Postitused: 197
Teemad: 34
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Tervitus!
Kas keegi on kursis 1997 aasta Sprinteri kaheaku laadimis süsteemiga?
Minu teada peaks olema originaal süsteem aga pole kindel.
Mure nimelt selles et varuaku laeb üle ja läheb keema. Samas põhiaku töötab ja kestab normaalselt.
Mõtlesin, et küsin ennem nõu kui lammutama ja avastama lähen.
Postitused: 550
Teemad: 4
Liitus: Nov 2009
Maine:
2
(12-11-2016, 01:01 PM)MarekV Kirjutas: Tervitus!
Kas keegi on kursis 1997 aasta Sprinteri kaheaku laadimis süsteemiga?
Minu teada peaks olema originaal süsteem aga pole kindel.
Mure nimelt selles et varuaku laeb üle ja läheb keema. Samas põhiaku töötab ja kestab normaalselt.
Mõtlesin, et küsin ennem nõu kui lammutama ja avastama lähen.
Aku vigane? Sellele oled mõelnud.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020
Postitused: 1,080
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Postitused: 3,640
Teemad: 412
Liitus: Nov 2005
Maine:
19
(12-11-2016, 09:01 PM)laf1247 Kirjutas: Aku vigane? Sellele oled mõelnud.
Pakuks ka sama
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Postitused: 197
Teemad: 34
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Ei tahaks uskuda, et aku viga. Esimene aku pigem läks tuksi selle keemise peale. Panin kasutatud, kuid korras aku selle asemele ja see läks ka mitte kohe esimesel sõidul aga paari päeva jooksul keema. Laadimispinge 14.1-14.5V vahel. Ei tahaks tutika akuga proovida enne kui pole laadimis asjas kindel.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(13-11-2016, 12:50 AM)MarekV Kirjutas: Ei tahaks uskuda, et aku viga. Esimene aku pigem läks tuksi selle keemise peale. Panin kasutatud, kuid korras aku selle asemele ja see läks ka mitte kohe esimesel sõidul aga paari päeva jooksul keema. Laadimispinge 14.1-14.5V vahel. Ei tahaks tutika akuga proovida enne kui pole laadimis asjas kindel.
Aga Sa diagnostikat ei tahaks teha äraarvamismängu asemel? Mõõta akude klemmipinged seisul, käivitamisel ja nii paar-kolm minutit peale käivitamist.
Kui akud omavahel vahetada, kas keema jääb aku või akukast?
Postitused: 197
Teemad: 34
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
(13-11-2016, 05:04 PM)v6sa Kirjutas: (13-11-2016, 12:50 AM)MarekV Kirjutas: Ei tahaks uskuda, et aku viga. Esimene aku pigem läks tuksi selle keemise peale. Panin kasutatud, kuid korras aku selle asemele ja see läks ka mitte kohe esimesel sõidul aga paari päeva jooksul keema. Laadimispinge 14.1-14.5V vahel. Ei tahaks tutika akuga proovida enne kui pole laadimis asjas kindel.
Aga Sa diagnostikat ei tahaks teha äraarvamismängu asemel? Mõõta akude klemmipinged seisul, käivitamisel ja nii paar-kolm minutit peale käivitamist.
Kui akud omavahel vahetada, kas keema jääb aku või akukast?
Niisiis. Täna siis tegin nii, et mõõtsin aku pinget. Käivitamishetkel pingit pinget polnudki kuna sel hetkel ei ole varuaku järgi ühendatud. Ja aku on tuksis nüüdseks nigunii. Kui mootor töötab siis on pinge 14.1-14.6 ja see oli nii kogu ca 1h sõidu vältel.
Kuna kogu see jama on toimunud 1.5a jooksul siis täpselt nüüd enam ei mäleta ega pole päris kindel et uus(kasutatud) lisaaku kohe paari päeva jooksul keema läks nagu ennist kirjutasin. See võis ka kuu paari jooksul juhtuda. Hiljem kui aku oli juba korra keema läinud siis peale seda kees ta iga kord kui mootor töötas. Tookord oli lahendus lihtsalt aku otsad maha võtta ja edasi töötada/sõita.
Käisin küsisin ka akukeskusest nõu. Ja seal härra arvas, et akud on tuksi keeranud pidev laadimine ja mitte tühjnemine. Mis ei ole käivitusakule soodne. Ja just vanu käivitusi akusi ma olen seal kasutanud ju. Mulle tundub see isegi loogiline kuna varuaku taga on lisatuled, salongi lisavalgus, inverter, cb jaam, vilkurid jms kraam mida ma praktiliselt polegi kasutanud. Ja töötava mootoriga tuleb lisavarustuse vool ju nigunii generaatori pealt.
Lõpplahendus sai siis praegu selline, et ostsin lisaakuks nö karavani/paadi vms tarbeks aku mis peaks taluma selliseid tingimusi paremini. Laadimispinge jäi 14.1V peale uue akuga koju sõidu ajal.
Eks viskan aegajalt testri peale ja vaatan mis saab.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-12-2016, 04:28 AM)MarekV Kirjutas: ...
Laadimispinge jäi 14.1V peale uue akuga koju sõidu ajal.
Eks viskan aegajalt testri peale ja vaatan mis saab.
Kus see pinge oli? Põhiaku klemmidel? Abiaku klemmidel? Sigaretisüütajas?
Natuke vähevõitu diiselsõidukile... Aga kui aku jõus püsib, siis pole ju muretsemiseks põhjust.
Ma ei ole veel kuulnud, et üks elus aku pelgast normaalsest laadimispingest keema läheb. Keemine on ikka säärane tõsine mulisemine, mille käigus aku ka rõõmsalt kuumaks läheb...
Aga sulfateerunud/lühises aku läheb küll rõõmsalt keema normaalse pardapinge korral.
Postitused: 197
Teemad: 34
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
(03-12-2016, 10:34 AM)v6sa Kirjutas: (03-12-2016, 04:28 AM)MarekV Kirjutas: ...
Laadimispinge jäi 14.1V peale uue akuga koju sõidu ajal.
Eks viskan aegajalt testri peale ja vaatan mis saab.
Kus see pinge oli? Põhiaku klemmidel? Abiaku klemmidel? Sigaretisüütajas?
Natuke vähevõitu diiselsõidukile... Aga kui aku jõus püsib, siis pole ju muretsemiseks põhjust.
Ma ei ole veel kuulnud, et üks elus aku pelgast normaalsest laadimispingest keema läheb. Keemine on ikka säärane tõsine mulisemine, mille käigus aku ka rõõmsalt kuumaks läheb...
Aga sulfateerunud/lühises aku läheb küll rõõmsalt keema normaalse pardapinge korral.
Pinget mõõtsin abiaku klemmidelt.
Alguses ei saanud kohe aru mis susisemine see on. Aga kui juba kogu salong munahaisu täis oli siis panin pildi kokku. Aku kõrvalistuja istme all. Ja vendi toru ei olnud ka küljes.
Aga eks näis mis saab.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
Selle pingega läheb ainult siis keema, kui aku juba õhtal.
Mul sõidukal samasugune pinge ja, krt, kuidagi ei saa akut keema...
Postitused: 21
Teemad: 8
Liitus: Oct 2014
Maine:
0
15-09-2017, 08:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-09-2017, 08:40 PM ja muutjaks oli xcad.)
Kunagi ammuuu oli sama probleem transitiga. 2 akut ei ole hea lahendus sest paratamatult on neil akudel erinevusi ja üks neist läheb läbi. Kahte ei taha osta, ostad ühe ja siis see "parem" läheb läbi
Lõpuks panin 2 akut (3 purki 215ah) järjestikku ja siis kestis aastaid alati ka külmaga oli jõudu.
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
Tere
Mul oli aku laadimisega sarnane probleem w221 masinal.
Esimest akut laadis 15A ja tagumist 14,3A, mõõdetud sai aku klemmidelt testriga.
Panin uue generaatori, nüüd laeb esimestakut 13,5A ja tagumist 14,3A.
Lihtsal infoks, kui kellegil veel sarnane probleem.
Kaido
Postitused: 311
Teemad: 19
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
(13-04-2019, 09:55 PM)kaido Kirjutas: Tere
Mul oli aku laadimisega sarnane probleem w221 masinal.
Esimest akut laadis 15A ja tagumist 14,3A, mõõdetud sai aku klemmidelt testriga.
Panin uue generaatori, nüüd laeb esimestakut 13,5A ja tagumist 14,3A.
Lihtsal infoks, kui kellegil veel sarnane probleem.
Kaido Ajad vist pinge ja voolu tähised segamini. Või mõõdsidki aku klemmidelt voolu?
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
Postitused: 197
Teemad: 34
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Mul on igatahes see 2016 aasta lõpus ostetud tutikas abiaku jälle tuksis. Keema küll ei lähe aga enam voolu ka sees ei hoia. Samas kapoti all olev põhiaku käib truult siiani, mis on kordades vanem.
|