Postitused: 393
Teemad: 42
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
Probleem siis mootori pööretes,pöörted hakkasid äkitselt tühikäigul hüppama 200-1700pm. Algul oli see ainult külmamootoriga aga nüüd ka soojalt aga kui käik panna D peale siis püsivad pöörded normis(see vist sellest ,et vedu on taga, siis saab rohkem õhku-kütet kätte vist).Milles võib viga olla üldse ja millest peaks vea otsimisel alustama?Muidu sõites ei kaku ja jõud ja minek on ka sama ja ka kütusekulu.
Postitused: 777
Teemad: 39
Liitus: Nov 2005
Maine:
6
Kas tühikäigu mootori (või mis iganes selle junni nimi pole mis pritsungi juures asub)viga ei või olla?
Postitused: 858
Teemad: 33
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
minu endisel massinal oli sama häda enne ostu. öhulugeja mass oli kuidagi lahti tulnud.
Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
ECU'l on mälus etteantud pöörete vahemik, milles mootor peab opereerima. ECU saab signaale mitmetest sensoritest üle mootori ja vastavalt nendest sensorist saadud andmetele korrigeerib tühikäigupöördeid nagu peaks ette nähtud olema vastavalt neile sensorinäitudele.
Kindlaks tuleb teha, kas senoritest tulev signaal on õige ehk kas sensorid on töökorras. Kontrollida võid:
1) mootori töö temperatuuri sensorit
2) throttle valve position (load signal) - seguklapi asendi sensorit
3) õhukoguse/massi sensorit (sensor plate deflection)
4) lambda sensorit
Rahvakeeli tühikäigumootor ehk idle speed actuator ei mängi siin mingit rolli, see avab lisaõhukanali pöörete tõstmiseks ainult siis kui mootor on külm ja kui on vaja koormuse tõttu pöördeid tõsta (roolivõim, kont jne)
Postitused: 393
Teemad: 42
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
[quote= samuti ei tohiks mõjutada vee temperatuur.
[/quote]Noh algul oli nii ,et külmamootoriga lainetas ja soojalt oli kõik ok
aga paarpäeva hiljem hakkas ka seda tegema sooja mootoriga....
Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
to hents99
Ma ei ole öelnud, et tühikäigumootor soojalt tagant ära kaob. Loe mu postitust täpsemalt. Seal on ju selgelt öeldud et reguleerib pöördeid ka koormuse korral. Kui aga mootor on soe ja tarbijaid/koormust taga pole, siis on tühikäigumootori õhuklapp suletud ja lisaõhku sealt peale ei tule ja seega ei mängi ka mingit rolli mootori pööretes.
Samuti ei ole ma viitanud vee temperatuurile kui veakohale vaid vigasele sensorile/andurile. Kui vigase sensori väljasaadetav impulss kõigub ja ei vasta temp väärtusele, siis loomulikult saab ju ECU valeandmeid, kuid ega viimane tea et need valed on ja korrigeerib mootori tööd vastavalt saadud andmetele.
Postitused: 393
Teemad: 42
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
Viga siis leitud,vigane oli siis õhukoguselugeja.
Lukku