Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Mul on plaan üks auto üle kiletada. Küsin siinkohal arvamust nendelt, kes sellega on kokku puutunud või omab kiletatud autot.
1. Kas selle töö ettevõtmine koduses garaazis on väga keeruline, kui pea on otsas ja käed ei kasva persest - ehk läheb nagunii kõik pekki ja tuleb lasta proffidel teha?
2. Kas kiletatud auto näeb sama kena ja kõrgläikes välja, nagu värvitud-lakitud-poleeritud auto?
3. Kas tekib lühikese aja jooksul tuhmumine. Liiv, tolm, sogased ilmad. Lakk peaks vist olema vastupidavam mikrokriimustustele?
Tänud ette asjakohaste vastuste eest!
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Teinud ei ole, maha kiskunud autodelt olen küll. Kiled on erinevad, mõni paksem, mõni õhem.
Paigaldusest youtube-is olen vaadanud. Ma ei ütleks, et seda ise oleks mõistlik teha. Kumerad osad, seal näitas, et tuleb venitada vähe, servade murdumine jne. Kui on läikiv kile, seda ohtlikum, sest liigselt venitades rikub läikiva osa ära.
Kiledele saab omakorda peale panna kaitsekihi, ceramic, nano ja muud keemiad. Ma ei ole kindel kas kõigile aga tehakse.
Üks päris huvitav kile on LLumar PPF, sellel saab väiksemad kriimud kilelt kuumutamisega välja, iseparanev. Läbipaistev kile.
Hind on karm, 3000-5000 eurot terve auto ja kui keraamikat ka veel peale... https://nano-zen.com/et/zen-detailing/ka...utole-ppf/
Kiletamisest kui ise soov teha ja igasugused training videod youtube-is.
https://youtu.be/Ua730hMOm5M
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Puutusin ühel hetkel antud teemas kokku täielike professionaalidega ja õnnestus nende tööruume näha.
Arvutis jooksevad margid ja mudelid, kõikide detailide pinnalaotused on olemas, vali ja vajuta nuppu.
Plotter laseb välja õige pinnalaotusega detaili.
Mul jäi suu ammuli, juba tollal oli ntx C216 detailid selliselt olemas, et isegi AMG Optik, AMG 63 ja Lorinseri (!) stange laotus olemas.
Töö hind on samas järgus keskpärase värvimistööga.
Kui tahta ideaalselt tulemust, tooni vahetuse eesmärgil vms, kus tegu on kilega, mis kannab ise nähtavat pinda, siis mina ei hakkaks ise jamama.
Kui tahta kaitsmise eesmärgil läbipaistvaha autot säästa, siis isegi prooviks, kui aega käes on.
Lihtsalt heietasin.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Tänud asjalike nõuannete eest! Lihtsalt leidsin ühele autole ideaalselt sobiva õrna kameeleon effektiga värvitooni, mida päris värviga oleks utoopiliselt kulukas teostada. Kuna originaalvärvi toon ei ole väga meeltmööda ja lakk juba õhukeseks kulunud, siis oli mõte kiletada ja jääb originaalvärv alles.
Arvan, et kõige parema vastuse saan siis, kui võtta garaazinurgast suvaline vana uks ja kapott ja ise katsetada, kuidas see välja kukub, siis pihustada seda liivaga ja vaadata, mis järgi jääb.
Võibolla kaob siis kogu see mõte igavikku.
Paigaldus ei olegi kõige suurem probleem. Kardan siinkohal vaid seda, et kui kuskile töökotta viin, kas on pärast kõik vajalikud liistud sirged ja tüüblid uued pandud. Lihtsalt ei usalda neid tegijaid. Olen saanud kereremondist auto kätte sellisena, et liistud olid PVA liimiga tagasi pandud - ilma naljata, just nimelt puiduliimiga. Hiljuti käisin üht värskelt värvitud autot ostmas ja kadus kogu huvi esimeste minutitega - oli selgelt näha, et uue värvikihi all oli rooste kobrutama hakanud.
Kuna välja valitud kile ei ole just kõige odavam, siis eelkõige huvitab siiski selle kile vastupidavus ja läike säilimine päikese UV kiirgusele, kruusatee tolmule ja muule tänavasodile.
1, 5 või 10 aastat?
Läheks peale sõidukile, mida kasutan heal juhul 1000km aastas ja eeldatavalt ilma ekstreemsete tingimusteta. Lihtsalt ei teha sama tööd mitu korda teha.
Müügimeeste jutte ei usu, eelistan kasutajate plusse ja miinuseid.
Lisaküsimus on see, et kas ma selle kile pärast ka kuidagi maha saan, kui ära kulub. Või on see veel kulukam, kui kile paigaldamine.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Kile tuleb maha kuumaõhufööniga vaeva nähes. Paremad kiled on sellised, mis venivad rohkem tõmmates, vaikselt kuumutad edasi ja tõmbad ja tõmbad. On ka selliseid kilesid mis kipuvad rebenema. Kindad peavad käes olema, hiljem villid sõrmeotsas.
Mõned kiled on sellised, mis suurt kuumutamist ei vajagi, serva saad lahti ja ülejäänud tõmbad kerge vaevaga maha.
Autode puhul mis on keretöid saanud, pahteldamist. Nendel on oht, et tõmbab koos värviga maha, eriti stangede puhul.
|