Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w210 2.7 diisel salongisoe
#1
Tervist, väike probleem jällegi 2001a. mersuga. Nimelt salongi puhutavat õhku ei saa soojaks nimetada, puhub leiget aga mitte kuuma nagu ta peaks.
Termostaadi vahetasin ära, mootori töösoojus ca 82 kraadi mis on okei kuid salongi antakse mille seda soojust suhteliselt vähe.
Jahutusvedeliku tsirkulatsioonipumba vahetasin ka ära, see toimib ja pumpab jahutust duovalve poole küll.
Duovalve sai ka ära vahetatud igaksjuhuks, ei muutunud miskit. Nüüd eemaldasin ka duovalve seest need klapid, iseenesest peaks nüüd siis ainult sooja puhuma. Aga ikka ei miskit.
Salongifilter on ka uus.
Ideid?
Tänud ette.
Vasta
#2
Salongiradikas umbes? Kui annad pikalt pöördeid, kas siis ei lähe paremaks.
Vasta
#3
(02-11-2018, 10:26 PM)7hp Kirjutas: Jahutusvedeliku tsirkulatsioonipumba vahetasin ka ära, see toimib ja pumpab jahutust duovalve poole küll.

No käega katsud, kas mööda voolikut liigub kuum või leige vesi. Palja käegagi teeb ju vahet. Samuti, kas salongiradikasse sisenevat voolikut on võimalik katsuda? Samuti väljuvat?
Kui need on mõlemad kuumad (ok, teine vähem), siis on salongiradikas katlakivi täis. (tavaline äädikaravi aitab vabalt)

Võiks ka kirja panna, mismoodi see viga tekkis, et kas suvel ostsid auto, nüüd läks külmaks ja selgus, et soojendus ei tööta? Kas keegi on kunagi radikasse pannud toore kanamuna? (loe mingeid lekkevastaseid aineid). Kas on korrapäraselt hooldatud auto? Jne.
Fakte?

Vasta
#4
Oled kindel, et pumpab duovalve poole? Siis on asi vale, pump peab sealt poolt ära imema.
[Pilt: 63495-trass.jpg]
Vasta
#5
Eeldan, et pumpab õigetpidi, sest tegu originaalpumbaga ja seal + ja - vastavad pistikus olevate juhtmete poolustele.
Pikalt pöördes hoides eriti miskit ei toimu, tuleb sellist leiget õhku ikka.
Voolikut/lõdvikut tsirkulatsioonipumbast duovalveni saan katsuda, salongi minevatele kahjuks käega ligi ei pääse, need asuvad ühe suure plastikkobaka all mille sees igasugu ajud.
Auto minu käes olnud ca 3 aastat, eelnevatel aastates see tsirkulatsioonipump ei toiminud, salongi sooja tuli siis kui sõitsid või pöördeid 2000+ hoidsid. Vahepeal seisis auto aastakese kui keretöid ja mootorivahetust tegin.
Autot olen korralikult hooldanud, kanamuna trikki ega muid vedelikke peale tosooli pole radikasse valanud. Jahutusradiaator sai 2 aastat tagasi uus pandud kuna vanal sai vann kannatada.

Vasta
#6
see pilt on 2.2 kohta.

[Pilt: 67343-Untitled.jpg]
[Pilt: 47253-Untitled1.jpg]
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#7
Tänud jooniste eest, heaterbooster on mul maha kärssanud (minu käes pole ta kunagi toiminud) aga see salongisooja ei mõjuta kui auto maanteel kenasti soojaks sõidetud on. Võimalik tõesti, et salongiradikas umbes, eriti muid asju tal seda sooja liikumist mõjutada ei saagi, peab vist proovima äädikapesu.
Kuidas soovitate antud pesu teha? Kakun salongiradika maha või lasen jahutusvedeliku välja, lisan 3-4liitrit äädikat js ülejäänud vee ning lasen mootoril soojaks kâia?
Vasta
#8
(03-11-2018, 07:41 PM)7hp Kirjutas: Kuidas soovitate antud pesu teha? Kakun salongiradika maha või lasen jahutusvedeliku välja, lisan 3-4liitrit äädikat js ülejäänud vee ning lasen mootoril soojaks kâia?

Mina olen ainult vanadel autodel seda teinud.
Millel salongiradika voolikutele pääseb ka kapotialt, ilma maha võtmata, ligi.
Siis ongi nii, et alumine voolik lahti ja suunaga üles keerata, et äädikas välja ei jookseks ja ülemisest valad sobiva lehtri ja voolikuga keevat äädikat sisse.
Äädika ajad keema kavalise kiirkeedukannuga ja tavaline Maxima poe oma, 30% vist kange.
Haiseb, kus kurat, aga pisut seisab, siis aiavoolikust nii ja teistpidi läbipesu (kuni hägusest sogast selgeks veeks muutub) ja hakkab jälle soojendama.
Kui nii ei saa, siis maha. Aga siis peaks juba mõtlema, et ehk juba vahetada kui nagunii maas.

Puhast äädikat jahutusvedeliku asemel pole proovinud, krt, sinna läheb ju mingi 10L ja pärast on ju ilge loputamine, et kõike kätte saada....Eusa_think
Samas, mis see 17€ siis ikka ära ei ole: https://www.selver.ee/soogiaadikas-1-l
Saab ploki kah puhtaks.

.
Vasta
#9
Tegelikult on tänapäeval salongiradikad juba nii odavad, et rahaliselt ei tasu see äädikaga mässamine väga ära. Huvi pärast vaatasin W210 E270 CDI salongiradikas maksab 29 € (Ava Cooling).
Vasta
#10
Ega radika hinnas polegi küsimus, pigem see mahavõtmine - install on mõnel autol päris suur töö. (kui koos armatuuriga käib maha)

Isegi proffide jaoks, kellel punkthaaval manuaal nina all ja soe ning valge tuba.
Seega, huvi pärast vaata W210 tööaeg samuti üle.

Kui ML-il näiteks on tehaseaeg 18,8 tundi salongiradika vahetuseks, siis tavainimene teeb seda 3 päeva vabalt.

.
Vasta
#11
Vaatasin ka üht videot kus mingi jaapanlane salongiradikat maha kakkus, alustas ta kapotialuse lammutamisega kus lõdvikud lahti võttis ning seejärel rool, roolisammas ja armatuur maha, et ahjule ligi saada.
See 10,5 tundi tundub vägagi reaalne + see 60-70 eurot kliima uuesti täitmine.
Proovin vist esialgu mootoriruumist radika sisenditele ligi saada ja sealt teda pesta suruvee, äädika ja soodaga.
Jahutusvedeliku vahetamine äädika vastu ei tundu näiteks veepumba tihenditele kuigi meeldiv tegevus.
Vasta
#12
Lisaks odavate radikate mittesobivus, sest mingi kinnituskõrv vms on pisut teise kujuga ja kui esimese hooga sellele tähelepanu ei pööra, siis võib ennast roheliseks vihastada.
Vasta
#13
(05-11-2018, 03:53 PM)Black66 Kirjutas: Lisaks odavate radikate mittesobivus, sest mingi kinnituskõrv vms on pisut teise kujuga ja kui esimese hooga sellele tähelepanu ei pööra, siis võib ennast roheliseks vihastada.
Kujutan ette seda tunnet, eriti kui laiali võetud sõiduk ainuke liiklemisvahend on Big Grin
Vasta
#14
(05-11-2018, 12:19 PM)7hp Kirjutas: Jahutusvedeliku vahetamine äädika vastu ei tundu näiteks veepumba tihenditele kuigi meeldiv tegevus.

Aga salongikat pesid ja selle tihenditele oli siis meeldiv?

Uuemad radikad on ju alumiiniumkärjega, millel on plastotsad külge pressitud. Hmmm, ja tavalised kummitihendid vahel....Eusa_clap

.
Vasta
#15
(05-11-2018, 08:02 PM)stihl Kirjutas:
(05-11-2018, 12:19 PM)7hp Kirjutas: Jahutusvedeliku vahetamine äädika vastu ei tundu näiteks veepumba tihenditele kuigi meeldiv tegevus.

Aga salongikat pesid ja selle tihenditele oli siis meeldiv?

Uuemad radikad on ju alumiiniumkärjega, millel on plastotsad külge pressitud. Hmmm, ja tavalised kummitihendid vahel....Eusa_clap

.
Ei ole veel miskit pesta jõudnud, proovib tagurpidi läbi pesta veega. Võimalik see, et see mootor mille ostsin ja sai peale pandud oli sõitnud veega ja nüüd siis ummistas salongiradika ära kui mahlad liikuma sai.
Vasta
#16
(06-11-2018, 02:12 PM)7hp Kirjutas: Võimalik see, et see mootor mille ostsin ja sai peale pandud oli sõitnud veega ja nüüd siis ummistas salongiradika ära kui mahlad liikuma sai.

Üsna ebavõimalik.

Ma ostsin kunagi auto, mis pool oma elust oligi sõitnud vaid veega (manuaal käskis kasutada "rain water"), sest muud tollal polnud olemas. (Jaguar Mark 7, 1955a).
Uuemal ajal vast oli ka mingit antifriisi saanud, aga põhiline oli kuskil garaažis vedelemine.
Pärast taastamist ja läbipesu töötas ka tänapäevase jahutusvedelikuga väga hästi. Kaasa arvatud salongisoe.

"Mingeid mahlu" talle kunagi sisse ei pannud, ikka õigeid vedelikke. Eusa_whistle

Vasta
#17
Kakkusin täna kapotialt lahti, sain salongiradika sisendile ja väljunditele ligi, oma kopsudega suutsin kenasti suurema vaevata jahutusvedeliku välja puhuda, valasin keedukannuga keedetud kuuma vett ka sisse ja puhusin radika mõlematpidi läbi, kui kuum vesi sisse valada siis tuli ka korraks salongi sooja kui ventikas käima panna. Lasin igaksjuhuks ta aiavoolikuga ka läbi, kenasti tuli vesi läbi. Radika sisendile panin mootoripoolse lõdviku tagasi, duo valve pool olevad kaks otsa jätsin lahtiseks, panin auto käima ja kenasti ja üpris hea survega käis jahutusvedelik läbi radiaatori.
Duovalvest endiselt klapid eemaldatud, niiet jahutusvedelik saab sealt vabalt läbi (võtsin pistiku ka küljest (mitte et see ilma klappideta midagi mõjutaks) algasendis (ilma toiteta) peaks ta olema avatud).
Praegu autoga väga palju ei sõitnud kuid kui mootori temperatuur oli 60 kraadi siis sooja endiselt ei tulnud.
Lasen tal nüüd peale lõunat korralikult soojaks käia ja ajan mäe peale, äkki jahutussüsteemis kuskil õhk sisse jäänud (kuigi täitsin salongiradika enne kokkupanemist ära ja valasin paisupaagi täis).
Eks näis, teen need liigutused ka veel ära.
Vasta
#18
Pettumus endiselt Big Grin.
Mootori temp üle 80, duovalve kaane vastu termomeetri pannes näitas ~68°C, salongi puhub max/defrost asendis klaasile 17°C (nüüd õhtupoole vaid 13°C).
Jahutusvedelikku paisupaagist mõõtes näitas 79°C. Duovalvest tsirkulatsioonipumbani minev lõdvik on suht kuum. Tõstsin tsirkulatsioonipumba toite pooluse ümber- ei muutunud miskit. Gaasi andes, 3000 pöördega tuleb salongi endiselt sama sooja.
Just meenus üks väike (võimalik, et oluline) asi, nimelt ostes tuli kenasti sooja (hooldused olid tehtud väidetavalt, õlid olid ja õhufilter olid igatahes puhtad), sõitsin aasta, siis seisis aasta-poolteist ja nüüd kevadel kui auto jälle sõitma sain ja hooldust tegin siis otsustasin vahetada ära ka salongifiltri. Filtrikopsikut lahti võttes ma sealt filtrit ei leidnud. Võimalik siis, et salongiradikas on must, taimset ollust täis? Suuri lehti ei tohiks sinna jõuda kuna mootoriruumis oleva õhuvõtu kate on suhteliselt tiheda võrestikuga.
Vasta
#19
Niimoodi, viga vist teada. Sai rohkelt googletatud ja teadjamatelt küsitud, suure tõenäosusega on salongiradikal vaheseinas auk, vedelik käib küll läbi radika kuid mitte oma algset rada - ribid jäävad läbi käimata. Tuleb mingipäev see "pisike nokitsemine" ette võtta.
Edit: Temperatuure mõõtsin juhipoolsest vendiavast, kõrvalistuja saab 5-10 kraadi soojemat õhku.
Vasta
#20
Mis krdi auk?????

Ja kui üks pool läheb soojemaks, kui teine, siis pole ju auku...Eusa_wall

.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W210 raadio juhtmete teadmatus r2lfian 0 160 24-09-2024, 12:30 AM
Viimane postitus: r2lfian
  W213, OM654.920, 143kw diisel, õlileke!?! intel666 2 430 08-04-2024, 09:28 AM
Viimane postitus: intel666
  3.2 diisel 150kw rida 6 Daisel 3 442 07-02-2024, 07:52 AM
Viimane postitus: v6sa
  W210 E270CDI 2000a. turbo ja sellega seonduv Uuki 0 378 21-10-2022, 10:36 PM
Viimane postitus: Uuki
Photo W211 110kw 2004 E220 diisel juhtaju ando_305 0 534 26-08-2022, 04:59 PM
Viimane postitus: ando_305
  W210 722.6 5G-TRONIC käigukasti variandid dinowalk 2 851 01-05-2022, 05:52 PM
Viimane postitus: dinowalk
  W210 Naviga Becker Comandi vastu roodla 0 540 13-03-2022, 11:59 PM
Viimane postitus: roodla
  elektriga juhtus , w210 veixmbs 4 1,042 17-02-2022, 09:48 PM
Viimane postitus: veixmbs
  W210 220d EPC vigane käivitus valdis6 1 762 16-12-2021, 10:31 AM
Viimane postitus: v6sa
  K: W210 kütuse pump + pilt siimsl1 14 15,043 10-12-2021, 10:05 PM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne