Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB SLK 230 KOMPRESSOR, 1997, R170 - Magnus
#1
Mark: Mercedes-Benz SLK 230 KOMPRESSOR
Väljalaskeaasta: 1997. a oktoober
Läbisõit: 369015 km (reaalne läbisõit)
Võimsus: 142 kW - 193 HP
Mootori valem: 2,3 R4
Pikkus: 3995 mm
Täismass: 1585 kg
Lisavarustus: hooldusraamat, konditsioneer, roolivõimendi, kesklukustus, kesklukustus puldiga, ABS pidurid, turvapadi, 2x elektrilised akende tõstukid, katuseluuk (elektriline), valuveljed (15), signalisatsioon (mahuanduriga), püsikiiruse hoidja, elektrilised välispeeglid, elektri, CD stereo, immobilisaator, esimesed udutuled, välistemperatuuri näidik, tulede korrektor, peatoed esiistmetel, nahksisu, elektriline antenn, nahkkattega käigukanginupp, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid, topsihoidja.

Muud: Värvus on roheline metallik (Vivianite Green Metallic - 279U), seest sinine.

Esialgu on all 16" originaalvaluveljed M+S rehvidega.

Veel: käivitub, pidurdab, sidurdab ent veermikust kostab kusagilt kolinat...

Sisu on sinine, istmed nahast. Suuri kulumisjälgi pole, kui siis mõnes kohas tüüpilisena kleepuv sinine värv ABS-plastikult.

Esialgsed vead: silmnähtavalt on juhipoolne esitiib tule juurest mölgiga ja roostetab alumisest otsast. Auto seismine vanas küünis andis käivitusel tunda.

Plaanid: esmalt vedelikud ja filtrid vahetada, kiiremas korras tiib, auto registreerida ja ülevaatusele minna. Üllatusi tuleb kindlasti veel...

Esimesed pildid autost on üsna viletsad!

Taskukohane hobiauto Saksamaalt vanast farmist. 20 aastat tagasi, aastal ‘99 võis SLK 230 kompressoriga sõita arvutimängus «Need For Speed: High Stakes (Road Challenge)» — täna saab unistuse koduhoovi veeretada.
[Pilt: 49245134841_ee05c05545_b.jpg]

Welcome home
[Pilt: 49245347822_9fbf95f2bc_b.jpg]

Hooldusraamatud ja dokumendid täies mahus säilinud
[Pilt: 49245134791_0a899dfda8_b.jpg]

On ilmne, et auto on pikalt seisnud...
[Pilt: 49244663753_a23fee80e5_b.jpg]

Tagumik sajandivahetuse malli järgi
[Pilt: 49245134651_78d538c6ff_b.jpg]

Vasta
#2
Olen minagi nooremana NFS 4-ja mänginud ja loomulikult valisin seal MB SLK mitte BMW Z3. Esimese põlve SLK on üx auto, mida minagi kunagi oma kollektsiooni soovix, kuna tegu ikkagi mõnes mõttes ajalooliselt tähtsa mudeliga. Jah, ta ei olnud küll esimene lahtikäiva kõvakatusega kabriolett (sellex oli vist 1957 aastal Ford Fairlane 500 Skyliner), aga ta oli esimene, kes lahtikäiva kõvakatuse selliselt lahendas, et seda hiljem teisedki autotootjad kopeerima on hakanud (Peugeot 206CC, Renault Megane Cabrio, igasugu BMW-d jne) ja lahtikäivast kõvakatusest on saanud normaalsus. Lisax on tegu piisavalt väixe ja kerge autoga, et temaga on arvatavasti üsna lõbus kuskil kurvilisematel kõrvalteedel legaalsetel kiirustel Eestit avastada.

Suure tõenäosusega on esimese põlve SLK-de hinnad hetkel täiesti põhjas ja hakkavad lähiaastatel vaixelt ülespoole rühkima, nii et kel antud mudel meeles mõlgub, siis tasub see lähiajal soetada, et mitte rongist maha jääda.

Muide, umbes kümme aastat tagasi töötasin ühes auto keretööde firmas ja sinna tuli töösse üx kerge esiotsa pauguga esimese põlve SLK. Ainult et tegu oli vist final edition mudeliga või mingi muu vähe erilisema variandiga, millel olid tehase xenon tuled. Need tulid loomulikult Silberautost uued, aga ühe tule hind oli, kui ma õigesti mäletan, 25 000 krooni, ehk kokku maxid tuled 50 000 krooni. Minu kuupalk oli tol hetkel vist umbes 10 000 krooni, nii et see hind tundus ikka päris ulme.

Teemas olev auto tundub päris äge. Ilusat rohelist tooni ja manuaalkastiga, et roolis ikka midagi teha ka olex. Kuigi kabrioletiga suvel päixega ringi kulgedes ei segax vast automaatkast ka. Sinine sisu pole küll minu maitse aga loodetavasti omanikule meeldib ja minusse see ei ju ei puutu. Kuna auto seisnud, soovitan pidurid ja katuse ära hooldada ja kõik vedelikud vahetada (kaasa arvatud kompressori õli). Kere tasub ka kriitilise pilguga üle vaadata ja igasugused roostealged kõrvaldada. Õnnex SLK-de kered ei ole nii roostealtid kui muude sama ajastu MB-de omad.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#3
Esmaregisteerimine ei läinud kõige libedamalt: katkised lambipirnid sai küll kodus eelnevalt vahetatud, kuid kohapeal selgus, et 3. pidurituli ei põle. Kodus jõulukastist kuuseehtena kasutatavast LED-ribast tükki asenduseks ei lõiganud ja otsustasin puuduva (!) tagurdustule sisu vahetada kasutatud originaaltule vastu.

[Pilt: 49280633147_58c953c34c_b.jpg]

Seevastu teine probleem oli suunatuledega, mis staatiliselt põlema jäid. Relee-plõksu kuulda polnud ning lüliti ise asus tulede moodulis. Seekord piisas karbi lahti kruvimisest ja skeemi järgi õige relee tuvastamise järel kontaktide puhastamisest, et autoga pöörangutel taas silma teha.

[Pilt: 49280425496_94136cdfdf_b.jpg]

Masin registris, edasi juba ülevaatusele!

Sinise sisu fetiš on mul kaua olnud, olgu see siis Mercedes või BMW, W140 või E21 Big Grin

Vedelikud ja eelkõige mootoriõli ning roheline jahutusvedelik lähevad kohe vahetusse. Kompressor on aga rivist väljas ja tuleb uus panna...

(22-12-2019, 02:32 AM)Werewolf Kirjutas: Sinine sisu pole küll minu maitse aga loodetavasti omanikule meeldib ja minusse see ei ju ei puutu. Kuna auto seisnud, soovitan pidurid ja katuse ära hooldada ja kõik vedelikud vahetada (kaasa arvatud kompressori õli). Kere tasub ka kriitilise pilguga üle vaadata ja igasugused roostealged kõrvaldada.
Vasta
#4
Registreerimismehi ei häiriud, ülevaatajaid ka mitte, mind siiski — auto juhipoolne esitiib oli eest koleda mölgiga, alt mullitas roosteselt.

[Pilt: 49349874648_3536ca6374_b.jpg]

Lahendusena uus tiib musta isendi küljest aga enne kinnipoltimist roheliseks värvida, soovitavalt mitte puu all vihma käes ega ka foorumi jaoks Paint’is...

[Pilt: 49350333931_8da650b380_b.jpg]

Tulede probleemid pidid ka korda saama: esilaternate reguleerimine vaakumiga (vaakumvoolikud olid lahti, ühendame kokku), udutulede laternad (üks vajas kinnitamist stange külge, teisel polnud voolu taga alguses; kinnitame, anname voolu), suunatuled paistsid kollased (tüüpiliselt kooruv värv pirni küljest, uued lambid pesasse)...

[Pilt: 49349874538_5afcbff915_b.jpg]
Vasta
#5
SRS-i tuli põles algusest peale. Diagnostika vana hea IBM T30 COM-pordi läbi näitas, et viga on kõrvalistme anduri ahelas. Asume asja uurima...

[Pilt: 49420020166_d6c9d724be_b.jpg]

Vahepeal tahavad lahendamist ka väiksemad-suuremad mured: tiiva vahetuse järgselt kadus suunatulel klaas. Õnneks uus tuli ei maksa palju...

Originaalis polnud sellel autol varuratast vaid vaht koos kompressoriga. Plastikust sahtel välja tõstetud, mahtus leitud õige koodiga miniratas sisse. Vaht on vananenud ja seda pole vaja, kompressor teeb täitmise aga teepervel mugavaks Eusa_dance

[Pilt: 49420241012_a7dc60bea4_b.jpg]
Vasta
#6
Üllatus või mitte aga kompressori-ratas oli ilma rihmata ning võllil üsna kõveralt end kinni poonud. Tõenäoliselt oli kompressor töölepingu lõpetanud ja pikem rihm asendatud lühemaga, et väntvõllilt genekale siiski ülekannet teha.

Selle auto puhul on tegemist siduriga varustatud Eatoni roots-kompressoriga M62.

Mootorit patjadelt lahti laskma ei hakanud: lammutasin asjad eest, vabastasin nii ülalt kui auto alt poldid ja võtsin kompressori kolmes osas välja.

[Pilt: 49468382802_18bfde49e6_b.jpg]

Varuosad on kallid, remont samuti — õige kompressor leidus ühes lammutuses, eks ole neid teistelegi tolle ajastu Mersudele massiliselt pandud. Õli oli sees ilus ja norm-tasemel, vanal seevastu üsna must. Pikem rihm osutub nüüd kompressori käitamise jaoks obligatoorseks.

[Pilt: 49467664278_1defbbb7ec_b.jpg]

Huvitav, kuidas aju oma mapingutes kompressoriga arvestab või ei arvesta, kas enne ilma agregaadita jäi segu katalüsaatorit tapvalt rikkaks?
Vasta
#7
Kaduv tosool ja jahutusvedeliku dušiga esmase ülevaatuse läbimisel pihta saavad ametnikud: süüdi oli lekkiv radiaator ja täpsemalt leke plastiku ning metalli vahelt. Tähendas see uue radika panekut...

[Pilt: 49586363387_637e33bbb5_b.jpg]

Ühes jahutusvedeliku vahetusega ilmus spidomeetri all olevale infotabloole ka teade, et õige aeg on vahetada õli! Hooldusraamat vaid kinnitas seda.

[Pilt: 49586126281_6ecf6d2e7c_b.jpg]
Vasta
#8
Häirisid kustunud pirnid salongis: esmalt kliimanuppudel...

[Pilt: 49680854653_3bdb0c6964_b.jpg]

...ja siis vajasid läitmist ka valgusallikad spidomeetris.

[Pilt: 49681678397_f45aaa6a05_b.jpg]

Ajude karbis asub ventilaator ning vanamoodsa OBD-1 diagnostika korgi eemaldamisel peaks tulema august jahutavat tuult ning kostuma juba eelnevalt undamist, seda kõke süüteasendis. Hiljemalt 150 000 km läbimisel kipub ventikat vedav mikromootor üles ütlema, kas tänu kulunud harjadele või muule — nii ka minul. Lammutus tahab mustas plastikust korpuses jupi eest saad poolsada eurot ja pöörelnud on see 100 tkm sealgi... Oomipoes leidus identsete parameetrite ja mõõtmetega mootor. Veidi jootmist ja ajud autol taas jahutatud!

[Pilt: 49681389001_14240e11b3_b.jpg]

Süüteküünlad vajasid juba profülaktika mõttes vahetust, ikka Bosch.

[Pilt: 49681678477_5a68041a54_b.jpg]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz C230 kompressor, 1997 - W202 W202 7 1,597 22-03-2022, 03:10 PM
Viimane postitus: W202
  MB C230 W202 ATP Tour 1997 - W202 W202 3 13,166 20-03-2022, 01:53 PM
Viimane postitus: W202
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 105,051 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB S 350, 2006, W221 - Magnus djmaq 17 13,363 19-10-2021, 11:22 PM
Viimane postitus: djmaq
  SLK 230 Kompressor- totu totu 2 2,596 03-07-2020, 11:45 AM
Viimane postitus: totu
  MB S 280, 1993, w140 - Magnus djmaq 12 16,000 25-03-2020, 03:08 PM
Viimane postitus: djmaq
  Mercedes Benz E200 Kompressor, 2005, W211, Plinger Plinger 0 2,079 12-08-2019, 08:48 PM
Viimane postitus: Plinger
  MB S 500, 2001, W220 - Magnus djmaq 8 9,120 13-02-2019, 01:01 AM
Viimane postitus: djmaq
  MB c208, CLK 230, 99a supercharger230 29 20,979 05-08-2018, 10:24 AM
Viimane postitus: supercharger230
  W638 V230 105 kw 2.3L automaat 1997 wactoryboss 2 3,712 01-07-2017, 04:18 PM
Viimane postitus: fm35



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne