Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GL omanik Tallinnas
#1
Tervist

Olen umbes aasta omanud ühte 2006 aasta GL isendit ja ikka ja jälle tekib küsimus, et huvitav, kas see rool peabki nii raskelt käima ja kas roolivõim ongi nii lahja või on tegemist auto omadusega.
Siit ka pisike soov, et kas oleks võimalik mõne teise GLi omanikuga, kellel on 420/450 diisel mootoriga isend, et saaks korraks proovida rooli keerata ning erinevust tunnetada?
Võimaluse korral võib siia numbri jätta või siis helistada, sõnumi saata mulle numbrile +372 567II84I .

Ette tänades
Vasta
#2
Rooliristi võibolla vajab määret. Eriti kui auto seisnud on, võib selline probleem tekkida.
Vasta
#3
Tead, las see rool olla pigem natuke raskem kui liiga kerge. Ma siin olude sunnil sõitsin vahepeal uuemate autodega ja neil on kõik nii üle võimendatud, et autoga ei teki üldse mingit sidet.
Neid roolilatte läheb su masinale vist kahte sorti ja ma olen kuulnud, et kui vale paned, siis on raske. Ei tea kas vastab tõele. Võid muidugi kontrollida, et kas kõik pistikud küljes on ja vedelikud värsked. Filter on sellel vist topsikus sees ja see topsik kergelt vahetatav.
Vasta
#4
(08-04-2022, 11:33 PM)väikemees Kirjutas: Rooliristi võibolla vajab määret. Eriti kui auto seisnud on, võib selline probleem tekkida.

Kunagi ajaloos see auto seisis põhimõtteliselt neli aastat... Seega võib jutus iva olla. Kuid kummast ristist juttu on? See, mis roolilati lähedal on, on nagunii suht avatud keskkonnas, et julgen kahelda, et just seal miski tavoti puudus on... Ning millisest nurgast kõige paremini teisele ristile ligi pääseb?



(09-04-2022, 09:14 AM)jsv Kirjutas: Tead, las see rool olla pigem natuke raskem kui liiga kerge. Ma siin olude sunnil sõitsin vahepeal uuemate autodega ja neil on kõik nii üle võimendatud, et autoga ei teki üldse mingit sidet.
Neid roolilatte läheb su masinale vist kahte sorti ja ma olen kuulnud, et kui vale paned, siis on raske. Ei tea kas vastab tõele.  Võid muidugi kontrollida, et kas kõik pistikud küljes on ja vedelikud värsked. Filter on sellel vist topsikus sees ja see topsik kergelt vahetatav.

Seekord nädalavahetus möödas ja läks hobiautodega tegelemise nahka, kuid uurin. Polnud sellest üldse teadlikki, et tal omakorda eraldi filter on roolivõimu vedelikult kuskil...



Igaks juhuks mainiks ka ära, et mingi müstiline (nagu stabika kondi) kolin, klobin on kah autol esisillas. Ära on vahetatud stabika kondid, stabika puksid, esi amordid (koos patjadega - Dunlopi kirjadega), rooliotsad. Käidud on Tallinnas Suur-Sõjamäel miskis MB spetsialistide kohas, kus eespool nimetatud asju süüdistati (ja ma loll uskusin). Lisaks sai hiljem käidud kolmes eraldi seisvas ettevõttes veel muret kurtmas ning keegi ei oska midagi ütelda. Viimane kord sai külastatud Sakste autot ja seal arvati kahte asja: roolilatt, esiamordid. Pead pakule nad ei pannud, aga teadsid väita, et on olnud neid praak amorte küll, mis juba saabudes kolisevad. Hetkel pole kuskile vibra peale uuesti saanud minna, et sealt siis mingit täpsemat infot saada.

Lisaks, kas keegi teab mõnda kohta, kus on sedalaadi vibra olemas, kus saaks ise samal ajal auto alla julgelt minna, et kas siis käsi või miski teivas erinevate detailide peale panna, et selle järgi kolina allikale lähemale jõuda?
Vasta
#5
Ma enda R-il olen vahetanud ees kõik alumised puksid ja sarniirid, roolilati, amordid(arnott) ja ikka paremalt küljelt tuleb kobinat aukudes. Silber pakkus karuseluuki ja teised ei osanud üldse midagi pakkuda. Ma ise arvan, et kas stabika varras või ülemine õõts. Sul võib sama kala olla. ?
Vasta
#6
(10-04-2022, 07:57 PM)P6tu Kirjutas: Lisaks, kas keegi teab mõnda kohta, kus on sedalaadi vibra olemas, kus saaks ise samal ajal auto alla julgelt minna, et kas siis käsi või miski teivas erinevate detailide peale panna, et selle järgi kolina allikale lähemale jõuda?




Mine suvalisse ülevaatuspunkti ja väikese papi eest logistavad nad kõik kohad läbi.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#7
(11-04-2022, 01:39 PM)vreps Kirjutas:
(10-04-2022, 07:57 PM)P6tu Kirjutas: Lisaks, kas keegi teab mõnda kohta, kus on sedalaadi vibra olemas, kus saaks ise samal ajal auto alla julgelt minna, et kas siis käsi või miski teivas erinevate detailide peale panna, et selle järgi kolina allikale lähemale jõuda?




Mine suvalisse ülevaatuspunkti ja väikese papi eest logistavad nad kõik kohad läbi.

Sellest on vähe kasu, kuna mitmes punktis on vibra keset põrandat. Ning ega nad väga kipu auto alla laskma ka praegusel järelvalvemenetluste ajastul.
Vasta
#8
(11-04-2022, 01:43 PM)v6sa Kirjutas:
(11-04-2022, 01:39 PM)vreps Kirjutas:
(10-04-2022, 07:57 PM)P6tu Kirjutas: Lisaks, kas keegi teab mõnda kohta, kus on sedalaadi vibra olemas, kus saaks ise samal ajal auto alla julgelt minna, et kas siis käsi või miski teivas erinevate detailide peale panna, et selle järgi kolina allikale lähemale jõuda?




Mine suvalisse ülevaatuspunkti ja väikese papi eest logistavad nad kõik kohad läbi.

Sellest on vähe kasu, kuna mitmes punktis on vibra keset põrandat. Ning ega nad väga kipu auto alla laskma ka praegusel järelvalvemenetluste ajastul.

Just. Sellepärast oli ka küsimus, et kas keegi teab mõnda kohta, kus on sedalaadne vibra olemas, et oleks võimalik ka auto alla pääseda. Kolistamise koht on olemas - Paavli tänaval lubasid niisama läbi sõita ja seal vibra peal põristada, aga kahjuks allikani see lähemale ei viinud... Vaja ikkagi käsi saada erinevate detailide peale. Lisaks seal samas siis vabatahtlikult tõstsid auto ülesse kah ja käisid ise oma mingite jubinate ja kangidega erinevate komponentide küljes ja ütlesid, et kõik puksid on korras ja kui ülevaatust teeks, siis ei olnud mingit põhjust ülevaatuselt mitte läbi lubada. Nad seal küll viitasid, et on olnud autosi, millel on aku lahti olnud ja sarnast klobinat teinud. Minu puhul see jällegi ei aidanud kuidagi ning kindluse mõttes käisin hiljem kõrval istuja all asuva aku kinnituse üle ja see on ikka väga tuugalt seal kinni. Ei saa kohe kuidagi see koliseda.

Tänan senini igal juhul kaasamõtlejaid =). Ootan juba vaba õhtut, et selle rooli kardaani riste kontrollida. Kui see logiseks, siis oleks ilmselt ikkagi roolis tuntav loks kah, kuid seda pole... Aga võib mõjutada rooli "raskelt" käimist... Kui see on üldse ikka raske rool, mitte omadus...
Vasta
#9
Mul on ML 2006'ga samuti kolina mure, vasakul ees. Kõik šarniirid, kondid ja puksid on vahetatud. Ülevaatusel ei leitud mitte ühtegi lõtku, isegi sihipärase otsimisega mitte. Keeramisega on nii moodi, et parklas väikse hooga väntad pigem ikka kahe käega.

Endale tundub, et midagi seal amordi juures peab koliseda saama. Või siis tõesti roolilatis saab miskit hüpata. Samaaegselt ees vasakul, jalakäija kiirusel veeredes ja varbaga pidurit toksides on ka nõksu tunda ja kuulda.
Inseneritegevused: CAD projekteerimine, Tootearendus ja disain - info@ews.ee
Vasta
#10
(12-04-2022, 02:52 PM)Ernst Kirjutas: Mul on ML 2006'ga samuti kolina mure, vasakul ees. Kõik šarniirid, kondid ja puksid on vahetatud. Ülevaatusel ei leitud mitte ühtegi lõtku, isegi sihipärase otsimisega mitte. Keeramisega on nii moodi, et parklas väikse hooga väntad pigem ikka kahe käega.

Endale tundub, et midagi seal amordi juures peab koliseda saama. Või siis tõesti roolilatis saab miskit hüpata. Samaaegselt ees vasakul, jalakäija kiirusel veeredes ja varbaga pidurit toksides on ka nõksu tunda ja kuulda.

Kas kolin muutub kui vahetada comforti ja spordi vahel? Mul kolises üks eest amort.
Vasta
#11
Tervist

Lihtsalt väike värksendus teemasse, et rooli kardaaniriste ei ole olnud mahti näppida veel, aga vibra peal sai korraks läbi käidud. Aja puuduse tõttu pikemalt tutvuda ei olnud mahti, aga tundub, et mõlemast esiamordist käib kolin läbi teatud resonantsil. Mingi päev lähen uuesti kontrollima, kui rohkem aega on, aga hetkel oli tunda just esikaussidest mõlemal pool patjade/amordi kinnitus mutrite juurest päris hästi, kui kolin sisse tuli, et sealt käis läbi (nagu amordi taoks põhja vms).

PS! Amordid on ise soetatud detsembris, seega suht uued minu mõistes, aga on siin ja seal viidatud tõesti, et mõnel juhul ongi sellised kiiresti defektseteks osutuvad asjad...
Vasta
#12
Tere.
ML 2006 AIRMATIC ei kolise. Aga on nagu mingi tümin või login esisillas. Tekib takuskil 50 - 80km/h peale seda suuremal kiirusel kaob. Jäänud on samaks nii peale amortide ja patjade vahetust. Kunagi ametlikus esinduses mainiti, et roolilatt läbi. Sellest 7 aastat tagasi. Pakutud on ka, et login on mu enda peas. Auto ostes ja 4 aastat sõites ma seda loginat ei kuulnud. Ootan huviga diagnoosi.

Nael kummi
Vasta
#13
Zlang, ma pakun, et sul on viga hoopis kuskil veovõllides või vahekastis. Kõlab küll kuidagi sedasi.
Vasta
#14
Tervist. Väike värskendus teemasse, et viga oligi mõlemas uues esiamordis ja sai garantiiliselt välja vahetatud. Kolin kadunud. Natuke raske oli endal alul uskuda, et sellised kallid asjad ja veel mõlemad defektseteks võiksid osutuda.
Vasta
#15
Kas uued läksid mingi teise tootja omad?
Vasta
#16
Tere.


Hea teada.
Vasta
#17
(27-07-2022, 06:29 PM)jsv Kirjutas: Kas uued läksid mingi teise tootja omad?
Olid Aerosusi omad ja samad läksid ka uuesti. Tagant järgi olen siit ja sealt kuulnud, et probleeme varemgi olnud nende Aerosusi toodetega. Tellisin sellisest kohast täpselt need asjad:
https://aerosus.net/mercedes/gl-class/x1...h-ads.html
Vahetuse tegin ise (väga lihtne töö, kui tõstuk ja tööriistad olemas). Natuke jauramist oli ka nende garantiiliselt välja vahetamisega ja nendesse tagamaadesse detailsemalt ei lasku. Kokkuvõttes - rohkem neilt ei osta ja pigem jääks meite müüjate peale. Lihtsam hilisemate jamade lahendamisega (kui peaks tekkima) ja ei pea meili teel mingit ulme selgitustööd tegema...
Vasta
#18
(12-04-2022, 02:52 PM)Ernst Kirjutas: Mul on ML 2006'ga samuti kolina mure, vasakul ees. Kõik šarniirid, kondid ja puksid on vahetatud. Ülevaatusel ei leitud mitte ühtegi lõtku, isegi sihipärase otsimisega mitte. Keeramisega on nii moodi, et parklas väikse hooga väntad pigem ikka kahe käega.

Endale tundub, et midagi seal amordi juures peab koliseda saama. Või siis tõesti roolilatis saab miskit hüpata. Samaaegselt ees vasakul, jalakäija kiirusel veeredes ja varbaga pidurit toksides on ka nõksu tunda ja kuulda.

Kolin, mis lõpuks üsna häirivaks muutus tulenes eesmise piduri supporti juhthülsside ja pukside kulumisest/lõtkust. Mitte amordist ega roolilatist, õnneks. Juhthülsikomplekti kulumisega kaasas käib ka tuntav nõksatus pidurdamisel.

Ühtlasi raske roolimine millest siin ka räägitud, olin sunnitud vahepeal roolivõimupumpa vahetama, sest see hakkas lisaõhku simmeka vahelt tõmbama, kindlalt võib väita, et madalatel pööretel muutus rool oluliselt kergemaks.
Inseneritegevused: CAD projekteerimine, Tootearendus ja disain - info@ews.ee
Vasta
#19
Vahelduseks väike värskendus antud teemasse, mis puudutab rooli raskust, siis sai lõpuks ajaviiteks see pagana roolivõimu pump uue vastu välja vahetatud (mingit muud probleemi ei olnud, kui et kohati tundus minu jaoks natuke raske). Uue pumbaga on nagu tavaline sõiduauto - ei ole just liiga kerge, aga ei pea ka just kahe käega väntama ning saab kohapeal kah ikka ühe käega keerata rooli soovi korral. Enne oli see natuke selline jõu katsumus pigem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne