Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CTEK 7.0 vs 10.0 laadija (72-95Ah AGM akule)
#1
Olen kasutanud viimased ca 10a CTEK 7A laadijat.

Olen ostmas isale samuti CTEK aga mis vahe on 7A ja 10A vahel? 10A laeb lihtsalt kiiremini v muud eelised v jällegi "liiga vöimas" tavasuurusega akule? 

Kasutaks AGM akul 72-95Ah ja vahel ka rolleri akul.

7A 129€:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455514/C...XS70-12V7A

10A 179€:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455566/C...S10-12V10A
Vasta
#2
Hinnavahe.

10 A laadib tühja akut kiiremini.

Täis akut oskavad mõlemad kohelda viisakalt.

Paraku ma enam C-Teki ei soovita. Ühe tapsin ise ära, teise tappis ilmselt Elektrilevi ja kolmas sai müstiliselt ise otsa. Epopöa lõppes sellega: https://forum.automoto.ee/showthread.php...20&page=22

https://www.xn--triistamarket-imba.ee/et...ron-energy

Aga enne lõppemist olid täiesti muretud asjad ja tegid täpselt seda, mida neilt oodati - laadisid akud nurisemata täis, elustades mitmed "laibad". Ainult raadiohäireid tekitasid - ei saanud soovikontserti kuulata autoraadiost, kui siitekid pumpasid.
Vasta
#3
Hinnad on ikka jubedaks läinud. Ma ise ostsin mõned aastat tagasi motonetist 19 euri eest vist mingi nutilaadija ja siiani laeb. ?
Vasta
#4
Lugesin automoto foorumist viidatud lehekülge. Lõhkenud aku. Mul ostetud ka üks Telwini akulaadija. Reklaam karbil lubab ka nö. hoolduslaadimist, jätad juhtme pikemalt järgi. Paraku manuaalis on kirjas, see toimib ainult AGM akudel, vähemalt mitte tavalistele happega akudele.
Parim oli see, et kasutusjuhendit kaasas ei olnud ja leidsin ühe internetist. Seega, alati veenduge, eriti kui tegu on asjadega mis jätate järelvalveta.
Vasta
#5
Soomes teatud soojustatud parklas mitmed Lambod, Ferrarid, MB SLS-id 24/7 CTEK-id järel 6 kuud järjest talvekuudel. Korpusel kyll ilus MB jne logod aga korpus ja sisu tundub 1:1 CTEK. 

Neil muidugi AGM akud. Samas kui tihti ikka akut osta-korra 5-6a järel. Siis vöiks juba AGM:i panustada selle soti rohkem. Ise kasutanud ka viimased ca 10a Bosch AGM-i (Varta AGM sama sisuga).

Eks tänapäeval leidub paraku praaki ka parimate seas. 

Mida siis soovitaksid cteki asemel?
Vasta
#6
Vähe ot, aga mu varuosamüüja väitis, et tegelikult bosch ise ei toodagi akusid vaid lööb oma kirjad peale. Mul ükskord sattusid kodus bosch ja varta kõrvuti laadima ja avastasin, et tootekood oli sama neil.
Vasta
#7
Jep nii tundub olema. Samuti MB kasutab vist originaalosana VARTA akusid e lööb oma logod peale.
Vasta
#8
(09-12-2021, 07:32 PM)nostromo Kirjutas: Soomes teatud soojustatud parklas mitmed Lambod, Ferrarid, MB SLS-id 24/7 CTEK-id järel 6 kuud järjest talvekuudel. Korpusel kyll ilus MB jne logod aga korpus ja sisu tundub 1:1 CTEK. 

Neil muidugi AGM akud. Samas kui tihti ikka akut osta-korra 5-6a järel. Siis vöiks juba AGM:i panustada selle soti rohkem. Ise kasutanud ka viimased ca 10a Bosch AGM-i (Varta AGM sama sisuga).

Eks tänapäeval leidub paraku praaki ka parimate seas. 

Mida siis soovitaksid cteki asemel?

Mul igatahes Exide AGM ei kestnud aastatki seisvatel hobiautodel. Tegelikult pole ükski Exide kunagi kestnud, ka happeakud. Ostsin 2tk ja mõlemal autol aastaga surnud. Samal ajal Bosch happeaku, samuti ostsin 2tk ja kestavad aastaid. Ei viitsi mina neid kogu aeg lahti ühendada, kui autot ei kasuta. Mõnusam ikka kohe sisse istuda ja võtit keerata. Huvitav on muidugi see, et Mersud (140, 208) imevad akut seistes ikka mõnuga, samal ajal kui BMW (e38) akut seistes üldse ei kasuta. Mersudele panin mingi spetsiaalse akusäästu cutoff relee, mis teatud pinge juures jätab toite ainult elutähtsatele organitele (võiks olla juba tehases tehtud, aga ilmselt see vidin siis ise võtaks veel rohkem voolu, eriti kui toodetud TEMIC poolt).
Kas keegi teab millal Mercedes-Benz lükkas Boschi elektroonika kõrvale ja hakkas Temic elektroonikat kasutama?
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#9
(09-12-2021, 06:44 PM)jsv Kirjutas: Hinnad on ikka jubedaks läinud. Ma ise ostsin mõned aastat tagasi motonetist 19 euri eest vist mingi nutilaadija ja siiani laeb. ?

Mul on võrdluseks 24.- OnRoadi nutilaadija ka. No laeb. Confused Kuidagi. Paranoid Kaua. Crybaby - ikkagi 4 A vaid.
Vasta
#10
Ma viimati ostsin autodele banneri akud (bemm vist paneb tehase poolt peale) R-ile läks AGM ja volksule tavalise. Kestavad mõlemad juba aastaid ja volks tahab külmaga vahest ka käiamist.
Vasta
#11
Olen Exide saanud pikki aastaid hea hinnaga ja kasutanud paljudel autodel probleemideta.

Normaalse hinnaga hea laadija on nt see https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ..._sirius_8a

EDIT: Kes soovivad Boschi kirjadega https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...h_7a_1224v
Vasta
#12
(10-12-2021, 10:13 AM)Priit Kirjutas: ...
Normaalse hinnaga hea laadija on nt see https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ..._sirius_8a
...

Päris hea soovitus, kiidan. LiFePo akude laadimise võimekus võib tulevikus väga ära kuluda.

Riputamise sang ühes ja mõlema juhtme väljaviik teises otsas teeb kasutamise mugavaks.
Vasta
#13
(10-12-2021, 10:13 AM)Priit Kirjutas: Olen Exide saanud pikki aastaid hea hinnaga ja kasutanud paljudel autodel probleemideta.

Töötavad jah hästi, kui autoga pidevalt sõidad. Hobiautodel ei soovita. Paar kuud seisab, siis lagunevad plaadid sees põhja mingiks olluseks ja seejärel sisemine lühis ja hakkavad ise tühjenema. Kui korra täiesti tühjaks saab, siis on kohe kutu.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#14
(09-12-2021, 10:05 PM)MAV Kirjutas: Kas keegi teab millal Mercedes-Benz lükkas Boschi elektroonika kõrvale ja hakkas Temic elektroonikat kasutama?
Kusjuures TEMIC logod jooksevad juba W220/215 läbi.
Samuti W211 ja väga rohkelt juba W221.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#15
(09-12-2021, 10:14 PM)jsv Kirjutas: Ma viimati ostsin autodele banneri akud (bemm vist paneb tehase poolt peale) R-ile läks AGM ja volksule tavalise. Kestavad mõlemad juba aastaid ja volks tahab külmaga vahest ka käiamist.

Sama teeb Volkswagen.
Vasta
#16
(10-12-2021, 05:04 PM)Rolz Kirjutas:
(09-12-2021, 10:05 PM)MAV Kirjutas: Kas keegi teab millal Mercedes-Benz lükkas Boschi elektroonika kõrvale ja hakkas Temic elektroonikat kasutama?
Kusjuures TEMIC logod jooksevad juba W220/215 läbi.
Samuti W211 ja väga rohkelt juba W221.
Arvatavasti kuskil 92-94 siis loobutigi suurema kokkuhoiu kasumi nimel Boschist ja jagunes nii, nagu laoseis oli. Sama saatus tabas ka Audit.
Juba W140 suur osa elektroonikat sealt ja W210/208 täielikult.
Boschi elektroonika oli töökindel.
Temicu elektroonikat saan pidevalt tinutada. Inseneridel on kogu aur kulunud sellele, kuidas varjata kiivalt skeeme ja süsteemide tööpõhimõtet, aru saamata, et sellega tehakse asjad veel rohkem keeruliseks ja vähem töökindlaks. Juhtnuppude takistuse kontroll on eriti jabur, rääkimata korrosioonist, trükkplaatide vooluleketest, olematu kvaliteediga Siemensi releedest ja kogu asja omatarbest. Suunatule vilgutamiseks ei ole vaja mitut korrodeeruvate jalgadega mikroprotsessorit kasutada, millel kirjad pole mitte maha viilitud, aga kivide kirjad on kõik Motorolast eritellimusel spetsiaalselt muudetud, et jumala eest katkist osa vahetada ei saaks. Õnneks leidub piisavalt kibestunud endisi töötajaid ja häkkereid, kes infot internetis avaldavad ja kõik asendused on mõne euro eest vabalt saadavad.
Suunda ja kojamehi sai varasematel mudelitel juhtida ka lihtsamalt, seejuures ka ühtlaselt kiirustundlikult.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#17
(10-12-2021, 08:38 PM)MAV Kirjutas:
(10-12-2021, 05:04 PM)Rolz Kirjutas:
(09-12-2021, 10:05 PM)MAV Kirjutas: Kas keegi teab millal Mercedes-Benz lükkas Boschi elektroonika kõrvale ja hakkas Temic elektroonikat kasutama?
Kusjuures TEMIC logod jooksevad juba W220/215 läbi.
Samuti W211 ja väga rohkelt juba W221.
Arvatavasti kuskil 92-94 siis loobutigi suurema kokkuhoiu kasumi nimel Boschist ja jagunes nii, nagu laoseis oli. Sama saatus tabas ka Audit.
Juba W140 suur osa elektroonikat sealt ja W210/208 täielikult.
Boschi elektroonika oli töökindel.
Temicu elektroonikat saan pidevalt tinutada. Inseneridel on kogu aur kulunud sellele, kuidas varjata kiivalt skeeme ja süsteemide tööpõhimõtet, aru saamata, et sellega tehakse asjad veel rohkem keeruliseks ja vähem töökindlaks. Juhtnuppude takistuse kontroll on eriti jabur, rääkimata korrosioonist, trükkplaatide vooluleketest, olematu kvaliteediga Siemensi releedest ja kogu asja omatarbest. Suunatule vilgutamiseks ei ole vaja mitut korrodeeruvate jalgadega mikroprotsessorit kasutada, millel kirjad pole mitte maha viilitud, aga kivide kirjad on kõik Motorolast eritellimusel spetsiaalselt muudetud, et jumala eest katkist osa vahetada ei saaks. Õnneks leidub piisavalt kibestunud endisi töötajaid ja häkkereid, kes infot internetis avaldavad ja kõik asendused on mõne euro eest vabalt saadavad.
Suunda ja kojamehi sai varasematel mudelitel juhtida ka lihtsamalt, seejuures ka ühtlaselt kiirustundlikult.
Mis nende taust ettevõttena on?
Börsil laili vms? Ise toodavad või "logotavad"? Ma ise, tausta üldse teadmata, olen mõelnud et USA teema.
Lihtsalt huvitav tähelepanek Sul, kui nüüd nii mõelda, siis tõepoolest Temic kirjadega asjad on igale poole "sisse ujunud".
Just stangede sees olevad lühimaa distantsiradarid, kui ka võredealused pikimaaradarid, neil puudub igasugune IP reaalne klass.
Uusi tuleb lahti võtta ja üle liimida, et kestaks.
Sama on erinevate mudelite SAM plokkidega, vesi/niiskus söödab sisse.
Ja tänapäeva autodel see mure, et "lambi" plokist suudab kogu CAN ahela maha tõmmata ja täiesti suvalise ploki veast "piisab" et ei auto ei käivitu.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#18
[quote pid="298755" dateline="1639158558"]
Mis nende taust ettevõttena on?
Börsil laili vms? Ise toodavad või "logotavad"? Ma ise, tausta üldse teadmata, olen mõelnud et USA teema.
Lihtsalt huvitav tähelepanek Sul, kui nüüd nii mõelda, siis tõepoolest Temic kirjadega asjad on igale poole "sisse ujunud".
Just stangede sees olevad lühimaa distantsiradarid, kui ka võredealused pikimaaradarid, neil puudub igasugune IP reaalne klass.
Uusi tuleb lahti võtta ja üle liimida, et kestaks.
Sama on erinevate mudelite SAM plokkidega, vesi/niiskus söödab sisse.
Ja tänapäeva autodel see mure, et "lambi" plokist suudab kogu CAN ahela maha tõmmata ja täiesti suvalise ploki veast "piisab" et ei auto ei käivitu.
[/quote]

Ei ole päris Kodu Anttila või All Ride, et logo peale ja tuld. Ikka täitsa ise toodavad, vähemalt alguses. Nüüd ilmselt Hiinas. Tegelikult vist Philiphiinidel, suurt vahet pole. Kunagi oli lausa Saksa ettevõte (92 asutatud), sai MB koostööga liiga edukaks ja osteti Continental poolt ära. Ju siis Continentalil tihendite jaoks kummi ei jätkuSmile ja Temicul keelati vist ülemnõukogu poolt ära ka trükkplaatide lakkimine spetsiaalse niiskustõrje lakiga. Ja nii ongi paljad trükkplaadid kasutusel keskkonnas, kus esineb niiskust.

Kui midagi veekindlaks tihendad, siis tee seda nii, et vesi sisse ei pääseks, aga et kuskilt madalamast otsast ikka välja pääseks. Plastkarpidesse tekib paratamatult kondentsi, seega mingi auk peab jääma tuuldumiseks ja tilkumiseks. Sama kehtib ka elektri harukarpidega õues päikese käes. Mida rohkem see karp veekindel on, seda rohkem seal sees lõpuks ka vett on.

Siin veidi täpsem info: https://second.wiki/wiki/temic
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#19
(10-12-2021, 09:16 PM)MAV Kirjutas: [quote pid="298755" dateline="1639158558"]
Mis nende taust ettevõttena on?
Börsil laili vms? Ise toodavad või "logotavad"? Ma ise, tausta üldse teadmata, olen mõelnud et USA teema.
Lihtsalt huvitav tähelepanek Sul, kui nüüd nii mõelda, siis tõepoolest Temic kirjadega asjad on igale poole "sisse ujunud".
Just stangede sees olevad lühimaa distantsiradarid, kui ka võredealused pikimaaradarid, neil puudub igasugune IP reaalne klass.
Uusi tuleb lahti võtta ja üle liimida, et kestaks.
Sama on erinevate mudelite SAM plokkidega, vesi/niiskus söödab sisse.
Ja tänapäeva autodel see mure, et "lambi" plokist suudab kogu CAN ahela maha tõmmata ja täiesti suvalise ploki veast "piisab" et ei auto ei käivitu.

Ei ole päris Kodu Anttila või All Ride, et logo peale ja tuld. Ikka täitsa ise toodavad, vähemalt alguses. Nüüd ilmselt Hiinas. Tegelikult vist Philiphiinidel, suurt vahet pole. Kunagi oli lausa Saksa ettevõte (92 asutatud), sai MB koostööga liiga edukaks ja osteti Continental poolt ära. Ju siis Continentalil tihendite jaoks kummi ei jätkuSmile ja Temicul keelati vist ülemnõukogu poolt ära ka trükkplaatide lakkimine spetsiaalse niiskustõrje lakiga. Ja nii ongi paljad trükkplaadid kasutusel keskkonnas, kus esineb niiskust.

Kui midagi veekindlaks tihendad, siis tee seda nii, et vesi sisse ei pääseks, aga et kuskilt madalamast otsast ikka välja pääseks. Plastkarpidesse tekib paratamatult kondentsi, seega mingi auk peab jääma tuuldumiseks ja tilkumiseks. Sama kehtib ka elektri harukarpidega õues päikese käes. Mida rohkem see karp veekindel on, seda rohkem seal sees lõpuks ka vett on.

Siin veidi täpsem info: https://second.wiki/wiki/temic
[/quote]
Vabandust, nüüd eksisin ise, neil stangealustel lühimaaradaritel (mida "moodsal lisadega" autol, millel parkimisandureid pole, on 8 tk, millest tükk maksab ca 700 EUR) ongi hoopis Continentali kiri peal. Branding, turundus...Lai haare!

Aga see teema on juba ammu teemaalgataja ideoloogiast kaugel, seega lähme edasi - kuidas saab hermeetilisse (Väljendan siin ennast nii: difusioonikindlasse) keskonda tekkida kondensaat?
Kondensaadi tekkimiseks on ikka vaja ju kastepunkti, mida mõjutab temperatuurite ja niiskuse diferentsiaal, kui mingi plastikkarbik X on pandud kuivas keskonnas ( s.t. ilma seesmise niiskuseta) hermeetiliselt kokku, kuda sinna saab sisse tekkida kastepunkt? Eeldusel, et tänapäeva plastid on difusioonikindlast materjalist...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#20
CTEK CS ONE vist parim? 

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne