24-11-2020, 06:30 PM
Tutvustan siis enda liikurit. Minu esimene Mercedes märki kandev liikur.
Mercedes R320 4-matic Long aastast 2006/12.
Olin 6-7 kohalise auto otsingul. Eesmärgiks oli seekord liisingut vältida ja tingimuseks, et kui kõik istmed üleval peab kokku pandud laste vanker sisse mahtuma.
Igasugused Sharan/Galaxy tüüpi liikurid ei meeldinud. Meeldis Q7 ,aga vanker sisse ei mahtunud. Oli plaan ka Chrysler Town Country 3,6 bens + gaas, aga loobusin. Lõpuks pöörasin pilgu mersule ja nägin ühte R`i müügil ja helistasin kuulutuse numbrile. Selgus et tuttav. Andis Mercedes-Benz võtmed ja ütles, et sõida koju ja proovi järele. Tulemuseks vanker läks 1cm täpsusega sisse, otsus tehtud vaatame siis R klassi lähedamalt.
Õnneks ei ole tegemist „la Blanc“ varustusega . Täielikust rahulolust on puudu ainult : Webasto, Keyless, Distants püsikas. Kõik muu on esimene omanik Saksas peale lisanud näiteks ( HK sound, bi-Xenon, parkimis kaamera, eesistmed mäludega ja ventileeritavad, 3tsooniga kliima, panoraam, konks, 4x istmesoojendus, Bluetooth, iPod, Aux in, DVD mängija keskmisele reale, kardinad külje ustel jne..) Ühesõnaga pereautoks hea ja talverehvid anti ka kaasa. Meeldib, et keskmine istmerida on siinidel liigutav ja ka kolmandas reas saab täiskasvanud inimene normaalselt istuda.
Eelnevalt omaniku poolt vahetatud kett, õhkpadjad ja hooldatud ning viimasel ajal pigem seisnud Ls 293Km . Läbisõit on kontrollitud ja originaal.
Enne ostmist sõitsin sellega paar päeva ringi ja tuvastasin ise , et ainult ees midagi kolksub ja kliima ei puhunud järsku külma.
Kuna minu esimene Mercedes tüüpi auto , siis enda südame rahuks leppisin kokku ostueelse kontrolli MB-Abi`s.
Tulemus muidugi ehmatas. Eeldatav remondi eelarve ca 2,5K € ja soovitus mitte osta. Küsisin siis, et kui kõik korda teha ,kas siis on auto hea. Öeldi loomulikult.
Pidasin auto omanikuga nõu, korrigeerisime auto hinna sobivaks ja saatsin remonti. Eeldasin algusest peale, et suvalise kastutatud auto ostmisel võiks arvestada et vähemalt 1K+€ on igaks juhuks taskus olemas.
Tehtud sai siis :
• Rihm, rihmarull, pinguti
• Lisa aku vahetus
• Vahekasti simmerling
• Piduri torude, otsikute vahetus
• Esisilla tagumised puksid
• Airmatic kompressor
• Kliima toru remont/survestus/täitmine
• Mootoripesu
• Õlijahuti tihendite vahetus
• Tagumise luugi nupu parandus
• Summuti suka vahetus
• Õli + filter+ kütusefilter+õhufilter
• Autkasti õli + filter,
Lisaks ostsin ka kohe Thule Force XT katuseboksi ca 450€ kuhu nodi panna .
Peale 1 kuud sõitu (LS 296Km) , hakkas DPF trikke tegema. Kõigepealt lasin kohe DPF filtri puhastusainet täis valada ja sundpuhastus. Päev hiljem jälle sama probleem, siis diagnostika leidis, et B60 sensor jebib. Ostsin ise uue anduri ja lasin ära vahetada. Rõõm oli 2 tunniks ja uuesti auto avarii režiimil. Seekord pöördusin MB Gurusse, kus kurtsin muret. Nad ei teinud muud, kui puhastasid toru ära, kuhu andur kinnitub. Selgus, et mingi kõvem tükk oli ees, lükati eest ära ja kõik toimis. Loll pea on käte jalgade nuhtluseks ja rahakoti rõõm. Algusest peale oleks piisanud ainult toru puhastusest ???? .
Lugesin foorumist , et OM642 `l soovitatakse karterituulutus klapp vahetada ja sai siis ka see tehtud.
Seejärel sain jälle sõita 2 kuud ( Ls 301km) ja auto hakkas jälle trikke tegema ja jõud läinud… Enda Hiina Obd scanner torque pro äpiga näitas veaks turbo juhtimine . Mõtlesin, et ehk piisab akutaatori vahetusega, aga MbGuruga konsulteerides anti soovitus kogu turbo ära remontida/vahetada. Kui turbo ise vigane, siis lõhub ka uue akutaatori ära.
Mis seal siis ikka : vahetusfondi turbo koos akutaatoriga sai ostetud Autojupid Oü (ca 390 euri + vahetus 6h MB-gurus) ja vana neile tagasi.
Ls 302km – Suutsin kütusepaagi pmts tühjaks sõita. Jõudsin küll tanklasse panin paagi täis , aga käima läks väga kehvasti. Jälle suund MB-gurusse ja uus kütuse filter ???? . Ju oli mingi sodi paagis.
Ls 304km – Vasak xenon andis märku, et paranda. Õnneks ennem uue pirni vahtustm piilusin tule sisse ja nägin, et pistikul üks juhe ära murdunud. Viisin jälle MB Gurusse , pool tundi nokitsemist ja tuli põleb.
Hetkel olen juba 5 kuuga 10K+km läbi sõitnud ja hoolduskulu kokku ca 3K+ € . See eest on auto korras ja ei sa salata ikka mugav on sõita. Harjumatu oli alguses gabariidid. Ikka suur ja raske on R klass. Väga meeldib õhkvedrustus, tahad õõtsud mõnusalt või siis raputab sort režiimis ja kannatab ka aktiivsemalt kurve läbida. Olgem ausad , ega kiireks kurvisõidu autoks pole R klass loodud ja kiirel sõidul kruusal külg ette lastes, võtab külma higi laubale et sirgeks saada …veerevat massi on lihtsalt liiga palju.
Mis võiks parem olla on kütuse kulu. Kui eelmine liikumisvahend oli VW golf variant 1,5TSI ( 2019 ), mis maanteel tiksus 5L/100`le , siis R`i keskmine kokku on 10+/100km. Ei ole kerge jalgaga ja kasutan mootorit sihipäraselt. Olin arvestanud , et 5,2m pikk ja 2,4 tonnise tühimassiga liikumisvahed võtabki rohkem kütet.
Eks jooksvalt püüan teemat täiendada ja ka endale hea ülevaade.
Mercedes R320 4-matic Long aastast 2006/12.
Olin 6-7 kohalise auto otsingul. Eesmärgiks oli seekord liisingut vältida ja tingimuseks, et kui kõik istmed üleval peab kokku pandud laste vanker sisse mahtuma.
Igasugused Sharan/Galaxy tüüpi liikurid ei meeldinud. Meeldis Q7 ,aga vanker sisse ei mahtunud. Oli plaan ka Chrysler Town Country 3,6 bens + gaas, aga loobusin. Lõpuks pöörasin pilgu mersule ja nägin ühte R`i müügil ja helistasin kuulutuse numbrile. Selgus et tuttav. Andis Mercedes-Benz võtmed ja ütles, et sõida koju ja proovi järele. Tulemuseks vanker läks 1cm täpsusega sisse, otsus tehtud vaatame siis R klassi lähedamalt.
Õnneks ei ole tegemist „la Blanc“ varustusega . Täielikust rahulolust on puudu ainult : Webasto, Keyless, Distants püsikas. Kõik muu on esimene omanik Saksas peale lisanud näiteks ( HK sound, bi-Xenon, parkimis kaamera, eesistmed mäludega ja ventileeritavad, 3tsooniga kliima, panoraam, konks, 4x istmesoojendus, Bluetooth, iPod, Aux in, DVD mängija keskmisele reale, kardinad külje ustel jne..) Ühesõnaga pereautoks hea ja talverehvid anti ka kaasa. Meeldib, et keskmine istmerida on siinidel liigutav ja ka kolmandas reas saab täiskasvanud inimene normaalselt istuda.
Eelnevalt omaniku poolt vahetatud kett, õhkpadjad ja hooldatud ning viimasel ajal pigem seisnud Ls 293Km . Läbisõit on kontrollitud ja originaal.
Enne ostmist sõitsin sellega paar päeva ringi ja tuvastasin ise , et ainult ees midagi kolksub ja kliima ei puhunud järsku külma.
Kuna minu esimene Mercedes tüüpi auto , siis enda südame rahuks leppisin kokku ostueelse kontrolli MB-Abi`s.
Tulemus muidugi ehmatas. Eeldatav remondi eelarve ca 2,5K € ja soovitus mitte osta. Küsisin siis, et kui kõik korda teha ,kas siis on auto hea. Öeldi loomulikult.
Pidasin auto omanikuga nõu, korrigeerisime auto hinna sobivaks ja saatsin remonti. Eeldasin algusest peale, et suvalise kastutatud auto ostmisel võiks arvestada et vähemalt 1K+€ on igaks juhuks taskus olemas.
Tehtud sai siis :
• Rihm, rihmarull, pinguti
• Lisa aku vahetus
• Vahekasti simmerling
• Piduri torude, otsikute vahetus
• Esisilla tagumised puksid
• Airmatic kompressor
• Kliima toru remont/survestus/täitmine
• Mootoripesu
• Õlijahuti tihendite vahetus
• Tagumise luugi nupu parandus
• Summuti suka vahetus
• Õli + filter+ kütusefilter+õhufilter
• Autkasti õli + filter,
Lisaks ostsin ka kohe Thule Force XT katuseboksi ca 450€ kuhu nodi panna .
Peale 1 kuud sõitu (LS 296Km) , hakkas DPF trikke tegema. Kõigepealt lasin kohe DPF filtri puhastusainet täis valada ja sundpuhastus. Päev hiljem jälle sama probleem, siis diagnostika leidis, et B60 sensor jebib. Ostsin ise uue anduri ja lasin ära vahetada. Rõõm oli 2 tunniks ja uuesti auto avarii režiimil. Seekord pöördusin MB Gurusse, kus kurtsin muret. Nad ei teinud muud, kui puhastasid toru ära, kuhu andur kinnitub. Selgus, et mingi kõvem tükk oli ees, lükati eest ära ja kõik toimis. Loll pea on käte jalgade nuhtluseks ja rahakoti rõõm. Algusest peale oleks piisanud ainult toru puhastusest ???? .
Lugesin foorumist , et OM642 `l soovitatakse karterituulutus klapp vahetada ja sai siis ka see tehtud.
Seejärel sain jälle sõita 2 kuud ( Ls 301km) ja auto hakkas jälle trikke tegema ja jõud läinud… Enda Hiina Obd scanner torque pro äpiga näitas veaks turbo juhtimine . Mõtlesin, et ehk piisab akutaatori vahetusega, aga MbGuruga konsulteerides anti soovitus kogu turbo ära remontida/vahetada. Kui turbo ise vigane, siis lõhub ka uue akutaatori ära.
Mis seal siis ikka : vahetusfondi turbo koos akutaatoriga sai ostetud Autojupid Oü (ca 390 euri + vahetus 6h MB-gurus) ja vana neile tagasi.
Ls 302km – Suutsin kütusepaagi pmts tühjaks sõita. Jõudsin küll tanklasse panin paagi täis , aga käima läks väga kehvasti. Jälle suund MB-gurusse ja uus kütuse filter ???? . Ju oli mingi sodi paagis.
Ls 304km – Vasak xenon andis märku, et paranda. Õnneks ennem uue pirni vahtustm piilusin tule sisse ja nägin, et pistikul üks juhe ära murdunud. Viisin jälle MB Gurusse , pool tundi nokitsemist ja tuli põleb.
Hetkel olen juba 5 kuuga 10K+km läbi sõitnud ja hoolduskulu kokku ca 3K+ € . See eest on auto korras ja ei sa salata ikka mugav on sõita. Harjumatu oli alguses gabariidid. Ikka suur ja raske on R klass. Väga meeldib õhkvedrustus, tahad õõtsud mõnusalt või siis raputab sort režiimis ja kannatab ka aktiivsemalt kurve läbida. Olgem ausad , ega kiireks kurvisõidu autoks pole R klass loodud ja kiirel sõidul kruusal külg ette lastes, võtab külma higi laubale et sirgeks saada …veerevat massi on lihtsalt liiga palju.
Mis võiks parem olla on kütuse kulu. Kui eelmine liikumisvahend oli VW golf variant 1,5TSI ( 2019 ), mis maanteel tiksus 5L/100`le , siis R`i keskmine kokku on 10+/100km. Ei ole kerge jalgaga ja kasutan mootorit sihipäraselt. Olin arvestanud , et 5,2m pikk ja 2,4 tonnise tühimassiga liikumisvahed võtabki rohkem kütet.
Eks jooksvalt püüan teemat täiendada ja ka endale hea ülevaade.