Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kas keegi teab asjalikku tööriistapoodi Tallinnas?
#1
Otsin E14 U kujulist nn starteri silmusvõtit. Tean et toodab seda Kamasa Tools, aga Eestis mitte keegi just seda toodet ei müü.
https://www.kamasatools.com/en/products/...keys-torx/
https://www.autokataloog.ee/et/artikkel/...-e14-x-e18  pakutakse ainult edasimüüjatele, aga edasimüüjad seda ei paku Eusa_doh

Kas teab keegi, kus müüakse proffitööriistu? Ma olen vist kõik teadaolevad läbi köinud. Kõik poed on täis igasugust kräppi, aga spetsiaaltööriistu pole kusagilt saada.
Jabur oleks ühe starteri vahetuse pärast tervet summutit eemaldada, et poldile ligi pääseda. Variant on ka meisliga see polt minema lüüa ja asendada pärast kuuskandi vastu, aga tahaks asja viisakalt teha.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#2
Mina ostsin Tööriistamarketi sirge komplekti ja väänasin punnsilmale sobivaks. Kui tahad, võin laenata homme õhtust. Või võtan esmaspa Sakku tööle kaasa.
Vasta
#3
Tegelt saaks selle ka CAD joonistada ja lehest laseriga välja lõigata. Oma tarbeks kestab vast küll. Materjale on ka igast erinevaid olemas.

Muidugi mööte oleks vaja ka teada!
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#4
(16-05-2024, 08:18 AM)siimruz Kirjutas: Tegelt saaks selle ka CAD joonistada ja lehest laseriga välja lõigata. Oma tarbeks kestab vast küll. Materjale on ka igast erinevaid olemas.

Muidugi mööte oleks vaja ka teada!

Ma arvan, et mingi 22€ maksev mutrivõti pole seda väärt, et hakata ise valmistama. Lihtsam oleks juba osta 12 kandiga võti ja üleliigsed augud kinni keevitada. Aga isegi seda võtit saab ainult tellimise peale.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#5
(16-05-2024, 07:10 AM)v6sa Kirjutas: Mina ostsin Tööriistamarketi sirge komplekti ja väänasin punnsilmale sobivaks. Kui tahad, võin laenata homme õhtust. Või võtan esmaspa Sakku tööle kaasa.

Kui see Sulle tüli ei teeks, siis saaks äkki reedel kaasa võtta ja esmaspäeval saan tagasi tuua. Vastutasuks pakuks W126 kapoti linki, aga kuramus mul kah sellel kõrv katki. Pead leppima konjakiga. Võid küsida ka muid W126 juppe.

Eks lähen vast sama teed, et hangin sirged ja lasen kuskil gaaskeevitusega kõveraks. Kuna Eesti on pommiauk, siis arvan, et kuskilt lätist ja leedust saan ka õige asja osta. Isiklik komplekt peab ka olema Smile
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#6
(16-05-2024, 08:31 AM)MAV Kirjutas:
(16-05-2024, 07:10 AM)v6sa Kirjutas: Mina ostsin Tööriistamarketi sirge komplekti ja väänasin punnsilmale sobivaks. Kui tahad, võin laenata homme õhtust. Või võtan esmaspa Sakku tööle kaasa.

Kui see Sulle tüli ei teeks, siis saaks äkki reedel kaasa võtta ja esmaspäeval saan tagasi tuua. Vastutasuks pakuks W126 kapoti linki, aga kuramus mul kah sellel kõrv katki. Pead leppima konjakiga. Võid küsida ka muid W126 juppe.

Eks lähen vast sama teed, et hangin sirged ja lasen kuskil gaaskeevitusega kõveraks. Kuna Eesti on pommiauk, siis arvan, et kuskilt lätist ja leedust saan ka õige asja osta. Isiklik komplekt peab ka olema Smile

Sain oma komplekti kõveraid tähti ühelt Leedu teeninduselt ilge papi eest "lennupostiga" (kiire auto) siia. Kokkuvõttes polnudki seda vaja. Peale 5 minutit kant haaval nikerdamist lähenesin asjale mõistusega. Kõrvalistuja pool mati all on kaabliauk. Sellest ülesse ca 10cm uus 28mm ava ja sain otse sirga pulgaga poldile ligi. Pärast veidi mõksi ja uus kummilutt sisse lükata, ning edaspidi kõigil kergem. See oleks võinud juba tehases tehtud olla või siis väljaminevad kaablid kõrgemalt viia. German engineering. Kurat ma ei ehita ühtegi ehitist nii, et seda pole võimalik teenindada. Nagu uks ilma lingita. Seda saksa lollust piisavalt nähtud, eriti aku tühjendamine, kui aku juba tühi. Asja tuuma juurde: Tegelik probleem on hoopis starteri kohal oleva mootoripadja tähiku avamine. No pekki, hea seegi, et üldse näeb polti, aga käsi ei mahu isegi võtit paigaldama. Ilma mootori käpa eemaldamiseta ei mahu see starter kohe mitte kuidagi välja, rääkimata uue ja võimsama paigaldamisest. Kuidas eemaldada CLK starterit > võta mootor koos käigukastiga maha?
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#7
[Pilt: 65252-strrrtter.jpg]
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#8
Thumbs Up 
(16-05-2024, 11:43 PM)Laur Kirjutas: [Pilt: 65252-strrrtter.jpg]
Tänud Laur! See andis motivatsiooni juurde. Homme proovin teist lähenemist, et tõmberelee starterist eraldada v**u augu kaudu, tundub, et siis peaks kätte saama. Aga kahtlustan, et vanal poldid nii roostes, et mõistlikum vist kogu vana starter tiigersaega pooleks lasta ja uus jupi kaupa seal kuskil mootori käpa vahel kokku toppida. Ma lihtsalt enam ei jäta jonni. Peab saama vahetada ilma väljalaskekollektorit ja summuteid eemaldamata.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#9
Starteri vahetus V6 ja V8 mootoriga pisikesel autol ei olegi kokkuvõttes midagi hirmsat. Tuleb unustada kõik youtube õpetused ja ise mõelda. Lõpuks leidsin imelihtsa tee selle teostamiseks ja järgmine kord teen juba ühe õhtuga selle ära. 
Minu lõplik õnnestunud teekond oli nii:
1. starteri ülemise poldi jaoks salongist uus ava (kes ei taha, siis saab salongi kaudu liigendiga läbi kaabliava ka ligi)
2. generaator eest ära ja kõik starteri ühendused saab imelihtsalt kätte. Ühtlasi saab ka starteri üle kontrollida ja muud rullikud eesotsas.
3. mootoripadja alumine polt lahti. 2cm ülesse ja oligi starter vupsti käes

Kui youtubest geneka vahetust vaadata, siis unustage ära. Eemaldage radika ees puhur ja pole vaja mingit kaalikat kuskil 3d puzzles veeretada ning sõrmenukke riivida ja kõigele on ligipääs olemas. Tegin õhtuks just supsti S500 geneka vahetuse, ei läinud kahte õlut ega tundigi.

Isetegemise rõõmud on see, et säästad puksiiri, edasi tagasi taksoraha jne. Lisaks näed ära ka kõik muud tegemist vajavad asjad. Kõige tähtsam muidugi kogemused järgmiseks korraks.

Ja nüüd paras aeg näpud õlleseks teha.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#10
Muideks, uskuge või mitte, et see starteri lahendus seal pidil kuulub Saksa insenerilahenduste hulka..
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#11
Jep, Porche VAG grupp Smile)
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#12
(19-05-2024, 12:15 AM)Laur Kirjutas: Jep, Porche VAG grupp Smile)

Porsche on selle automargi nimi. Eusa_angel
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Autoseiklus Hajutus 27 – Fotojaht Tallinnas 25.01-05.02 Minister 3 733 06-02-2023, 06:51 PM
Viimane postitus: Minister
  Autoorienteerumine - Fotojaht Tallinnas 05.05.22 Minister 2 627 06-05-2022, 12:10 AM
Viimane postitus: Minister
  Autoseiklus Missioon #2 – Fotojaht Tallinnas 17.12 Minister 1 656 14-12-2021, 10:58 PM
Viimane postitus: Minister
  Kumb siis on, kas 59kw või 65kw Lepz 11 1,610 04-12-2021, 03:33 PM
Viimane postitus: Lepz
  Uus autoseikluste sari Tallinnas - Missioon #1 alustab! Minister 0 751 04-10-2021, 09:25 PM
Viimane postitus: Minister
  Juba homme - AO Talvekarika 5. etapp Tallinnas 01.02! Minister 1 1,751 31-01-2020, 01:14 PM
Viimane postitus: Minister
  Suur Autoseiklus Tallinnas 10.04 Minister 0 1,667 27-01-2020, 06:40 PM
Viimane postitus: Minister
  29.10 Seiklusorienteerumine Pelgu Peitus 3 Tallinnas Minister 1 2,384 28-10-2019, 02:38 PM
Viimane postitus: Minister
  JÄÄB ÄRA - Retro Night Race 29.06 Tallinnas Minister 2 2,505 26-06-2019, 09:15 AM
Viimane postitus: Minister
  Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? Werewolf 10 8,881 14-06-2019, 11:49 PM
Viimane postitus: Werewolf



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne