O: külmkäivitusklapp (cold start valve)
#1
Sooviks leida

W460 W123 W126 R107 1020700046 1190700246 0280170403
V8 M117

[Pilt: 22472-cold_start_valve_m117.jpg]

mb@verbarium.ee
Vasta
#2
Tõlkes kaduma läinud.
Tegu kütuse pihustiga.
(Külmkäivituse korral annab lisakütust sisselaskekollektorisse).
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#3
(08-03-2023, 05:43 PM)Rolz Kirjutas: Tõlkes kaduma läinud.
Tegu kütuse pihustiga.
(Külmkäivituse korral annab lisakütust sisselaskekollektorisse).

aka
stardiklapp (starting valve)
külmkäivituspihusti (cold start injector)

saksa k. Kaltstartventil (ventil - klapp)
kuid kasutusel ka Kaltstart-Injektor

Kui soovid saada sissepritseprofessoriks, soovitan raamaturiiulilt haarata Boschi kogutud teosed originaalkeelsetena ja sealt täpselt näpuga järge ajada, et kuidas on. Ideaalis veel põhjalik kirjavahetus keele- ja kirjanduse instituudiga, et terminoloogia paika saada ÕS ja võõrsõnade leksikonis ning ei teeks paha ka ümarlaud kõigi kõrgema mehaanika ja miks mitte ka kutseõppeasutuste lektoritega, mis peaks kokkuvõttes minimiseerima erinevad tõlgendusvõimalused tulevikus...

peiler - piipar
Vasta
#4
Oled täitsa õigel teel, saksakeelne nimetus on STARTVENTIL
Ventil (saksak.) = valve (inglisk.) = kraan/sulgur, mitte klapp!
Ehk vaata, mida küsisid pealkirjas.
Võiksid oma riiulilt enne sõnaraamatut sirvida, enne kui targutama kipub!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#5
Olles Boschi toodete hulgimüügiga üle 20 aasta tegelenud, ütleks sõna sekka. Ma kasutaks sõna külmkäivitus pihusti, nii on suupärasem. Ka kliendid kasutasid omal seda sõna, kui neid asju veel saada oli. Keegi ei rääkinud külmkäivitus klapist, ikka öeldi külmkäivitus pihusti. Samuti räägitakse täna sissepritse pihustitest mitte sissepritse klappidest. Saksa keeles siis vastavalt Kaltstartventil ja Einspritzventil. Võib ka öelda lihtsalt kütuse pihusti. Aga uuena seda saada enam kuskilt tehase laost ei ole, ma vaataks e bay poole.
Vasta
#6
Hei, 
Ma keelenüanssidest ei tea, aga pigem küsiks, et mida ta valesti teeb või ei tee. Selle ajastu autodel on pidevalt kütusesurve üleval ja pihusti peab vaid avanema ning kütuse "välja lubama" (mis sisuliselt teebki temast tõepoolest klapi).

Seda, et külmkäivituspihusti tuksis on, tuleb vist pigem päris harva ette võrreldes olukordadega, kus teda ei lülitata mõnel muul põhjusel.

No niisama, igaks juhuks küsin, et kas teda kindlasti üldse tarvis ongi. Smile

Igal juhul edu võitluses!

Parimate soovidega,
Västrik
Vasta
#7
(08-03-2023, 08:36 PM)dinowalk Kirjutas: ...
Kui soovid saada sissepritseprofessoriks, soovitan ...

Ma julgen arvata, et isand Rolz ongi meie bande kõige kogenud K(E)-Jeti suguelu tundja. Smirk

Külmkäivituspihusti peaks olema üks töökindlamaid vidinaid selle mootori peal ja seetõttu ma väga toetan Sm. Västriku küsimust Ninja

Kui on tahtmist proovida, siis mul on kaks teadaolevalt toiminut riiulis asjalikule inimesele välja laenamiseks.
Vasta
#8
(09-03-2023, 04:06 PM)Rolz Kirjutas: Oled täitsa õigel teel, saksakeelne nimetus on STARTVENTIL
Ventil (saksak.) = valve (inglisk.) = kraan/sulgur, mitte klapp!
Ehk vaata, mida küsisid pealkirjas.
Võiksid oma riiulilt enne sõnaraamatut sirvida, enne kui targutama kipub!

Kuna keerleb kirjaoskuse ümber, samuti kuna käsitletav aines on inseneriteaduste valdkonnas, oleks primaarne ja enesestmõistetav midagi väites viidata originaalile või algallikale.

Esiteks e. k. mõisted. Siinkohal mõned popid online-tõlkesaidid --

https://translate.google.com/?sl=en&tl=e...=translate
Selge seletus - ventiil või klapp
https://et.linguee.com/inglise-eesti/tõlge/valve.html
Viimane on kontekstipõhiste viidetega, kõik puha ventiil ja klapp. Ei mingeid kraane ega sulgureid...

Isegi su enda pakutud startventil saksa keelest on google järgi klapp
https://translate.google.com/?sl=de&tl=e...=translate

Juhul kui oled oma tõlgenduses juhindunud offline viidetest (jällegi, raamaturiiul), palun pilti.

Nüüd kui sa argumenteerid et see mida sina ise arvad on suupärasem, rahvapärasem, maakeelsem, garaazikeel vms. siis oleks seda vaja võibolla keeleteadlastel uurida (mingi küsimustik võibolla mingid intervjuud töökodades, jupipoodides ma tõesti ei tea nende metoodikat) et tekiks selgus ja konsensus ning viidaks sisse vastavad parandused (vt protsess ülalpostituses).

Teise teemana võtaks vaatluse alla sinu pakutud saksakeelse "startventil". Siiani pole õnnestunud leida teksti Boschi sissepritsesüsteemide kontekstis kus seda kasutataks. Oleks hea kui saaksid postitada mõne viite mis seda kinnitaks. Ma vist tõesti loodan et sul on raamaturriulis midagi originaalset ja huvitavat (näiteks midagi sellist, küll hilisem süsteem aga tundub igati asjalik https://books.google.ee/books?id=KPkZOwA...edir_esc=y

Küll on aga tehnilistemas tekstides kui ost/müük/vahetus terminina kasutusel toosama einspritzventil

https://docplayer.org/135798142-Reparatu...ronic.html

https://jetronic.org/index.php/de/autos/...ritzventil
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech...-jetronic/
Vasta
#9
(09-03-2023, 09:42 PM)kaupo51 Kirjutas: Olles Boschi toodete hulgimüügiga üle 20 aasta tegelenud, ütleks sõna sekka. Ma kasutaks sõna külmkäivitus pihusti, nii on 

Siin näeme juba veidi leebemat lähenemist, võiks öelda et turunduslikku, igal juhul ärilist ja kliendi arvamust kaasavat, kuidas võiks seda instrumenti nimetada, et oleks nii müüjale kui ostjale üheselt arusaadav, millest jutt. 

Lihtsalt huvi pärast küsiks kas D-Jeti pihusteid on veel saada? Sest kõnealune klapp/pihusti on analoogne.

Võrreldes tavapihustiga teeb ta kahtlemata minimaalset tööd, siiski on neil kõigil sees filter mis võib ummistuda.

Turul on igasugu tühikäiguklappe (idle control valve) hiinas kloonituna külluses aga seda klappi/pihustit analoogina ei pakuta.

Äkki keegi nüüd mõni mehaanik käratab et tegu on tühikäigumootoriga ja kõik, ei mingit vaidlemist Smile
Vasta
#10
(10-03-2023, 01:41 AM)Sm. Västrik Kirjutas: mida ta valesti teeb või ei tee. Selle ajastu autodel on pidevalt kütusesurve üleval ja pihusti peab vaid avanema ning kütuse "välja lubama" (mis sisuliselt teebki temast tõepoolest klapi).Seda, et külmkäivituspihusti tuksis on, tuleb vist pigem päris harva ette võrreldes olukordadega, kus teda ei lülitata mõnel muul põhjusel.No niisama, igaks juhuks küsin, et kas teda kindlasti üldse tarvis ongi. Smile 

Tarvis kindlasti ei ole. Kuna miinuskraadidega ei sõida. Samas on õhkõrn võimalus et ta ei pritsi vaid "kuseb ja uputab" ja seega kahtlusalune ühes jõukadumise afääris, mis esineb kuni mootori töötemperatuuri saavutamiseni. Peamine kahtlusalune (ja tema duplikaatvaruosa) rõhuregulaator on hetkel demonteeritud olekus ja ootab uusi tihendeid jms. Väga loodan, et ei pea sedasama pritsepeaga tegema...
Vasta
#11
(10-03-2023, 08:41 AM)v6sa Kirjutas:
(08-03-2023, 08:36 PM)dinowalk Kirjutas: ...
Kui soovid saada sissepritseprofessoriks, soovitan ...

Kui on tahtmist proovida, siis mul on kaks teadaolevalt toiminut riiulis asjalikule inimesele välja laenamiseks.

Kas see pritseklapp on V8 ja ridakuue puhul sama? Kui on siis mul peaks tegelikult endal olema teisel autol see peal, mis küll asub eesti teises otsas. Nii et kui ei leia, lükkub katse lihtsalt soojemasse aastaaega edasi. Aga tänud pakkumast!
Vasta
#12
Kas D jet pihusteid on veel saada? Ma ei tea millist Bosch tootenumbrit sa mõtled? Läbi aastate on olnud üks enam levinumaid Bosch pihusteid Mercedese jaoks 0437502047 (see number on mul aastate jooksul meelde jäänud). See on täna näiteks Boschi Karlsruhe laos täitsa saadaval. Vaatasin huvi pärast järgi.
Vasta
#13
(11-03-2023, 12:11 AM)kaupo51 Kirjutas: Kas D jet pihusteid on veel saada? Ma ei tea millist Bosch tootenumbrit sa mõtled? Läbi aastate on olnud üks enam levinumaid Bosch pihusteid Mercedese jaoks 0437502047 (see number on mul aastate jooksul meelde jäänud). See on täna näiteks Boschi Karlsruhe laos täitsa saadaval. Vaatasin huvi pärast järgi.

A0437502047 KJet 
A0437502054 KEJet
A0000783123 DJet (Bosch pn 0280150022)

...seda kasutas näiteks M116.982 3.5 (w116, w107)
M117 4.5 kasutas veidi teistsuguseid (pildil)

[Pilt: 76828-450-d-jet-injector.jpg]
Vasta
#14
A täht käib MB tootekoodide ette. Bosch tootekoodide ette A täht ei käi. Niisama suusoojaks mainin. Aga asja juurde.
0437502047 on saadaval. See on üks levinumaid pihusteid, nagu juba juttu oli.
0437502054 on saadaval Boschi aftermarket süsteemi kaudu. Saksa laos olemas.
0280150022 on tootmisest maas. See on ka tänases mõistes vanade autode pihusti. W116 ja W107 (3,5 liitrine mootor aastatest 1972-1976).
Vasta
#15
>>0437502047 on saadaval. See on üks levinumaid pihusteid, nagu juba juttu oli.

Ega ole kuulda olnud kuidas nende koostekvaliteet on tänapäeval, tagastus % on võimalik näha? Suurtes foorumites liikusid kõlakad mõned aastad tagasi nagu oleks neid vaja karbist välja võttes kindlasti testida

Ostsin hiljuti ühe komplekti, pihustile oli ilusti pressitud Made in Germany, plaan sel hooajal neid vahetama hakata

>>0280150022 on tootmisest maas.

Ok selge, pistikuga pihustid siis kõik uuena otsas. SLShop UK ja USA MBClassicCentre pakuvad ilmselt oma vana ladu (NOS)
Vasta
#16
0437502047 garantiijuhtumeid ei ole viimasel kümnel aastal esinenud. Seega ei tohiks koostekvaliteediga probleeme olla. Ma laupäeva õhtul ei oska peast öelda, kui palju neid aastate jooksul müüdud on, aga ega see eriti tähtsust ei omagi.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  OSTETUD: A6420740184 320cdi Y94 quantity control valve hents99 0 1,005 11-12-2017, 07:19 PM
Viimane postitus: hents99
  O:w201 vakum valve 000140806067 (valge 70c) rayaju 0 1,172 19-02-2017, 03:45 PM
Viimane postitus: rayaju



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne