06-07-2017, 09:15 PM
Tere,
mõtlesin, et jagan foorumirahvaga oma 7g 722.9 käigukasti remondikogemust. Päris diy teemat ei julgend teha, aga ehk tõsisele huvilisele annab hoogu juurde(või hoopis võtab maha ) selline vabas vormis protsessi kirjeldus.
Sellel kevadel hakkasid minu autot kimbutama käigukastiprobleemid. Nimelt hakkas käigukast järjest tihedamini minema avariirežiimi, eriti just peale pikemaid sõitusid. Ühendasin mbII diagnostika külge ja see näitas vahel 2767 ja teinekord jälle 0718. Ehk siis turbiini ja mingi sisevõlli kiiruseanduritest ei loe enam signaali välja.
Niipalju, kui inglisekeelsetest foorumitest lugesin, siis sellise vea puhul tuleb väidetavalt osta uus virgin conductor plate ning lasta see ära vahetada, ja seegi peab olema tehtud esinduses, kus see STARi abil autoga kokku programmeeritakse. Erinevalt 5 käigulisest 722.6 kastist on 7 käigulise 722.9 conductorplate päris kallis.(online poodides siis ca 60 eur vs ca 350 eur+progremine+tööraha teeninduses) Ilmselt margiesinduses on oodata päris kopsakat arvet.
Netist uut juhtplaati otsides hakkas silma, et üks hiina firma müüb ka neid samu katkiläinud kiiruseandureid eraldi.
Tundus vastandlik informatsioon, sest mitmes foorumis väideti, et neid andureid ei ole võimalik eraldi vahetada. Kuna need andurid olid suht soodsa hinnaga(koos postikuluga honkongist ca 40 eur), siis mõtlesin, et lähen riskipeale välja ja tellin ära.
Nii, ja nüüd vahetusest:
Lasin kastist õli välja, eemaldasin vanni ja seejärel kruvisin kastiküljest lahti valvebody, mille külge ongi veel omakorda kruvitud seesamune conductorplate. Valvebody allalaskmiselt tuleb olla eriti hoolikas, et ära ei lõhuks plastmassist gearselector hoovakest. See on väga hapra ja nõrga ehitusega jublakas. Lisaks on see valvebody küllalt raske. Soovitan tungivalt kasutada kellegi abi, sest see mahtus välja ainult kindla nurga all. Eriti vaevarikas oli seda pärast tagasi panna.
ja siin ta on:
punaste ringide sees ongi kõnealused andurid.
Siis eemaldasin ploki küljest hüdroklapid. Kindlasti tuleb järjestus meelede jätta/ära märkida. Neid klappe ei tohi vales järjekorras tagasi panna. Kui klapid eemaldatud, siis saab ka juhtploki valvebody küljest eemaldada ja lauapeale panna.
Andurite kontaktid on teisel pool plaati.
Silmajärgi tundus, et andurite ühendused on tehtud keevitusega.
Ainuke võimalus tundus kontaktikohad lahti lõigata. Soojendasin kolviga selle lintkaablilaadse osa soojemaks ja lõikasin anduri lindi küljest lahti. Soojendamine tegi selle materjali oluliselt pehmemaks. Järgi jäi kolm auku kummaski lintkaablis.
Nüüd hakkas raskeim osa- vanade andurite plaadi seest kätte saamine. Silma järgi tundus, et sensorid on mingi vaiguga plaadi sisse valatud. Andurite tootja väitis mulle, et need tulevad lihtsalt välja, kui plaat õige kohapealt toestada ja väikese haamriga sensori lugevalt poolelt paar teravat pauku panna
Tundus ikka väga halb idee haamriga asja kallale minna.
Aga lõpuks siiski läksin...
Lasin endle treida paar abivahendit, et survestada ainult sensori pesa. No ja paningi siis miniatuurse vasaraga paar plähvi. JA TULIGI LAHTI Või noh, liimist põrus lahti, sensori enda pidin näpitsatega välja õngitsema. Nii, ja nüüd teine sensor- enesekindlamalt sättisin abivahendid alla ja panin paar julgemat plaksu. Ei midagi... Kolkisin veel ja veel ja veel... Ei tule ja kõik
Enam asja katki jätta polnud võimalik. Otsustasin vastaspoolde väikese augu puurida ja peenikese naelaga välja lüüa. Ja tuligi ära, hurraa. Panin uued sensorid pesadesse ja paikasin puuritud augu õli ja kuumakindla locktite hermeetikuga. Sensorid ise läksid pesdesse päris tihedalt. Igaksjuhuks sulatasin kolviga paarist kohast korpusega kokku kaa. Kontaktid jootsin enne liitmist kõik tinaga üle ja kasutasin jootmist lihtsustavat vaha, mis puhastab ja annab hea nakkuvuse. Jootmisel kasutasin jälle abi, sest endal 4 kätt ei ole. pm üks peab soojendama ja tina juurde andma, teine pressib pinsettidega kuuma andmise ajal kontaktid kokku, alustades kaugemast. Jooted tuleb teha väga korralikud, et hiljem midagi lahti ei vibreeriks.
Kui sensorid joodetud, siis puhastasin valvebody vanast õlist ja mustusest ja panin conductorplate uuesti külge. Klapid ka õigesti tagasi ja siis jällegi 4 kätt on vaja, et see raske jurakas käigukasti külge tagasi panna nii, et gearselector õige konksu otsa läheks ja katki ei läheks. Samuti on mootoripoolses otsas vaja üks väike toruke õigesse auku sihtida ja kasti pistik läbi korpuse ajada. Mõistlik oleks loomulikult panna juba pistikule ka uued o ringid. Siis uus filter ja uue tihendiga puhastatud vann koos puhastatud magnetitega.
Õli sisselaskmiseks on vaja 722.9 puhul vaja spets otsikut ja õlipumpa.(täitmine toimub läbi tühjendamise augu.) Mul seda otsikut polnud, kasutasin 8mm suruõhuliitmikku, mille keermestasin m12 keermepeale. Teise 8mm otsa panin uue ja puhta 8l mürgipritsi külge ja pumpasin kasti ca 5 l õli. Siis tuleb kasti õli ajada 45c ja lasta ülevoolust üleliigne välja. Õlivahetuse kohta on youtubes meeletult palju õpetusi selle kasti kohta, sealt näeb täpsemalt...
Ja tulemus...
Tulemus on see, et neid vigu enam ei ole tulnud ja kast toimetab ilusti.
Aga mul puudub igasugune info nende sensorite kvaliteedi ja töökindluse kohta. Hetkel olen peale remonti sõitnud ca 2000km ilma probleemideta.
Ma ei julge väita, et selline remont on hea lahendus, sest ma ei leidnud absoluutset mitte mingisugust infot, kui kaua need sensorid kestavad ja kas keegi üldse neid vahetada on julgenud. Ise otsustasin siiski proovida, halvimal juhul kaotan oma 40 eurot ja mitu tundi tööaega. Ebaõnnestumise korral oleksin lihtsalt uue virgin conductorplate ostnud ja lasknud selle stariga ära progreda.
mõtlesin, et jagan foorumirahvaga oma 7g 722.9 käigukasti remondikogemust. Päris diy teemat ei julgend teha, aga ehk tõsisele huvilisele annab hoogu juurde(või hoopis võtab maha ) selline vabas vormis protsessi kirjeldus.
Sellel kevadel hakkasid minu autot kimbutama käigukastiprobleemid. Nimelt hakkas käigukast järjest tihedamini minema avariirežiimi, eriti just peale pikemaid sõitusid. Ühendasin mbII diagnostika külge ja see näitas vahel 2767 ja teinekord jälle 0718. Ehk siis turbiini ja mingi sisevõlli kiiruseanduritest ei loe enam signaali välja.
Niipalju, kui inglisekeelsetest foorumitest lugesin, siis sellise vea puhul tuleb väidetavalt osta uus virgin conductor plate ning lasta see ära vahetada, ja seegi peab olema tehtud esinduses, kus see STARi abil autoga kokku programmeeritakse. Erinevalt 5 käigulisest 722.6 kastist on 7 käigulise 722.9 conductorplate päris kallis.(online poodides siis ca 60 eur vs ca 350 eur+progremine+tööraha teeninduses) Ilmselt margiesinduses on oodata päris kopsakat arvet.
Netist uut juhtplaati otsides hakkas silma, et üks hiina firma müüb ka neid samu katkiläinud kiiruseandureid eraldi.
Tundus vastandlik informatsioon, sest mitmes foorumis väideti, et neid andureid ei ole võimalik eraldi vahetada. Kuna need andurid olid suht soodsa hinnaga(koos postikuluga honkongist ca 40 eur), siis mõtlesin, et lähen riskipeale välja ja tellin ära.
Nii, ja nüüd vahetusest:
Lasin kastist õli välja, eemaldasin vanni ja seejärel kruvisin kastiküljest lahti valvebody, mille külge ongi veel omakorda kruvitud seesamune conductorplate. Valvebody allalaskmiselt tuleb olla eriti hoolikas, et ära ei lõhuks plastmassist gearselector hoovakest. See on väga hapra ja nõrga ehitusega jublakas. Lisaks on see valvebody küllalt raske. Soovitan tungivalt kasutada kellegi abi, sest see mahtus välja ainult kindla nurga all. Eriti vaevarikas oli seda pärast tagasi panna.
ja siin ta on:
punaste ringide sees ongi kõnealused andurid.
Siis eemaldasin ploki küljest hüdroklapid. Kindlasti tuleb järjestus meelede jätta/ära märkida. Neid klappe ei tohi vales järjekorras tagasi panna. Kui klapid eemaldatud, siis saab ka juhtploki valvebody küljest eemaldada ja lauapeale panna.
Andurite kontaktid on teisel pool plaati.
Silmajärgi tundus, et andurite ühendused on tehtud keevitusega.
Ainuke võimalus tundus kontaktikohad lahti lõigata. Soojendasin kolviga selle lintkaablilaadse osa soojemaks ja lõikasin anduri lindi küljest lahti. Soojendamine tegi selle materjali oluliselt pehmemaks. Järgi jäi kolm auku kummaski lintkaablis.
Nüüd hakkas raskeim osa- vanade andurite plaadi seest kätte saamine. Silma järgi tundus, et sensorid on mingi vaiguga plaadi sisse valatud. Andurite tootja väitis mulle, et need tulevad lihtsalt välja, kui plaat õige kohapealt toestada ja väikese haamriga sensori lugevalt poolelt paar teravat pauku panna
Tundus ikka väga halb idee haamriga asja kallale minna.
Aga lõpuks siiski läksin...
Lasin endle treida paar abivahendit, et survestada ainult sensori pesa. No ja paningi siis miniatuurse vasaraga paar plähvi. JA TULIGI LAHTI Või noh, liimist põrus lahti, sensori enda pidin näpitsatega välja õngitsema. Nii, ja nüüd teine sensor- enesekindlamalt sättisin abivahendid alla ja panin paar julgemat plaksu. Ei midagi... Kolkisin veel ja veel ja veel... Ei tule ja kõik
Enam asja katki jätta polnud võimalik. Otsustasin vastaspoolde väikese augu puurida ja peenikese naelaga välja lüüa. Ja tuligi ära, hurraa. Panin uued sensorid pesadesse ja paikasin puuritud augu õli ja kuumakindla locktite hermeetikuga. Sensorid ise läksid pesdesse päris tihedalt. Igaksjuhuks sulatasin kolviga paarist kohast korpusega kokku kaa. Kontaktid jootsin enne liitmist kõik tinaga üle ja kasutasin jootmist lihtsustavat vaha, mis puhastab ja annab hea nakkuvuse. Jootmisel kasutasin jälle abi, sest endal 4 kätt ei ole. pm üks peab soojendama ja tina juurde andma, teine pressib pinsettidega kuuma andmise ajal kontaktid kokku, alustades kaugemast. Jooted tuleb teha väga korralikud, et hiljem midagi lahti ei vibreeriks.
Kui sensorid joodetud, siis puhastasin valvebody vanast õlist ja mustusest ja panin conductorplate uuesti külge. Klapid ka õigesti tagasi ja siis jällegi 4 kätt on vaja, et see raske jurakas käigukasti külge tagasi panna nii, et gearselector õige konksu otsa läheks ja katki ei läheks. Samuti on mootoripoolses otsas vaja üks väike toruke õigesse auku sihtida ja kasti pistik läbi korpuse ajada. Mõistlik oleks loomulikult panna juba pistikule ka uued o ringid. Siis uus filter ja uue tihendiga puhastatud vann koos puhastatud magnetitega.
Õli sisselaskmiseks on vaja 722.9 puhul vaja spets otsikut ja õlipumpa.(täitmine toimub läbi tühjendamise augu.) Mul seda otsikut polnud, kasutasin 8mm suruõhuliitmikku, mille keermestasin m12 keermepeale. Teise 8mm otsa panin uue ja puhta 8l mürgipritsi külge ja pumpasin kasti ca 5 l õli. Siis tuleb kasti õli ajada 45c ja lasta ülevoolust üleliigne välja. Õlivahetuse kohta on youtubes meeletult palju õpetusi selle kasti kohta, sealt näeb täpsemalt...
Ja tulemus...
Tulemus on see, et neid vigu enam ei ole tulnud ja kast toimetab ilusti.
Aga mul puudub igasugune info nende sensorite kvaliteedi ja töökindluse kohta. Hetkel olen peale remonti sõitnud ca 2000km ilma probleemideta.
Ma ei julge väita, et selline remont on hea lahendus, sest ma ei leidnud absoluutset mitte mingisugust infot, kui kaua need sensorid kestavad ja kas keegi üldse neid vahetada on julgenud. Ise otsustasin siiski proovida, halvimal juhul kaotan oma 40 eurot ja mitu tundi tööaega. Ebaõnnestumise korral oleksin lihtsalt uue virgin conductorplate ostnud ja lasknud selle stariga ära progreda.