Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300Diisseli vs 300turboDiisseli
#1
Need mootorid, mis 124 seest leida võis, OM603.xxx mingid. 83 ja 105 kilovatised vist.
On tekkinud mõned küsimused, millele loodan vastuseid meie austatud rohkearvuliselt diisliseltskonnalt Smile
Jättes kõrvale need paueri-numbrid:

Kas peaks üht teisele eelistama?
Kas fööniga variant on kapriissem? Vaja mingit eraldi nüanssi tähele panna igapäevase tarvitamise juures? See pikalt-sõidult-tulles-seismajätmise trikk näiteks? Või veel midagi sarnast?
Kas fööniga variant on kulukam hooldada (mingid superkirved filtrid vms)?
Kas fööniga variandil on läbisõidu ressurssi vähem?
Kas fööniga variandil on kõvasti tunda see lag'i jeble ('auk' tühikäigu ja lubatud väände-võimsuse numbrite vahel)?

Kas keegi vabalthingava omanikest on sagedasti tundnud, et 'fakk, on ikka uimik mul, järgmiseks võtan kindlasti tolle kangema'?

Tänud ette!

Vasta
#2
Heh, esitasin mõnda aega siin sarnase küsimuse. Vastuseid tuli nadilt... Neid vist juba lugesid. Kui mitte, siis: siit saab.

123 kohta oskan öelda, et see turbodiisli viive on automaatkasti korral olematu. Turbo rakendub ~1600 pöörde pealt, turbiini stall on 1800 - koostöös ikka väga mõnus. Minu Saani viga oligi manuaalkast - turbo rakendumine oli tunda.

Mina eelistaks iga kell turboga varianti - see ka liigub. Eks see seiskamiseelne minut-paar tiksumist on hind, mida tuleb fööni eest maksta...
Samas on turbota kolmene kah liikumisvõimeline ja igal juhul pikaealisem. Samuti talub karmi kohtlemist paremini.
123 õhufilter oli pea 3 x kallim (110 vs 295 krooksu).
Turbomootori kolvid on kaks korda kallimad.
Aga kes ikka autot remontimiseks ostab. Ja katkiläinud asi tuleb ikka korda teha.

Turbo viive on tunda küll, aga kuna Mercedes-Benz on ikka automaadiga, siis pole see probleem - turbiini lukustumine võtab ca sama aja :bisou:
Vasta
#3
hmm, ei olnud lugenud, otsisin siit diislite alt ainult.
tänks.
Sain inffi juurde küll, kuigi nood 5-bängerid olen mõttes juba ammu maha kandnud :)
Vasta
#4
Mu omal 6 pooleliitrist potti hingavad täitsa vabalt ja sellist ahastust pole küll veel peale tuld, et paneks jala uksevahelt välja ja lükkaks hoogu juurde. Aga noh "paueri" kohapealt - ega küll küllale liiga tee.:hump:

Muidugi näiteks miskit rasket käru vedada suht pehmel pinnasel koos ASD-ga, vastast vist ei ole sellisele kooslusele :eureka:

Ja muidugi lollikindlamat asja mootori suhtes kah vist pole olemas. Fööni kohta ei oska kommenteerida, selleks teised mehed. Cool
Vasta
#5
Kahjuks pole peale turbodiisli teisi kogemusi, aga kui tahad proovida 124 300td aastast 88 siis anna aga teada. Kui oled Tallinnas, siis kas või homme.
Vasta
#6
Et siis enda hingerahustuseks sai väike loomne katse tehtud...
Osalised minu E300D aastast 94 - 100kW vabalthingav ja E300TD aastast 92 - 108kW turbodiisel. Mõlemad universaalid ja automaadid.
Kohapealt pedal to metal ja 100km/h-ni - turbodiisel kaotas poole masinapikkusega. Ehk siis uuemat tüüpi 100kW, 24 klapiga vabalthingav ei jää alla vanemat tüüpi turbodiislile...
Andres 5169200
MB E300T DIESEL -94

www.andresreisid.ee
Vasta
#7
jansa Kirjutas:... kuigi nood 5-bängerid olen mõttes juba ammu maha kandnud Smile

Ja õigesti teed. Praegu on meie peres üks viieline vabalthingeldav. Edasi ju liigub, kuid kolmesega võrdlema ei kipu... Samas 66 kW kah ainult. Kristjane kolmene oli selle kõrval ikka korralik rakett.:lol:

Seda uuemat 24 klapilist kiidavad ka põdrad. Ainuke viga neil mootoritel on suhteline nõrkus. Võrreldes vana mootoriga on plokikaas oluliselt rohkem koormatud ja seepärast pole nii "lollikindel". Aga samas turbomootoriga pea võrdne, nagu juba mainiti. Ja vastutustundlikul kasutamisel olevat isegi punnsilm üle poole miljoni kestnud - pole see uus tehnika nii nigel midagi.
Vasta
#8
no ma ka siis veel targutaks väheke kaasa. Omades hetkel igapäevasõitudeks R6 81 kW fööni manuaalkastiga, mille peale ütleks, et olen ülimalt rahul ning ei kavatse mõnda aega välja vahetada. Astub edasi täitsa normilt ning küttekulu on meeldivalt madal, näiteks maanteel täislastis (4 nägu + pagass asju täis) sõites ühtlaselt kiirusega 115 km/h hoiab mootor pöördeid 2500 peal, küttekulu tuleb 6-6,5 sajale. Linnas saab suviste ilmadega 7,5-8 ga ilma paarutamiseta hakkama. Fantastiline minu arvates, ikkagi 3,0 mootor ju. Ok, see nagu rohkem ökoteema.
Kui nüüd ikkagi pauerit taga ajada siis oleks vaja vääga korraliku mootoriga 108 kW td sedaani. üks selline masin on elus omatud ning parimat mersudiisli (124 pean silmas) sõidufiilingut pole ma enam hiljem saanud. Hea pikakäiguline kast tagab mõnusa kiirenduse ning ASD ja laia rehvi abiga rakendatub jõud kenast maa külge, seda siis linnatänavail. Lahtisel pinnasel saab näiteks päris mõnusalt driftida sellise pilliga, kuna moment on mõnus, kusjuures ASD on siiski suureks abiks :bigsmile: Aga... kui mootor ikka liialt palju tuld saanud siis tõesti see 108kW pole enam mingi näitaja ning kobe vabalthingav võib olla samavääriline või paremgi, nagu Andres65 juba mainis.
Üldiselt kui automaatkastiga masin ainult huvitab siis oleks vaja sinna otsa ikka kas 100kW 3-st tavadislat või turbiinikat, et dislast ka mingitki sõidurõõmu saada. Minule sobib näiteks väga hästi olemasolev kepikastikas vana R6 ökomootoriga liiklemiseks.
setud sõitsid seciga
Vasta
#9
ralak Kirjutas:no ma ka siis veel targutaks väheke kaasa. Omades hetkel igapäevasõitudeks R6 81 kW fööni manuaalkastiga, mille peale ütleks, et olen ülimalt rahul ning ei kavatse mõnda aega välja vahetada. Astub edasi täitsa normilt ning küttekulu on meeldivalt madal, näiteks maanteel täislastis (4 nägu + pagass asju täis) sõites ühtlaselt kiirusega 115 km/h hoiab mootor pöördeid 2500 peal, küttekulu tuleb 6-6,5 sajale. Linnas saab suviste ilmadega 7,5-8 ga ilma paarutamiseta hakkama. Fantastiline minu arvates, ikkagi 3,0 mootor ju. Ok, see nagu rohkem ökoteema.
Kui nüüd ikkagi pauerit taga ajada siis oleks vaja vääga korraliku mootoriga 108 kW td sedaani. üks selline masin on elus omatud ning parimat mersudiisli (124 pean silmas) sõidufiilingut pole ma enam hiljem saanud. Hea pikakäiguline kast tagab mõnusa kiirenduse ning ASD ja laia rehvi abiga rakendatub jõud kenast maa külge, seda siis linnatänavail. Lahtisel pinnasel saab näiteks päris mõnusalt driftida sellise pilliga, kuna moment on mõnus, kusjuures ASD on siiski suureks abiks :bigsmile: Aga... kui mootor ikka liialt palju tuld saanud siis tõesti see 108kW pole enam mingi näitaja ning kobe vabalthingav võib olla samavääriline või paremgi, nagu Andres65 juba mainis.
Üldiselt kui automaatkastiga masin ainult huvitab siis oleks vaja sinna otsa ikka kas 100kW 3-st tavadislat või turbiinikat, et dislast ka mingitki sõidurõõmu saada. Minule sobib näiteks väga hästi olemasolev kepikastikas vana R6 ökomootoriga liiklemiseks.

Nunuuu, Ralak, vanakooli R6 tavadisla kärab ju väga hästi automaadiga. Tuleb ainult see nupp sealt pedaali alt üles leida:biggrin: Automaadiga ei sobi kokku R4 ja R5 tavadislad need rohkem taksojuhtidele uimamiseks.
Disla on muidugi rohkem selliseks mugavaks kulgemiseks. ÕNNEKS pole Mercedes-Benz turbodislaga kimanud - õnneks sellepärast, et muidu ei annaks hing ehk rahu enam :biggergrin:
üks kõigi ja kõik Mercedes-Benz eest
Vasta
#10
Tavaoludes ja tavakiirustel on tegelikult ka 5-bangerist täitsa paras jagu - linnas jalgu ei jää ja maanteel saab kah mööda (kui just 120 kmh sõitvast asjast mööda ei taha saada). Ühel soomesõbral on 250D automaadiga W124 langi peal ja liigub küll. Isegi kiiresti saab täitsa sõita - Hki - Tre 160kmh pidevalt polnud mingi probleem.


...a samas - ma olen ju vana teada põkafänn kah...
Kui bussi vaja, siis küsi!
Vasta
#11
OT on/
5-bängeri kahenädalase kasutamise järel võin sügava rinnahäälega tõdeda, et saab ka 66 kW hakkama...

Ainult möödasõitu peab ette plaanima. Ja aeg-ajalt tuleb kastile kangiga selgeks teha, et ma TAHAN kolmanda käiguga kiirendada, mitte neljandaga, nagu auväärt kast näikse alates 85 km/h kiirusest arvavat...

OT off/

Ikkagi eelistaks fööniga - erinevalt ühest eelpool sõna võtnust olen mina MB turbodiisliga sõitnud ja vahe ON olemas. :cool_rsvd:

Tõsi, ka remondihinnas, nagu nüüd eelarve koostamisel on selgunud... :burn:
Vasta
#12
võsakunn Kirjutas:
ralak Kirjutas:no ma ka siis veel targutaks väheke kaasa. Omades hetkel igapäevasõitudeks R6 81 kW fööni manuaalkastiga, mille peale ütleks, et olen ülimalt rahul ning ei kavatse mõnda aega välja vahetada. Astub edasi täitsa normilt ning küttekulu on meeldivalt madal, näiteks maanteel täislastis (4 nägu + pagass asju täis) sõites ühtlaselt kiirusega 115 km/h hoiab mootor pöördeid 2500 peal, küttekulu tuleb 6-6,5 sajale. Linnas saab suviste ilmadega 7,5-8 ga ilma paarutamiseta hakkama. Fantastiline minu arvates, ikkagi 3,0 mootor ju. Ok, see nagu rohkem ökoteema.
Kui nüüd ikkagi pauerit taga ajada siis oleks vaja vääga korraliku mootoriga 108 kW td sedaani. üks selline masin on elus omatud ning parimat mersudiisli (124 pean silmas) sõidufiilingut pole ma enam hiljem saanud. Hea pikakäiguline kast tagab mõnusa kiirenduse ning ASD ja laia rehvi abiga rakendatub jõud kenast maa külge, seda siis linnatänavail. Lahtisel pinnasel saab näiteks päris mõnusalt driftida sellise pilliga, kuna moment on mõnus, kusjuures ASD on siiski suureks abiks :bigsmile: Aga... kui mootor ikka liialt palju tuld saanud siis tõesti see 108kW pole enam mingi näitaja ning kobe vabalthingav võib olla samavääriline või paremgi, nagu Andres65 juba mainis.
Üldiselt kui automaatkastiga masin ainult huvitab siis oleks vaja sinna otsa ikka kas 100kW 3-st tavadislat või turbiinikat, et dislast ka mingitki sõidurõõmu saada. Minule sobib näiteks väga hästi olemasolev kepikastikas vana R6 ökomootoriga liiklemiseks.

Nunuuu, Ralak, vanakooli R6 tavadisla kärab ju väga hästi automaadiga. Tuleb ainult see nupp sealt pedaali alt üles leida:biggrin: Automaadiga ei sobi kokku R4 ja R5 tavadislad need rohkem taksojuhtidele uimamiseks.
Disla on muidugi rohkem selliseks mugavaks kulgemiseks. ÕNNEKS pole Mercedes-Benz turbodislaga kimanud - õnneks sellepärast, et muidu ei annaks hing ehk rahu enam :biggergrin:

Noonoh võsakunn, jumal tänatud, et ma pole automaati proovinud veel ja veel parem, ka mitte fööniga versiooni, muidu tuleksin unes ka kummitama aga mina ei leia ka kolmeliitrise vabalthingava edasiastumises probleeme, nagu siin foorumis ka enne mainitud "on pauerit piisvalt, et antud kaubalifti edasi liigutada:boom:"
Vasta
#13
scrat Kirjutas:
võsakunn Kirjutas:
ralak Kirjutas:no ma ka siis veel targutaks väheke kaasa. Omades hetkel igapäevasõitudeks R6 81 kW fööni manuaalkastiga, mille peale ütleks, et olen ülimalt rahul ning ei kavatse mõnda aega välja vahetada. Astub edasi täitsa normilt ning küttekulu on meeldivalt madal, näiteks maanteel täislastis (4 nägu + pagass asju täis) sõites ühtlaselt kiirusega 115 km/h hoiab mootor pöördeid 2500 peal, küttekulu tuleb 6-6,5 sajale. Linnas saab suviste ilmadega 7,5-8 ga ilma paarutamiseta hakkama. Fantastiline minu arvates, ikkagi 3,0 mootor ju. Ok, see nagu rohkem ökoteema.
Kui nüüd ikkagi pauerit taga ajada siis oleks vaja vääga korraliku mootoriga 108 kW td sedaani. üks selline masin on elus omatud ning parimat mersudiisli (124 pean silmas) sõidufiilingut pole ma enam hiljem saanud. Hea pikakäiguline kast tagab mõnusa kiirenduse ning ASD ja laia rehvi abiga rakendatub jõud kenast maa külge, seda siis linnatänavail. Lahtisel pinnasel saab näiteks päris mõnusalt driftida sellise pilliga, kuna moment on mõnus, kusjuures ASD on siiski suureks abiks :bigsmile: Aga... kui mootor ikka liialt palju tuld saanud siis tõesti see 108kW pole enam mingi näitaja ning kobe vabalthingav võib olla samavääriline või paremgi, nagu Andres65 juba mainis.
Üldiselt kui automaatkastiga masin ainult huvitab siis oleks vaja sinna otsa ikka kas 100kW 3-st tavadislat või turbiinikat, et dislast ka mingitki sõidurõõmu saada. Minule sobib näiteks väga hästi olemasolev kepikastikas vana R6 ökomootoriga liiklemiseks.

Nunuuu, Ralak, vanakooli R6 tavadisla kärab ju väga hästi automaadiga. Tuleb ainult see nupp sealt pedaali alt üles leida:biggrin: Automaadiga ei sobi kokku R4 ja R5 tavadislad need rohkem taksojuhtidele uimamiseks.
Disla on muidugi rohkem selliseks mugavaks kulgemiseks. ÕNNEKS pole Mercedes-Benz turbodislaga kimanud - õnneks sellepärast, et muidu ei annaks hing ehk rahu enam :biggergrin:

Noonoh võsakunn, jumal tänatud, et ma pole automaati proovinud veel ja veel parem, ka mitte fööniga versiooni, muidu tuleksin unes ka kummitama aga mina ei leia ka kolmeliitrise vabalthingava edasiastumises probleeme, nagu siin foorumis ka enne mainitud "on pauerit piisvalt, et antud kaubalifti edasi liigutada:boom:"

einuhh, scrat, too sinu pill on küll megahea mootoriga. üle aasta kimasin ringi tollega ja ei jäänud kellelegi jalgu, pigem olid asjalood vastupidi. tuleb ikka lõõrid puhtana hoida ja liigub edasi nii, et pole häda miskit. Aga usu mind, ca aasta pärast(kui mitte varem) hakkad ka automaatkasti tahtma. kui oled automaadiga ära proovinud, siis tead mis tähendab 124+3,0d+automaat Cool
nii et kui uut autot(automaati) ei taha/ei või/ ei saa soetada, siis ära automaati prooviConfusedilly: muidu ei anna hing enam rahuCool
samas sul pikad otsad lasta ja maanteel saab väga hästi hakkama ka manuaaliga. linnas küll annab vehikida tipptunni ajal, nii et selg on märg... automaadiga ainult kruiiisid mugavalt...
üks kõigi ja kõik Mercedes-Benz eest
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne