Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kokkupuuted politseiga ning nende poolt tehtud tööga
#1
Juhtus siis selline asi ja antud kirja saatsin enda väärteo selgituseks. Ilmselt järgneb sellele maksimutrahv :biggergrin:, kuid ajab ikka närvi ja mitte vähe.

Tere!

Mulle koostati 12. märtsil väärteoprotokoll Tallinn - Rannamõisa - Klooga maanteel Vääna-Jõesuus kiiruseületamise eest. Pean ennast väga eeskujulikuks ja seadusekuulekaks liiklejaks, oma juhtimisõiguse omamise jooksul olen saanud ühe trahvi hooletuse tõttu lahti jäänud turvavöö eest, mille kohta ei ole mul ühtegi vastuväidet esitada. 12 märtsil ületasin kiirust antud teelõigul, ei vaidle sellele absoluutselt vastu, see oli puhtalt minu eksimus, kuid selle kiirusepiirangu ala korraldamine ja kiiruse mõõtmise viis sunnivad mind nördimusest antud olukorda kirjeldama.
Antud Klooga maantee lõigul oli kestnud teetööde alustamise tõttu puuderaie ca 2 nädalat, mis tingis antud teelõigul 90 km tunnikiiruse asemel 50 km tunnikiiruse, mis on langetavate puude puhul igati õigustatud ohutuse tagamiseks. Oma elukoha tõttu olen seda lõiku sõitnud neli aastat vähemalt kaks korda päevas. Viimase kahe nädala jooksul oli kehtestatud 50 km tunnikiirus ja olin sellest igati teadlik.
Lähenesin Tallinna poolt, ületasin Vääna jõe, teades, et raietööde tõttu kehtib seal pikendatud 50 km tunnikiiruse ala. Peale jõe ületamist on kilomeetripikkune sirge teelõik, millele järgneb suhteliselt järsk kurv paremale. Kurvi peal seisis vasakul pool teeservas metsapalgi veo traktor koos haagisega. Kell oli õhtul kuue paiku, mil väljas oli juba suhteliselt hämar, traktor oli koos haagisega täielikult valgustamatta ning traktori ette oli maha pandud 30 km tunnikiiruse kehtestamise märk. Antud märki ei olnud kerge märgata sõites mööda sisekurvi ja see jäi mul märkamatta, mis oli puhtlat minu viga. Möödusin ilma ühegi ohuta traktorist ja olin sellest juba paarkümmend meetrit möödas kui metsatukast väljajooksev politseinik mind kinni peatas. Peale juhtimisõiguse kontrollimist kutsuti mind nende autosse väärteprotokolli koostamiseks.
Auto oli pargitud 30-40 m peale metsaveokit metsarajale metsa sisse, mis jättis selle maanteel liikudes täielikult märkamata, politseiautol ei põlenud ka valgussignaal. Autosse istudes väljus teine politseinik teeäärde kiirust mõõtma. Politsei poolt mõõdetud minu auto kiirus antud lõigul oli 68 km/h, mida ma ei eita üldse ja tunnistan täielikult liikluseeskirja rikkumist ja seadusekohaselt vastutan oma tegude eest vastavalt liikluseeskirjale.
Konstaabel hakkas mulle rääkima oma tööülasandest, milleks oli tema sõnul antud lõigul liiklusohutuse tagamine antud traktori tõttu. Minu küsimuse peale, miks seda liiklusohutse tagamiseks siis ära ei veeta, vastati, et antud traktoril purunes õõtshoob. Kuna olin juba enda poolt kergelt vaidlustustunnet ülesse näidanud, toodi mulle kohe näide, kus hetk tagasi oleks pea-aegu toimunud avarii. Nimelt olevat Tallinna poolt tulnud kiirust ületav sõiduk antud ohuolukorras kohtunud Keila poolt tuleva sõiduautoga, juht olevat aga suutnud viimasel hetkel seda vältida ja riivas sõiduki peegliga teeservas olnud märki. Minu käest küsiti, et mis siis, kui ma oleks avarii põhjustanud, et selle ärahoidmiseks nemad seal ongi. Andke andeks, kuid ma olin reaalsest ohust juba ammu möödunud, kui mind kinni peeti, ja minu ohtlik olukord politsei mõistes ei langenud kokku reaalse ohu olukorraga maantel.
Minu küsimuse peale, kaua nad seal liiklusohutust taganud on, sain vastuseks, et üle tunni aja. Oma küsimusele, mitmes rikkuja ma olen, sain vastuseks, et kuskil kaheteistkümnes. Siis selgitati mulle, et kui ma oleks sõitnud kuni 50 km/h poleks, mind kinni peetud, mis siis, et oleksin ka sel juhul ületanud piirkiirust 20 km tunnis. Ehk antud politseinike puhul hakkab liikluseeskirja rikkumine nende poolt mõeldud liikluseeskirja alusel. Kui julgesin mainida, et siis on teil vähemalt soe koht siin metsa vahel, sain pika lonegu teemal, et nemad tegelevad liiklusohutse tagamisega, selleks on nemad siia kutsutud ja see on nende töö. Sain kätte mulle koostatud väärteprotokolli ja lahkusin politseisõidukist teadmisega, et siin on siis väidetavalt nüüd tagatud liiklusohtus.
Kas peidetud politseiautoga metsatuka vahel kiiruse mõõtmine mitukümmend meetrit on ohutuse tagamine? Kui tegu on ohutuse tagamisega, siis miks ei seisa alarmsõiduk valgustatud kujul ohu kõrval, põlevate vilkurite puhul oleks ma seda ohuallikat näinud vähemalt mitmesaja meetri kauguselt ja oleksin olnud ka reaalselt teadlik antud ohuolukorrast, mida saades sellest teada ilma ohtu põhjustamatta möödudes.
Kas varjatud kujul kiirusemõõtmine ja ainult nende püüdmine, kes ületavad kiirust alates 20km/h ehk, kellele määratav trahvimäär on oluliselt suurem, on liiklusohutuse tagamine? Ei ole, antud traktori märgatavaks tegemise nimel ei olnud see patrull teinud mitte midagi, vaid lihtsalt mõõtis varjatul kujul kiirust. Oleks vähemalt vilkuridki töötanud, oleks ohuolukord olnud ka reaalselt märgatav.
Ma ei õigusta enda kiiruseületamist, seda ma tegin, kuid antud hetkel oli tegu puhtalt peidetud kujul kiirusemõõtmisega, mitte ohuolukorra tagamisega, nagu mulle iga minu küsimuse peale vastati. Miks peab sellist asja väitma? Kui on kiirusemõõtmine, siis olgu see kiirusemõõtmine, mitte ohutuse tagamine. Kui see seda väidetavalt oli, siis miks sellega ei tegeletud, vaid tegeleti kiiruse varjatud kujul mõõtmisega? Milleks on vaja sellise ütluse varju pugeda, liiklejatele peidetud kujul näkku irvitada? Ja siis kas on mõtet imestada politsei pressiesindajal, miks nende avalik maine nii madal on? Sõidan Tallinna linna vahel ca 100 km päevas, näen päevas loendamatuid reaalseid liiklusohu tekitajaid, kes on süüdimatud ja tegutsevad karitamatuse printiibi alusel. Kas meie avalik kord liikluses on tõesti nii hea, et minna põõsasse varju kiirust mõõtma liiklusohutuse tagamise pähe? Mina leian, et ole ole, enne võiks avalikus liikluses reaalsete ohtude tagamisega tegelada ja seejärel, kui avalik liiklus on laitmatu, minna põõsasse "liiklusohutust" tagama.
See oli minu seisukoht, ma ei õigusta enda kiiruseületamist mitte vähimalgi määral, kuid kurb on teada saada, kuidas tagatakse minu liiklusohutus. Olen olnud ja jään alati eeskujulikuks liiklejaks, kuid kurb on see, et need, kes seda ei ole, tunnevad ennast süüdimatult, kuna politsei tegeleb ohuolukorra ärahoidmistega.

Lugupidamisega,
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#2
selle nimi on raha korjamine, mitte ohu tagamine! vaikne koht, äkki keegi unustab mõned jakobsonid ka istmele. (vaatasid, et suur külmik tuleb raha punnitab akendest välja Smile)

vennad raudselt ise panid märgi välja. Smile
Vasta
#3
Rolz,

Sulle natuke siseinfot. Vaata kalendrisse: esimene kvartal lõppeb täpselt 5 päeva pärast. Politseis toimub tulemustasude arvutamine kvartalipõhiselt ja kuna nad sageli ei saa kvoodiga määratud rikkumiste arvu kolme kuu jooksul jooksvalt täis, siis tulevad viimasel nädalal kõiki koinima kuni oma normid täis teevad ja preemia koju toovad UZI

Mul oli au sponsoreerida liikluspolitseid 29. detsembril 2007 aastal ja aidata neil ikka ilusad 4 kvartali preemiad välja teenida.

Lugu oli selline:
Sai värskelt käidud ülevaatusel ja CO oli paigast ära, muidu masin vinks-vonks. Anti 30 päeva aega vea parandamiseks. Panin remonti aja kinni, tellisin jupid. Siis oli vaja tartus ära käia. Sõitsin tartust tagasi, täpselt 90 KM tunnis, sinivalged sõitsid mulle järgi, peatasid masina kinni ja lajatasid 300 EEK selle eest, et "nende hinnangul ei olnud ma liikumas ei lähima tehnoülevaatuspunkti ega autoremonditöökoja poole", kuigi mul oli ülevaatsuest antud aega 30 päeva vea kõrvaldamiseks, ma olin vea kõrvaldamiseks astunud juba reaalseid samme ja oleks jõudnud kõik ilusti korda. Sain oma esimese rikkumise läbi aegade.

Elu on karm, aga ebaõiglane!
Vasta
#4
liiklusmendi unistuste vorm on kamoflaazhBig Grin
Vasta
#5
Meenub anekdoot, kus liikluspolitseinik läheb ülemuselt palka juurde küsima ja selle peale too kirjutab talle laost nädalaks välja mobiilse kiirusepiirangu märgi "30 km tunnis" Confusedmash:
Vasta
#6
marek Kirjutas:selle nimi on raha korjamine, mitte ohu tagamine! vaikne koht, äkki keegi unustab mõned jakobsonid ka istmele. (vaatasid, et suur külmik tuleb raha punnitab akendest välja Smile)

vennad raudselt ise panid märgi välja. Smile

Unista edasi, ei julge nad enam raha võtta ja pakkuda ka ei soovita, saad paragrahvi selga. Need kes julgesid enam milkus ei tööta.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#7
Karl Kirjutas:
marek Kirjutas:selle nimi on raha korjamine, mitte ohu tagamine! vaikne koht, äkki keegi unustab mõned jakobsonid ka istmele. (vaatasid, et suur külmik tuleb raha punnitab akendest välja Smile)

vennad raudselt ise panid märgi välja. Smile

Unista edasi, ei julge nad enam raha võtta ja pakkuda ka ei soovita, saad paragrahvi selga. Need kes julgesid enam milkus ei tööta.

See oli järgmine anekdoot?
Ega nad ei töötagi enam milkus, nüüd töötavad Eesti Politseis
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#8
Kahtlen, et nad sulle maksimummäära järgi kohe virutavad, kuid trahvi saad ikka koos loenguga. Nende argumendiks saab olema - märk oli? oli. kõik. Endal oli üks juhtum paar aastat tagasi kui sõitsin Maardu linnast sadama suunas. Nimelt kes teab, seal on enne asulavälise tee märki väike mägi, hakkasin siis kiirendama max 40-50 meetrit enne märki (vanasti oli seal kiiruseks 90km/h) ja sadama poolt tulev politseiauto märkas mind ja said ka kiiruse kirja. Peale minu väga rahulikku seletust ja lootust arusaamisele tehti ikkagi trahv +22km/h. Tekib tõesti tunne, et Eestis on politsei rohkem karistav organ kui ennetav. Tegeletakse rohkem probleemi tagajärgede kui nende allikatega, mis on täielik totrus.
Kuid samas võin ka hea näite tuua kus Hipodroomi juures sõitsin kahest "roosast" tulest läbi ja taga lõi kohe vilkurid tööle. Tegemist oli eravärvides Passatiga ja nad siis küsisid ka mu eelneva trahvi kohta, seletasin lahti miks sain ja avaldasin oma isikliku arvamuse selle kohta, ning nemad olid ikka väga arusaavad ja olid minuga nõus NING ei teinud mul isegi hoiatust mitte, ainult suulise.
Toimus see kõik aastaid tagasi ja sest ajast saadik olen ma olnud korralik liikleja, kel turvavöö alati kinni ja sõidan seadusliku kiiruse piires.
Ryde or Die
Vasta
#9
Mul on neid kokkupuuteid olnud korda 3, kui mind on trahvitud.
Esimene oli siis eelmisel suvel pärnu kiirenduse päeval, siis kui S-klassile küljepeal sisse sõideti, möödasõidu ajal. Ment tuli kohale, asjasse süvenemata ütles, et ma olen süüdi, sest nägi, et ma olen noorem kui tema(esmased load kah). Pikalt seletamata jäin süüdlaseks. Seletas mulle, et otsus tuleb, nad annavad teada, sest ma olin teisest maakonnast. Sai tehtud igasugu päringuid otsuse kohta, kuid ei midagi, pole valmis ja ei tea sellest midagi. Järgmine kiri oli kohtutäiturilt, et trahv maksmata jne.
kokku siis trahv 4000.- ja Mercedes-Benz parandamine, mis polnd eriti odav lõbu+autot ei saanud kasutada. Shit happens, sest üks ment lihtsalt ei viitsind asjaga tegeleda, ta ütles, et tunnista end ise süüdi, siis ei pea ta mõõtma ega vormistama hakkama.

Teine kord, nüüd kuu/kaks tagasi sain kiiruseületamise eest, olin igati nõus ja ära teeninud selle karistuse.

Kolmas kord oli nüüd 2 nädalat tagasi vist. Sain jälle kiiruseületamise eest, asulavälisel teel. Õhtul ja vastutulev patrullauto mõõtis.

Viimased 2 korda olid politseid korraliku suhtumisega, au ja kiitus nende töö eest neile!
Üks tahtis muidugi lube hirmsasti ära võtta ja nöökis veidi. Ala õpid lennukolledzis ja lendama ei lasta jne, et nüüd lendad siin mööda maanteid ja värki.

Mis seal ikka. Kui rikutakse, siis järgneb trahv, aga mingi inimlik suhtumine võiks ikka omal kohal olla.
Vasta
#10
uuekooli milkud ongi norm, vanakooli omadest ma parem ei räägi.
Vasta
#11
Mina sain siin ka nii veidi vähem kui kuu aega tagasi tunda ülbete ja ennast- täis Ametnike suhtumist. Sõitsin mööda Peterburi teed linna, 70 km/h kiirusepiirangu alandab seal 50- ne peale "mingisugune" ristmik. Mina seda muidugi ei märganud, lasin rahulikult edasi 70 rauas....teadmata, et vahepeal on õndsalt saabunud 50. Kuskil märke pole, et see 50 nüüd käes on.
Järsku vend teepeal ees, ehmusin, rehvid kandiliseks ja tee äärde...ei mingit juttu, et vabandust ja kogemata juhtus jne. kohe nende saani istuma ja kukuti protti kirjutama....ise ülbitsedes ja öeldes, et kuulevad seda juttu kogemata juhtumise kohta 1000 korda päevas. Kõik.
Ootan nüüd kõrvad ludus oma otsust, kas load jäävad või lähevad sest teistkorne rikkumine aasta jooksul....
:)
Vasta
#12
Loogiline ju et sind peeti see 30-50 meetrit peale metsaveotraktorit kinni, seda polex ju saanud teha traktori kõrval või lõigul kus veel piirang ei kehtinud...
ja tegelikult mis vahet seal on et ta oli võsas, liiklusmärkidest peax ka siis kinni pidama kui politseid ei näe, mitte et ma ise trahvi saanud polex...
Vasta
#13
liiklusmärkidest... teada ju,et +20 on max trahv 600eeku. Selle eest ei viitsi nad isegi autost välja tulla.
Vasta
#14
väikemees Kirjutas:liiklusmärkidest... teada ju,et +20 on max trahv 600eeku. Selle eest ei viitsi nad isegi autost välja tulla.

Jah? Mul kargasid küll veebruari lõpus 90 alas 108 peale autost välja, mõlemad Smile
Ja 300 krooksuse aktsia sain ka.
perpetum mobile
Vasta
#15
väikemees Kirjutas:liiklusmärkidest... teada ju,et +20 on max trahv 600eeku. Selle eest ei viitsi nad isegi autost välja tulla.

viitsivad ju...
:)
Vasta
#16
See on ainult statistika mida nad teevad. Või siis tõesti on asi ka vedamises...
Suvel sai ka politseist rahulikult 90-ne alas u.105-ga mööda sõidetud!
Vasta
#17
Karl Kirjutas:
marek Kirjutas:selle nimi on raha korjamine, mitte ohu tagamine! vaikne koht, äkki keegi unustab mõned jakobsonid ka istmele. (vaatasid, et suur külmik tuleb raha punnitab akendest välja Smile)

vennad raudselt ise panid märgi välja. Smile

Unista edasi, ei julge nad enam raha võtta ja pakkuda ka ei soovita, saad paragrahvi selga. Need kes julgesid enam milkus ei tööta.

See on väga selge märk rahaküsimisest, kui üks mentidest välja läheb autost ja siis hakkab utosse jäänud ment mingit ümarat juttu veeretama. Mul mitu korda nii olnud.......põhimõtteliselt poe andnud!!!
Vasta
#18
Karl Kirjutas:
marek Kirjutas:selle nimi on raha korjamine, mitte ohu tagamine! vaikne koht, äkki keegi unustab mõned jakobsonid ka istmele. (vaatasid, et suur külmik tuleb raha punnitab akendest välja Smile)

vennad raudselt ise panid märgi välja. Smile

Unista edasi, ei julge nad enam raha võtta ja pakkuda ka ei soovita, saad paragrahvi selga. Need kes julgesid enam milkus ei tööta.

See on väga selge märk rahaküsimisest, kui üks mentidest välja läheb autost ja siis hakkab utosse jäänud ment mingit ümarat juttu veeretama. Mul mitu korda nii olnud.......põhimõtteliselt poe andnud!!!
Vasta
#19
Seal oleks pidanud olema ohukolmnurk tee ääres.
Vasta
#20
Kord peale nädalavahetust Tallinnasse jõudes helistas mulle naaber, et tead keldris on vesi. Tuleb läbi lae sinu korterist arvatavasti. Mures oma kodu seisukorra pärast tõstsin oluliselt keskmist sõidukiirust Laagri Harku vahelisel maanteelõigul. Järsku oli eravärvides Mondeo taga. paluti nende autosse istuda. Ma ka ähmi täis seletasin, et mul kodus suti vett palju ja läheks sõidaks kaks kilomeetrit ma keeraks kraani kinni, siis vormistame ära, nõus olid, jooksin tuppa korravalvur sabas ja tõdesin, et plää pole vett. Silkasin siis keldrisse onu ikka järel ja vaatasin, et plää siin pole ka vett. Väike märg loik oli ainult maas. Ega midagi läksin politseimasinasse ja telefoneerisin naabrile keda viimaseks solgihingeks ilma tsenseerimata sõimasin, peale kõne lõpetamist ulatati mulle esiistmelt dokumendid sõnadega: "Näha on, et sul siin mingi emergency oli, teinekord ära sajakahekümnega kihuta!" vahhhvad onud minumeelest Smile
1 totakas seik on ka. Kärdlas tuli disko seljataha oma 3-4 aastat tagasi. Inspektor Karjamaa tutvustas ennast ja küsis auto dokumente, jalutas tiiru ümber auto, nahutas mind, et miks ma peale peatumist lähitulesi parktuledele ümber ei lülitanud, ja päris kas kinnipidamise põhjus on mulle teada? Vastasin, et ega ei ole küll eriti. Vastas, et teil üks numbrituli ei põle, ma vastasin, et põleb ju küll. Käis vaatas, tuli tagasi ja ütles, et põleb, aga mitte piisavalt eredalt! Siis ma ainult sügavalt ohkasin. Teatas, et karistab mind praegu suulise hoiatusega aga kui ta seda autot veel sellises seisukorras liiklemas näeb, karistab mind maksimummäära järgi ja saadab kordusülevaatusele- võõras auto väikses linnas ja seksuaalselt rahuldamata kohalik sherif.

Nüüd pole juba poolteist aastat oma käitumisega neile peatamiseks põhjust andnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne