kuigi ka Ponton kabrioleti hinnad on viimastel aastatel päris kõrgele tõusnud. Kui on huvi Pontoni vastu, tasub pigem kaaluda MB190SL-i taastamist/ostmist. Selle auto taastamisele kuluv raha on võimalik müügi korral tagasi saada.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MERCEDES-BENZ L 508 DG 1980 andrepets 0 140 06-01-2021, 08:29 PM
Viimane postitus: andrepets
  Mercedes-Benz W123 kupee arminkohlman 0 6,919 22-02-2017, 07:22 PM
Viimane postitus: arminkohlman
  Mis auto on Mercedes 600 Skorpion 243 250,584 29-09-2015, 11:01 PM
Viimane postitus: kaupo51
  Haruldane Mercedes W116 denis23 12 22,433 09-10-2013, 08:54 PM
Viimane postitus: denis23
  Mercedes-Benz SL 190, 1961/2004 Riho-Peeter S. 3 8,194 15-07-2013, 03:42 PM
Viimane postitus: MeesMBga
  KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks ReinGSM 9 9,858 08-04-2012, 12:41 AM
Viimane postitus: denis23
  Asjad, milles Mercedes oli esimene. denis23 39 34,726 03-04-2012, 10:10 PM
Viimane postitus: Amadeuz
  Saksa Londoni saatkonna Mercedes W143 denis23 86 82,840 20-10-2011, 11:37 AM
Viimane postitus: Riho-Peeter S.
  Voolujooneline Mercedes-Benz Riho-Peeter S. 5 7,480 19-09-2011, 07:41 PM
Viimane postitus: martl
  Mercedes-Benz Radio s kalacompany 0 3,776 15-12-2009, 12:01 AM
Viimane postitus: kalacompany



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne