Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
§110. Sõidukiga, mida pole nimetatud käesoleva määruse §-des 111 ja 112, tohib asula sõiduteel sõita pärisuunavööndis mis tahes rajal eeldusel, et täidetakse käesoleva määruse § 80 nõudeid. Asulavälisel teel tuleb sõita sõidutee parempoolse ääre lähedal. Kui pärisuunavööndis on mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud.
§136. Asulavälisel teel, kus sõidutee seisund või tihe vastassuunaliiklus ei võimalda mööda sõita sõidukist, mis ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, peab viimase juht hoiduma võimalikult paremale ja vajaduse korral peatuma, et lubada mööda enda taha kogunenud sõidukid.
***
§133. Kui möödasõidu ajal ilmneb takistus või liiklusoht, mida juht ei saanud ette näha või ei osanud õigesti hinnata enne möödasõidu alustamist, tuleb möödasõit katkestada. Kui möödasõidu katkestanud juht tahab naasta pärisuunavööndisse, peavad taga sõitvad juhid seda võimaldama.
§134. Juht, kellest mööda sõidetakse, ei tohi möödasõitu takistada sõidukiiruse suurendamisega ega muul viisil.
tõin välja mõned § mida pidevalt meelega rikutakse... eriti hakkavad silma viletsate autodega vanuses umbes 45+ kibestunud meeskodanikud.
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
liisel Kirjutas:autokoolis palju õpetatakse. Iseasi palju keegi kõrvataha paneb. Pole normaalne kui vahtralehega ringile sisse sõites suunda näitab. Pisiasi küll aga tekib küsimus et mis tal veel kuulmata jäi. Jah ringile sõites näitan paremat suunda kui kohe väljuda sealt ka kavatsen. Aga vasakut... Või jäi mul mingi osa koolis märkamata?
Kool on tore koht...
Võimalik, et need inimesed kusagil välisriigis selle harjumuse omaks võtnud. Seda tean,et Norras näidatakse vasakut suunda, kui läbitakse üle poole ringist. Liikluskorraldus vähe mugavam ringidel, lihtsam.
Postitused: 1,025
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
1
Lihtsam kindlasti- Iirimaal ntx lastakse kõrvalteelt tulijad vahele ilma probleemideta ning Rootsis jäävad suure mitmerealise tee peal autod seisma, et suvaline jalakäija suvalises (mitte ülekäiguraja juures) kohas üle lasta.
Kuid kui võtad natuke siit, natuke sealt, siis valitsebki täielik anarhia ja kaos. See, mis autokoolis õpetatud, seda pole, mingid "võtted" kuskilt mujalt jne.
Juhtus endal selline asi hiljuti, et jäin ülekäiguraja ees seisma ning kõrvalrajalt - kiirust lisades- kihutas meeletu hooga minu tagant vahtralehega neiu, kes vaatas, et veel jõuab jalakäija eest läbi. Sellisel juhul ei julge ise ka enam seisma jääda ja kedagi üle lasta, kuna just autokoolist tulnu tekitab enda reegleid liikluses.
Postitused: 367
Teemad: 20
Liitus: Dec 2008
Maine:
0
väikemees Kirjutas:liisel Kirjutas:autokoolis palju õpetatakse. Iseasi palju keegi kõrvataha paneb. Pole normaalne kui vahtralehega ringile sisse sõites suunda näitab. Pisiasi küll aga tekib küsimus et mis tal veel kuulmata jäi. Jah ringile sõites näitan paremat suunda kui kohe väljuda sealt ka kavatsen. Aga vasakut... Või jäi mul mingi osa koolis märkamata?
Kool on tore koht...
Võimalik, et need inimesed kusagil välisriigis selle harjumuse omaks võtnud. Seda tean,et Norras näidatakse vasakut suunda, kui läbitakse üle poole ringist. Liikluskorraldus vähe mugavam ringidel, lihtsam.
Mul vanamees samasugune.. seletan et maha sõites aga ikka näitab, nii igaks juhuks.
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
väikemees Kirjutas:T6nu Kirjutas:...kui juba autokoolis õpetatakse, et aeglased autod esimeses reas, kiiremad teises jne.
Ma küll sellist osa autokoolist ei mäleta.
Mingite omaseaduste täitmata jätmise pärast küll ei tasu pahandama hakata. Kui osav oled ja vähe kannatust, küll siis leiad võimaluse probleemi tekitajatest möödumiseks.
ja jah saab küll mööda aga kuna mina sõidan vahtra lehega ja sõelun linnas autode vahel paremast reast vasakule jne. Siis mind tembeldatakse ju rullnokkaks kohe! Ma ei saa aru mis teil vahtra lehe vastu on osad suuremate kogemustega juhid on veel hullemad (hoia mütsi kinni)?
Kui ikka rool käes ei istu ei tee sinust ükski esi-,taga ja nelikvedu juhti vahet pole mis auto sul on mine harjuta metsavahel vähese liiklusega kohas ja kui siis kah välja ei tule pane load kapile ja sõida ühistranspordiga. Oled ohutum meile kui ka endale. ( Üleüldiselt jokkutajadele ja muudele nii nimetatud rallisõitjatele.)
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Ohutu on ilmselt siis, kui sa ka rahulikult sõidaksid. Eks me enamus oleme kunagi vahtralehega (või siis vähemalt sama vanad olnud) olnud ja iga km/h on mõnus tundunud. Tegelikult ei ole ju küsimus ajalises võidus/kaotuses vaid EMOTSIONAALSES rahulolus/rahutuses kui 50+km/h asemel 40 km/h või vastupidi sees. Või kui mõni mees tahab mulle selgeks teha, et nii kilomeeter kaks sellise hooga sõites jääb ta kuhugi hiljaks või mingi muu vabandus, siis on fakt et oled väga vilets aja planeerija.
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
R129 Kirjutas:Ohutu on ilmselt siis, kui sa ka rahulikult sõidaksid. Eks me enamus oleme kunagi vahtralehega (või siis vähemalt sama vanad olnud) olnud ja iga km/h on mõnus tundunud. Tegelikult ei ole ju küsimus ajalises võidus/kaotuses vaid EMOTSIONAALSES rahulolus/rahutuses kui 50+km/h asemel 40 km/h või vastupidi sees. Või kui mõni mees tahab mulle selgeks teha, et nii kilomeeter kaks sellise hooga sõites jääb ta kuhugi hiljaks või mingi muu vabandus, siis on fakt et oled väga vilets aja planeerija.
ei ole mingit emotsionaalset vajadust kiirustada kui tee olud ol halvad siis sõidan ka aeglasemalt aga siis kah ei töllerda jalus teistel vaid panen parema suuna sisse sõidan nats tee ääres veel rahulikumalt ja siis jätkan oma sõitu. Ei ole halb aja planeerija pigem elame ajas kus kõigil on kiire.
Postitused: 189
Teemad: 17
Liitus: May 2006
Maine:
0
Tere. Täna siis väga taunitav kogemus lisaks. Minu peatudes enne reguleerimata ülekäigurada inimese üle tee laskmiseks (kohaks Tartus Võru tänava ja Sõbra rist-vasakule jääb siis maxima) otsustas üks tumesinine w210 kasutada minust suure kiirusega möödumiseks vasakpöörde rada-möödumist lõpetades sattus hetkeks ka vastassuuna vööndisse (vastassuuna vasakpöörde ratta). Inimene oli juba ülekäigurajal minu auto nina ees...edasi võite ise mõelda, mis oleks võinud juhtuda. Kahjuks numbrit ei näinud.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
10-05-2009, 11:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-05-2009, 11:23 AM ja muutjaks oli voodoo.)
Mind kutsuti eile vägagi omamoodi korrale, selles suhtes et sõitsin mustale 330'le 130ga vastu (90 alas), lube kaasas pold ja ei olnud minu auto. Õnneks närisin läbi, et ilmselt ta nüüd ümber keerab ja järele tuleb. Jäin seisma tee ääres, vaatan bemm kihutab ca 200'ga must mööda - ei osanud arvata et ma juba seisan tee ääres. Siis pani tähele ja tuli uuesti tagasi. Istusin natuke nende autos, pääsesein SUULISE HOIATUSEGA. Pärast seda oli küll selline "what the piiks" tunne ja kiirust pole ületanud siiamaani - moraalne kohtustus tekkis, sest sain põhimõtteliselt suure kingi osaliseks..
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
voodoo Kirjutas:Mind kutsuti eile vägagi omamoodi korrale, selles suhtes et sõitsin mustale 330'le 130ga vastu (90 alas), lube kaasas pold ja ei olnud minu auto.
Istusin natuke nende autos, pääsesein SUULISE HOIATUSEGA. ahh ära valeta, see ple siin maal võimalik.
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Krt politseinikutel vist on mingi viirus kallal
Enne jõule sai ka... Kiirust ainult väheke üle. Ülevaatus, kindlustus ja load olid ka kehtivuse kaotanud. Suuline hoiatus
Auto olukorrast ei olnud ausalt teadlik ja järgmine päev sai kõik ka korda aetud.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
marek Kirjutas:voodoo Kirjutas:Mind kutsuti eile vägagi omamoodi korrale, selles suhtes et sõitsin mustale 330'le 130ga vastu (90 alas), lube kaasas pold ja ei olnud minu auto.
Istusin natuke nende autos, pääsesein SUULISE HOIATUSEGA. ahh ära valeta, see ple siin maal võimalik. tõsiselt ka, ma olen siiamaani hämmingus...
Postitused: 499
Teemad: 21
Liitus: Jun 2008
Maine:
1
voodoo Kirjutas:Mind kutsuti eile vägagi omamoodi korrale, selles suhtes et sõitsin mustale 330'le 130ga vastu (90 alas), lube kaasas pold ja ei olnud minu auto. Õnneks närisin läbi, et ilmselt ta nüüd ümber keerab ja järele tuleb. Jäin seisma tee ääres, vaatan bemm kihutab ca 200'ga must mööda - ei osanud arvata et ma juba seisan tee ääres. Siis pani tähele ja tuli uuesti tagasi. Istusin natuke nende autos, pääsesein SUULISE HOIATUSEGA. Pärast seda oli küll selline "what the piiks" tunne ja kiirust pole ületanud siiamaani - moraalne kohtustus tekkis, sest sain põhimõtteliselt suure kingi osaliseks..
Ahaa, aga mida sa seal mustas autos tegid, et trafita pääsesid
Postitused: 499
Teemad: 21
Liitus: Jun 2008
Maine:
1
Tartu-Tallinn trass täna: Tulin ema juurest Paidest täna tagasi Tallinna mingi kl.17.00, kiirust ei ületanud st. et lubatud sõidukiirus +3 km/h krt ma oleks nagu seisnud teeääres, kõik mis on võimeline liikuma sõitis minust mööda ja ikka sellised möödasõidud, et vaata taha, et jätta tagantulijatele hulludele vahelekeeramise ruumi ja vahi ette, et kui laks peaks käima, et jupid minuni ei lendaks, "täishullumaja"
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
jansa48 Kirjutas:Tartu-Tallinn trass täna: Tulin ema juurest Paidest täna tagasi Tallinna mingi kl.17.00, kiirust ei ületanud st. et lubatud sõidukiirus +3 km/h krt ma oleks nagu seisnud teeääres, kõik mis on võimeline liikuma sõitis minust mööda ja ikka sellised möödasõidud, et vaata taha, et jätta tagantulijatele hulludele vahelekeeramise ruumi ja vahi ette, et kui laks peaks käima, et jupid minuni ei lendaks, "täishullumaja"
Nende elud on lihtsalt väärtusetud ja ei hooli oma lähedastest!
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
jansa48 Kirjutas:Tartu-Tallinn trass täna: Tulin ema juurest Paidest täna tagasi Tallinna mingi kl.17.00, kiirust ei ületanud st. et lubatud sõidukiirus +3 km/h krt ma oleks nagu seisnud teeääres, kõik mis on võimeline liikuma sõitis minust mööda ja ikka sellised möödasõidud, et vaata taha, et jätta tagantulijatele hulludele vahelekeeramise ruumi ja vahi ette, et kui laks peaks käima, et jupid minuni ei lendaks, "täishullumaja" 11. peatükk
SÕIDUKIIRUS
§128. Juht ei tohi:
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
§129. Juht peab vastavalt kiirusele hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatult pidurdanud või peatunud sõidukile.
§130. Sõitmisel peab juht hoidma ohutut külgvahet
§131. Asulavälisel teel, millel pärisuunas on üks sõidurada, peab juht, kes ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, hoidma niisugust pikivahet, et temast möödasõitnu saaks tagasi reastuda.
ei midagi isiklikku!
kas oled oma auto spidot kontrollinud? paljudel kipuvad nad ca 10km/h rohkem näitama. nt. minu autol valetab 5km/h suuremaks orig velgede ja kummidega.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
11-05-2009, 09:41 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-05-2009, 09:42 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Mis on ÕIGE kiirus maanteel, kus on lubatud 90 km/h? 110? 140? Aga miks mitte 80? Või 70?
Aga nii nad ju lendavad... Miks ei võiks siis aeglasemalt sõita. Kütusekulu, pidurdusteekond...
Krt, kui on nii kiire, et maanteel 88 km/h liikuv auto sunnib tsiteerima LE-d, siis on midagi väga valesti läinud juba enne teeleasumist.
Jah, ka minul pole meeldiv liikuda kolonnis, mille esimene auto sõidab kiirusega 88 km/h, kui ma ise tahaksin sõita 95-96 km/h (kella järgi siis 100 km/h). Mööda ei saa, sest liiklus on mõlemas suunas.
Aga....
Kui hakkame arvutama, siis selgub karm tõsiasi: sõites 88 km/h 90 km/h asemel kaotab 1 km läbimisel kui palju: 0,90909... s Isegi Tallinnast Tartusse sõites kaotab 2,84 minutit... Kõva kaotus küll.
OK, arvutus on rämedalt lineaarne, kuid annab suurusjärgu. Kui keegi viitsib, oleks huvitav seda loomkatsega kontrollida. Ma pean sillmas seda 88 vs 90. Mitte 90 vs 105
Veel: pidevalt 105 lennates võidab ~18 minutit.
Ma ei poolda venimist ja sellega kolonnide tekitamist, kus närvihaiged idioodid seejärel hakkavad kamikazemanöövreid tegema, et teistele ära panna. Aga tuletan meelde, et mitte esimene aeglaselt sõitev auto ei tekita kolonni. Vaid teine, kes ei hoia pikivahet. Ja ülejäänud, kes lamba kombel teineteise stanges kinni sõitma peavad, sest muidu pole nad ei edukad, kiired ega ilusad.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
11-05-2009, 11:07 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-05-2009, 11:08 AM ja muutjaks oli Martin.)
Mulle ei meeldi kolonnis sõita ja pigem lähen kiiresti mööda rivist. Miks? Halvad kogemused olnud. Endale meeldib kiirusehoidjaga sujuvalt sõita aga tavaliselt kolonnis on olemas üks või isegi mitu oinast, kes iga vastutuleva auto ja kurvi vms. puhul pidurdavad. Ei meeldi see pidev piduripedaali peal tampimine - ees sõitva auto piduritulede pidev vahtimine teeb mind närviliseks.
Mind ei häiri minust mööda sõitvad autod , teen neile ilusti ruumi ka vajadusel. Ise liigun aastaringselt lubatud +10km/h tempos - suvel panevad minust enamus mööda ja talvel jäävad jälle jalgu
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Martin Kirjutas:Mulle ei meeldi kolonnis sõita ja pigem lähen kiiresti mööda rivist. Miks? Halvad kogemused olnud. Endale meeldib kiirusehoidjaga sujuvalt sõita aga tavaliselt kolonnis on olemas üks või isegi mitu oinast, kes iga vastutuleva auto ja kurvi vms. puhul pidurdavad. Ei meeldi see pidev piduripedaali peal tampimine - ees sõitva auto piduritulede pidev vahtimine teeb mind närviliseks.
Mind ei häiri minust mööda sõitvad autod , teen neile ilusti ruumi ka vajadusel. Ise liigun aastaringselt lubatud +10km/h tempos - suvel panevad minust enamus mööda ja talvel jäävad jälle jalgu täpselt minu mõte. mina sõidan niikaua kruisiga lubatud kiirusega kuni keegi ette jääb ja kohe sõidan mööda.
v6sa Kirjutas:Miks ei võiks siis aeglasemalt sõita. Kütusekulu, pidurdusteekond... võib, aga loe punktid läbi: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...2#pid90812
p.s. hobusega saab veel ökomalt ja pid.teekond ka olematu!
v6sa Kirjutas:Krt, kui on nii kiire, et maanteel 88 km/h liikuv auto sunnib tsiteerima LE-d, siis on midagi väga valesti läinud juba enne teeleasumist. 88km/h ei ole mnt'l suurim lubatud kiirus, see on 90km/h
v6sa Kirjutas:kui ma ise tahaksin sõita 95-96 km/h (kella järgi siis 100 km/h). Mööda ei saa, sest liiklus on mõlemas suunas. njaa, "siin on midagi väga valesti läinud juba enne teeleasumist", max lubatud kiirus mnt'l on enamsti 90km/h. loomulikult on liiklus mõlemas suunas, tead sa mõnda ühesuunalist mnt'd? möödasõit küll probleeme ei tekita, lased paar autot mööda ja minek. äkki on asi hoopis toolil olevas tihendis kes ei suuda kiirust, kaugust ja gabariite arvestada? ma liigitaks need samasse punti nendega, kes linnas ristmikud kinni sõidavad.
Postitused: 499
Teemad: 21
Liitus: Jun 2008
Maine:
1
marek Kirjutas:jansa48 Kirjutas: 11. peatükk
SÕIDUKIIRUS
§128. Juht ei tohi:
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
§129. Juht peab vastavalt kiirusele hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatult pidurdanud või peatunud sõidukile.
§130. Sõitmisel peab juht hoidma ohutut külgvahet
§131. Asulavälisel teel, millel pärisuunas on üks sõidurada, peab juht, kes ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, hoidma niisugust pikivahet, et temast möödasõitnu saaks tagasi reastuda.
ei midagi isiklikku!
kas oled oma auto spidot kontrollinud? paljudel kipuvad nad ca 10km/h rohkem näitama. nt. minu autol valetab 5km/h suuremaks orig velgede ja kummidega. Spido kontrollitud 95km/h on õige kiirus 91km/h.
Pikivahet hoian alati normaalset, aga kui tagant ei tule mitte üks vaid korraga kaks või kolm kihutajat (nagu eile kahel korral) siis sellest pikivahest ei piisa kuidagi muidu, kui pidurdades. Selline mulje jäi, et esimene mööduja põgenes kahe killeri eest...
Sõitsin kolonnis mille kiirus oli eeskirjadega OK
|