30-11-2014, 08:55 PM
Kui oled üks õnnetutest nagu mina, kellel läks ASD'ga kutsikal poolass katki või tahad sa kutsikale ehitada ASD'ga difrisüsteemi, siis on sul tarvis veovõlli/veovõlle. Kahjuks on kutsika ASD veovõllid haruldus ning silberis maksab ta rohkem kui su auto. Mina läbisin see nädalavahetus selle tee, mis läks mulle maksma kõigest 35€ ja umbes 8h tööd.
Tarvis läheb:
* Tavalise kutsika veovõll lammutusest
* 2mm paks metalliketas ketaslõikurile
* Määre (mina kasutasin universaalmääret, mis laagritele mõeldud ja kuni 130 kraadise temperatuurini kestev)
* Töötahe
* Käsi mis tööriistu kinni suudab hoida, sest midagi keerulist ei ole.
Soovitatav:
*Kaks uut veovõlli kaitsekummi, kus määre ning õiged vitsad kaasas.
Alusta vana veovõlli maha kiskumisega.
Kui oled võlli otsad kätte saanud, siis alusta selle osadeks võtmist. Kuulide nägemiseks käib rattapoole pealt sisemine kaan maha kuhu kaitsekumm peale kinnitub, difripoolsest otsast käib maha välimine kaas. Nii saad välja võtta kuulid ning saad kätte palja võlli. Et saada võlli otsast kätte kuulide vastu toetav sisemine hoidiku hammasratas on selle otsas stopper. Kätte peab jääma vaid paljas võll. Tee sama ka teise, terve veovõlliga.
Kui oled mõlemad võllid kätte saanud, siis on näha, et neil ei ole mitte mingit muud vahet, kui et ASD võll on lühem. Sama lühikeseks peab tegema ka teise võlli, aga kuna jupi keskelt välja lõikamise ja toruga peale kokku keevitamisega on vastakaid arvamusi, et asi ei pruugi kesta, siis tuleb asjale läheneda teistmoodi.
Pese kõikidelt asjadelt määre bensiiniga maha, sest muidu määrid ennast üleni ära ja kui sul on kaitsekumm katki olnud, siis saad ka võimaliku liiva mehanismi seest välja.
Võta oma uus võll ning alusta nuutide tagant oleva randi maha käiamisega kuni ta on nuutidega sama kõrge.
Ketaslõikuriga lase vanadest soontest uued sooned võlli sissepoole edasi, et hammasratas peale läheks. Korda sama teise poolega.
Proovi kas hammasratas mahub peale ning mõõda kas hammasrattad on samal kaugusel, mis vanal võllil.
Kui saad vajaliku mõõdu kätte, siis käia uus stopperi ring.
Ülejäänud järgi jääv nuutide osa lõika kettaga maha, et see kuskile vastu ei saaks käia.
Lao kõik asjad õiges järjekorras kokku tagasi. Ära muretse, kui sa kõiki kuut kuuli kohe sisse ei saa, siis ära anna alla, minagi esimese korraga ei saanud. Suvaliselt ei saa seda asja kokku panna või tegelikult saab, kuulid saab küll sisse, kuid siis ei hakka liigend liikuma ja tööle. Määri kuulide osa korralikult. Ära koonerda määrdega!!
Pane võll autole alla tagasi ja sõida autoga garaažist välja ning naudi oma sadu eurosid järgi jäänud raha! Eks kirjutan kas ja kuidas asi vastu peab, täna alles esimene päev "uue" võlliga. Loodan, et sain kellelegi abiks olla
Tarvis läheb:
* Tavalise kutsika veovõll lammutusest
* 2mm paks metalliketas ketaslõikurile
* Määre (mina kasutasin universaalmääret, mis laagritele mõeldud ja kuni 130 kraadise temperatuurini kestev)
* Töötahe
* Käsi mis tööriistu kinni suudab hoida, sest midagi keerulist ei ole.
Soovitatav:
*Kaks uut veovõlli kaitsekummi, kus määre ning õiged vitsad kaasas.
Alusta vana veovõlli maha kiskumisega.
Kui oled võlli otsad kätte saanud, siis alusta selle osadeks võtmist. Kuulide nägemiseks käib rattapoole pealt sisemine kaan maha kuhu kaitsekumm peale kinnitub, difripoolsest otsast käib maha välimine kaas. Nii saad välja võtta kuulid ning saad kätte palja võlli. Et saada võlli otsast kätte kuulide vastu toetav sisemine hoidiku hammasratas on selle otsas stopper. Kätte peab jääma vaid paljas võll. Tee sama ka teise, terve veovõlliga.
Kui oled mõlemad võllid kätte saanud, siis on näha, et neil ei ole mitte mingit muud vahet, kui et ASD võll on lühem. Sama lühikeseks peab tegema ka teise võlli, aga kuna jupi keskelt välja lõikamise ja toruga peale kokku keevitamisega on vastakaid arvamusi, et asi ei pruugi kesta, siis tuleb asjale läheneda teistmoodi.
Pese kõikidelt asjadelt määre bensiiniga maha, sest muidu määrid ennast üleni ära ja kui sul on kaitsekumm katki olnud, siis saad ka võimaliku liiva mehanismi seest välja.
Võta oma uus võll ning alusta nuutide tagant oleva randi maha käiamisega kuni ta on nuutidega sama kõrge.
Ketaslõikuriga lase vanadest soontest uued sooned võlli sissepoole edasi, et hammasratas peale läheks. Korda sama teise poolega.
Proovi kas hammasratas mahub peale ning mõõda kas hammasrattad on samal kaugusel, mis vanal võllil.
Kui saad vajaliku mõõdu kätte, siis käia uus stopperi ring.
Ülejäänud järgi jääv nuutide osa lõika kettaga maha, et see kuskile vastu ei saaks käia.
Lao kõik asjad õiges järjekorras kokku tagasi. Ära muretse, kui sa kõiki kuut kuuli kohe sisse ei saa, siis ära anna alla, minagi esimese korraga ei saanud. Suvaliselt ei saa seda asja kokku panna või tegelikult saab, kuulid saab küll sisse, kuid siis ei hakka liigend liikuma ja tööle. Määri kuulide osa korralikult. Ära koonerda määrdega!!
Pane võll autole alla tagasi ja sõida autoga garaažist välja ning naudi oma sadu eurosid järgi jäänud raha! Eks kirjutan kas ja kuidas asi vastu peab, täna alles esimene päev "uue" võlliga. Loodan, et sain kellelegi abiks olla