Postitused: 152
Teemad: 24
Liitus: Nov 2006
Maine:
0
09-03-2009, 04:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-03-2009, 07:29 PM ja muutjaks oli marek.)
Kuna päris mitmel on ennem küsimusi selles valdkonnas olnud siis teen ka omamoodi küsimuse,millal ise keegi kasutab antud funktsiooni,mida need ka tähendavad,kas suvel/talvel kasutada jne.
Ise hetkel ei saa aru millise funktsiooniga jalasoojendus peaks töötama. kas nr6. ja nool alla? Ning kas nr.4 on väljalülitatud kui tuli põleb ning milleks teda kasutatakse,kas ka talvel?
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
1. esiklaasi max soojendus - vent max, temp max, kont sees, nool üles, mina ei kasuta.
2. siseõhk, vist ei pea seletama.
3. kõik automaatne, puhub sinna kuhu arvab, et õige. suvel väga hea, talvel meie kliimas kasutan manuaalset seadet.
4. EC ehk economy, ehk kont väljas. ei ole vaja kunagi näppida. (kont väljas sõites jäävad tihendid määrimata jne kuni ükspäev enam külma ei tule) REST - kui süüde väljas, kasutab mootori jääksoojust, et salongi kütta, väga hea asi, kasutan talvel/külmaga koguaeg, näiteks poodi minnes. kuna õli nii kiiresti ei jahtu, siis ca 1-2 min ja mootori temp jälle norm.
5. tagaklaasi el.soojendus, ei kasuta peaaegu kunagi, jõhker vooluröövel ja lühikestel otsadel võib akule kehvasti mõjuda. pealegi on ju autol peeglid.
6. manuaalselt puhumine, regullid sinna kuhu ise tahad et puhuks, mina kasutan ainult (v.a. hommikul kui jääst vabastamine) alla (soe õhk tõuseb ju niikuinii üles ja et varbad ei külmetaks ja et ust avades ei oleks autos jälle sama temp mis õues) või siis paar nõksu paremale, ehk rohkem "üles ja alla" kui väljas jäätuvat ollust sajab.
need on minu aastate pikkused kogemused, aga kindlasti on paljudel omad kogemused, nt. et koguaeg peab täiega esiklaasile puhuma või igal võimalikult hetkel kont välja, sest siis läheb "vähem" kütust jne.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
Kahju, et mul ei ole pilti, aga minu w203 kliima on tiba teistsugune. Ma ei tea - seda nim. vist 2-tsooniliseks. Seal on 1 nupp, mille ideele ma kangesti pihta tahaksin saada. Üritan pildi lisada mingi aeg.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
voodoo Kirjutas:Kahju, et mul ei ole pilti, aga minu w203 kliima on tiba teistsugune. Ma ei tea - seda nim. vist 2-tsooniliseks. Seal on 1 nupp, mille ideele ma kangesti pihta tahaksin saada. Üritan pildi lisada mingi aeg. sul äkki see ekraaniga variant?
Postitused: 152
Teemad: 24
Liitus: Nov 2006
Maine:
0
marek Kirjutas:4. EC ehk economy, ehk kont väljas. ei ole vaja kunagi näppida. (kont väljas sõites jäävad tihendid määrimata jne kuni ükspäev enam külma ei tule) REST - kui süüde väljas, kasutab mootori jääksoojust, et salongi kütta, väga hea asi, kasutan talvel/külmaga koguaeg, näiteks poodi minnes. kuna õli nii kiiresti ei jahtu, siis ca 1-2 min ja mootori temp jälle norm.
Kas kont on väljas sel juhul kui tuli põleb ehk aktiveeritud?
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
laisad Kirjutas:marek Kirjutas:4. EC ehk economy, ehk kont väljas. ei ole vaja kunagi näppida. (kont väljas sõites jäävad tihendid määrimata jne kuni ükspäev enam külma ei tule) REST - kui süüde väljas, kasutab mootori jääksoojust, et salongi kütta, väga hea asi, kasutan talvel/külmaga koguaeg, näiteks poodi minnes. kuna õli nii kiiresti ei jahtu, siis ca 1-2 min ja mootori temp jälle norm. Kas kont on väljas sel juhul kui tuli põleb ehk aktiveeritud? jah, kont on siis väljas kui tuli põleb, ehk on aktiveeritud "säästureziim".
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
Aga misasja ta siis puhub, kui see väljas on? puhtalt mootori sooja ja väljast tulevat kylma? ehk siis sama systeem, mis oli juba nt. mossedel ja sigullidel? ma siiani arvasin sellest asjast natuke teisiti (või siis ei arvanud midagi ja arvasin end teadvat). Üleüldse, mida siis saab nimetada kliimaks ja mida konditsioneeriks? Kliimaks rahvakeeles peetakse siiski seda varianti, kus on olemas "AUTO" funktsioon, konditsioneer see, kus "AUTO" puudub?
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
voodoo Kirjutas:Aga misasja ta siis puhub, kui see väljas on? puhtalt mootori sooja ja väljast tulevat kylma? ehk siis sama systeem, mis oli juba nt. mossedel ja sigullidel? ma siiani arvasin sellest asjast natuke teisiti (või siis ei arvanud midagi ja arvasin end teadvat). Üleüldse, mida siis saab nimetada kliimaks ja mida konditsioneeriks? Kliimaks rahvakeeles peetakse siiski seda varianti, kus on olemas "AUTO" funktsioon, konditsioneer see, kus "AUTO" puudub?
Konditsioneer on seade mis kondenseerumist ära kasutades töödab "külma" - ehk agregaat mis suudab jahedamat õhku tekitada kui sisenev õhk (loomulikult teatud tingimusteni).
Kliimaautomaatika on süsteem mis üritab autos teatud temperatuur hoida. MBl on näiteks ülemisel pildid oleva "võrekese" taga väike ventilaarot mis puihub temataga olevale temperatuuri andurile õhku ja seeläbi saab kliimasüsteem aru mis temp käikangi juures autos on. Samalaadne võre/vendilaator/andur on üleval lae plokis salongivalgustuse juures. Lisaks sellele mõõdetakse veel välistemperatuuri, auto sõidukiirust (suurem hoog jahutab rohkem klaase), ning minuteada ka seda kas päike parasjagu paistab või mitte. Lisaks muidugi on kliimasüsteemi sisendina veel sinu seatud temperatuur, mootori temp jne. Ja kogu selle info põhjal ta siis arvutabki ja vaatab kuidas kõige optimaalsem oleks, et tekitada just sellist KLIIMAT autosse nagu sõitja seda soovib. Kui väljas on külm paneb sulle sooja - kui väljas on seo paneb sulle veidike jahedamat õhku. Kui mootor on jahe ja salong samuti siis puhub vaiksemalt, kui mootor soojeneb siis hakkab ühe kiiremini leigemat õhku puhuma jne. Variante on lõputult palju.
REST funktsioon tähendab seda, et paned auto näiteks seisma (lülitad mootori välja), aga ise oled veel autos ja tahad sooja saada. RESt funktsioon aktiveerib väikese pumpa mis siis jahutusvedelikku ringi puppab ning samal ajal puhutakse sooja õhku ka siis salongi. Toimib kuni teatud maani, kuni jahutusvedelik jahtub.
Ise sõidan AUTO režiimil ja mõnikord talvel suunan nati rohkem jalgadele.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
voodoo Kirjutas:Aga misasja ta siis puhub, kui see väljas on? puhtalt mootori sooja ja väljast tulevat kylma? ehk siis sama systeem, mis oli juba nt. mossedel ja sigullidel? ma siiani arvasin sellest asjast natuke teisiti (või siis ei arvanud midagi ja arvasin end teadvat). Üleüldse, mida siis saab nimetada kliimaks ja mida konditsioneeriks? Kliimaks rahvakeeles peetakse siiski seda varianti, kus on olemas "AUTO" funktsioon, konditsioneer see, kus "AUTO" puudub? mitte päris, ta ju hoiab salongi temperatuuri kraadidega mis nupust keerad ehk mootori soe ja välisõhk ainult. mossel oli aint sinine ja punane ja pidid koguaeg regullima, harva kui paika said... meibi suvel aint sinine.
"kliima" on see mis hoiab ainult salongi temperatuuri kraadides, kliimaautomaat on see mis teeb kõike koos kondiga (hoiab temp, regullib venti ja kuhu puhub) ja kont e. konditsioneer e. A/C on see mis teeb ainult külma (konti sai vist lisana viimati w202'le). mersudel on kliima juba standardis 80ndatest (v.a. odavad mudelid, lisana kõvasti varem, need temp. rullikud kraadidega), küll aga lisana oli kont (ON/OFF/kuivatus) ja kliimaautomaat.
tänapäeval ehk 2000 edasi umbes on kõik juba kliimaautomaadid (ehk kogu regull käib AUTOmaatselt koos kondiga).
edit: krt jokutasin kirj.'ga nii kaua, et r129 jõudis kõik ära öölda...
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Isiklikult leian, et suhteliselt idiootne lahendus on see, et on ära kotatud nn nöotsooni tuulutuõhk, mis võetkase otse väljast. AUTO režiimis tunnen ennast umbselt ja lisaks ei jää AUTO režiim ka sisse auto uuel käivitamisel. Tahaks saada seda, et jalale ja klaasile tuleks soojem õhk ja endale hingamiseks jahedam, see Thermotronic ei lase armatuuri keskavadest üldse midagi, kui keerata klaasile/jalgadele ja see on lollus, mis oli vanemate MB mudelite suuri plusse.
Pikematel sõitudel üksi sõites olen teinud nii, et kõrvalistuja tsooni külmaks ja suunanud enda poole, alles siis hakkab IMO looma mingit normaalset mikrokliimat (:
Siis millest ma pole aru saanud, kuidad lülitatakse sisse esiklaasi el. soojendusm kas akenda kuivatamise režiimist või kui temp. rullikud on põhjas (nagu USA foorumis väidetakse).
Ja ei ole ma täpselt pihta saanud, mil määral (mõjutavad, aga kuni mingite piirideni, kas siis plusskraadid ehk salongijahutus või miinuskraadid ehk salongisoojendus) mõjutab temp. rullikute asendit tosooliklappide asendit Webastoga töötades.
W126 roolis tunnen ennast oluliselt paremini kliima suhtes, jalale ja klaasile soe ja endale näkku külmem, et hingata midagi oleks.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
Ekraanita nimetab sakslane (HAU=heitzungs automaatik,ehk siis ainult soojenduse automaatne reguleerija.konditsioneerita masin) (KLA= kliima automatik) ja ekraaniga (KOMFORT-KLA= komfort kliima atutomaatik)
Sellel viimasel (K-KLA) Kofort kliimal on õhusuunamine juhil ja kõrvalistujal eraldi ja lisaks on tal välisõhu kvaliteedi andur.Viimane piltlikult öeldes nuusutab välisõhu kvaliteeti ja suunab siis sissetuleva õhu aktiivsöe filtrist läbi,et tuppa ikka hea ja puhas õhk tuleks.Näiteks peaks tunduvalt vähendama mingit lauda lõhna ja eessõitva mosse põlemata bensu lõhna. See toimib ainult siis , kui sul on söefiltri funktsioon aktiveeritud K-KLA paneelit(et punane tuli põleb nupu juures.SEDA NUPPU SA VOODOO ilmselt mõtledki.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
Jep seda mõtlengi.
Igatahes siin eelkõnelejale, et mina olen üsna rahul oma kliimaga - kuni see muidugi toimib. Panen puhuma tavaliselt jalgedele/klaasile, ja keskmistest tuleb sellist jahedamat hingatavat õhku. Kui on ainult klaasil, siis samamoodi tuleb eesmistest puhuritest jahedamat. Jama on ainult selles, et vahepeal lambist lylitab auto-rezhiimi välja - seda võite muust teemast lugeda, mille tegin. On siis asi CAN'is või milles iganes...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Rolz Kirjutas:W126 roolis tunnen ennast oluliselt paremini kliima suhtes, jalale ja klaasile soe ja endale näkku külmem, et hingata midagi oleks. sesmõttes on w140 kliima parem, saad ise valida kas tahad keskelt sooja või külma.
aga no siin teemas käib ju c-klassi kliima jutt mitte s-klassi.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
marek Kirjutas:Rolz Kirjutas:W126 roolis tunnen ennast oluliselt paremini kliima suhtes, jalale ja klaasile soe ja endale näkku külmem, et hingata midagi oleks. sesmõttes on w140 kliima parem, saad ise valida kas tahad keskelt sooja või külma.
aga no siin teemas käib ju c-klassi kliima jutt mitte s-klassi.
Minu 203 on ka võimalus keskelt külma lasta kuid faceliftil see kahjuks puudub.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
Ses suhtes kisub segaseks taas kord, et ma nüüd ei saa aru kas see valik on eraldi välja toodud, et keskelt tuleb külma ja mujalt sooja - või on see nö paigas lihtsalt, et puhub primaarselt sinna, kuhu suunatud, ja keskel immitseb kergelt kylmemat õhku ka välja. Mul on igatahes see teine variant ilmselt.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
voodoo Kirjutas:Ses suhtes kisub segaseks taas kord, et ma nüüd ei saa aru kas see valik on eraldi välja toodud, et keskelt tuleb külma ja mujalt sooja - või on see nö paigas lihtsalt, et puhub primaarselt sinna, kuhu suunatud, ja keskel immitseb kergelt kylmemat õhku ka välja. Mul on igatahes see teine variant ilmselt.
Minul 2002 a 203: see suur võre mis klaasile puhub - minul on seal selline lükatav hoob. Sealt saangi niiöelda külma tellida ning kui sealt juba puhub siis puhub ka keskmistest avadest külma.
Aga nagu öeldud 2004 see nii enam ei tööta. Aga vahet pole kui külma õhku sealt ka sul ei puhu - kliima hoiab keskmist tempi ikka sellel tasemel mida sa tellisid. Ehk siis mujalt hakkab seepeale rohkem sooja puhuma.
Võtsin suvalise pildi
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
10-03-2009, 10:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-03-2009, 10:21 AM ja muutjaks oli voodoo.)
Hehe, arusaadav - ma selle keskmise suure unustasin üldse ära Seda autot ostes pidasin seda üldse kõlariks... (piltidelt kui vaatasin)
Mul puhub külmemadt nendest "maki üleval" olevatest, kui olen suunanud klaasile, klaas/jalg, aint jalg.
|