Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Masinaks w210 käsitsi seatava kliimaseadmega. Mismoodi peab seda tüüpi autol kliimaseade tööle hakkama? Kas lihtsalt temperatuurinuppude külma poole peale keeramisega või on veel mingi nipu asja juures? Ja mida tähendab keskel olevatest klahvidest keskmine tähisega ec? "Econoomne? või Elektrooniline Cliimaseade?"
Audi samatüübilise kliimaseadme sisselülitamiseks on eraldi nupp ja nuppu vajutades haagib järgi kliimapumba ning ühtlasi hakkab tööle radika lisaventilaator. Kas mb'l on samamoodi?
Postitused: 375
Teemad: 25
Liitus: Apr 2006
Maine:
0
ec tuluke põleb, siis on kondi kompressor välja lülitatud ja kui ei põle peaks olema sisse lülitatud
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
marko600 Kirjutas:ec tuluke põleb, siis on kondi kompressor välja lülitatud ja kui ei põle peaks olema sisse lülitatud St siis kliimakompressor peaks lihtsalt mingist temperatuurist allapoole keerates tööle hakkama? EC nuppu vajutades hakkab punane tuluke põlema. Kompressor ei rakendu mistahes nuppude kombinatsiooniga. Mida kontrollida?
Postitused: 375
Teemad: 25
Liitus: Apr 2006
Maine:
0
ma ka päris täpselt ei tea, aga ilmselt on kuskil temp andur. kui väljast saab vajalikus koguses külma siis ei lähegi käima see kompressor.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
ferdinand Kirjutas:Mida kontrollida? külmaaine olemasolu süsteemis.
Postitused: 20
Teemad: 3
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
aga kuidas selle ec nupuga siis ikka on, minul on ta ka olemas olen täheldand et kui ma sisse lülitan selle läheb tuluke põlema ja mootori pöörded nagu langevad või tunda on et mingi midagi lülitus sisse. Kui tuli põleb siis... mis siis on ja kui ei põle mis siis teisiti on?
aitäh.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Mina oma mõistusega tuletasin, et see EC peakski olema kliimaseadme lülitusnupp? Enamustel seda tüüpi kliimaseadmega masinatel on kõrvuti kliima lülitusnupp ja siseõhuringlusele ümberlülitusnupp.
Samas automaatsel kliimaseadmel on EC hoopis teiseks otstarbeks. Ehk oskab siiski keegi kommenteerida?
Külmaaine kontrollimise, kui kõige kallima töö peaks kõige viimaseks jätma.
Ja enamasti on kliima lülitumine mingi temperatuurini blokeeritud, kas ka mb'l samamoodi? Mis temperatuurist alates ta tööle peaks hakkama?
Postitused: 510
Teemad: 11
Liitus: Dec 2006
Maine:
3
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
EC - economi. Kui tuli põleb on ökonoomsem, et kompressor ei lähe järgi.
Ma ei tea kas mercedesel ka, aga osadel autodel on ka AC - air condi. See peaks tähendama, et kui see nupp on sees, siis on kompressor järgi.
Aga üldiselt võiks pildid üles panna, siis on nagu kergem seletada. Kõik ei ole 210 omanud
ferdinand Kirjutas:Külmaaine kontrollimise, kui kõige kallima töö peaks kõige viimaseks jätma. Kliimaaine kontrollimine võib sul tõesti kõige kallimaks minna - ja kohe eriti kalliks. Eriti hull on häda siis kui on kliimaautomaatik ja auto üritab kõigest väest tellitud temperatuuri salongi tekitada. Mida aga ei tule on külm õhk, sest pole vajalikku gaasi. Ja seetõttu jahvatabki pump/kompressor pidevalt täiskoormusel.
Tempi andurid on tal ka muidugi - sise ja välisõhu oma. Kui ta nende infot ei tea siis on ka muidugi tiba jama
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
ferdinand Kirjutas:Samas automaatsel kliimaseadmel on EC hoopis teiseks otstarbeks. Ehk oskab siiski keegi kommenteerida? loeks huviga sellest teisest otstarbest.
ferdinand Kirjutas:Külmaaine kontrollimise, kui kõige kallima töö peaks kõige viimaseks jätma no see on ju diagnosti hinna sees.
ferdinand Kirjutas:Ja enamasti on kliima lülitumine mingi temperatuurini blokeeritud, kas ka mb'l samamoodi? Mis temperatuurist alates ta tööle peaks hakkama? kliima töötab koguaeg, ac kompressor rakendub umbes +5 kraadist.
R129 Kirjutas:EC - economy. Kui tuli põleb on ökonoomsem, et kompressor ei lähe järgi.
Ma ei tea kas mercedesel ka, aga osadel autodel on ka AC - air conditioning. vanematel mb'del täitsa olemas, kas AC või lumehelves.
R129 Kirjutas:Kliimaaine kontrollimine võib sul tõesti kõige kallimaks minna - ja kohe eriti kalliks. Eriti hull on häda siis kui on kliimaautomaatik ja auto üritab kõigest väest tellitud temperatuuri salongi tekitada. Mida aga ei tule on külm õhk, sest pole vajalikku gaasi. Ja seetõttu jahvatabki pump/kompressor pidevalt täiskoormusel. kui rõhk madal ca4-5bar siis kompressor enam järgi ei lähe. kuna tegu oli pliidinuppudega, siis ainuke variant on sds'ga vaadata veakoodid üle.
R129 Kirjutas:Tempi andurid on tal ka muidugi - sise ja välisõhu oma. Kui ta nende infot ei tea siis on ka muidugi tiba jama vajalikke andureid ikka kõvasti rohkem kui 2.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Ok. Siis mb'l on hoopis sedapidi, et kui nupp sees ja tuli põleb siis on kliimaseade väljas. See tekitaski segadust minu jaoks, kuna seni olen kokku puutunud just vastupidise variandiga. Võibolla ei ole lihtsalt temperatuur seni kliimaseadme rakendumiseks piisavalt kõrge olnud.
Tänud igatahes info eest!
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
09-04-2009, 10:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-04-2009, 10:32 AM ja muutjaks oli v6sa.)
EC - Eriline Cooner
Kui EC põleb, siis ei lülitata kompressorit järgi. Kui EC ei põle, toimib automaatika nii, nagu teda on õpetatud - kui väljast võetavast õhust temperatuuri alandamiseks ei piisa, pannakse külmamasin tööle.
Vanematel on AC - Air Conditioning. Kui see põleb, siis külmamasin töötab. Kui ei, siis toimetab ilma õhku lisaks jahutamata. AC asemel võib olla ka lumehelves (meite säästukal on nii, näituseks).
Kliima kompressor ei rakendu, kui välistemperatuur on alla +5 kraadi, süsteemis puudub rõhk või on rõhk üle 30 (erinevatel süsteemidel on see erinev) bar.
Mis otstarbeks on EC kliimaautomaadil?
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:Mis otstarbeks on EC kliimaautomaadil? v6sa Kirjutas:Kui EC põleb, siis ei lülitata kompressorit järgi. Kui EC ei põle, toimib automaatika nii, nagu teda on õpetatud - kui väljast võetavast õhust temperatuuri alandamiseks ei piisa, pannakse külmamasin tööle. ise juba vastasid ju (ja mingi 10x juba vähemalt vanemates teemades), lükkab KOMPRESSORI välja mitte kliima, aga Postitaja: ferdinand ei taha aru saada, ikka kliima ja kliima. kliima lülitub sisse ja välja süütega. kliimaautomaadil on eraldi "0" selleks kust saab kliima välja lülitada.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
09-04-2009, 05:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-04-2009, 05:19 PM ja muutjaks oli ferdinand.)
marek Kirjutas:ise juba vastasid ju (ja mingi 10x juba vähemalt vanemates teemades), lükkab KOMPRESSORI välja mitte kliima, aga Postitaja: ferdinand ei taha aru saada, ikka kliima ja kliima. kliima lülitub sisse ja välja süütega. kliimaautomaadil on eraldi "0" selleks kust saab kliima välja lülitada. Jh väljendusin natuke valesti, kliima töölehakkamise all pidasin silmas tõepoolest komoressori rakendumist ja nagu juba mainisin siis segadust tekitas minu jaoks just see süsteemi "tagurpidi" toimimine.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
ferdinand Kirjutas:Jh väljendusin natuke valesti, kliima töölehakkamise all pidasin silmas tõepoolest komoressori rakendumist ja nagu juba mainisin siis segadust tekitas minu jaoks just see süsteemi "tagurpidi" toimimine. ilmselt selleks ongi järgmistel mudelitel AC-OFF mitte EC et paljud ei saa pihta. tegelt võiks ju olla lumehelves edasi, siililegi selge mis see on.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Kas keegi oskab näpunäiteid jagada kliimasüsteemi koduste meetoditega kontrollimiseks. Kuidas saab kontrollida kliimakompressori ja selle siduri korrasolekut, kus paiknevad rõhuandur/temperatuuriandur? Mismoodi on korraldatud jahutusventileetori sisselülitamine?
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
27-04-2009, 10:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-04-2009, 10:50 PM ja muutjaks oli voodoo.)
Kuidagi nii saab, et hoiad "EC REST" nuppu all mingit aega kuni ta hakkab numbreid viskama, iga numbrikombinatsioon tähendab eraldi asja. Kui ma ei eksi, siis eDick kuskil teemas kirjutas ja andis ka lingi, kus näitab, mis number vastab millisele veale. Ma ei tea kas aint igal mudelil see samamoodi toimib.. ja ei tea ma milliseid vigu ta diagnoosib ja milliseid mitte, mingit infot aga peaksid niiviisi saama.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
voodoo Kirjutas:Kuidagi nii saab, et hoiad "EC REST" nuppu all mingit aega kuni ta hakkab numbreid viskama, iga numbrikombinatsioon tähendab eraldi asja. Kui ma ei eksi, siis eDick kuskil teemas kirjutas ja andis ka lingi, kus näitab, mis number vastab millisele veale. Ma ei tea kas aint igal mudelil see samamoodi toimib.. ja ei tea ma milliseid vigu ta diagnoosib ja milliseid mitte, mingit infot aga peaksid niiviisi saama. Jh see võimalus on automaatsete kliimaseadmete puhul. Mind huvitaks ennekõike, need andurid mis kliimakompressori töö blokeerivad ja nagu aru saan siis on selleks rõhuandur ja temperatuuriandur. neid andureid saboteerides peaks olema lihtne tuvastada milles viga on.
Tõenäoliselt hakkasid probleemid sellest, et radikaventilaator jäi kinni, kuid kuidas selle vendi juhtimine täpselt teostatud on? On see otseselt kliimakompressoriga seotud?
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Ära hakka seal midagi ratsima see süsteem ei ole odav. arvatavasti on sul kliimas kas mingi lekke ,et gaasi ei ole piisavalt. Ja kliima mehed on ütelnud ,et talvel peaks kah kliimat veits kasutama et määrida ühendus kohtade tihendied (ei tea kui tõene). Aga w202 ja w210 on esinenud selliseid probleeme ,et talvine sool ja pask on kliima ja tavaratika vahel ja see tekitab happelist keskonda ja söövitab kliima radika läbi.
Mina soovitan lase kliima apparaat külge panna ja see näitab kohe ära kas rõhud on olemas või mitte. Kui rõhku ei ole siis ei ole ka gaasi ja vähese gaasiga süsteem ei toimi ec nuppu tuli aga kustub.
Kunagi oli kliima kontrollimise süsteem pakt autos (bosch tondil vana kalevi kõrval) kuid nüüd see aparaat koos mehega seal samas kõrval fordis.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Praeguseks siis teema arenes sedasi, et süsteemi täitma asudes vuhises gaas radikatorust välja. Radikas oli korralikult kinnitamata ja seetõttu nühkis plastkate torusse augu. Tegelikkuses on sellise asja kontrollimine ju imelihtne, kuid millegipärast maksis selle avastamine ebamõistlikult palju. Teemat edasi uurides (hakatuseks taheti mulle kliimaradikat 2500.- müüa) jõudin selleni, et lasin radikatoru kokku keevitada ning süsteemi uuesti kontrollida ning seejärel ka täita. Ning hetkel toimib.
Ning siit moraal- kui ise kõike põhjalikult ei uuri siis üritatakse tõmmata pea igas valdkonnas kott pähe ja kirves selga.
|