Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 bensukas tühikäigul vahest kergelt tossab
#1
Tere!
Teema siis selles et mul W124 (230CE), ja mootoriks M102, mis sõitnud enamvähem 225 000 km. See on vana tüüpi mootor, rida 4. Mootor kipub nüüd suvel soojade ilmadega just TÜHIKÄIGUL kergelt sinakat tossu ajama hakata. See on nii et kui käima panen, viskab käivituse hetkel kerge tossuvine sumpsist välja, siis töötab mingi 5 minutit puhtalt ja siis hakkab jälle sinakat tossu ajama kui tühikäigul pikalt käiata. Sõidu ajal tossu ei aja. Talvel sellist asja ei olnud. Eelmise õlivahetuse ajal panin sisse täis-sünteetilise õli Mobil 5W40, kuigi tegelikult vana manual räägib et ette on nähtud hoopis poolsünteetiline õli, mis on teatavasti paksem.
Ma ise oletan et äkki on see 5W40 õli liiga vedel ja sooja ilmaga on veel eriti, seega tühikäigul ajab kolvirõnga vahelt läbi näiteks, ja satub õige väikeses koguses ka silindri põlemiskambrisse, samas aga kui kõrgema pöördega töötab, siis võibolla ei satu. Aga küünlad ja õhufilter on just kuu-kaks tagasi vahetatud, seega uued niiet nendes pole asi.
Teiseks, ma oletan et äkki on sissepritsesüsteemi (KE-Jetronic) elektritoide kuidagi paigast ära.... Puudub esialgu ettekujutus mida konkreetselt see elektritoide pritsungi puhul reguleerib.
Seega 2 varianti.
On ehk kellegil siin otsesemat kogemust sellise asjaga?
Vasta
#2
Üks tark mees ütles kunagi sellised sõnad : küünal on mootori hingeelu peegel. Vaata mis värvi sul küünlad on ? Lase tühikäigul ca 15 min.töödata ja siis keera küünlad uuesti maha . Usun,et klapisääretihendid lihtsalt vanad ja 6li liiga vedel. Endal kunagi tossas V8 mootor ka kuid ainult 4 küünal oli must. Muidugi sai kõik klapisääretihendid ära vahetatud, Kuid seal oli  süüdlaseks a.kasti vaakumregulaator,millel membraan katki ja tõmbas kasti õli mootorisse. KE-pritset ma ei syydistaks esialgu.
Vasta
#3
Nii, nüüd siis mitu aastat möödas. Auto seisis 2011-2014 augustini kasutamata, siis võtsin taastamise ette. Kõigepealt lasin vahetada klapisääretihendid ja uus õli, 10W40, nagu peab. Tulemus null- tossamine sama. Siis käisin Hort Autos. Seal pisteti endoskoop/kaamera silindrisse ja uuriti probleemi iga külje pealt, jõuti järeldusele et kolvirõngad kulunud. Käisin ka Speedsteris Hannese juures- sain teada et sissepritse elektroonika osa töötab, kütusesegu regulaatorile läheb õige pinge. Hannes arvas et ilmselt läheb mõte ikka kolvirõngaste teemale. Suitsul selge õlihais juures ja sinist värvi. Lasin ära vahetada ka pool summutit, aga 2 katalüsaatorit jäid peale, need mis mootori juures. Summutimeister arvas, et kui kat umbes, siis kaoks mootoril jõud ära. Samas kat läheb umbe diislitel, bensukatel harvem. Aga jõud on tegelikult alles. Ja minu oma on bensukas. Mõeldud-tehtud: ostsin kasutatud M102 ploki ja tahtsin lasta selle autole peale panna. Vahetamise käigus selgus et olemasoleval mootoril silindri pinnad väga heas korras, kulumine minimaalne. Siis uued kolvirõngad peale, uued saaled ka. Ploki pind lihviti, uus kaanetihend, klapid lihviti, kollektori ja sisse-väljalaske tihendid vahetati. Surveastmed korras. Nüüd siis vajasid uued kolvirõngad sissesõitmist, mis pidi olema 500-1000 km linnasõitu. Tänaseks 500km sõidetud. Aga tossamine ei vähene- ikka sinine suits, eriti kohapealt minnes, sooja mootoriga. Lisaks, õlituli hakkas põlema, järelikult rüüpab ka õli. Valasin liitri juurde. Kuipalju ta täpselt õli võtab, seda saan teada alles siis kui ta selle liitri ära tarvitab, mille ma nüüd peale valasin, sest sellest hetkest hakkas põlema tuli ja saan lugeda kilomeetreid. Sinna võib suht kaua aega minna.Mõtlen et peab olema mingi muu põhjus- et kuidagi tõmmatakse õli mingi vaakumi või muu surve abil sinna kuhu ei pea- mingi katki oleva ava kaudu. Manuaal käigukast on autol. Ei saa ju olla raketiteadus see asi! 230CE 1989 manuaalkast 5käiku mootor M102.982. 2,3L bensiin.
Vasta
#4
Kus tehti plokikaas? Kas kontrolliti ka klappide sääred ja juhtpuksid üle?

Kas suitsemine tekib tühikäigul ja kaob peale gaasivajutust mõne sekundiga või jääbki suitsema minutiteks sõitma minnes?
Vasta
#5
Öeldi, et kontrolliti ka klapisääred ja juhtpuksid. Tossamine iseenesest on praegu püsivat laadi, ei kao ta peale gaasi vajutamist kuhugi, lihtsalt järsult gaasi andes viskab suurema pahvaku sinakasvalget suitsu, peale seda kõrgemate pööretega on selline püsiv vine. Mitte päris selline nagu vene tankil T54, aga noh, kui sa mul seljataga ummikus seisaksid, siis olen kindel et sind häiriks see suits, jätaksid võimalusel 15-20 meetrise distantsi vahele.
Vasta
#6
Tänase seisuga kindlalt kõik korras, suits on kadunud, vana mootor töötab väga tiptop, aga aru ei saanudki kummas viga oli. Võibolla oli mõlemas. Järeldused:
1) Et vältida segadusi, klapisääretihendid peaks paigaldama alati originaalid. A, mitte B. Kui peale seda suits ei kao, siis kolvirõngad. Töö käigus kontrollida, mis seisus on slindri sisepind, säärte juhtpuksid (ja soovitavalt ka saaled). Kui silindri siseseinad minimaalselt kulunud, siis võib kolvirõngaid vahetada, peale seda tuleb sõita ca 5000-9000 km, siis on rõngad täielikult sisse töötanud. Kui aga silindri siseseinal tuntav kulumisrant, siis täielik mootorivahetus.
2) K-sääre tihendite komplekt mootorile M102 (2.3L) koosneb 2 erineva siseläbimõõduga tihenditest, 4+4 vastavalt on ka klapisääred, seega iga tihend kindlasti oma õigele kohale. Välisläbimõõt on neil sama.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 477 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 318 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 666 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 495 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 573 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  Mure W124 pööretega spy4 21 8,960 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 557 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 910 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X
  W124 -> W213 (ekraan jne) nostromo 4 965 08-01-2022, 04:44 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W210 320CDI TOSSAB veixmbs 7 1,201 19-11-2021, 09:58 PM
Viimane postitus: veixmbs



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne