Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
200 D 89a. Avastamine
#1
Tervitus, olen siis nädala jagu omanud vana aga üsna viisakas seisus 200 D. Kuna ma nendest autodest väga palju siiski ei tea, siis alustuseks pöörduks siia lihtsa probleemiga. Kuna olen eelnevalt olnud pikalt esiveolise omanik on paljud tagaveoliste trikid meelest läinud. Täna sõitsin lumisel ilma hooldamata teel Ning kuna jäsku avanes probleem, et tee oli suletud hakkasin ringi keerama ja sinna ma ka jäin. Üks ratas käis ringi teine mitte. Keeratsin rooli ja püüdsin saada otseks, et ehk siis hakkab vedama aga ei miskit. Lõpuks õnneks sain sealt väiksese kõrvalise abiga minema aga ikkagi. Kas see on pigem probleem või mingi nende tagaveoliste eripära. Olen igasuguseid legende kuulnud ja pea suht segamini nendest. Ei oska enam otsi kokku viia. Halvemal juhul on viga difris aga teine probleem muidugi see, et igast asju pole mõtet ikka tagaveolisega teha, mida ma esiveolisega teha sain Smile  No eks ma õpin veel. Smile Igatahes, kui keegi oskab sellest teemast mulle ilma liigse kriitikata veidi rääkida ja ehk mingeid kasulikke mõtteid jagada. Tänan.
Vasta
#2
Ikka tagaveoliste omapära. Lahtine differ tagasillal, mis sellel autol on, tähendab ühe ratta keerlemist lumes/jää peal kinni olles ja sinna ei saa miskit parata. Rooli keeramine tagaveolisega kinni olles väga ei aita. Tähtsam on pigem hoida esimesi rattaid sirgelt, kuni liikuma saamiseni. Vastasel juhul on takistus just suurem.

Esiveoline ja tagaveoline käituvad lumes/jääl täiesti erinevalt. Tagaveolisega on oluliselt kergem end kinni istutada ja sinna ka jääda. Eriti kui tagumine ots kerge on (loe: liivakotti pagassis pole).
E55 AMG
Vasta
#3
(19-02-2021, 12:31 PM)MysteryGif Kirjutas: Tervitus, olen siis nädala jagu omanud vana aga üsna viisakas seisus 200 D.
...
teine probleem muidugi see, et igast asju pole mõtet ikka tagaveolisega teha, mida ma esiveolisega teha sain Smile  No eks ma õpin veel. Smile Igatahes, kui keegi oskab sellest teemast mulle ilma liigse kriitikata veidi rääkida ja ehk mingeid kasulikke mõtteid jagada. Tänan.

Tere tulemast.

Milline "kakssada dee" istumise all on? 123, 124 või midagi muud?

Mida saab teha esiveolisega aga ei saa teha tagaveolisega? Mulle tuleb pähe vaid esiotsa lohistamine kõrvale, mis töötab reaalelus vaid allamäge. Kõik muud trikid teeb järgi, lihtsalt meetodid on erinevad.

Tagaveolisega sõitmisest on palju kirjutatud. Mingi otsa saab siit näiteks kätte:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3812&page=1

Aga on paremaid, ei vaidle.

Reegel 1: ära lase kaapima, kui auto ei liigu. Tunnetust peab olema, kui elektroonikat ei ole.
Reegel 2: püüdle 50/50 kaalujaotuse poole. Enamasti ei õnnestu, aga liiva/killukott pakiruumis on talvel mitmeotstarbeline tõhus abi.
Vasta
#4
Eks tegelt ole sama teema paljude autodega ka esiveolistega võib juhtuda ju aga lihtsalt olin üllatunud kui lihtsalt see sõna otseses mõttes mitte kuhugi kinni jäi Big Grin Sile tee ja enam minema ei saanud Big Grin Noh eks avastamisrõõmu on ja sõiduvõtteid peab veidi muutma. Olen harjunud, eelmisega igal pool ronima- Siis nagu ei tulnud selle pealegi, et sellisesse kohta kinni saab jääda sedasi. Rehvid ka viisakad all- aga noh eks jh pagasnuku peaks mingit jura täis toppima. Eks sõidukogemusi on aga see pigem selline uuesti avastamise rõõm ehk ja kui auto vaid nädal aega olnud, eks siis olegi arvata, et hakkab igast tsirkust saama. Teistes autodes oli mul täisvarustus, kühvlid ja nöörid ja koormarihmad jne, mõnest kehvast kohast sai välja küll aga no vot. Liiga mugav, ei viitsinud kõike ümber lapata ja maksis kohe kätte. Big Grin Noh jh eks see on see talvelõbu Big Grin Vähemalt sain kinnitust, et viga ikka minu nö mugavuses. Eks liiga mugavalt ei tasu end kunagi tunda, mitte ühegi autoga- eriti talvel. Big Grin Eks see õpetuseks teistelegi, et olgu kogemusi kui palju tahes, lolluse ja laiskuse või mõtlematuse eest ei kaitse ikka mitte keegi Big Grin
Vasta
#5
Mul tagaveolisega selline kogemus, kus õhtul parkisin maja ette ja hommikul minema ei saanud, kuna soojad rehvid olid sulatanud end veidi lume või jää sisse ja hommikul käisid lihtsalt rattad ringi. Tegu oli difrilukuga universaalkerega automaatkastiga S124-jaga. Panin käigu sisse, tulin autost välja ning vaatasin, kuidas lihtsalt mõlemad tagarattad tühikäigul vaixelt ringi pöörlevad oma jäälohkudes ja auto kuskile minna ei taha. Liikuma saamisex piisas sellest, et möödakäija korrax veidi lükkas. Tõenäoliselt oli õhtul soe ilm ja öösel külmetas, et niiviisi rattad end sisse sulatasid.

Aga kruusa- või liivakott pagassis on vast kõige parem abivahend talvel, lisax puxiirköis ja labidas kui end kõhu peale kinni või kraavi sõidad. Isegi tõkiskingadest võib abi olla kui need korralikult rataste vastu surud ja seeläbi ratastele parema haarduvusega kontaktpinna tekitad.

Aga jah, üherattavedu on üherattavedu ja üx õige asi ikka pole, üxkõik mis sild veab.

89 aasta tähendab siis, et sul ka W124 kere. Kui otsid, leiad sellele ASD difri kuhu saab Hentsi luku sisse panna ja 2-rattavedu tekitada.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#6
Pean vist ikka laskma seda difrit vaadata, sest tundub et linnavahel ka kuidagi üks pool on aktiivsem. Pean vist tagaotsa üldse üles tõstma korra ja käigu sisse panema siis oleks näha kas ja kes vedama hakkab. Aga kas ta jälle sedasi töötab on iseasi. Kuidas seda ise üldse kontrollida? Igatahes eks tegelen enne teiste probleemidega ja eks siis vaikselt püüan temast aru saada.
Vasta
#7
Ilma lukuta differ tähendabki seda, et ratas, millel on vähem pidamist, pöörleb ja teine ratas ei tee midagi. Sinna pole midagi muud parata kui lukuga differ paigaldada. Tänapäeva autodel pidurdab veojõukontroll pidamiseta ratast kinni, nii et veojõud kandub ka teisele rattale (lisax kägistataxe mootor ära, et rattad pöörlex aeglaselt ja tekix mingigi pidamine). Ilma veojõukontrollita auto puhul pead ise oma gaasijalga tagasi tõmbama ja laskma ratastel pidamist leida.

Mõnikümmend lisakilo pagasnikus teeb tagaveolise puhul imesid. W201 on W124-jast mõnevõrra kergem ja see ei taha talvel ilma lisaraskuseta üldse kuskile minna, tagurdasin garaažist välja värske lume peale ja sinna ta jäi, pidamist polnud, paar tsemendikotti pagassi ja probleem lahendatud.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#8
(20-02-2021, 08:54 PM)MysteryGif Kirjutas: Pean vist ikka laskma seda difrit vaadata, sest tundub et linnavahel ka kuidagi üks pool on aktiivsem.
...

Ostetud omadus, ei ole mõtet väga muretseda. Nii need vanad lahtised difrid teevad kõik.

Kui "halvemini pöörleva" velg soojaks läheb, siis on põhjuseks pealolev pidur ja sellega tasuks siis tegelda. Muidu võib praeguste ilmadega väga huvitavaks minna mõnes jäises kaldu kurvis.
Vasta
#9
Ma ei teeks selle autoga midagi ja harjuks lihtsalt ära.
Vasta
#10
Eks tegelen muude asjadega enne ja niikaua sõidan ja püüan temast aru saada. Maanteel on igatahes üsna Ok sõita ujub veidi aga üsna kindel masin ja kannatab manööverdada küll, kui vähegi julgust ja tahtmist on. Eks igal masinal omad eripärad ja vaikselt hakkan juba sotti saama, mida see suudab ja mida mitte. Eks see on avastamisrõõm aga vahest ei tea mille pärast peab muretsema ja mille pärast mitte. Igal juhul tänan asjalike vastuste eest. Mul ongi kalduvus saada sellised "karakteritega" autod ja eks seda ole jh näha, et ega see ka eelmistele alla ei jää. Igal masinal oma iseloom Smile Aga mulle sobib ja eks sedasi need teadmised ju tulevadki. Mulle kui tehnikahuvilisele on see paras õppimiseks ja avastamiseks.
Vasta
#11
Kui ujub, siis tuleb sillad üle vaadata, kuskilt on midagi kulunud, näitex tagasillatala puxid läbi. Korras ja paika reguleeritud sildadega W124 ei uju mitte kuhugi.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#12
Nüüd esines huvitav probleem. Lambist enam salongi ventikas ei tööta. Kas viga võib olla kaitsmes või mingi muu elektrikala. Mitte üheski astmes enam lihtsalt ei puhu- Isegi tööle ei hakka. Enne seda tõrkeid sellega polnud aga lihtsalt täna järsku jälle külm ilm ja ei tööta. hetkel suht ebameeldiv ilm süvenemiseks ka aga vb kellegil on kogemusi või ideid kus selle kontrollimist alustada või milles võib asi olla. Minu versioon oli et vb on mõni kaitse kuskilt läbi. Humoorikas versioon oli muidugi et rotid närisid juhtmed läbi Big Grin igatahes kui ilm veidi parem lähen vaatan ja püüan aru saada, miks järsku ära kadus.
Vasta
#13
Pulkkaitsmed võivad ka niisama oksüdeeruda. Aitab, kui kõik välja nokkida ja puhtaks rookida, kahtlased asendada ja kogu kaitsmeplokk miskise elektroonikamäärdega üle käia. Kui paremat pole, käib ka WD-40 või 5-56 (kui keegi veel mäletab seda).

Muud asjad on vähetõenäolisemad. Kuigi võimalikud. Näiteks ventilaatori harjade ikaldumine või labane vee jäätumine ventilaatorisse.
Vasta
#14
Tegelikult ei ole mõtet neid pulkkaitsmeid puhtaks rookida. Nad on odavad. Lihtsalt ostad kõik uued ja vahetad välja.
Vasta
#15
(08-03-2021, 11:28 PM)kaupo51 Kirjutas: Tegelikult ei ole mõtet neid pulkkaitsmeid puhtaks rookida. Nad on odavad. Lihtsalt ostad kõik uued ja vahetad välja.

Nii on praegu tavaks tõesti. Crybaby Muidu maailmamajandus ei kasva. Prügimägedega võidu...

EDIT: Ning järgmisel kirjutajal on väga hea põhjendus vanade praavitamiseks!
Vasta
#16
Vanad on portselanist, kannatavad kuuma, uued enamasti sulavad kokku kui korralikku ühendust pole.
Vasta
#17
Mälu järgi peaks W124 ja W123 kasutama ühesuguseid pulkkaitseid.
Midagi sellist näiteks
http://www.autokataloog.ee/et/artikkel/p...-ats-100tk

Mul oli umbes 5 aastat tagasi selline juhus W123-ga. Maanteel sõites kadusid ära suunatuled ja mingi seier kukkus ka nulli (äkki kütus, temperatuur?) Sõitsin koju ja hakkasin kaitseid näppima. Liigutasin neid ja siis korraks hakkas asi tööle. Siis võtsin kätte ja lihtsalt vahetasin kaitsed välja. Nad olid terved, ei olnud läbi põlenud. Aga vahetasin kõik igaks juhuks välja. Probleem kadus ja rohkem end ei ilmutanud. Mul olid tavalised plastmassi peale ehitatud pulkkaitsed, ei olnud keraamilised.
Vasta
#18
Viga oli kaitsmes jh, aga see ei lahenda veel pragust probleemi. Ajutiselt sain selle tööle ja paistab, et enne mind juba oli seal mingi jama pesaga. Antud kaitse on teistest peajagu madalamal ja siis sinna on miski teise kaitsme ots vahele nn kõrgenduseks pandud aga päris hästi ikka ei ulata sinna kuhu vaja. Ulatab vaid siis kui seda kaitset veidi nihutada aga tõenäoliselt vajub ta peale mõnda suuremat august läbi sõitu tagasi vanasse asendisse ja siis jälle ei tööta. Seal tuleb silma järgi vaadates enamus kaitsmeid välja vahetada ja siit ka küsimus, et mida selle pooletoobise pesaga peale hakata? Ta ju originaalis ei tohiks selline olla, kui kõik teised ilusti paigas on. Kas peab terve ploki uue vaatama või on seda kuidagi võimalik parandada?
Vasta
#19
Kui alumine klemm ära põlenud siis tõsta juhtmed ümber tühja kaitsme kohale. Selleks pead kaitsmekarbi korra eemaldama. Pole väga keeruline teha.
Turbo
Vasta
#20
Šitt kontakt paneb klemmi kuumenema, see vajub ära ja ongi olemas. Kehvemal juhul kindlustusjuhtum, kui koos garaažiga põleb.

Õnneks on keskmisel neljal sedapalju tühje pesasid, et ümbertõstmine on vaid pisuke näputöö. Tee siis märge ka kaitsmete karbileWink
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  A 200 Avantgarde Karl 2 494 24-06-2023, 09:29 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  E 200 Special Edition jeha 11 5,277 21-05-2008, 06:26 PM
Viimane postitus: marek



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne