26-03-2009, 10:58 PM
see on küll puhas K-jetronik sissepritse pea
Teoreetilised küsimused w123 kohta.(Karpa-sissepritseks)
|
26-03-2009, 10:58 PM
see on küll puhas K-jetronik sissepritse pea
26-03-2009, 11:09 PM
Tsitaat:see on küll puhas K-jetronik sissepritse pea Enam pole vist pöidlahöidmisest kasu
26-03-2009, 11:43 PM
wdb240 Kirjutas:Sest need systeemid on vanemad kui LEIB Sama vana kui maakera
28-03-2009, 09:18 PM
Vastan mulle saadetud sõnumile siin teemas, kuna sellest võib ka mõnele teisele kasu olla.
Kütusetorud-voolikud peaks kriitiliselt üle vaatama selles mõttes, et karburaatormootoril on kütusetorustik alarõhu all ja mõni veidi lekkiv liide või väikese praoga toru-voolik ei tähenda muud, kui vähenevat tootlikkust ja halvemal juhul ebameeldivat lõhna auto seismisel. Kuid pritsemootori tööks vajalik kütusesurve esitab torudele-voolikutele-liitekohtadele hoopis suuremaid nõudmisi. Pragunenud voolikud või roostes torud võivad põhjustada väga ebameeldiva üllatuse (heal juhul) või lõppeda auto mahapõlemisega (eriti halval juhul). Ehk tasuks üle kaeda, kui heas korras kütusetrass on. Profülaktika mõttes tasuks ära vahetada mootorialune voolik ning voolikud paagist kütusetoruni. Ka toru enda vahetus poleks kurjast, kuid sõltub selle seisundist. Kui roostet pole, siis pole vahetamiseks vajadust. Kuidas projekt edeneb? Kas on esimene suits torust kätte saadud?
29-03-2009, 06:51 PM
Bensutorud kontrollisin üle, roostet ei näinud kuskil, niiet jäävad vanad.
Bensuvoolikud(kummist) see-eest olid väga mädanenud ja pragulised, need vaatan kindlasti uued. Suitsu ei ole torust kätte saanud ja ilmselt ei saa niipea, kuna esiteks on ilm mittesobiv õues juhtmete harutamiseks ja teiseks mul on tulemas riigieksamid, enamus vabast ajast kulub raamatute taga istumisele. Siiski, üks küsimus jälle vahepeal...Mis karp see on?
29-03-2009, 07:06 PM
Diislil hoiab selline karp tühikäigu pöördeid. Kuna ka sinna on pöörete arv peale märgitud siis ilmselt sama otstarve.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
05-04-2009, 06:59 PM
Nii, sai laupäeval jälle garaazis käidud ja juhtmetega natukene tegeletud. Doonorilt kõik juhtmed, mis jooksevad mootori külge, maha võetud ja siis sinisele mootori külge ühendatud.
w124 skeemid sellele ei sobi. HÄDASTI OLEKS VAJA W123 sissepritsele mõeldud skeeme. Isegi kui kellegil on need kuskil raamatus, siis ma võin läbi astuda ja skeemidest koopiad teha. Tegin mõned pildid ka, et saada selgust mis asi mis ülesannet täidab. 1) Kas 2.0 karbussi diagnostika pistik tuleb ringi vahetada 2,3 omaga või need kattuvad? Pildilt näha diagnostika toosi kõrval vasakul väike karbike, mis ül. see täidab: http://motoclub.pri.ee/pildid/img_49d8d28b941cd.jpg 2) Mis on selle halli karbi nimi ja mida ta teeb: http://motoclub.pri.ee/pildid/img_49d8d42d3cd7a.jpg 3) Mootori seina külge kinnitub mingi pistik, mis ül. selle on ja kuhu need juhtmed sealt jooksma peaksid(just see ülemine, alumine on vana ja kõrvale lihtsalt näiteks pandud): http://motoclub.pri.ee/pildid/img_49d8d44f83b20.jpg 4) Selle karbi ül.: http://motoclub.pri.ee/pildid/img_49d8d49c1864b.jpg 5) Selle karbi ül.: http://motoclub.pri.ee/pildid/img_49d8d4bf530b5.jpg 6) Vaakum voolik jookseb selle külge, aga mis pistik see sinna läheb: http://motoclub.pri.ee/pildid/img_49d8d4f266a4d.jpg
05-04-2009, 10:50 PM
2. on kommutaator, mis ütleb poolile, millal särtsu anda.
http://auto.howstuffworks.com/ignition-system.htm
06-04-2009, 11:05 AM
4. või 5. võivad kumbki olla karpa relee, kui sa just need pildid sinise auto peal tegid.
06-04-2009, 02:11 PM
Neli ja viis on tehtud rohelise auto peal, ehk sissepritse.
07-04-2009, 03:18 PM
Abi, abi, abi vajan..
Eriti tähtis on see: HÄDASTI OLEKS VAJA W123 sissepritsele mõeldud skeeme. Isegi kui kellegil on need kuskil raamatus, siis ma võin läbi astuda ja skeemidest koopiad teha.
07-04-2009, 10:23 PM
Milles probleem - auto saad sa ilma skeemita ka käima. Pane küttesurve taha ja anna starterit. Kui jagaja töötab ning poolil on vool olemas siis peaks pill tööle jääma. Külmkäivituse ja tühikäigu jaoks on tõesti mõni juhe vaja vedada. K jetronicul pole ju aju.
07-04-2009, 10:26 PM
solgin teemat nats, aga mis vahet on k-jet ja ke-jet tronikul.
Lihtsalt sattus üks ke-jetronik õuepeale.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
07-04-2009, 10:32 PM
Laur Kirjutas:solgin teemat nats, aga mis vahet on k-jet ja ke-jet tronikul. Üks on täiesti puhas mehaaniline süsteem - vajab ainult küttesurvet. KE on edasiarendus K - lambda anduri ja kati tulekuga oli kütust vaja täpsemalt reguleerida. Ühesõnaga muu on peaaefu sama nagu K-jet puhul kuid pihustisse minevat küttehulka suudetakse õige veidike muuta. Rikastatakse natukene või lahjendatakse natukene - niipalju kui lambda nõuab
07-04-2009, 10:39 PM
Mul siiski vaja auto korralikult käima saada ja juhtmed õigetesse kohtadesse ühendada.
Ma ei ehita masinat põllule sõitmiseks vaid linnas liikumiseks. Neid juhtmeid on seal ikka üksjagu ja ilma skeemita väga-väga raske seal mingit sotti saada. Kellegil kindlasti leidub neid skeeme, aga kahjuks on see foorum küllaltki välja surnud ja käivad siin ainult teatud tegijad. Loodan, et pidevalt teemat uuendades satub mõni mees, kelle skeemid, minu teema otsa ja kostitab mind nende suurepäraste joonistega.
08-04-2009, 01:18 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-04-2009, 01:23 AM ja muutjaks oli R129.)
Jah kahjuks ei ole asjad nii roosilised. Originaal tolleaegsed skeemid on üks SUUUUUR joonis kus on kogu auto elekter peal. Tagatuledest sigaretisüütajani ning seal vahel on kuskil su jagaja ning külmkäivituspihusti. Silberis on need raamatute kujul olemas.
Mul on olemas 1983 (vanemaid enam pole) 380 SEC (K-Jet lambdaga) skeem. Mees kes jagab elektrit teeb selle järgi ära, jätab teatud komponendid välja (lambda "osakonna"). Külmkäivitus ja tühikäik peaksid sama tööpõhimõttega olema. Ma arvan et isegi releedel on samad otsad. Ka süüde jne süsteemid - võibolla on vaja veidike leiutada. Kui sa loodad et kellegil on olemas skeem kus on sama värvi juhtmed isegi joonistel ning sinu sellel aretatud mootoril ja auto kapotialusest pilt olemas (kus reaalselt mingi andur jne asuvad), siis seda inffi jäädki sa ootama. Plug and play lahendust pole. Ausalt. Julgen öelda et Eestist sa vanu skeeme neid ei saa (va Silberist - ja sealgi ei ole kõikide masinate skeeme: erinevaid variante on lihtsalt) - sest need on ikka väga defka värk. Uuemad on muidugi elektroonsel kujul olemas ja neid liigub erinevates programmides. Kui elektrik teab nende releede põhimõtet siis ei ole isegi skeeme vaja - loomulikult on need abiks K-jet on lihtne ja labane. Need karbikesd ei ole ajud; sisuliselt 8 klemmiga relee. K ja KE on sarnased, nii et need skeemid mis ma saatsin ka nendega peaks niiöelda pildi ette saama - ise peab asja endale selgeks tegema. Vanu skeeme on raske saada ja seetõttu peabki aretama ja mitmest autost võibolla info enda jaoks kokku mõistatama. Ma ei saa millegi pärast kogu joonist välja printida - seepärast ka jupitan. Esimene joonis "aju" sisendid. Pole vaja kommentaare ilmselt peale seda et nr 7 on puudu (tühikäigu lüliti juhe millegipärast) Teine joonis - süüde. Üldse nendel skeemidel mis ma saadan ei ole pistiku numbrid vaid standard voolu tähistused - 16 on ALATI süütepooli mass (ühenda sinna kus süütepooli peal on nr 1); 15 on ALATI süütevool (aga kui ploki peal on nr15 klemm siis ei tähenda alati see seda et sinna peaks ise süütevoolu vedama) jne. Neid standardseid tähistusi peab elektrik teadma, muidu ei ole ta autoelektrik lihtsalt ja selline mees saab küll lisatulede panekuga hakkama kuid natuke keerulisemate asjadega mitte. Kolmas Üldine skeem asjade asukohast Neljas Tühikäigu lülitist veidike - üldine asend ja tema seos tempi anduriga. (nr 8 on automaadi N lüliti esimese millega lubatakse süütelukust starteri käivitusvool - lilla) Külmkäivitus (selle termo/time karbikese skeemi mul enam pole) Aga noh selge on see, et valesse kohta voolu või massi andes võid sa need karbikesed maha põletada.
08-04-2009, 01:24 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-04-2009, 01:33 AM ja muutjaks oli R129.)
08-04-2009, 09:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-04-2009, 09:15 AM ja muutjaks oli R129.)
08-04-2009, 09:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-04-2009, 09:43 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Põllukat või mitte, aga enne suuremahuliste elektritööde tegemist oleks kasulik mootor korraks käima panna - K-Jet annab selleks võimaluse... Muidugi, perfektsionist teeb kõik valmis ja alles siis keerab võtit
R129 Sain hulga skeemikesi, mida mul seni polnud. Suur tänu!
08-04-2009, 12:01 PM
Ma muidugi kardan ka veel seda, et sa võib isegi süsteemi õigesti kokku panna aga käima ei hakka ta sul ikkagi korralikult, sest need relee plokid võivad väga vabalt tuksis olla. Lisaks paar klappi ka veel.Tulemuseks ongi siis see, et näiteks külmalt tühikäik puudub, või ei ole õige pöördega vms.
Seetõttu alustaksin ka mina niiöelda järjest: mootor käima, tühikäik, külmkäivitus jne. Siis peaks paremini endale asja selgeks saama ja võimalikke vigasid (kas valesti ühendadatud skeem või peetis jupid) on kergem üles leida. Edu |
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
|