Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Teeks ise MBst ralliauto - teie ideed, ettepanekud ja soovitused oodatud.
#1
Idee siis esialgu järgmine. Ehitada 0st valmis üks rahvusliku rühma ralliauto.
Kuna kindel tahtmine tagaveduline ehitada ja allergia vene tehnika vastu, siis ootaks soovitusi ja ligilähedasi hindu auto täiustamisel.

Mõte: Soetada korraliku kerega 190. Mis on lihtne. Tongue. Saksa neid puupüsti täis. Aga... milline mootor oleks väikeseks täiustamiseks parim..
Kas 2.0 või 2.3 (AMG ja 190 evo I variante on ka uuritud, aga need siiski liiga kalliks jäävadSad)..
Kuidas on tuuningujuppide saadavuse ja hinnapiiriga - näiteks LSD tagasild? on üldse saadaval? Mis ülekannetega tavasildu 190l pakutakse? On võimalik üldse leida LSD difrit ülekandevahemikuga 3.8 - 5.0?
Nukkvõllid? Kas MB puhul on võimalik leida mõistliku hinnaga "teravat nukkvõlli" - või suisa selline rats võimalik nagu VW puhul, kus 82kW gti mootorile 102kW DOHC nukkvõll annab oluliselt ülevalpool juurde?

Kas pritse või karpa? On keegi kuulnud näiteks 2.0 MB karpamootorist, millel el.kütusepump ja 2x45(40) DCOE Weberit külge ehitatud? Kas see väga kallis?

Käigukasti vastupidavus?

Vedrustus ja pidurid on simpel, bilsu ja koni ikka miskit tugevamat 190'le pakuvad.

Ehk siis palju küsimusi, ja vähe vastuseid.. esialgu ei plaani mitte garaazhi alla tormata, vaid paberi peal saada miskigi informatsioon, et kui suure papirullihunnikuga arvestama peaks ja kas ehitamisel üldse mõtet oleks.

Ideaalis oleks hea, kui saavutaks miski sellise koosluse ,
MB 190, võimsust vähemasti 110-120kW, LSD, korralik vedrustus ja pidurid.
Ette tänades..



Vasta
#2
kindlasti on mootori valiku poolest kõige parem 2,5 16 klappi. sellel peaxdiffrid ka õigemad olema. ringitegemist vast suht vähe
Vasta
#3
just. 2.3-16V või 2.5-16V. Täitsa toredad Cosworthi mootorid (selle vahega, et üks on Cossu enda ehitatud, teine MB toodang Cossu litsensi alusel). Iganes käredad.

Ja mingit nukkvõllituuningut pole vaja - piisab sellest, kui mootor seest üle käia (klapid sooveldada ja klapivahed vaakumiga üle kontrollida lasta, siis ka juba kaas lihvida. kogu pea üle käimine ralliautol ca 12k.) uus nukk vana kulunud vastu annab ka palju juurde. või on nendel motodel mitu neid?

KONI Sport regul. amort + uus vedru (vanad niikuinii ära istunud) = ca 10k
STOPTECH pidureid vast vaja pole, piisab ehk brembo uutest ketastest (puuritud näiteks) ja brembo klotsidest. Supportid võiks rem. komplektiga üle käia ja oleks nagu uued.

siis jääb vaid sisu välja loopida ja ehitada kergematest metallidest uus armatuur kuhu peamised näidikud panna, vabamalt hingav väljalase, torud sisse panna, sisselaset kergendada. Tulemus peaks olema vääääga kerge ja väääga kuri Smile

pole mõtet utoopiaks asja kätte ajada.

Ahjaa.. 2.3-16V aretatigi MB poolt RALLIAUTOKS. Siis aga tulid audi quattrod ja lancia deltad jms neliveolised ja tagaveolise autoga polnud rajal lihtsalt midagi teha. ja suunati isendid DTMi sõitma, kus saatis neid ka tohutu edu.
...
Vasta
#4
Kuidas tagadifriga on? LSD on tehase optsioon või ainult aftermarketirida?

Ja on eestis pädevad mersumootori tegijaid, kelle käest nõu ja abi vajadusel saada on?

Vasta
#5
Üks küsimus:kas MB raskeks ei jää? Pole just väga levinud auto autospordis....
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#6
toyota yarisega võib ju ka sõita aga... kas mitte kõik ei sõida sellega?

kui tahta stiilipilli, mille aerodünaamika veidi parem kui tavalisel siis 2.5-16V EVO bodykitiga

huvitav kas need MAEd saab ka kaasa sellega?

sisu jms asjade maha müümisega saaks juba tubli tükk ehitust finantseerida. mõnel on mobiles ntx väääga kallid veljed all. nahksisu ka ja ongi kuni 20k tagasi teenitud juba


juurde niipalju, et 2.5-16V oleks vist siiski parem idee kuna on juba 143kw olemas. seda pole enam mudida vaja, piisab originaalkorda seadmisest ja sisse-väljalaskest. üle selle niikuinii tagaveolisel kruusa vms peal vaja pole.

...
Vasta
#7
Andres Kirjutas:toyota yarisega võib ju ka sõita aga... kas mitte kõik ei sõida sellega?

kui tahta stiilipilli, mille aerodünaamika veidi parem kui tavalisel siis 2.5-16V EVO bodykitiga

huvitav kas need MAEd saab ka kaasa sellega?

sisu jms asjade maha müümisega saaks juba tubli tükk ehitust finantseerida. mõnel on mobiles ntx väääga kallid veljed all. nahksisu ka ja ongi kuni 20k tagasi teenitud juba


juurde niipalju, et 2.5-16V oleks vist siiski parem idee kuna on juba 143kw olemas. seda pole enam mudida vaja, piisab originaalkorda seadmisest ja sisse-väljalaskest. üle selle niikuinii tagaveolisel kruusa vms peal vaja pole.

Ei mõista su irooniat,kuid kas Yaris on tagaveoline või? Confusedilly:

Lihtsalt on kergemaid tagaveolisi millest ehitada,seda tahtsin öelda.
Kuid kui kindel tahtmine ja soov "lastekast" rallikat teha,miks mitte.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#8
Talverallil meie põhjanaabrid laamendasid suures E9 klassis 190'ga täpselt niikaua, kuniks käimakast lendas.

BMW ei sobi kohe kindlasi kruusale, e30'ga väga valusad kogemused olemas. St sobiks, aga ma siinkohal uuringi, et äkki on mõistlikum w201 toorikuks valida.

Kuna on plaan enam mitte ainult oma rahakoti kulul sõita (e liikuda sammuvõrra ülespoole), on kaval hakata ehitama autot, millega ka publikumi ja sponsorite huvi saada - mistõttu 08'd, Golfid, Sunnyd, jmt asi, mida iga võistlus starti >10 tk tuleb ei pälvi ei minu ega ka potensiaalsete rahastajate huve.

Esialgne variant oli Porsche 924 - aga tõsine kahtlus kruusarallidel põhja peale kinni jääda, pluss probleemid minu pikkuse ja turvapuuri mahtuvusega ning ohutu kooseksisteerimisega autos lükkasid selle kõrvale.
Teiseks oli plaan esiveduline Saab 900 turbo muretseda , aga hoolimata odavalt saadavast võimsusest võttis köhima difriluku hind ~1900 dollarit Big Grin rääkimata muudest vidinatest.
Ehk siis on sõelale jäänud kutsikate sugukonda kuuluv isend.. kuna lihtsa ja vastupidava sildadeehituse ning ehituseelarvega mitte üle 30..k esialgu teist autot ei paista .. (turvavarustus läheb täpselt teine 30k juurde.). Pealegi algne ostuhind ~3keuri kandis ei hirmuta ka päris minema veel.

Vasta
#9
nii odavalt 2.5-16V ei saa
...
Vasta
#10
Andres Kirjutas:huvitav kas need MAEd saab ka kaasa sellega?
Äkki keegi seletab, mis "MAEd" seal silmas peeti ?
Vasta
#11
Epsum kirjutas:
BMW ei sobi kohe kindlasi kruusale, e30'ga väga valusad kogemused olemas. St sobiks, aga ma siinkohal uuringi, et äkki on mõistlikum w201 toorikuks valida.

Hmmmmmm,miks sa selles nii kindel oled? Nõuka ajal vennad Bolshihhid tegid bemmiga Liidukatel kõvasti möllu ja Liidukate tase polnud teps mitte madal.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#12
IX bmw-ga saab paljugi teha. aga see läheb juba neliveoliste klassi ka...

MAE all mõtlesin velge. aga võisin ka mööda panna praegu...
et midagi selle stiiliga seeriast: http://globalautoshop.com/wheels/mae.htm
ei leidnud hetkel nende kodukat üles.
...
Vasta
#13
Vennad Bolsihhid tõestasid Sojuz '86 rallil, et kõik, mille nad tugevasti täiendatud M3'ga võitsid asfaldil, kus nad teistele tõepoolest 3 kalendriga lajatasid, kaotasid nad teistpidi kruusal tagasi.

IX ei sobi kohe kindlasti - selle autoga oled automaatselt E10 klassis, ehk sõidad võidu Ahude Evo 3'ga, Sunny gti-R 'ga ja teiste neliveduliste kruusarakettidega.

Vasta
#14
Aga tänud. Pilt veidi selgem, ja kui miski toorik siiamaile sattumas on, eks siis näeb, mis saama hakkab..


Vasta
#15
olen jälginud saaremaa rallil liikuvaid vana kooli aparaate.
ja 190 ga on olnud ainult ühed või ka kahed sõitjad, samas M3 ga on olnud ekipaaše koguni 4-5 korraga väljas. ex saab omad järeldused teha
http://www.saaremaarally.ee/
Vasta
#16
epsum Kirjutas:Kuidas tagadifriga on? LSD on tehase optsioon või ainult aftermarketirida?

190 2,6 on näiteks LSD juba tehasest. Arvan et sama on ka 16V-del.
Vasta
#17
Saab M3 kohta omad järeldused teha jah. Nagu näiteks, selle, et soome BMW klubi käib oma võistlusautodega kollektiivselt hullamas saaremaal(tean täpselt, kuna vestelnud nende sõitjatega). Ja M3 omahind koos ralliettevalmistusega (vahet pole kas E30 v E36, pigem on E36 isegi odavam) maksab vähemasti 30keuri(=inf samadelt tüüpidelt), ehk siis see on rohkem rikaste härrasmeeste hobi, kui mõistliku eelarvega võidusõit.
Vasta
#18
wax Kirjutas:
epsum Kirjutas:Kuidas tagadifriga on? LSD on tehase optsioon või ainult aftermarketirida?

190 2,6 on näiteks LSD juba tehasest. Arvan et sama on ka 16V-del.

hmmm vanemal tüübil küll ei olnud (1986 a 2,6 190)Rolleyes
Vasta
#19
hmm. Algselt oligi 190 2,3-16v ehitatud rallile sõitma ja võitma, kuna 80-ndate alguses tuli aga audi välja oma neljaveolise coupe-ga siis Mercedes-Benz loobus ja 190 hakkati sõitma ringrada. Ringraja peale sobib masin ideaalselt, omast kogemusest. Muid modifikatsioone ei soovitaks 190-nel peale 16v. Nende saamisega on raske, kui kohe tahad siis pead saksast tooma. Ise ootasin peaaegu aasta kui üks 2,3-16v müüki tuli-mille ma järgmine päev broneerisin ja hiljem ära ostsin. Võimalusi on tegelt auto ehitamiseks küll. Kõigepealt pead otsustama kas hakkad ralli või ringrada sõitma. Mootoris on võimalik vahet nukad, vedrud jne. Neid tootab Catcams, suht ainuke firma mis teeb MB.le(minu tellitud nukad saabusid täna peale 1-kuulist ootamist-sebimist esmasp järgi hind 880euri). Mootor tuleb muidugi sellisese konditsiooni viia et tal oleks see tehase 136kw alles. Tehase poolt on neil piiratud libisemisega või lukuga differ. Kast on juba sport Getragi kast(sama on m3) 1 käik alla. Selles suhtes suht valmis masinad. Asje annab veel teha aga neist siis pikemalt kui sa saad sellise masina.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  On vaga vaja Teie arvamus... VitalityEE 0 1,920 14-03-2016, 05:11 PM
Viimane postitus: VitalityEE
  kus saab ise autot pesta? marek 16 15,747 11-04-2015, 03:22 PM
Viimane postitus: indrek
  Meeletuletus: tööohutus on teie kaitseks! v6sa 2 2,592 30-05-2012, 10:22 AM
Viimane postitus: v6sa
  Kas siin keegi autkeemiaga ka tegeleb? Teie kogemused? Rolz 6 5,470 21-04-2012, 08:48 PM
Viimane postitus: väikemees
  II Tartu Autode Orienteerumine - oodatud ka MB huvilised kaica 3 3,848 23-03-2011, 09:40 PM
Viimane postitus: kaica
  Filmid, soovitused, arvustused nii tavainimestelt kui kriitikutelt Reddog 72 44,484 12-03-2011, 12:33 AM
Viimane postitus: nostromo
  Uksetäkked "ise tulevad" Sm. Västrik 40 23,966 22-11-2009, 11:51 AM
Viimane postitus: m20b20
  Navigatsiooni CD - plaadid teie autole! Sulo 10 10,132 13-11-2009, 11:47 PM
Viimane postitus: breakdaice
  MB Klubi garaaz, ehk koht, kus saad ise oma autot järele aidata. Kalev 26 20,263 27-01-2009, 12:43 PM
Viimane postitus: kalacompany
  Autode tuleviku suunad/ideed Ardo 0 1,851 12-01-2009, 06:32 PM
Viimane postitus: Ardo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne