Uudised kütavad kirgi, et Mercedes on hädas varuosade koopiate masstootmisega, mis iga aasta kasvab.
Aga eks muidugi selles, et ka ise päris korralikult süüdi olakse, seda ei märgata.
Originaalvaruosade kättesaamine on tehtud ikka nii võimalikult raskeks, et klient sõna otseses mõttes suunatakse mujale otsima.
Originaalvaruosa hankimise skeem:
1. Tead peast kõiki juppide koode ja trükid need kuskile OEM või esinduse varuosasüsteemi.
2. Ei tea kõiki koode peast ja oled sunnitud kulutama närvesöövad tunnid ummikutes või kaugemalt tulijatel terve päeva, et käia esinduses.
3. Istud esinduses ühe tuima tegelasega laua taga ca pool tundi või kauem, sest ka tema koode ei tea, aga tal on süsteem kus saab asja välja otsida.
4. Näed, et pooled jupid ei ole enam saadaval ja ülejäänud maksavad vähemalt 10-20% auto jääkväärtusest. Näiteks mingi lüliti või pisike mootorike millegi liigutamiseks alates 1000€
5. Üleni higisena tellid saadavad jubinad ära ja siis ootad 1-2 kuud, kuni suvi läbi saab ja võid oma hobiauto tagasi garaazi ajada.
6. Jupi kättesaamiseks tuleb tagasi pöörduda esindusse ja kulutada terve päev
7. Puuduvad vidinad saad kuskilt romula kõrval võsast hingehinnaga kätte ja rõõmu kui palju.
Koopia hankimise skeem:
1. Kirjutad otsingusse automargi ja soovitava varuosa nimetuse
2. Lüliti ja oma väikse mootori leiad 100€ eest, suunad ostukorvi, maksad ja klaar
3. Mõne päeva või nädalaga sõltuvalt postiviisist on ühel päeval kaup garaaziukse ette maha visatud ja sõit võib jätkuda.
Alustuseks võiks vaadata üle, et kliendile on kauba kättesaamine võimalikult lihtsaks tehtud.
Seejärel ka hinnapoliitika. Mõned vidinad, mida on 20aastat jutti toodetud, on ammu ära tasunud oma tootearenduskulud. Mõnel puhul muidugi aru saada, et üksikjubin tuleb uuesti toota.
Ma ei ole viimase 25 aasta jooksul kordagi saanud meeldivat kliendikogemust originaalvaruosa soetamisega esindusest.
Häda korral olen selle jätnud pigem remonditöökoja mureks.
Eraldi küsimus on see, et mis neil üldse originaal on? Suur osa detaile tehakse ju vähempakkumisega allhankijate poolt. Pole siis imestada kui pljud detailid ilma logota kõrvale müüakse.
Aga eks muidugi selles, et ka ise päris korralikult süüdi olakse, seda ei märgata.
Originaalvaruosade kättesaamine on tehtud ikka nii võimalikult raskeks, et klient sõna otseses mõttes suunatakse mujale otsima.
Originaalvaruosa hankimise skeem:
1. Tead peast kõiki juppide koode ja trükid need kuskile OEM või esinduse varuosasüsteemi.
2. Ei tea kõiki koode peast ja oled sunnitud kulutama närvesöövad tunnid ummikutes või kaugemalt tulijatel terve päeva, et käia esinduses.
3. Istud esinduses ühe tuima tegelasega laua taga ca pool tundi või kauem, sest ka tema koode ei tea, aga tal on süsteem kus saab asja välja otsida.
4. Näed, et pooled jupid ei ole enam saadaval ja ülejäänud maksavad vähemalt 10-20% auto jääkväärtusest. Näiteks mingi lüliti või pisike mootorike millegi liigutamiseks alates 1000€
5. Üleni higisena tellid saadavad jubinad ära ja siis ootad 1-2 kuud, kuni suvi läbi saab ja võid oma hobiauto tagasi garaazi ajada.
6. Jupi kättesaamiseks tuleb tagasi pöörduda esindusse ja kulutada terve päev
7. Puuduvad vidinad saad kuskilt romula kõrval võsast hingehinnaga kätte ja rõõmu kui palju.
Koopia hankimise skeem:
1. Kirjutad otsingusse automargi ja soovitava varuosa nimetuse
2. Lüliti ja oma väikse mootori leiad 100€ eest, suunad ostukorvi, maksad ja klaar
3. Mõne päeva või nädalaga sõltuvalt postiviisist on ühel päeval kaup garaaziukse ette maha visatud ja sõit võib jätkuda.
Alustuseks võiks vaadata üle, et kliendile on kauba kättesaamine võimalikult lihtsaks tehtud.
Seejärel ka hinnapoliitika. Mõned vidinad, mida on 20aastat jutti toodetud, on ammu ära tasunud oma tootearenduskulud. Mõnel puhul muidugi aru saada, et üksikjubin tuleb uuesti toota.
Ma ei ole viimase 25 aasta jooksul kordagi saanud meeldivat kliendikogemust originaalvaruosa soetamisega esindusest.
Häda korral olen selle jätnud pigem remonditöökoja mureks.
Eraldi küsimus on see, et mis neil üldse originaal on? Suur osa detaile tehakse ju vähempakkumisega allhankijate poolt. Pole siis imestada kui pljud detailid ilma logota kõrvale müüakse.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,