Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB Hüdrotõukuritest
#1
Paljud räägivad, et näed hüdrotõukurid on peetis ja sellest mootor klõbiseb. Polnud ise eriti asjadega kursis ja ei osanud ka midagi arvata, kuni.....


Enda mootorl vahetasin neid seal omajagu välja ja huvipärast sai ka üks lahti kistud.

Hüdrotõukuri põhimõte seisneb selles, et hoiab nookurit vastu nukkvõlli, et ei tekiks vahet, mis paneks mootori klõbisema. Tõukur koosneb kahest osast 1 nn poldiosa, mis keeratakse plokikaane sisse, millel on sees õõnsus. Teine on see otsik, mis siis sellesse õõnssesse läheb ja õlisurvel ülespoole tõuseb ja nookurit toetab. Sees on asjal õlikanal, mille kaudu õli sisse jookseb ja tõukurit toetab.

Allpool ka kaks pilti.

Aga ei saa aru sellest, et kui tõukur peetis on ja ei toeta nookurit, siis pidavat klõbin sisse tulema.

Enda pisikesest kogemusest arvan, et see hüdrotõukur, mis juba klõbinat teeb peab niivõrd nässus olema, et täielik loks on sees. Võtsin selle tõukuri, mis on minu mootori sees 260 k km läbi uhanud ja tegin selle lahti. Panin sisse vett ja lükkasin selle kokku tagasi - tee, mis tahad, isegi veega täidetune ei suda ma seda kokku suruda - mis siis veel õli ja selle survega täites teha võib.

Kaks pilti ka siis


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#2
seal ikka "tibake" suuremad jõud mängus kui näpuga vajutamine.
Vasta
#3
Huvitav kas hüdrotõukuritele mõjub ka see,millist õli millise viskoossusega kasutada.Eriti kui nad klõbisevad
Vasta
#4
nordrainbow Kirjutas:Eriti kui nad klõbisevad
kui tiksuvad, siis tuleb tõukurid ära vahetada. kui just on tiksuma hakanud, siis aitab mõneks ajaks vedelam õli. aga õlivahetuse raha eest saad juba osad uued tõukurid.
Vasta
#5
Hmm,ma olen aru saanud,et just paksema õliga tiksub vähem.....
Paks õli = ei jookse tõukurist nii kergelt välja kui vedel ehk tõukur ei jää nii kergelt kuivaks.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#6
Ikka jah paksu õli teooria õige... Enda kuuel sai ka kunagi täissünt sisse pandud ja lõi ka mõnikord klõbina sisse, ette nähtud ju poolsünt, sai siis poolsünt sisse pandud ja seda pole neid üldse kuulda olnud...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#7
aga kui külma mootoriga tiksub ja soojenedes jääb vait? õli läheb paksuks?

edit:
kas mitet nii, et kui õli on paks siis ei jõua tõukurisse ja soojenedes saavad tõukurid jälle õli täis ja "läävad kõvaks". :demond:
Vasta
#8
marek Kirjutas:aga kui külma mootoriga tiksub ja soojenedes jääb vait? õli läheb paksuks?

Õli lihtsalt täidab tõukurid ja need jäävad vaiksemaks.Kui auto seisnud ja õli vedel,siis sellel lihtsam tõukuritest välja valguda kui paksemal õlil,tundub loogiline.
Minu kadunud 126 tikkus täissünt õliga peale käivitmist tiksuma natuke aega.Proovisin siis paksema õliga,olukord muutus.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#9
okei, paksema õliga vist õlisurve ka natuke suurem...vedel nagu vesi...kõlab loogeliselt.Confusedilly:
Vasta
#10
Samas pool-ja täissünt jätavad pindadele kile peale ja ei valgu nii kiirelt alla, mida aga ei saa öelda mineraalõli kohta
Vasta
#11
Aga kuhu see õli sealt tõukurist valguda saab? Tal ju all pole mingit kanalit- asi ju on õli täis ja õli tuleb peale ülevalt poolt.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#12
Oda, kas õli mitte plokikaane kanalist ei tule altkaudu?

Ärge kõvasti pekske, pole kunagi oma silmaga näinud...
Vasta
#13
v6sa Kirjutas:Oda, kas õli mitte plokikaane kanalist ei tule altkaudu?
kanalist jah, aga "mutri" krae alt servast, seal pisike auk.
Vasta
#14
Seal auk jah ja samuti plokil, kus tüukurite "augud" on , on servad freesitud, et õli ikka igast asendist sisse saaks, sõltumata kuhu asendisse see tõukuri õli auk jääma peaks...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#15
põmst kui õli välja tuleb, siis on tõukur peetis, kui surve peale tuleb, lükatakse õli tõukurisse ja ta teeb oma tööd, hoiab nookurit vastu nukka...nõus? kui õli on vedel ja tõukur kulund, voolabki õli välja klõbiseb.
Vasta
#16
marek Kirjutas:põmst kui õli välja tuleb, siis on tõukur peetis, kui surve peale tuleb, lükatakse õli tõukurisse ja ta teeb oma tööd, hoiab nookurit vastu nukka...nõus? kui õli on vedel ja tõukur kulund, voolabki õli välja klõbiseb.

Kas õli voolab üles poole?

Õli ju vajub ikka allapoole ja õlikanal, kust see sisse saab on tunduvalt kõrgemal, kui see nn õlianum selles tõukuris.

Ok, kui suruda tõukuri pea peale, siis peaks see alla minnes ise õli välja suruma.
Marek kirjutas neist jõududest, mis tõukurile mõjuvad. Maksimaalne jõud, mis tõukurile mõjub, on see, kui nukkvõll surub nookurit vastu tõukurit ja klapivedru.

Kuna nukkvõll on täpselt nookuri keskel, siis sealt mingit kangihõlma nagu ei teki. Seega maksimaalne jõud, mis tõukurile mõjub, on see jõud, millega on võimalik klapivedru alla suruda.

Mina oma raskusega suutsin klapivedrule nii palju jõudu rakendada, et see vajus alla ja sai nookuri välja võtta - samas aga tõukurile ei avaldunud minu raskus vähimalgi määral mõju.

No võta nüüd...
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#17
Indrek Kirjutas:Kas õli voolab üles poole?

Õli ju vajub ikka allapoole ja õlikanal, kust see sisse saab on tunduvalt kõrgemal, kui see nn õlianum selles tõukuris.

Ok, kui suruda tõukuri pea peale, siis peaks see alla minnes ise õli välja suruma.
muidugi voolab üles:evil:

pidasin seda silmas, et kui õlisurve kaob, jookseb ka tõukurist surve maha, mis muidugi ei tohiks ja kuna seal on õli surve all, siis jookseb ju õli välja s.t. ta ju ei valgu, nirise voola vaid pressib välja(nagu laseks täispuhutud õhupalli lahti) ja ongi tõukur pehme... või mis? ja alguses käivitades plagiseb, kuna pole veel piisavalt õli sees... ahh krt, mõni motorist võiks ka sõna võtta, mul juba mõtted seal horisontaalses asendis. :bigsmile:
Vasta
#18
marek Kirjutas:
Indrek Kirjutas:Kas õli voolab üles poole?

Õli ju vajub ikka allapoole ja õlikanal, kust see sisse saab on tunduvalt kõrgemal, kui see nn õlianum selles tõukuris.

Ok, kui suruda tõukuri pea peale, siis peaks see alla minnes ise õli välja suruma.
muidugi voolab üles:evil:

pidasin seda silmas, et kui õlisurve kaob, jookseb ka tõukurist surve maha, mis muidugi ei tohiks ja kuna seal on õli surve all, siis jookseb ju õli välja s.t. ta ju ei valgu, nirise voola vaid pressib välja(nagu laseks täispuhutud õhupalli lahti) ja ongi tõukur pehme... või mis? ja alguses käivitades plagiseb, kuna pole veel piisavalt õli sees... ahh krt, mõni motorist võiks ka sõna võtta, mul juba mõtted seal horisontaalses asendis. :bigsmile:

Tõukur ikkagi otse püsti ju
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#19
marek Kirjutas:
nordrainbow Kirjutas:Eriti kui nad klõbisevad
kui tiksuvad, siis tuleb tõukurid ära vahetada. kui just on tiksuma hakanud, siis aitab mõneks ajaks vedelam õli. aga õlivahetuse raha eest saad juba osad uued tõukurid.


Mis jutt. 3l diislil on neid 24tk ja hind üle 6kilo.
Vasta
#20
Jutt on õige, tüki hind umbes 270.- õlivahetus umbes 750.- selle raha eest saab juba 3 tõukurit Smile 8 klapilisel on see juba pea-aegu pool vaja minevast kogusest, 12 klapilisel 1/4 ja 24 klapilisel pole see jahh suurt midagi Unibrow
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne