30-08-2009, 01:47 AM
Vajalikud tööriistad:
*töökindad
*tungraud
*tõkiskingad/telliskivid
*17 rattavõti
*vähe suurem tavaline kruvikas
*KORRALIK 40 torx (pühapäeva oma ei sobi , tänu sellele oli mul veel vaja 18 võtit kogu suporti eemaldamiseks)
*pitskruvi/kullinokad
*tiba suurem haamer
*terava otsaga haamer
*terashari
*viil
*vasemääre, tavott
Kui tööriistad olemas, võib julgelt tööle asuda. Aega võiks varuda ca 1h, mul läks natuke rohkem kuna korralikke tööriistu polnud ja poldid oli keermeliimiga päris kõvasti kinni.
Töökäik:
1. Kapott lahti, kaldeandur soovitatavalt välja lülitada (päris vastikult kisab ), uksed-aknad kinni ja puldist uksed lukku. Võti viia kuskile kaugele kapi otsa igaks juhuks. Kui ei viitsi ja kogemata nuppe näpid võid leida salongist väga punase kellaploki ja tekitab sellise tunde, et vii kohe auto kuusankoskisse.
2. Edasi tuleb võtta kapoti alt SBC pistik lahti, asub paremal esitule taga, suur kandile kast kust tulevad piduritorud välja. See rohkem "igaks juhuks", et pärast kolvid/õlid põrandal laiali ei oleks või veel näpud katki.
3. Nüüd on juba tavaline klotside vahetus, suurema kruvikaga eemaldada klamber 31h, ettevaatlikult eemalda kulumisandur s10/4 (kui uus olemas siis pole vahet kas jääb terveks, ma muidugi unustasin ja kui aus olla siis pole uut vajagi kui päris metallini (kulumise veateateni) ei lase klotse. P.S. andureid on aint 1 paremal), edasi kaks torxi lahti (pildil 31c), raam maha, vanad klotsid välja.
4. Kindlasti tuleb puhastada see raam (31 pildil) kuhu klotsid sisse lähevad ja et see käiks täiesti vabalt käega. Samuti klotsid peavad vabalt sisse mahtuma. (Mul oli vaja ühe klotsi nurka natuke viiliga tuunida kuna see ostus ca 1mm suuremaks kui teised! ) Ma kasutasin selleks terava otsaga haamrit ja terasharja. Millegi pärast oli vasakul pool tunduvalt rohkem soppa vahel ja "kelk" ei tahtnud pea üldse liikuda. P.S. Kusjuures osades kohtades ei pidatud seda üldse tegema!! Lihtsalt vanad klotsid jõuga välja ja uued "haamriga" sisse, nimesid ei nimeta.
5. Vahepeal siis sai ka vana andur klotsist eemaldatud mis ostus suht keeruliseks. Ei soovita näpitsate või kruvikaga jõudu kasutades kallale minna, kuna see jube õrn ja läheb katki. Ma saagisin anduri pesal ühe kõrva maha ja siis veel klotsile paralleelselt anduri juhtmega mis klotsi sisse läheb 2 triipu, siis väikse kruvikaga praost ettevaatlikult kangutada ja oligi käes, põhimõtteliselt hüppas ise välja. Jälle 100kr kokku hoitud.
6. Kui nüüd kõik ilusti puhas ja määritud võib kola kokku tagasi panna. NB! Ära unusta SBC pistikut tagasi panna enne uste avamist!
7. Võib grilli ja sauna hakkama panna!
Kulutatud 250kr (muidugi võib ka tuhandega "jurid" klotsid osta, aga ega nad 4x paremini ikka ei pidurda). Äkki MASU ajal kellelegi abiks!
*töökindad
*tungraud
*tõkiskingad/telliskivid
*17 rattavõti
*vähe suurem tavaline kruvikas
*KORRALIK 40 torx (pühapäeva oma ei sobi , tänu sellele oli mul veel vaja 18 võtit kogu suporti eemaldamiseks)
*pitskruvi/kullinokad
*tiba suurem haamer
*terava otsaga haamer
*terashari
*viil
*vasemääre, tavott
Kui tööriistad olemas, võib julgelt tööle asuda. Aega võiks varuda ca 1h, mul läks natuke rohkem kuna korralikke tööriistu polnud ja poldid oli keermeliimiga päris kõvasti kinni.
Töökäik:
1. Kapott lahti, kaldeandur soovitatavalt välja lülitada (päris vastikult kisab ), uksed-aknad kinni ja puldist uksed lukku. Võti viia kuskile kaugele kapi otsa igaks juhuks. Kui ei viitsi ja kogemata nuppe näpid võid leida salongist väga punase kellaploki ja tekitab sellise tunde, et vii kohe auto kuusankoskisse.
2. Edasi tuleb võtta kapoti alt SBC pistik lahti, asub paremal esitule taga, suur kandile kast kust tulevad piduritorud välja. See rohkem "igaks juhuks", et pärast kolvid/õlid põrandal laiali ei oleks või veel näpud katki.
3. Nüüd on juba tavaline klotside vahetus, suurema kruvikaga eemaldada klamber 31h, ettevaatlikult eemalda kulumisandur s10/4 (kui uus olemas siis pole vahet kas jääb terveks, ma muidugi unustasin ja kui aus olla siis pole uut vajagi kui päris metallini (kulumise veateateni) ei lase klotse. P.S. andureid on aint 1 paremal), edasi kaks torxi lahti (pildil 31c), raam maha, vanad klotsid välja.
4. Kindlasti tuleb puhastada see raam (31 pildil) kuhu klotsid sisse lähevad ja et see käiks täiesti vabalt käega. Samuti klotsid peavad vabalt sisse mahtuma. (Mul oli vaja ühe klotsi nurka natuke viiliga tuunida kuna see ostus ca 1mm suuremaks kui teised! ) Ma kasutasin selleks terava otsaga haamrit ja terasharja. Millegi pärast oli vasakul pool tunduvalt rohkem soppa vahel ja "kelk" ei tahtnud pea üldse liikuda. P.S. Kusjuures osades kohtades ei pidatud seda üldse tegema!! Lihtsalt vanad klotsid jõuga välja ja uued "haamriga" sisse, nimesid ei nimeta.
5. Vahepeal siis sai ka vana andur klotsist eemaldatud mis ostus suht keeruliseks. Ei soovita näpitsate või kruvikaga jõudu kasutades kallale minna, kuna see jube õrn ja läheb katki. Ma saagisin anduri pesal ühe kõrva maha ja siis veel klotsile paralleelselt anduri juhtmega mis klotsi sisse läheb 2 triipu, siis väikse kruvikaga praost ettevaatlikult kangutada ja oligi käes, põhimõtteliselt hüppas ise välja. Jälle 100kr kokku hoitud.
6. Kui nüüd kõik ilusti puhas ja määritud võib kola kokku tagasi panna. NB! Ära unusta SBC pistikut tagasi panna enne uste avamist!
7. Võib grilli ja sauna hakkama panna!
Kulutatud 250kr (muidugi võib ka tuhandega "jurid" klotsid osta, aga ega nad 4x paremini ikka ei pidurda). Äkki MASU ajal kellelegi abiks!