Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ümberehitus
#1
Meile kõigile tuntud kasutaja hents99 autoteemast kasvas minu jaoks välja ümerehituse arutelu.

Mind huvitab just võimalikud tagajärjed avarii puhul. Kas makstakse ja millal makstakse ja kui palju makstakse.

Ise plaanin ümberehituse luba taodelda ja olles eelnevalt vestelnud arvati et suure tõenäosusega läheb see ka läbi. Tegemist ju MB originaalmootoriga ning isegi mootori kinnitused istuvad üks-ühele. Küsimus võib tekkida hobujõududega ja SL73 liigutusega - kas oli eraldi AMG tüübikinnitus või seeriatootmine või ümerehitu vms?

Minu mõttekäik on järgmine: näiteks võimaliku esilaksu korral (mitte minu süül) saab kindlustus teada, et sellise mootori taastamine maksab suurusjärgus vähemalt 15 kilo euri (hinnad e-bays) + auto remont - ühesõnaga üüratu summa.  See on ju rohkem kui suvaline R129. Lahendus - me ostame sult auto ära 150 kiloga ja ise oled süüdi et sellise mootori sinna panid. Kui mul nüüd on passis kirjas või mingi ümberehitusluba jne, et sisuliselt on tegemist SL55-ga, mis on juba HOOPIS kallim kui SL 500, siis õnnestuks peale "eksperthinnangu andmist" selgusele jõuda, et 150 kilo asemel tuleks näiteks 350 kilo maksta. Võibolla panen täiesti puusse - ma ei tea. Sest kui mõni mees paneb endale kalli stange autole (millel on näiteks TÜV sertifikaat) siis ju öeldakse piltlikult, et kuule pärdik hauka sedasamust kui lähed kindlustuse ukse taha õigust nõudma.

Kas ainuke võimalus sellises olukorras (minu olukorras) oleks siis kohtutee jalge alla võtta?


Põhimõtteliselt ma ei saa üldse aru kuidas rahvas avalikult ajalehtede kaantel kirjutab, et mul on "street legal" 1000 hj Toyota/Nissan kuigi tegelikult pole ARK teemaga üldse seotud. Piisab ju tehnopassist vaadata ülevaatuspunkt kes sellisele pillile dabro andis ja hakkavadki kohe noomitused/trahvid lendama!
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#2
Helistasin ka kunagi ARKi mootorivahetuse pärast, 2,0D asemele 3,0D.
Öeldi, et kui sama mudeli mootor, siis pole vaja ümberehituse luba. Summuti peab ainult kogupikkuses olema sama mis tehas paigaldab 3,0D mootorile, veel paluti ülevaatuspunktist tahmatest võtta ja läbi tulla. Siiani käimata.Confusedad:
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#3
Hmm kui sul kasvab ka hp määr siis pead selle loa ikka tegema.Ja kindlustust pead ka hakkama rohkem maksma.Ei loe ka see ,et tehasest on tehtud sellise mootoriga originaalis.Nii vähemalt tehti minule ARK-ist selgeks.On ka olnud juhuseid kus see tegemata on ja siis keegi sulle sisse kimab ja see välja tuleb ,et mootor vahetatud suurema vastu ja märge puudub tehnilisespassis.Oled sina automaatselt süüdi.Siin ongi see uba ,et siis kindlustus ei saa midagi viriseda kui miskit peaks juhtuma.
Vasta
#4
pfanner Kirjutas:Hmm kui sul kasvab ka hp määr siis pead selle loa ikka tegema.Ja kindlustust pead ka hakkama rohkem maksma.Ei loe ka see ,et tehasest on tehtud sellise mootoriga originaalis.Nii vähemalt tehti minule ARK-ist selgeks.On ka olnud juhuseid kus see tegemata on ja siis keegi sulle sisse kimab ja see välja tuleb ,et mootor vahetatud suurema vastu ja märge puudub tehnilisespassis.Oled sina automaatselt süüdi.Siin ongi see uba ,et siis kindlustus ei saa midagi viriseda kui miskit peaks juhtuma.
Viimase postile lisan siiski niipalju, et vahet ei ole palju sul kilovatte passis on, sellesmõttes, et kindlustus makse kallimaks enam ei muutu kui sul on üle 149kw ehk kas 150kw või 550kw - summa on sama.
Mis puutub teemasse üldiselt, siis äkki tasuks paar maili saata mingitele tarkadele ARK-ist? Ennast huvitab ka tegelikult antud teema, kuna ise ka ratsija/aretaja...

Vasta
#5
92S500 Kirjutas:
pfanner Kirjutas:Hmm kui sul kasvab ka hp määr siis pead selle loa ikka tegema.Ja kindlustust pead ka hakkama rohkem maksma.Ei loe ka see ,et tehasest on tehtud sellise mootoriga originaalis.Nii vähemalt tehti minule ARK-ist selgeks.On ka olnud juhuseid kus see tegemata on ja siis keegi sulle sisse kimab ja see välja tuleb ,et mootor vahetatud suurema vastu ja märge puudub tehnilisespassis.Oled sina automaatselt süüdi.Siin ongi see uba ,et siis kindlustus ei saa midagi viriseda kui miskit peaks juhtuma.
Viimase postile lisan siiski niipalju, et vahet ei ole palju sul kilovatte passis on, sellesmõttes, et kindlustus makse kallimaks enam ei muutu kui sul on üle 149kw ehk kas 150kw või 550kw - summa on sama.
Mis puutub teemasse üldiselt, siis äkki tasuks paar maili saata mingitele tarkadele ARK-ist? Ennast huvitab ka tegelikult antud teema, kuna ise ka ratsija/aretaja...

Jah see kw asi jäi lisamata.Kuid Lauri puhul on nii ,et makse ikka läheks suuremaks.Ja seegi veel ,et kw-sid ei tohi olla rohkem kui 30% tehases ametlikult vahele pandud enim kw-sid omaval mootoril.Selline asi kuskilt veel meelde jäänud.
Vasta
#6
30 protsenti jah, aga ma tean,et passis olevast mootorist ei tohi ta rohkem ületada. Sina annad mõista, et ükskõik mis kootor omab enim kilowatte, selelst ei tohi 30 protsenti rohkem omada...Vüõimalik, et ma ei saanud sõnastusele pihta. Ära pikka viha pea
Vasta
#7
või pead silmas ikkagi mudelil enim kilowatte omavat mootorit?
Vasta
#8
renkju Kirjutas:või pead silmas ikkagi mudelil enim kilowatte omavat mootorit?

Just nii kui w124 on enim kw-sid 500E-l 235kw(240kw) +siis 30% Muidugi on ka veel E60 AMG oma 280kw-ga kuid kas amg pole eraldi firma poolt järgi aidatud?Ja mootori kinnitusi ei tohi muuta(lõigata ,keevitada jne).Kui sinu teooria põhjal siis minul ei tohiks olla sellist mootorit peal mis mul praegu on sest sealt tuli juurde nii 50% kw-sid.
Vasta
#9
Mhmh, selge. Kuid tõesti, minule on kõrva taha jäänud, et passis olevast, tundub ka loogilisem, sest üldiselt on mida võimsam, seda erinev on juba mudel veermikus ja käigu osades ja nii edasi...
aga samas kõlab ka see sinu variant usutavalt, ei tea, nii et tuleb teada saada
Vasta
#10
Noh kui näitena võtta seesama teemaks olev r129, siis tehasepoolt (mitte amg) on ju kõigevõimsam SL600 ja 300kw, ehk sellest 30% võimsam on ju jämedalt 400kw. Võttes arvesse et "paberite järgi" on paigaldattav stock amg mootor (seda pole küll neile vaja öelda et juhtimine ka teine :biggrinSmile 368kw, ehk imo eriti probleemi ju ei ole?..seda enam et m113 on ju tehasepoolt ka r129 paigaldatud ehk saab kasutada stock kinnitusi jms...

Vasta
#11
§ 34. Asja hävimise kahju

(1) Asi loetakse hävinuks, kui selle taastamisremont pole tehniliselt või majanduslikult põhjendatud.

(2) Asja hävimisest tulenev kahju koosneb asja harilikust väärtusest (tõenäolisest müügihinnast) vahetult enne kindlustusjuhtumit, asja liiklusõnnetuse kohalt äratoimetamise ning asja jäänuste utiliseerimise põhjendatud kuludest.

§ 35. Asja kahjustamisest tekkinud kahju

(1) Asja kahjustamisest tekkinud kahju on selle taastamisremondi ja muud otsesed kulud, mis asja valdaja kandis seoses liikluskahjuga, sealhulgas pärast liikluskahju kannatanu päästmiseks sõidukile tahtlikult tekitatud vigastuste kõrvaldamise ja sõiduki liiklusõnnetuse kohalt äratoimetamisega seotud kulud.

(2) Kahjustatud asja või selle osa taastamise või asendamise viis (remondieelarve, koht, kus taastamine läbi viiakse, või hävinenud asja asendamiseks samaväärse soetamine) tuleb kooskõlastada kindlustusandjaga. Vajalikud kulutused peavad olema dokumentaalselt tõendatud.

(3) Kui kindlustusandja ei nõustu kannatanu poolt pakutava kindlustusjuhtumis kahjustatud asja taastamise (asendamise) viisi või kohaga, peab kindlustusandja teatama kannatanule ettevõtte, kus teostatakse asja taastamine (asendamine).

§ 37. Hävinud või kahjustatud asja omandiõigus

Kui kindlustusandja hüvitab asja hävimise või kahjustamise korral asja tavalise hinna täielikult, läheb hüvitatud asja omandiõigus kindlustusandjale. Kui eelnimetatud asja kindlustusandjale üle ei anta, siis omandiõigus üle ei lähe ja hüvitist vähendatakse asja kindlustusjuhtumi järgse hinna võrra.

§ 37. Hävinud või kahjustatud asja omandiõigus

Kui kindlustusandja hüvitab asja hävimise või kahjustamise korral asja tavalise hinna täielikult, läheb hüvitatud asja omandiõigus kindlustusandjale. Kui eelnimetatud asja kindlustusandjale üle ei anta, siis omandiõigus üle ei lähe ja hüvitist vähendatakse asja kindlustusjuhtumi järgse hinna võrra.

§ 47. Liikluskahju suuruse hindamine



(3) Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine. Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud.

(6) Vara taastamise või asendamise meetodi ja kulude üle otsustamisel ei pea kindlustusandja juhinduma kannatanu poolt soovitud või tehtud kulutustest, vaid lähtuma vajalikest mõistlikest kulutustest.

Põhimõtteliselt kui taastamine on majanduslikult mittepõhjendatud lähtutakse konkreetse auto avariieelsest harilikust väärtusest (tõenäolisest müügihinnast) kus võetakse arvesse konkreetse auto head-vead (eelnevad vigastused, lisavarustus, seisukord jne). Muidugi võivad kindlustusandja ja kannatanu nägemused olla kardinaalselt erinevad. Kui on erilised ümberehitatud masinad siis on turuhinna määramine raskendatud kuna samaväärseid autosid turul lihtsalt ei ole.
Vasta
#12
R129, et siis müügihind oleks tõetstatav pead auto aegajalt kellegile maha müüma ja siis tagasi ostama. Suvekuudel võin sind aidata Smile
Vasta
#13
Tekkis mul samast jutulõngast huvi selle ümberehituse vastu. Mõeldud-tehtud. Võtsin ARKi lehe ette, otsisin välja ümberehitustega seotud kodanike andmed ja saatsin ühele neist viisaka ja viksi e-kirja. Tahtsin teada, mida tunnistab ARK suurima töömahuga kutsikaks, kas 3.2 12klapiline ka seal sees või pelgalt 2,6ne. Et tahaks ikka seda va 3,2st dohci legaalselt vahele saada. Lisaks tahtsin teada kas pean ka veermikus ja pidurisüsteemis midagi muutma. (Parem käin kohe alguses "kogu üheksa jardi" läbi ja maksan rohkem kindlustust kui et käin aastas mitu korda kordusülevaatusel ja võimaliku avarii korral mingi huvitava "üllatuse" osaliseks saan teise osalise miljonimaasturi vmt'ga seoses.)

Nüüd üle nädala möödas ja võite ise arvata mitu vastust mulle sealt tuli :boom: Ei teagi, kas peaks sama kirja mõnele teisele eksperdile saatma või tuleb ikkagi ise kontorisse kohale minna ja neile nii kaua ebameeldiv olla, kuni viitsivad lõpuks oma ürikud välja otsida ja mulle konkreetse vastuse anda.


Ja muidugi nüüd tuleb lõik, mis kogu teema üldse kahtluse alla seab:
"Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded"

Grupp 7
Mootor

Kood 701. Üldnõuded
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust.

Kontrollimine: vaatlusega.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328

Ehk siis: "vali mootorite seast mis samasugusele tehasest peale pandi ja tõmba nahhui", tundub mulle


Plaan-B oleks kutsule lihtsalt ümberehituse vormistamise hetkeks 2.6 vahele leida (et plokil olevad 103.*** numbrid "espetsjalistile" ka meeldiks), hiljem väliselt identne 3.0 vahele susata ja call it a day
Vasta
#14
Moss Kirjutas:Tekkis mul samast jutulõngast huvi selle ümberehituse vastu. Mõeldud-tehtud. Võtsin ARKi lehe ette, otsisin välja ümberehitustega seotud kodanike andmed ja saatsin ühele neist viisaka ja viksi e-kirja. Tahtsin teada, mida tunnistab ARK suurima töömahuga kutsikaks, kas 3.2 12klapiline ka seal sees või pelgalt 2,6ne. Et tahaks ikka seda va 3,2st dohci legaalselt vahele saada. Lisaks tahtsin teada kas pean ka veermikus ja pidurisüsteemis midagi muutma. (Parem käin kohe alguses "kogu üheksa jardi" läbi ja maksan rohkem kindlustust kui et käin aastas mitu korda kordusülevaatusel ja võimaliku avarii korral mingi huvitava "üllatuse" osaliseks saan teise osalise miljonimaasturi vmt'ga seoses.)

Nüüd üle nädala möödas ja võite ise arvata mitu vastust mulle sealt tuli :boom: Ei teagi, kas peaks sama kirja mõnele teisele eksperdile saatma või tuleb ikkagi ise kontorisse kohale minna ja neile nii kaua ebameeldiv olla, kuni viitsivad lõpuks oma ürikud välja otsida ja mulle konkreetse vastuse anda.


Ja muidugi nüüd tuleb lõik, mis kogu teema üldse kahtluse alla seab:
"Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded"

Grupp 7
Mootor

Kood 701. Üldnõuded
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust.

Kontrollimine: vaatlusega.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328

Ehk siis: "vali mootorite seast mis samasugusele tehasest peale pandi ja tõmba nahhui", tundub mulle


Plaan-B oleks kutsule lihtsalt ümberehituse vormistamise hetkeks 2.6 vahele leida (et plokil olevad 103.*** numbrid "espetsjalistile" ka meeldiks), hiljem väliselt identne 3.0 vahele susata ja call it a day

1. Tee kirjalik avaldus ja ära "ülbitse" , kannata, oota ja siis oota veel natuke aega . Ja Sinuga võetakse ühendust.
2. Sa räägid avalikult kuidas ARK ile kott pähe tõmmata :confusedangry:
3. Peale Sinu ja Minu on veel umbes 1... tegelast kes ootavad vastustUZI
Vasta
#15
Ma ei saa aru, miks mitte ja minna ARKi tehnokontrolli ja oma mure ära rääkida. Ja avalduse vormi kohta saad ka sealt infot. Vahetad mootori ära ja lähed uuesti, istud sinises angaaris 10-15minutit, saad väikse paberi kaasa, millega sees saad uue tehnilise passi koos muudatustega ja märkustesse lüüakse vajadusel tempel "ümberehitatud" (seda siis juhul, kui ümberehitus on piisavalt suur või taotled märget põhjendatult) . Kogu lugu, kellegil pole midagi hiljem kottida.
Kogu see protseduur on äärmiselt lihtne ja kiire ja tehnoosakonnas töötavad ka vähe sõbralikumad mehed, kui leti taga ülbitsevad naised.
Ma muudan pidevalt midagi, pole veel enne probleeme olnud.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne